Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zondag 28 juli 2019 om 00:07
Dankjewel! Ik ga maandag kijken... En dan nog vier weken wachten...parachutes schreef: ↑28-07-2019 00:05MockTurtle, wat een fijn nieuws! Ze klinkt nu al heel lief en mooigeniet van de voorpret, jij ook Kohaku!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zondag 28 juli 2019 om 00:12
Zo leuk, die kleintjes. Ik ga altijd graag op kraambezoek waar het kittens betreft. Ik zag afgelopen week eentje bij de dierenarts, echt een miniatuur katje dingetjeMockTurtle schreef: ↑28-07-2019 00:07Dankjewel! Ik ga maandag kijken... En dan nog vier weken wachten...![]()
zondag 28 juli 2019 om 00:13
Ja, dat telt.MockTurtle schreef: ↑28-07-2019 00:10Bedenk me net dat ik wel ‘chick’ zeg. Maar dat zei ik ook tegen Lily als ze aan kwam wandelen. Telt dat wel?![]()
zondag 28 juli 2019 om 00:14
Ja, heerlijk... Vooral als ze nog zo lekker pluizig zijn. Of motorisch nog niet helemaal oké. Heerlijk! Maar groot zijn ze ook zo fijntjes.
Moet zeggen, meeste klein vind ik leuk. Puppy’s, welpjes, olifantjes...
zondag 28 juli 2019 om 07:35
O wat leuk!!! IMockTurtle schreef: ↑27-07-2019 23:22Ik breek even snel in.... Zoals het er nu naar uitziet, mag ik de laatste week van augustus een lapjesmeisje in mijn huis en hart verwelkomen![]()
zondag 28 juli 2019 om 08:31
Het raam staat hier open om alles lekker door te waaien, en de kat van een paar huizen verderop staat onder het raam te loeren...Ons grijsje zit op de vensterbank terug te gluipen en heeft het chagarijnigste gezicht ooit.
Een andere buurkat interesseert het allemaal niks en sjokt hier zo het huis binnen. Dat laten ze dan ook nog toe, al krijgt hij soms een tik voor zijn dikke kont van onze katten. Waarna ze onverschillig weglopen en hem zijn gang laten gaan
Een andere buurkat interesseert het allemaal niks en sjokt hier zo het huis binnen. Dat laten ze dan ook nog toe, al krijgt hij soms een tik voor zijn dikke kont van onze katten. Waarna ze onverschillig weglopen en hem zijn gang laten gaan
zondag 28 juli 2019 om 12:13
IkMockTurtle schreef: ↑27-07-2019 23:45Ja, ik heb toch gekozen voor een kitten. Eind augustus is ze dan ong. vier maanden. Ze is nu 12 weken. Ingeënt, ontvlooid en ontwormd. Ook krijg ik er een paspoort bij. Deze mevrouw vond het niet erg als ik haar later kwam halen, zeker niet om de reden die ik gaf. Dat deed haar alleen maar goed. Het is een lappendeken. Ene oogje zit in een witte vacht en haar andere oogje lijkt wel opgemaakt met oogpotlood. Ik zag haar en was op slag verliefd.
Heb wel meteen sorry gezegd tegen mijn zwart-witte vriendinnetje en dat ze echt niet vervangen en vergeten wordt. Voelde als nodig. Ik zag dat we uit de anonimiteit gaan. Bij deze, mijn zwart-witte dametje heette Lily.
Kleine poes (lapje) heb ik ook als kitten met 12 weken in huis genomen. Ik vind het zo grappig hoe de kleuren op haar steeds donkerder worden. Ook heeft ze ondertussen donkergrijze strepen in de lichtgrijze stukken en het rood wordt ook roder/oranje achtig ipv rossig.
Ze is onderhand 1+ jaar, dus ik denk dat de kleuren die ze nu heeft wel zo blijven.
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 28 juli 2019 om 12:15
Wat leuk dat je een nieuwe kitten krijgt MockTurtle! En Lily, wat een leuke naam.
Geniet maar vast lekker van de voorpret.
RockOla, dat deed mijn kat gisteren ook tijdens het rondje lopen. Hij gluurde door een open raam naar binnen naar een kat die in de vensterbank lag en ging op zijn achterpoten staan om even gedag te zeggen. Toen kreeg hij toch een lel. Dus hij ging er maar gauw vandoor. Jaime is een enorm nieuwsgierige aap.
Hij is hier bij de overburen ook wel eens naar binnen gesjokt in de zomer toen hun voordeur open stond. Brutaal nest.
Ik noem hem meestal, Jaim, poppie ( heeeel vaak ), buddy ( ook heel vaak ), lieverd ( als hij zielig is ), James ( als hij stout is, dus zelden ), schatje, monster en boefje als hij me weer eens bijt. Dat doet hij echt vaak. Ik kan mijn gezicht bijna niet voor zijn kop houden of hij hapt alweer in mijn wang.
Liefkozend hoor, maar hij doet het wel. Ik vertrouw hem soms voor geen cent.
Ik denk wel eens dat de vorige baasjes hem daarom weggedaan hebben, omdat hij graag hapt. Nooit hard en niet in mijn voeten als die buiten het bed bungelen ofzo, maar hij hapt wel in mijn handen en soms mijn wang. Ik denk dat hij te vroeg bij zijn moeder weggehaald is, hij melkt ook heel veel.
Verder is het gewoon een enorme lieve schat. Hij beet me toen hij nog binnen leefde bijna nooit trouwens. Maar sinds hij buiten komt doet hij het elke dag wel een aantal keer. Hij knabbelt graag in mijn vingers.
Kan ook dat hij weg moest omdat hij honden haat en die mensen een hondje hadden die in de bench zat toen ik hem ging halen.
Zou zomaar kunnen dat hij die het leven zuur gemaakt heeft. Jaime haat honden. Hij gaat geregeld achter ze aan midden op straat.
We hebben vannacht weer samen op bed geslapen, dat was wel weer eens gezellig. Dat was even wennen voor hem, hij heeft eerst even beneden aan de deur gezeurd dat hij weg wilde maar na dat te negeren kwam hij toch weer bij me liggen. En hij heeft me zowaar laten uitslapen tot 9 uur.
Geniet maar vast lekker van de voorpret.
RockOla, dat deed mijn kat gisteren ook tijdens het rondje lopen. Hij gluurde door een open raam naar binnen naar een kat die in de vensterbank lag en ging op zijn achterpoten staan om even gedag te zeggen. Toen kreeg hij toch een lel. Dus hij ging er maar gauw vandoor. Jaime is een enorm nieuwsgierige aap.
Hij is hier bij de overburen ook wel eens naar binnen gesjokt in de zomer toen hun voordeur open stond. Brutaal nest.
Ik noem hem meestal, Jaim, poppie ( heeeel vaak ), buddy ( ook heel vaak ), lieverd ( als hij zielig is ), James ( als hij stout is, dus zelden ), schatje, monster en boefje als hij me weer eens bijt. Dat doet hij echt vaak. Ik kan mijn gezicht bijna niet voor zijn kop houden of hij hapt alweer in mijn wang.
Liefkozend hoor, maar hij doet het wel. Ik vertrouw hem soms voor geen cent.
Ik denk wel eens dat de vorige baasjes hem daarom weggedaan hebben, omdat hij graag hapt. Nooit hard en niet in mijn voeten als die buiten het bed bungelen ofzo, maar hij hapt wel in mijn handen en soms mijn wang. Ik denk dat hij te vroeg bij zijn moeder weggehaald is, hij melkt ook heel veel.
Verder is het gewoon een enorme lieve schat. Hij beet me toen hij nog binnen leefde bijna nooit trouwens. Maar sinds hij buiten komt doet hij het elke dag wel een aantal keer. Hij knabbelt graag in mijn vingers.
Kan ook dat hij weg moest omdat hij honden haat en die mensen een hondje hadden die in de bench zat toen ik hem ging halen.
Zou zomaar kunnen dat hij die het leven zuur gemaakt heeft. Jaime haat honden. Hij gaat geregeld achter ze aan midden op straat.
We hebben vannacht weer samen op bed geslapen, dat was wel weer eens gezellig. Dat was even wennen voor hem, hij heeft eerst even beneden aan de deur gezeurd dat hij weg wilde maar na dat te negeren kwam hij toch weer bij me liggen. En hij heeft me zowaar laten uitslapen tot 9 uur.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 12:22
2.38% gewijzigd
zondag 28 juli 2019 om 12:16
Dus de kleuren kunnen nog veranderen? Wat grappig, niet geweten. We gaan het beleven. Hebben lapjes ook een ander karakter dan? OfPimPom schreef: ↑28-07-2019 12:13Iklapjeskatten.
Kleine poes (lapje) heb ik ook als kitten met 12 weken in huis genomen. Ik vind het zo grappig hoe de kleuren op haar steeds donkerder worden. Ook heeft ze ondertussen donkergrijze strepen in de lichtgrijze stukken en het rood wordt ook roder/oranje achtig ipv rossig.
Ze is onderhand 1+ jaar, dus ik denk dat de kleuren die ze nu heeft wel zo blijven.
zondag 28 juli 2019 om 12:35
Grappig hoe het eerst is: oh wat een mooie kat! Dat tapijt....oh kijk, nog een kat! Dat tapijt....en NOG een kat!miekemv schreef: ↑28-07-2019 10:45Hilarisch filmpje over de Cats Meow.
https://youtu.be/icfj8DMKIKg
En op 1:45...NOG een kat!
Hilarisch hoe verschillend de katten er mee omgaan.
Kat 2 laat niet meer los
9:30
Leuk!!
zondag 28 juli 2019 om 12:54
MockTurtle schreef: ↑28-07-2019 12:16Dus de kleuren kunnen nog veranderen? Wat grappig, niet geweten. We gaan het beleven. Hebben lapjes ook een ander karakter dan? Ofjullie van lapjes om hoe ze eruit zien?
Dit is de kleine versie van kleine poes, ze was toen iets van 8 weken en nog in het nest:

Dit is haar nu:

Ze moest nog in haar kleurtjes groeien
zondag 28 juli 2019 om 13:01
miekemv schreef: ↑28-07-2019 10:45Hilarisch filmpje over de Cats Meow.
https://youtu.be/icfj8DMKIKg
Dierproeven.
zondag 28 juli 2019 om 16:48
Mooie katjes hoor. Lapjes kunnen soms spinnekopjes zijn. Mijn ex noemde mijn lapje dan ook steevast bozert.
Bij mijn lapje was het zo dat de vlekken met rood haar langer was dan bij de andere kleuren en patronen. Ik was altijd haar haartjes aan het gladstrijken wat nooit goed lukte. Ze had van die zwarte stipjes bij de aanplant van haar snorrebaard. Ik noemde haar daarom vaak sproet.
Lapjes zijn heel speciaal.
Bij mijn lapje was het zo dat de vlekken met rood haar langer was dan bij de andere kleuren en patronen. Ik was altijd haar haartjes aan het gladstrijken wat nooit goed lukte. Ze had van die zwarte stipjes bij de aanplant van haar snorrebaard. Ik noemde haar daarom vaak sproet.
Lapjes zijn heel speciaal.
zondag 28 juli 2019 om 18:09
Sommige onder de lapjes kunnen snel omslaan, bij haar nam ik het altijd als een korrel zout want het was ook zo weer over.MockTurtle schreef: ↑28-07-2019 16:51Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je precies met spinnekopjes? Misschien verraadt bozert het, maar ik heb er nog nooit van gehoord![]()
zondag 28 juli 2019 om 18:13