Samenwonen?

24-05-2019 19:23 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.

Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.

Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan.

voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig.



Twee zinnen uit je openingspost. Ik zou zeggen tegen haar dat ze helemaal gelijk heeft.....dat je op dat gevoel af wilt gaan. Met andere woorden dat je kinderen en jij nog tijd nodig hebben.

Ik ben heel benieuwd naar haar reactie.

Goed bezig door voor jezelf en je kinderen te kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou moeten gaan gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
lacasa wijzigde dit bericht op 04-07-2019 22:39
6.03% gewijzigd
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou gaan moeten gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
Tsja.... aan jou de keus. Het zou mijn feestje niet zijn.
Zij gaat die cirkel niet snel doorbreken, denk ik. Wat doe jij? Want het klinkt als een herhaling van zetten...
Een van jullie zal een concessie moeten doen en dat is geen goede basis! Samenwonen doe je als beiden dit echt graag willen. Dit gaat vroeg of laat tegen jullie werken. Ik snap ook haar niet goed, want wie wil nou samenwonen met iemand die het niet wil? En voor de kinderen: de kans is groot dat dit uitraakt. Dat risico zou ik niet nemen.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou moeten gaan gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
Je kan gewoon Nee zeggen hè.
Jij bent er niet aan toe en wil meer tijd voor jou en je kinderen.

Wat is daar zo moeilijk aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak een andere mening maar nu schaar ik mij toch echt achter de overige forummers..........

Zelf nog niet officieel gescheiden, kleine kinderen in het spel, 6 maanden een relatie en dan de haast om samen te wonen......

Klinkt als een cocktail ellende.

Niet doen. Goed dat je het belang van je kinderen voorop stelt. Vooral blijven doen.
En wat is nu een half uur reizen? Advies, LAT-relatie en laat je vriendin haar eigen leven maar eens op orde krijgen. Haar keuzes zijn haar verantwoordelijkheid, niet die van jou.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou moeten gaan gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
Lijkt me een irritante claimende vrouw. Ze blijft er over doorgaan dus. Terwijl ze weet dat jij het niet ziet zitten.
Dus je geeft alleen redenen aan waarom het een slecht idee is en zegt niet duidelijk nee?
Alle reacties Link kopieren
"Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan."
Wat een manipulatieve reactie, en ondoordacht aangezien er 4 kinderen mee gemoeid zijn. Veel te snel allemaal.

En dat is wat je gevoel ook zegt. En dat gevoel zit goed. Dáár moet je dus op af gaan.
Ik zou haar vragen of ze het in dat laatste geval ook zo stellig vindt.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou moeten gaan gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
Nog geen woning dus, en ze zal niet zoveel verdienen als ze wil.
Dus zit ze nog steeds op een kostwinner te azen, kijkt ze niet naar de belangen van haar kinderen en neemt ze niet de moeite te horen of begrijpen wat jij zegt. Geen leuke dame dus.
Wil je haar laten fungeren als stiefmoeder voor je meiden? Wil je dit (egoïstische prinsessen)gedrag als voorbeeld voor ze?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. (...)
..Die niets hebben opgeleverd. Het is onverantwoordelijk nu al samen te hokken. Bovendien wil je het niet, en terecht. En gelukkig is het niet verplicht. Punt. Maar we kunnen hier weer in herhaling vallen. Waarom ben je nog steeds niet duidelijk geweest?
mick87 schreef:
04-07-2019 23:13
Lijkt me een irritante claimende vrouw. Ze blijft er over doorgaan dus. Terwijl ze weet dat jij het niet ziet zitten.
Maar ze is wel heel knap, dat compenseert gelukkig dat vervelende karakter.
TO, je komt niet tot een oplossing met je gesprekken. Zeg duidelijk nee en laat zij eerst maar eens zien dat ze zichzelf kan onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar echt heel erg leuk, ze is ook leuk met kinderen. Alleen dat samenwonen met vier kinderen, ik weet het niet. Ik probeer mij er vaak een voorstelling van te maken. En we zijn al een paar keer op pad geweest met vier kinderen en dat vond ik best druk. Ik zal snel een besluit moeten maken. Dit topic helpt met relativeren.
lacasa wijzigde dit bericht op 05-07-2019 10:00
5.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar je wil toch niet? Dan is het besluit toch genomen?
Het is aan haar om dat dan te accepteren. Of niet en dan verbreekt ze de relatie.
Ze klinkt als een drammerige dwingeland die jouw gevoel en verstand niet in acht neemt (wat ze wel zou moeten doen want jij klinkt hier als de realistische van de twee).
Dat denk ik ook. Hoe leuk ze ook is, jullie toekomstvisie matcht niet. Hoe langer dit aanhouden, hoe lastiger om ermee te stoppen want zo heeft zij hoop dat je bijdraait. Iemand vasthouden omdat je haar leuk vindt is ook niet fair, terwijl zij iets anders verlangt. Zij kan dan op zoek naar een man die wel snel wil samenwonen want dat lijkt haar doel te zijn. Maakt niet uit met wie, zo lijkt
Alle reacties Link kopieren
Blijf je eigen gevoel trouw. Jij bent er nog niet aan toe. Je wil eerst even aarden met je eigen kinderen. Heel gezond en vooral heel verstandig.

Laat je niet manipuleren. Als ze jouw gevoel hierover niet serieus neemt, is ze (dus) niet zo leuk als jij denkt.
LaCasa schreef:
04-07-2019 22:08
Inmiddels wat gesprekken gehad. Ze heeft haar baan, maar blijft doorgaan over samenwonen met vier kinderen (twee van mij en twee van haar), we zijn dan tien maanden verder, als het zou moeten gaan gebeuren. Ik heb aangeven dat ik het erg snel vind, maar daar lijkt ze dus toch aan voorbij te gaan...
Daar heb je toch zelf ook iets over te zeggen. Je kunt ook duidelijk zeggen dat je niet wilt samenwonen. Dat is iets anders dan aangeven dat je het snel vindt. Daarmee laat je de ander ook meer ruimte. Laat je vooral niet onder druk zetten om samen te gaan wonen. Zeker niet in het belang van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
05-07-2019 09:39
Ik vind haar echt heel erg leuk, ze is ook leuk met kinderen. Alleen dat samenwonen met vier kinderen, ik weet het niet. Ik probeer mij er vaak een voorstelling van te maken. En we zijn al een paar keer op pad geweest met vier kinderen en dat vond ik best druk. Ik zal snel een besluit moeten maken. Dit topic helpt met relativeren.
Zéker vanwege de kinderen moet er een weloverwogen besluit worden gemaakt.
Je kunt het hen niet aandoen om hen er na een maand weer uit te gooien, als het niet werkt.

Zéker met kinderen erbij moet je langzaam groeien naar een goede stabiele relatie, want jullie zijn niet de enige 2 die het een goed plan moeten vinden en elkaar daarvoor leuk genoeg moeten vinden. De kinderen hebben niet echt een stem, dus moet je hun belang veel zwaarder meewegen in het besluit.

Ik zou zeker nog niet gaan samenwonen. En als ze maar blijft zeuren daarover, zou ik helemaal niet meer gaan samenwonen. Zo onaantrekkelijk, iemand die haar zin wil doordrijven ten koste van de rest.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als je serieus overweegt om samen met haar verder te gaan, raad ik aan om een huis te zoeken in dezelfde wijk als waar zij nu woont. Op die manier hebben jouw kinderen een eigen huis wanneer die bij jou zijn ipv dat ze zich moeten invechten in het huis van anderen. En kunnen jullie elkaar gewoon snel opzoeken.

Vooral wanneer de kinderen wat ouder worden en zelfsttandiger, helpt het als ze zelf een sleutel hebben en altijd ergens terecht kunnen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
05-07-2019 09:39
Ik vind haar echt heel erg leuk, ze is ook leuk met kinderen. Alleen dat samenwonen met vier kinderen, ik weet het niet. Ik probeer mij er vaak een voorstelling van te maken. En we zijn al een paar keer op pad geweest met vier kinderen en dat vond ik best druk. Ik zal snel een besluit moeten maken. Dit topic helpt met relativeren.
Van wie MOET dat? Van haar?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO,

Als ik het zo lees blijft zij een beetje doordrammen over dat samenwonen terwijl dit volgens jouw gevoel gewoon nog veel te vroeg is. Je moet vooral nooit om zo een reden iets doen waar je geen zin in hebt, dan leg je nu alvast een granaat onder de rest van de relatie. Heb je haar al eens gewoon gevraagd waarom zij dit zo graag wilt, en of zij het niet ook gewoon veel te vroeg vindt? Haar kinderen zijn namekijk net zo een betrokken partij als jouw kinderen. Ik ben wel benieuwd wat haar zienswijze is hierop.

Verder succes met alles TO, laat je vooral niet gek maken!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet onder druk zetten; als je gaat samenwonen moet dat voor BEIDEN goed voelen......


Voor de een is dat al na 6 weken, en voor de ander is dat na 6 jaar..... En voor mij zouden de kinderen voor gaan, en dus de rem zijn om snel samen te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
05-07-2019 12:10
Laat je niet onder druk zetten; als je gaat samenwonen moet dat voor BEIDEN goed voelen......


Voor de een is dat al na 6 weken, en voor de ander is dat na 6 jaar..... En voor mij zouden de kinderen voor gaan, en dus de rem zijn om snel samen te gaan wonen.
Het samenwonen zou wel kunnen en goed voelen na bijvoorbeeld een jaar, maar niet met vier kinderen in een behoorlijk jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
05-07-2019 18:00
Het samenwonen zou wel kunnen en goed voelen na bijvoorbeeld een jaar, maar niet met vier kinderen in een behoorlijk jonge leeftijd.
Dan is dát je antwoord naar haar toe.
En dan mag zij kiezen of zij die wens respecteert of niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven