Samenwonen?

24-05-2019 19:23 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.

Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.

Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Alle reacties Link kopieren
Stop nu echt met contact Casa. Ze zit nog steeds in precies dezelfde situatie als de dag dat je haar leerde kennen. Ze is geen nano millimeter opgeschoten met werk, opleiding, huis.

Dus 3 harde dealbreakers. Het gaat niet werken.

Stop met de negativiteit. Installeer Tinder en kijk gewoon weer even rond, zonder dat je ergens bewust op uit bent.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat het allemaal klopte maar dat is niet waar...er klopte helemaal niets van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat sterk van je LaCasa

Ik begrijp hoe moeilijk dit kan zijn.

ZIj is echt zo respectloos naar jou toe, nu nog steeds.
Ze kan beter werk gaan zoeken en haar leven weer op de rit gaan krijgen in plaats van jou alleen maar die beloftes te doen.

Goed dat je haar geblokkeerd hebt, dat is echt beter voor het verwerkingsproces.
LaCasa schreef:
12-11-2019 14:51
Update van mij. Hoewel ik een aantal maanden geleden gekozen heb om voorlopig mijn kinderen in het vertrouwde huis te laten en zeker ook niet te gaan samenwonen, blijft het pijn doen om een liefde te verliezen die nog in de verliefde fase zat, waar de aantrekkingskracht nog volop was, waar alles nog klopte verder. Ik realiseer mij dat dat natuurlijk ook niet altijd zo ging blijven, dingen worden standaard. Maar het valt mij toch wel zwaar, nog nooit meegemaakt in mijn leven. Teruggaan is geen optie, alles zal zich herhalen en een breuk zal nog meer pijn doen. Familie en vrienden zeggen dat ik er goed aan heb gedaan en dat als ze eenmaal binnen zou zijn, ze andere dingen zou gaan eisen. Als de kinderen er zijn dan weet ik waarvoor ik het gedaan heb, als ik alleen ben dan mis ik haar ontzettend. Het gevoel helpt ook niet, dat ik mij afvraag of ik ooit zo iemand mag ontmoeten, waar het zo mee klikt.
Kan het zijn dat je jullie verliefdheid/relatie van destijds idealiseert omdat er nu niemand anders is en je je eenzaam voelt?


Lekker gaan Tinderen en een leuke vrouw mee uitvragen of een leuke scharrel zoeken. Of een one night stand om haar uit je systeem te seksen?

En probeer voor jezelf te achterhalen waarom je nu weer naar haar teruggrijpt: wat zit daaronder?

Zolang je met haar bezig blijft, ontstaat er geen ruimte voor die ene leuke vrouw die wél echt relatiemateriaal is en haar leven op de rit heeft.

Ze komt écht!

En ze komt als jij daar klaar voor bent.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 19:46
0.06% gewijzigd
[.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 19:45
Reden: Dubbel
99.74% gewijzigd
PS: ik denk niet eens dat je haar als persoon mist (want jouw gevoel klopte niet, zei jij) maar dat je gewoon het samenzijn met iemand mist.

Dat niet erg, wel belangrijk om onderscheid te (leren) maken zodat je exact weet wat je voelt.
Alle reacties Link kopieren
Best goede tips, dank!

Alleen Tinder, ik denk niet dat het iets voor mij is. Gelukkig heb ik wel aanspraak van leuke dames, maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor. En om maar zo met iemand te gaan seksen, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik laat zelfs iemand niet te dichtbij, waarvan mijn vrienden zeggen dat ik gek ben. Seksen zonder verder gevoel vertroebelt mijn beeld verwacht ik of legt misschien een verkeerde connectie.
lacasa wijzigde dit bericht op 14-11-2019 12:59
0.23% gewijzigd
LaCasa schreef:
12-11-2019 20:19
Best goede tips, dank!

Alleen Tinder, ik denk niet dat het iets voor mij is. Gelukkig heb ik wel aanspraak van leuke dames, maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor. En om maar zo met iemand te gaan seksen, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik laat zelfs iemand niet te dichtbij, waarvan mijn vrienden zeggen dat ik gek ben. Seksen zonder verder gevoel vertroebeld mijn beeld verwacht ik of legt misschien een verkeerde connectie.
Tinder is echt hoe je het gebruikt en misschien kun je het een kans geven?
Ik heb mijn echtgenoot via Tinder ontmoet.

Ookal ben je nog niet klaar voor een serieuze relatie, dan is daten nog steeds wel heel goed omdat alle mensen die je date, fungeren als een soort spiegel en daardoor leer je jezelf beter kennen én wat je wel en niet belangrijk vind in een potentiële partner en hoe je alarmbellen beter leert signaleren.
Misschien helpt daten juist in je verwerkingsproces?
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 21:00
11.36% gewijzigd
viva-amber schreef:
12-11-2019 17:27
Je zegt dat het allemaal klopte maar dat is niet waar...er klopte helemaal niets van.
Ik wilde ook net schrijven dat "verder klopte alles," wel heel sterk ingegeven lijkt te worden door de roze bril die er kennelijk nog steeds is. Ik zie alarmbellen. Zorg er alsjeblieft voor dat je die zelf ook gaat zien, want het lijkt alsof je vindt dat het puur een geval van verkeerde timing is. Ik, en zo te lezen de meeste anderen ook, krijg toch echt een ander beeld als ik haar woorden lees.
Alle reacties Link kopieren
Dit klopt ook, de laatste dagen denk ik ook dat hoe mooi ze ook is, hoe leuk het ook was, ze wat betreft achtergrond, mentaliteit, normen en waarden niet echt bij mij past. Daarom matcht de toekomstvisie ook niet en dat is wel een zeer belangrijk punt met al die kinderen. De verliefde fase was mooi, de seks was heel goed, maar door bovenstaande dacht ze niet gelijk over een volgende stap. Voor nu gewoon lekker leven met mijn twee kinderen (heel mooi in deze Sinterklaas periode) en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Ik ga ook niet op Tinder om maar wat te seksen, dat past gewoon niet bij mij.
Cleidy36 schreef:
12-11-2019 20:41
Tinder is echt hoe je het gebruikt en misschien kun je het een kans geven?
Ik heb mijn echtgenoot via Tinder ontmoet. En paar jaar geleden heb ik via Tinder wel een keer een one night stand gedaan omdat ik dat nog nooit had gedaan en vond dat ik een keer moest doen, zodat ik zeker wist dat het niets voor mij was :P Misschien is het voor jou ook iets om te proberen?

Ookal ben je nog niet klaar voor een serieuze relatie, dan is daten nog steeds wel heel goed omdat alle mensen die je date, fungeren als een soort spiegel en daardoor leer je jezelf beter kennen én wat je wel en niet belangrijk vind in een potentiële partner en hoe je alarmbellen beter leert signaleren.
Misschien helpt daten juist in je verwerkingsproces?
Zat mensen kunnen zonder iets per se te doen prima beslissen of het iets voor hen is/ zin in hebben, of niet.
Cleidy36 schreef:
12-11-2019 19:48
PS: ik denk niet eens dat je haar als persoon mist (want jouw gevoel klopte niet, zei jij) maar dat je gewoon het samenzijn met iemand mist.

Dat niet erg, wel belangrijk om onderscheid te (leren) maken zodat je exact weet wat je voelt.
Dit wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Los van het praktische plaatje en dat het misschien toch niet zo mooi was als het leek te zijn. Jullie waren verliefd en werden blij van elkaars aanwezigheid en bij elkaar zijn maakt je gelukkig. Ik herken het en het doet heel pijn om elkaar los te laten als je eigenlijk gek op elkaar ben.
Tuurlijk moet het uiteindelijk op lange termijn in het geheel redelijk goed op elkaar passen, maar als blijkt dat het niet zo past als je zou willen betekend het niet dat je gevoel zomaar weg is. Dus snap dat het gemis naar boven kan komen en dat je graag dat gevoel van toen weer wil voelen. Maar je bent toch sterk! Genoeg mensen die toch weer toegeven of het langer blijven proberen.

En het kan dus dat je na 6 maanden nog steeds dat gemis voelt :nooo:
Dan ga ik mij daar maar vast op voorbereiden.
Ja hoor, je kunt zelfs een leven lang iemand blijven missen. Hebben we niet allemaal 1 liefde met wie het eindigde, en naar wie we blijven verlangen? Tegelijkertijd kun je prima gelukkig met een ander worden.
Ja blijft maar herhalen hoe mooi ze is maar van binnen is ze een vreselijk luie Peppie die vooral als een prinses behandeld wil worden.
Werken wil ze niet, normen en waarden matchen niet.
Laat je je de volgende keer weer inpakken door alleen een leuke verpakking?
Mannen zijn visueel ingesteld. Als ze maar mooi is, dan pikken ze een hoop geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
14-11-2019 17:51
Ja blijft maar herhalen hoe mooi ze is maar van binnen is ze een vreselijk luie Peppie die vooral als een prinses behandeld wil worden.
Werken wil ze niet, normen en waarden matchen niet.
Laat je je de volgende keer weer inpakken door alleen een leuke verpakking?
Ze heeft haar diploma's wel op orde en is ook intelligent, voert goede gesprekken, maar ze lijkt er alleen weinig mee te doen.
LaCasa schreef:
14-11-2019 20:44
Ze heeft haar diploma's wel op orde en is ook intelligent, voert goede gesprekken, maar ze lijkt er alleen weinig mee te doen.
Waarom blijf je haar verdedigen? Waar wil je je aan vasthouden?

Zolang je haar niet loslaat, is er geen ruimte in jouw leven voor een echt leuke vrouw die wel wat doet met haar intelligentie, diploma’s en wél in bezit van een goed arbeidsethos.
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
14-11-2019 20:58
Waarom blijf je haar verdedigen? Waar wil je je aan vasthouden?

Zolang je haar niet loslaat, is er geen ruimte in jouw leven voor een echt leuke vrouw die wel wat doet met haar intelligentie, diploma’s en wél in bezit van een goed arbeidsethos.
Ik verdedig haar niet zozeer, dat heb ik lang genoeg gedaan.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
15-11-2019 16:53
Ik verdedig haar niet zozeer, dat heb ik lang genoeg gedaan.
Stop dan met te vertellen wat ze dan allemaal wel en niet heeft.
Het werkte niet tussen jullie vanwege te ver uiteen liggende normen en waarden, arbeidsethos en parasitering. En meer niet.
Nu vooruit, Sinterklaas vieren en daarna Kerst en oud en nieuw. Met je kinderen er een mooie maand van maken. Veel plezier!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste doe ik sowieso. Alles voor de kinderen, altijd! Zij hebben hier niet voor gekozen. En ik ben heel blij ook met de goede band die ik met mijn ex heb en dat we elkaar waar het kan altijd helpen.

Alleen papa heeft wel zo zijn problemen. :)

Ik hoop ooit nog een mooie, lieve, leuke vrouw tegen te komen met of zonder kinderen, die er in hoofdlijnen hetzelfde over denkt.

Eerst hoopte ik nog dat deze vrouw tot bezinning zou komen, maar mijn familie en vrienden zeggen: Wat is dan het volgende probleem waar jullie tegenaan lopen?
Alle reacties Link kopieren
Zwaar weekend en afgelopen dagen gehad, ook al was het leuk met familie en vrienden.

Ook wel wat stappen verder gekomen door vooral te waarderen dat ik uiteindelijk op belangrijke zaken dicht bij mijzelf ben gebleven. Ik ben in de relatie veel te ver over mijn grenzen gegaan. Waarschijnlijk was ik bang de liefde te verliezen, maar liefde zonder respect voor mijn grenzen is geen echte liefde. Ik ben beticht van in mijn eigen patroon denken, in angst leven, niet mijn gevoel volgen, in mijn comfort te blijven en misschien was dat ook wel zo. Maar wie was de persoon die mij daarvan betichtte? Iemand die in het huis van familie woont, geen inkomen heeft en een slecht arbeidsethos heeft. Kortom de grootste risico’s waren voor mij. Eenmaal inwonend ga je een vrouw met twee kinderen niet zo snel op straat zetten. Achteraf ben ik blij dat ik mijn stabiele omgeving niet omver heb laten trekken in zo’n korte termijn. Op de eerste plaats voor mijn kinderen. Ik weet nu in ieder geval wat ik wel wil en dat is niet iemand die haar zin wil doordrukken. Wat ik mij ook realiseer is, dat stel ze had wel een inkomen, dan had ik er misschien wel mee in gestemd, omdat ik de roze bril op had, het uiteindelijke probleem was er dan niet minder om geweest.

En toch mis ik haar nog iedere dag, op veel andere vlakken pasten we zo goed bij elkaar, maar op één van de belangrijkste niet. Verder nog steeds alles geblokkeerd. Wat kan liefde ook pijn doen.
Hé LaCasa, heb je mijn laatste privébericht nooit gekregen?
Alle reacties Link kopieren
somanybookstoread schreef:
27-11-2019 17:52
Hé LaCasa, heb je mijn laatste privébericht nooit gekregen?
Ik zie het nu ja, sorry. Ik zal reageren. Nu zo vrienden over de vloer.
LaCasa schreef:
27-11-2019 16:24
Zwaar weekend en afgelopen dagen gehad, ook al was het leuk met familie en vrienden.

Ook wel wat stappen verder gekomen door vooral te waarderen dat ik uiteindelijk op belangrijke zaken dicht bij mijzelf ben gebleven. Ik ben in de relatie veel te ver over mijn grenzen gegaan. Waarschijnlijk was ik bang de liefde te verliezen, maar liefde zonder respect voor mijn grenzen is geen echte liefde. Ik ben beticht van in mijn eigen patroon denken, in angst leven, niet mijn gevoel volgen, in mijn comfort te blijven en misschien was dat ook wel zo. Maar wie was de persoon die mij daarvan betichtte? Iemand die in het huis van familie woont, geen inkomen heeft en een slecht arbeidsethos heeft. Kortom de grootste risico’s waren voor mij. Eenmaal inwonend ga je een vrouw met twee kinderen niet zo snel op straat zetten. Achteraf ben ik blij dat ik mijn stabiele omgeving niet omver heb laten trekken in zo’n korte termijn. Op de eerste plaats voor mijn kinderen. Ik weet nu in ieder geval wat ik wel wil en dat is niet iemand die haar zin wil doordrukken. Wat ik mij ook realiseer is, dat stel ze had wel een inkomen, dan had ik er misschien wel mee in gestemd, omdat ik de roze bril op had, het uiteindelijke probleem was er dan niet minder om geweest.

En toch mis ik haar nog iedere dag, op veel andere vlakken pasten we zo goed bij elkaar, maar op één van de belangrijkste niet. Verder nog steeds alles geblokkeerd. Wat kan liefde ook pijn doen.
Zit je vast....?
Ga gewoon lekker daten en kom los van haar: alhoewel er geen contact is, zit je mi nog wel vast in de gedachtes die je over haar hebt en de emoties die dit oproept en daardoor kom je niet verder.

Ga lekker daten, ookal zou je alleen maar een koffie date doen met iemand, daardoor verleg je even je aandacht. Denk dat het jou goed zal doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven