Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 25 juli 2019 om 14:53
donderdag 25 juli 2019 om 19:39
mijn persoonlijk staf
donderdag 25 juli 2019 om 21:24
S-Meds schreef: ↑25-07-2019 19:31Mod,
Ik kreeg een waarschuwing voor een verbastering en ik kan het niet verwerken. Kijk, iemand een bijnaam geven uit racisme, zoals bijv. een zwarte vrouw “aapje” noemen of dat je bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet. Dat snap ik. Maar soms is iets gewoon ironie, of grappig of gewoon voor de leut. Bijvoorbeeld als je Thierry Baudet, Sherry Boldoot noemt. Over goede smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet menen dat dit niet mag?
mogen we niet meer Patricia Paard zeggen?
Of Vies Droelvink
of Jolanthe Kabbeljauw van Grasbergen?
Fatty Brard?
Waarom mag dit niet?
Bestesmeds,
Het verbrassen van noemen werkt verwakkerend.
Greet,
Shitty
donderdag 25 juli 2019 om 23:16
donderdag 25 juli 2019 om 23:38
oh ja, merkel werd steeds weggezet al dom vrouwtje, mutti merkel die de vluchtelingen aan haar borst drukte. puur seksisme, en het was in het topic waar ze smilies plaatsten als er boten zonken en waarin sommige zeiden dat ze zelf de vluchtenlingen wel uit de bootjes wilden schieten. In die context was dat.bethweeter schreef: ↑25-07-2019 23:16Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
De grootste rotzooi mag blijven staan op Actueel maar een bijnaam wordt meteen geschrapt.
Maar Sherry Boldoot, is gewoon een grap, het is geen racisme, geen seksisme, heeft geen enkele politieke lading, whatsoever
leuk is het wel dat er een sneuneus is (meerdere zelfs anders gebeurt er niks) die het staffen. en dat zijn nu net die lui die zo tekeer gaan steeds over vluchtelingen en moslims
vrijdag 26 juli 2019 om 00:02
Echt te belachelijk voor woorden.bethweeter schreef: ↑25-07-2019 23:16Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
De grootste rotzooi mag blijven staan op Actueel maar een bijnaam wordt meteen geschrapt.
vrijdag 26 juli 2019 om 00:17
Trieste figuren zijn het.S-Meds schreef: ↑25-07-2019 23:38oh ja, merkel werd steeds weggezet al dom vrouwtje, mutti merkel die de vluchtelingen aan haar borst drukte. puur seksisme, en het was in het topic waar ze smilies plaatsten als er boten zonken en waarin sommige zeiden dat ze zelf de vluchtenlingen wel uit de bootjes wilden schieten. In die context was dat.
Maar Sherry Boldoot, is gewoon een grap, het is geen racisme, geen seksisme, heeft geen enkele politieke lading, whatsoever
leuk is het wel dat er een sneuneus is (meerdere zelfs anders gebeurt er niks) die het staffen. en dat zijn nu net die lui die zo tekeer gaan steeds over vluchtelingen en moslims
En maar zeuren over hoe links je wel niet bent als je ze tegen spreekt.
Gewoon dom.
vrijdag 26 juli 2019 om 07:52
Echt, slaat nergens op.bethweeter schreef: ↑25-07-2019 23:16Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:40
bethweeter schreef: ↑25-07-2019 23:16Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:42
Misschien heb je mijn reactie op jouw post gemist. Ik herhaal um effe:
bethweeter schreef: ↑20-07-2019 00:38Ik had juist het omgekeerde idee. In het Baudet-topic was er veel tegengeluid en toen hebben een paar Baudet-fans via pb afgesproken om er niet meer te reageren.
Als er geen tegengeluid is, blijven ze bashen. Neem jou dat algemeen vluchtelingentopic wat al aan deel 15 toe is. De vluchtelingencrisis is alweer 4 jaar geleden maar nog steeds wordt dat topic hoog gehouden door hetzelfde clubje.
missie_m schreef: ↑20-07-2019 10:57Ik ben even gaan koekeloeren nav van je bericht. Je vergist je want ze zitten nu op deel 9. Veel delen inderdaad. Maar niet te vergelijken met deel 114 van napraat.
PS ik heb de laatste pagina gelezen en het onderwerp waar het nu over gaat is best een lange discussie waard. Iemand met 8 kantjes strafblad krijgt 5 maanden Nederlandse cel. Dat had hij vast niet in gedachten toen deze man uit zijn veilige vaderland is gevlucht.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:45
Slaat inderdaad nergens op.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 26 juli 2019 om 13:02
PoesinBoots schreef: ↑26-07-2019 12:54Dat er geen reactie op je multiquote kwam komt vast omdat ze het gemist had ja![]()
vrijdag 26 juli 2019 om 13:11
..effe kijken...je schreef op het cm:.S-Meds schreef: ↑25-07-2019 23:38oh ja, merkel werd steeds weggezet al dom vrouwtje, mutti merkel die de vluchtelingen aan haar borst drukte. puur seksisme, en het was in het topic waar ze smilies plaatsten als er boten zonken en waarin sommige zeiden dat ze zelf de vluchtenlingen wel uit de bootjes wilden schieten. In die context was dat.
woorden S-Meds:
Mod,
Ik kreeg een waarschuwing voor een verbastering en ik kan het niet verwerken. Kijk, iemand een bijnaam geven uit racisme, zoals bijv. een zwarte vrouw “aapje” noemen of dat je bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet. Dat snap ik. Maar soms is iets gewoon ironie, of grappig of gewoon voor de leut. Bijvoorbeeld als je Thierry Baudet, Sherry Boldoot noemt. Over goede smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet menen dat dit niet mag?
mogen we niet meer Patricia Paard zeggen?
Of Vies Droelvink
of Jolanthe Kabbeljauw van Grasbergen?
Fatty Brard?
Waarom mag dit niet?
Je hebt een hekel aan een blonde presentatrice en noemt dan 'als voorbeeld':
bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet
Zelfs dat voorbeeld is een sneeky sneer. Als één DJ of één voetbalman het woord aapje gebruikt wil niet zeggen dat dit ook op viva word toegestaan. Dat er één forumster was die een smilie plaatste bij een bootje is foute boel, (ik heb het zelf niet gezien en is volgens mij ook een paar jaren geleden) maar die forumster heeft wel een permaban gekregen en is allang niet meer op viva.
Die bijnaam voor Thierry vind ik ook "grappig-of-gewoon-voor-de-leut" maar waarom je speciaal de mod's een bericht schrijft omdat je zo graag die bijnamen voor Patty, Patricia en Dries zou willen doen snap ik dan weer niet.
missie_m wijzigde dit bericht op 26-07-2019 13:17
1.84% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 26 juli 2019 om 13:13
PoesinBoots schreef: ↑26-07-2019 12:54Dat er geen reactie op je multiquote kwam komt vast omdat ze het gemist had ja![]()
Dat was eerst géén multi-quote. Ik heb die nu alleen opgehaald.
LOEP ME MAAR aub.