Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
prada schreef:
25-07-2019 12:52
Ik had het wel eens gelezen maar altijd gedacht dat daar medeforummers mee bedoeld werden.
Ja ik neem toch aan dat Thierry Baudet nu niet naar de psychiater moet omdat ik het Sherry Boldoot noem
S-Meds schreef:
25-07-2019 14:37
Ja ik neem toch aan dat Thierry Baudet nu niet naar de psychiater moet omdat ik het Sherry Boldoot noem
😂
S-Meds schreef:
:rofl: Ik wilde hier nog verwijzen naar Violagate met haar speciale namen maar dat laat ik maar achterwege dan. De mods zijn dan wel geen rechters maar we hebben nu wel een duidelijke jurisprudentie in ieder geval. :proud:
S-Meds schreef:

Nee, niet daarom.
Solomio schreef:
25-07-2019 11:02
Zwaar offtopic, maar ik moet het even delen: dit lees ik net op FB:
'Mij zwarte poezen ook liggen voor pampers'
:'(
:rofl: briljant
S-Meds schreef:
25-07-2019 12:07
ik heb weer veel geleerd vandaag. Zo mag je niet xxxxx zeggen tegen Thierry want dan krijg je een waarschuwing. Verbastering van namen mag niet. Wisten jullie dat?
Bizar!

En wie staft zoiets nou ?
gizzmo-returns schreef:
25-07-2019 19:36
Bizar!

En wie staft zoiets nou ?
mijn persoonlijk staf
S-Meds schreef:
25-07-2019 19:31
Mod,

Ik kreeg een waarschuwing voor een verbastering en ik kan het niet verwerken. Kijk, iemand een bijnaam geven uit racisme, zoals bijv. een zwarte vrouw “aapje” noemen of dat je bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet. Dat snap ik. Maar soms is iets gewoon ironie, of grappig of gewoon voor de leut. Bijvoorbeeld als je Thierry Baudet, Sherry Boldoot noemt. Over goede smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet menen dat dit niet mag?

mogen we niet meer Patricia Paard zeggen?
Of Vies Droelvink
of Jolanthe Kabbeljauw van Grasbergen?
Fatty Brard?

Waarom mag dit niet?

Bestesmeds,

Het verbrassen van noemen werkt verwakkerend.

Greet,

Shitty
:HA:
:rofl:
Zelfs de naam waarmee Merkel liefkozend wordt genoemd mag niet.
Such fun!1
MarindaH schreef:
25-07-2019 22:42
Zelfs de naam waarmee Merkel liefkozend wordt genoemd mag niet.
Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
De grootste rotzooi mag blijven staan op Actueel maar een bijnaam wordt meteen geschrapt.
bethweeter schreef:
25-07-2019 23:16
Volgens mij is het daar ooit mee begonnen. De mods wilden een statement maken of zo.
De grootste rotzooi mag blijven staan op Actueel maar een bijnaam wordt meteen geschrapt.
oh ja, merkel werd steeds weggezet al dom vrouwtje, mutti merkel die de vluchtelingen aan haar borst drukte. puur seksisme, en het was in het topic waar ze smilies plaatsten als er boten zonken en waarin sommige zeiden dat ze zelf de vluchtenlingen wel uit de bootjes wilden schieten. In die context was dat.

Maar Sherry Boldoot, is gewoon een grap, het is geen racisme, geen seksisme, heeft geen enkele politieke lading, whatsoever

leuk is het wel dat er een sneuneus is (meerdere zelfs anders gebeurt er niks) die het staffen. en dat zijn nu net die lui die zo tekeer gaan steeds over vluchtelingen en moslims
bethweeter schreef:
Echt te belachelijk voor woorden.
S-Meds schreef:
25-07-2019 23:38
oh ja, merkel werd steeds weggezet al dom vrouwtje, mutti merkel die de vluchtelingen aan haar borst drukte. puur seksisme, en het was in het topic waar ze smilies plaatsten als er boten zonken en waarin sommige zeiden dat ze zelf de vluchtenlingen wel uit de bootjes wilden schieten. In die context was dat.

Maar Sherry Boldoot, is gewoon een grap, het is geen racisme, geen seksisme, heeft geen enkele politieke lading, whatsoever

leuk is het wel dat er een sneuneus is (meerdere zelfs anders gebeurt er niks) die het staffen. en dat zijn nu net die lui die zo tekeer gaan steeds over vluchtelingen en moslims
Trieste figuren zijn het.
En maar zeuren over hoe links je wel niet bent als je ze tegen spreekt.
Gewoon dom.
bethweeter schreef:
Echt, slaat nergens op.
bethweeter schreef:
:?:
LOEP ME MAAR aub.
Misschien heb je mijn reactie op jouw post gemist. Ik herhaal um effe:

bethweeter schreef:
20-07-2019 00:38
Ik had juist het omgekeerde idee. In het Baudet-topic was er veel tegengeluid en toen hebben een paar Baudet-fans via pb afgesproken om er niet meer te reageren.
Als er geen tegengeluid is, blijven ze bashen. Neem jou dat algemeen vluchtelingentopic wat al aan deel 15 toe is. De vluchtelingencrisis is alweer 4 jaar geleden maar nog steeds wordt dat topic hoog gehouden door hetzelfde clubje.
:nerd:
missie_m schreef:
20-07-2019 10:57
Ik ben even gaan koekeloeren nav van je bericht. Je vergist je want ze zitten nu op deel 9. Veel delen inderdaad. Maar niet te vergelijken met deel 114 van napraat.

PS ik heb de laatste pagina gelezen en het onderwerp waar het nu over gaat is best een lange discussie waard. Iemand met 8 kantjes strafblad krijgt 5 maanden Nederlandse cel. Dat had hij vast niet in gedachten toen deze man uit zijn veilige vaderland is gevlucht.
LOEP ME MAAR aub.
Coconuts12 schreef:
26-07-2019 07:52
Echt, slaat nergens op.

Slaat inderdaad nergens op.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
26-07-2019 12:42
Misschien heb je mijn reactie op jouw post gemist. Ik herhaal um effe:

:nerd:

Dat er geen reactie op je multiquote kwam komt vast omdat ze het gemist had ja :lol:
PoesinBoots schreef:
26-07-2019 12:54
Dat er geen reactie op je multiquote kwam komt vast omdat ze het gemist had ja :lol:
:proud:
S-Meds schreef:
25-07-2019 23:38

..effe kijken...je schreef op het cm:.

woorden S-Meds:
Mod,

Ik kreeg een waarschuwing voor een verbastering en ik kan het niet verwerken. Kijk, iemand een bijnaam geven uit racisme, zoals bijv. een zwarte vrouw “aapje” noemen of dat je bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet. Dat snap ik. Maar soms is iets gewoon ironie, of grappig of gewoon voor de leut. Bijvoorbeeld als je Thierry Baudet, Sherry Boldoot noemt. Over goede smaak valt niet te twisten maar je kan toch niet menen dat dit niet mag?

mogen we niet meer Patricia Paard zeggen?
Of Vies Droelvink
of Jolanthe Kabbeljauw van Grasbergen?
Fatty Brard?

Waarom mag dit niet?

Je hebt een hekel aan een blonde presentatrice en noemt dan 'als voorbeeld':

bijv. een nederlandse presentatrice de “boerenhoer” noemt dat kan gewoon niet

Zelfs dat voorbeeld is een sneeky sneer. Als één DJ of één voetbalman het woord aapje gebruikt wil niet zeggen dat dit ook op viva word toegestaan. Dat er één forumster was die een smilie plaatste bij een bootje is foute boel, (ik heb het zelf niet gezien en is volgens mij ook een paar jaren geleden) maar die forumster heeft wel een permaban gekregen en is allang niet meer op viva.
Die bijnaam voor Thierry vind ik ook "grappig-of-gewoon-voor-de-leut" maar waarom je speciaal de mod's een bericht schrijft omdat je zo graag die bijnamen voor Patty, Patricia en Dries zou willen doen snap ik dan weer niet.
missie_m wijzigde dit bericht op 26-07-2019 13:17
1.84% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
PoesinBoots schreef:
26-07-2019 12:54

Dat was eerst géén multi-quote. Ik heb die nu alleen opgehaald.
LOEP ME MAAR aub.
Oei, ik ga meteen even checken of er van mij nog ergens een post open staat waar ik nog geen leesbevestiging van heb ontvangen. :nope:
missie_m schreef:
26-07-2019 13:11
..effe kijken... je schreef op het cm:

Geeft niks hoor. Maar bij deze een leesbevestiging. :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven