Samenwonen?
vrijdag 24 mei 2019 om 19:23
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.
Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).
Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.
Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).
Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.
Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
maandag 22 juli 2019 om 23:59
Ik heb net je topic gelezen! Hoe pijnlijk ook, maar je doet helemaal het juiste. Ik ben twee jaar geleden gescheiden en heb een nieuwe partner. We latten, juist het co-ouderschap geeft ruimte om hem niet te veel bij de kinderen te betrekken. Jouw meiden zijn ook nog zo jong.... laat ze gewoon met jou zijn als ze bij jou zijn! En kijk hoe een nieuwe relatie daar in zou kunnen passen. Echt...je hebt het heel goed gedaan. Blijf maar hier schrijven als je het moeilijk hebt...want afscheid nemen nooit leuk. Of ben je ook opgelucht?
poster wijzigde dit bericht op 23-07-2019 00:01
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.19% gewijzigd
dinsdag 23 juli 2019 om 00:36
Ik lees over haar ondernemingsplannen, ik lees dat ze studeert en ik lees dat ze de combinatie werk (32uur) en 50% co-ouderschap lastig vindt.
Wat ik niet lees, is hoe ze haar woonsituatie voor zich ziet in de toekomst.
Ze woont nu bij familie; staat ze ingeschreven voor een woning?
Wat waren
haar -concrete- plannen voor ze jou ontmoette?
Wat waren
mdh wijzigde dit bericht op 01-08-2019 22:28
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.44% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
dinsdag 23 juli 2019 om 08:44
We zijn inmiddels twee maanden verder en TO heeft de relatie verbroken om deze kwestiemdh schreef: ↑23-07-2019 00:36Ik lees over haar ondernemingsplannen, ik lees dat ze studeer en ik lees dat ze de combinatie werk (32uur) en 50% co-ouderschap lastig vindt.
Wat waren
I
dinsdag 23 juli 2019 om 13:09
De eerste dagen was ik opgelucht, daarna sloeg het noodlot toe. Dan denk je aan alle mooie momenten en hoe goed het klikte. Ja, ik heb een lijstje met haar negatieve punten en lees die ook telkens weer door. En dan de angst nooit meer iemand tegen te komen met zo’n klik, maar angst is een slechte raadgever.Poster schreef: ↑22-07-2019 23:59Ik heb net je topic gelezen! Hoe pijnlijk ook, maar je doet helemaal het juiste. Ik ben twee jaar geleden gescheiden en heb een nieuwe partner. We latten, juist het co-ouderschap geeft ruimte om hem niet te veel bij de kinderen te betrekken. Jouw meiden zijn ook nog zo jong.... laat ze gewoon met jou zijn als ze bij jou zijn! En kijk hoe een nieuwe relatie daar in zou kunnen passen. Echt...je hebt het heel goed gedaan. Blijf maar hier schrijven als je het moeilijk hebt...want afscheid nemen nooit leuk. Of ben je ook opgelucht?
dinsdag 23 juli 2019 om 19:34
Dit is wel een hele goede vraag, die ik eigenlijk meteen had moeten stellen aan het begin toen ik haar net kende en ze vertelde dat ze in een huis van familie woonde. Later heb ik die vraag wel gesteld, maar toen zei ze dat ze zolang mocht blijven tot we een keer zouden gaan samenwonen (maar toen was het zuivere antwoord misschien al weg).mdh schreef: ↑23-07-2019 00:36Ik lees over haar ondernemingsplannen, ik lees dat ze studeer en ik lees dat ze de combinatie werk (32uur) en 50% co-ouderschap lastig vindt.
Wat waren
I
lacasa wijzigde dit bericht op 23-10-2019 18:54
0.26% gewijzigd
dinsdag 23 juli 2019 om 21:27
Moeilijke keuze, dat begrijp ik.LaCasa schreef: ↑22-07-2019 15:20Na de nodige gesprekken de afgelopen weken heb ik de relatie moeten beëindigen. Ze is teveel op zichzelf gericht. Hoe goed de liefde ook was, samenwonen (met kinderen) is te snel voor mij. Ik moet mijn kinderen beschermen, ik wil pas met iemand samenwonen als de basis stabiel is en de roze wolken voorbij zijn. Het voelt raar om en onnatuurlijk om een relatie te beëindigen in de verliefde fase.
Maar ook moedig en knap dat je kiest voor je kinderen en jezelf. Dat gaat je op termijn een gezondere relatie opleveren.
Sterkte voor nu en blijf van je afschrijven bij moeilijke momenten. Het kan helpen
Only dead fish go with the flow
dinsdag 23 juli 2019 om 22:51
Dank! Echt een drama tijd.Dreamglasses schreef: ↑23-07-2019 21:27Moeilijke keuze, dat begrijp ik.
Maar ook moedig en knap dat je kiest voor je kinderen en jezelf. Dat gaat je op termijn een gezondere relatie opleveren.
Sterkte voor nu en blijf van je afschrijven bij moeilijke momenten. Het kan helpen![]()
woensdag 24 juli 2019 om 09:29
Je gaat er in het begin toch niet van uit dat je een profiteur aan de haak hebt geslagen?LaCasa schreef: ↑23-07-2019 19:34Dit is wel een hele goede vraag, die had ik eigenlijk meteen had moeten stellen aan het begin toen ik haar net kende en ze vertelde dat ze in een huis van familie woonde. Later heb ik die vraag wel gesteld, maar toen zei ze dat ze zolang mocht blijven tot we een keer zouden gaan samenwonen (maar toen was het zuivere antwoord misschien al weg).
Gaandeweg heb je dit ontdekt. En je gevoel zat dus gewoon hartstikke goed.
Goed op jezelf en je kinderen gepast! Je komt echt wel weer iemand tegen en dan heb je deze les geleerd.
Succes!
woensdag 24 juli 2019 om 13:11
Mee eens!Doreia* schreef: ↑24-07-2019 09:29Je gaat er in het begin toch niet van uit dat je een profiteur aan de haak hebt geslagen?
Gaandeweg heb je dit ontdekt. En je gevoel zat dus gewoon hartstikke goed.
Goed op jezelf en je kinderen gepast! Je komt echt wel weer iemand tegen en dan heb je deze les geleerd.
Succes!
zondag 28 juli 2019 om 10:00
maandag 29 juli 2019 om 22:13
maandag 29 juli 2019 om 22:18
Dikke knuffel. Begrijpelijk dat een lege agenda dan best confronterend is, omdat je haar "vulling" gewend bent. Als de scherpe randjes van he gebroken hart eraf zijn, kun je hopelijk echt genieten van de ruimte die het je geeft. Je doet het goed.LaCasa schreef: ↑29-07-2019 22:13Behoorlijk zwaar weekend achter de rug. Zaterdagavond niets en zondag niets (voor het eerst in mijn leven). Uiteindelijk zaterdag naar een vriend gegaan, om wat te drinken. Al een aantal keer op het punt gestaan terug te gaan naar haar, maar dit niet gedaan. Mis haar echt.
maandag 29 juli 2019 om 22:32
Mag toch hopen dat je niet al je vriendschappen hebt laten verwateren in het afgelopen jaar.LaCasa schreef: ↑29-07-2019 22:13Behoorlijk zwaar weekend achter de rug. Zaterdagavond niets en zondag niets (voor het eerst in mijn leven). Uiteindelijk zaterdag naar een vriend gegaan, om wat te drinken. Al een aantal keer op het punt gestaan terug te gaan naar haar, maar dit niet gedaan. Mis haar echt.
Tijd om die weer aan te halen en dat niet nog eens te laten gebeuren.
maandag 29 juli 2019 om 23:33
Dankjewel!vivautrecht85 schreef: ↑29-07-2019 22:18Dikke knuffel. Begrijpelijk dat een lege agenda dan best confronterend is, omdat je haar "vulling" gewend bent. Als de scherpe randjes van he gebroken hart eraf zijn, kun je hopelijk echt genieten van de ruimte die het je geeft. Je doet het goed.
Nee, zeker niet. Ik heb altijd veel met vrienden gedaan (ook tijdens de lange relatie daarvoor), komende weekenden ook altijd wel wat op de planning. Moet wel erbij zeggen dat al mijn vrienden een vrouw of vriendin (en kinderen) hebben.SilverShadow schreef: ↑29-07-2019 22:32Mag toch hopen dat je niet al je vriendschappen hebt laten verwateren in het afgelopen jaar.
Tijd om die weer aan te halen en dat niet nog eens te laten gebeuren.
dinsdag 30 juli 2019 om 08:26
Klinkt ook als moeten wennen aan een situatie die jou blijkbaar volstrekt onbekend is, het hele single zijn. Ik weet er alles van dat het in deze levensfase niet makkelijk is, maar ik denk dat het wel verstandig is om jezelf binnen deze context te leren kennen en bewegen en niet uit eventuele angst voor eenzaamheid meteen naar de volgende door te gaan.LaCasa schreef: ↑29-07-2019 22:13Behoorlijk zwaar weekend achter de rug. Zaterdagavond niets en zondag niets (voor het eerst in mijn leven). Uiteindelijk zaterdag naar een vriend gegaan, om wat te drinken. Al een aantal keer op het punt gestaan terug te gaan naar haar, maar dit niet gedaan. Mis haar echt.
donderdag 1 augustus 2019 om 19:30
Hey Lacasa, Heb net je hele topic gelezen. Heel veel sterkte gewenst. Heel naar om te lezen, maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. Of haar motieven niet helemaal zuiver waren weet ik niet, maar dat doet er ook niet toe. Ze dramde te veel, en was te veel met haar eigen wensen bezig en niet met die van jou. Dat is al genoeg reden.
Ik heb ook een relatie verbroken waarbij de liefde niet over was, maar waarbij het gewoon niet werkte om andere redenen. Heel pijnlijk, maar ik ben inmiddels 3 maanden verder en het is helemaal naar de achtergrond verdwenen.
Het slijt echt. Later zal je jezelf dankbaar zijn. Sterkte
Ik heb ook een relatie verbroken waarbij de liefde niet over was, maar waarbij het gewoon niet werkte om andere redenen. Heel pijnlijk, maar ik ben inmiddels 3 maanden verder en het is helemaal naar de achtergrond verdwenen.
zaterdag 3 augustus 2019 om 12:30
Dank, ik hoop het.Kloddertje schreef: ↑30-07-2019 13:23Niet leuk maar wel verstandig.
ik snap dat het niet zo voelt, maar je hebt het juiste gedaan, LaCasa.
Hou vol, het komt goed en wordt beter!
Dank!
Dank, het klopt inderdaad dat ze heel bazig en dominant was. De liefde was oprecht, maar ze wist wel precies wat ze wilde (waar opzicht overigens niets mis mee is).winkje87 schreef: ↑01-08-2019 19:30Hey Lacasa, Heb net je hele topic gelezen. Heel veel sterkte gewenst. Heel naar om te lezen, maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. Of haar motieven niet helemaal zuiver waren weet ik niet, maar dat doet er ook niet toe. Ze dramde te veel, en was te veel met haar eigen wensen bezig en niet met die van jou. Dat is al genoeg reden.
Weer een week verder, het gaat een klein beetje beter. Hoewel ik zat familie, vrienden, collega's en kennissen heb, mis ik toch de emotionele band. Een dag alleen met de kinderen is gezellig, maar je mist connectie met een volwassene. Mijn leven is opzicht niet heel anders dan dat ik met een partner (behalve alles wat dit toevoegt) zou zijn. Ik zit echt nog in de acceptatie fase. Moet zeggen dat ik haar elke dag nog veel mis, het was zo gezellig (ook echt heel veel samen gedaan in een korte tijd). Het gevoel was zo enorm intens, maar ik weet dat de situatie niet gezond was.
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:33
Een soort afkicken? Zo ervaar ik het momenteel in mijn situatie. En ik herken wel wat je schrijft dat sec gezien je leven eigenlijk gewoon hetzelfde is, maar dat er op gevoelsniveau een gat valt. Ik voel me daar onprettig mee, maar dat komt denk ik ook omdat het een kwestie van doorvoelen en tijd is.