Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De buren lieten een aanbouw bouwen en een paar weken geleden werd het beton gestort. Ik had de katten al de hele dag binnen gehouden maar toen ik uit mijn werk kwam waren de katten niet meer te houden, dus toch maar naar buiten. Het had geregend en ik zag dat het beton nog niet helemaal uitgehard was. Ik had de buren nog gewaarschuwd en gezegd, zet nou even een hek neer zolang het beton nog niet droog is maar dat deden ze niet. Tsja.... :proud:
Afbeelding

Ik vind het wel een mooi idee, 'mijn' kattenpootjes voor altijd vereeuwigd in beton. En als wij allemaal al lang overleden zijn, eeuwen later, staan ze er waarschijnlijk nog steeds ingedrukt :heart:
Gelukkig vonden de buren het zelf ook erg grappig.
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 21:17
De buren lieten een aanbouw bouwen en een paar weken geleden werd het beton gestort. Ik had de katten al de hele dag binnen gehouden maar toen ik uit mijn werk kwam waren de katten niet meer te houden, dus toch maar naar buiten. Het had geregend en ik zag dat het beton nog niet helemaal uitgehard was. Ik had de buren nog gewaarschuwd en gezegd, zet nou even een hek neer zolang het beton nog niet droog is maar dat deden ze niet. Tsja.... :proud:
Afbeelding

Ik vind het wel een mooi idee, 'mijn' kattenpootjes voor altijd vereeuwigd in beton. En als wij allemaal al lang overleden zijn, eeuwen later, staan ze er waarschijnlijk nog steeds ingedrukt :heart:
Gelukkig vonden de buren het zelf ook erg grappig.
Nu wat gips er op :-D
Goed idee! :biggrin:
Dierproeven.
Nou dit is ook wel weer bijzonder. Ga ik net met de hond uit, paar straatjes verder, groot kanaal. En wie zit daar prinsheerlijk op de dijk? Een van de witjes. Zal wel gedacht hebben, effe lekker uitwaaien. Hij reageerde verbaasd, vrouwtje ook hier?
Ik hou dit topic niet echt bij. Heb vanavond een kattenbak/reismandje en eet en drinkbakje besteld. Alles blauw, want dat staat leuk in mijn huis. Zegt een groepsgenoot net, 'Ja moet wel roze he, want het is een meisje' :facepalm:

Maar goed, woensdag weer ff langs, ben benieuwd hoe groot ze nu is!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
miekemv schreef:
27-07-2019 22:34
Nou dit is ook wel weer bijzonder. Ga ik net met de hond uit, paar straatjes verder, groot kanaal. En wie zit daar prinsheerlijk op de dijk? Een van de witjes. Zal wel gedacht hebben, effe lekker uitwaaien. Hij reageerde verbaasd, vrouwtje ook hier?
Aww, dat zal een heel leuk gezicht zijn geweest! :heart:
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 22:48
Aww, dat zal een heel leuk gezicht zijn geweest! :heart:
Ik had hem daar niet verwacht en heb hem maar even naar huis begeleid voor de zekerheid :-D
Heel verstandig :biggrin:
Dierproeven.
Kohaku schreef:
27-07-2019 22:44
Ik hou dit topic niet echt bij. Heb vanavond een kattenbak/reismandje en eet en drinkbakje besteld. Alles blauw, want dat staat leuk in mijn huis. Zegt een groepsgenoot net, 'Ja moet wel roze he, want het is een meisje' :facepalm:

Maar goed, woensdag weer ff langs, ben benieuwd hoe groot ze nu is!
Blauw is prima. Roze is voor pussies :proud:
Dierproeven.
Ik breek even snel in.... Zoals het er nu naar uitziet, mag ik de laatste week van augustus een lapjesmeisje in mijn huis en hart verwelkomen :heart:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Mock, wat een fijn nieuws, ik ben zó blij voor je! Een lapje :love: Hoe oud is ze?
Dierproeven.
MockTurtle schreef:
27-07-2019 23:22
Ik breek even snel in.... Zoals het er nu naar uitziet, mag ik de laatste week van augustus een lapjesmeisje in mijn huis en hart verwelkomen :heart:
Gefeliciteerd!!

Is ze een gevlamde of een lappendeken?
MockTurtle schreef:
Heey, cool! Ik kan Mia ook ophalen de laatste week van augustus!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
MockTurtle schreef:

Wat super! :heart: Een kitten?

Jij ook alvast veel voorpret Kohaku! Mia is een erg leuke naam vind ik. En blauw is prima als het bij je huis past. :-D

Wat lief die kattenpootjes in het beton Calamitycat. :D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Kohaku schreef:
27-07-2019 23:31
Heey, cool! Ik kan Mia ook ophalen de laatste week van augustus!
Nah.... Ik wilde deze dame ook Mia noemen....
Ja, ik heb toch gekozen voor een kitten. Eind augustus is ze dan ong. vier maanden. Ze is nu 12 weken. Ingeënt, ontvlooid en ontwormd. Ook krijg ik er een paspoort bij. Deze mevrouw vond het niet erg als ik haar later kwam halen, zeker niet om de reden die ik gaf. Dat deed haar alleen maar goed. Het is een lappendeken. Ene oogje zit in een witte vacht en haar andere oogje lijkt wel opgemaakt met oogpotlood. Ik zag haar en was op slag verliefd.

Heb wel meteen sorry gezegd tegen mijn zwart-witte vriendinnetje en dat ze echt niet vervangen en vergeten wordt. Voelde als nodig. Ik zag dat we uit de anonimiteit gaan. Bij deze, mijn zwart-witte dametje heette Lily.
MockTurtle schreef:
27-07-2019 23:40
Nah.... Ik wilde deze dame ook Mia noemen....
Haha serieus? :p Hebben we Mia1 en Mia2 hier.
Wat een mooie naam had je dametje Mock.
Mijn lapje heeft een naam die perfect bij haar past, die ik hier liever niet deel maar ik noem haar altijd liefkozend Tricolore :)
Dierproeven.
Kohaku schreef:
27-07-2019 23:49
Haha serieus? :p Hebben we Mia1 en Mia2 hier.
Haha, ja... Echt serieus. Ik heb lang getwijfeld tussen Molly en Mia. En Mia voelde goed. Maar ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, alleen op foto’s. Misschien past Molly straks beter.

Calamity, mijn andere kat is gewoon een cyperse. Haar naam zal ik ook niet zeggen. Mocht een bekende hier meelezen, is mijn anonimiteit nog ver te zoeken. Lijkt me stug dat er nog ergens eenzelfde combinatie van namen is ;)
mockturtle wijzigde dit bericht op 27-07-2019 23:53
11.43% gewijzigd
Mooie naam Lily. We hebben het daar al vaker over gehad in het kattentopic, geen enkele kat is vervangbaar. Wat je doet is gewoon weer ruimte maken voor een ander geweldig poezenbeest .
miekemv schreef:
27-07-2019 23:52
Mooie naam Lily. We hebben het daar al vaker over gehad in het kattentopic, geen enkele kat is vervangbaar. Wat je doet is gewoon weer ruimte maken voor een ander geweldig poezenbeest .
Ja, maar het voelde alsof ik het hardop uit moest spreken. Heel gek. En ik ben normaal helemaal niet zo zweverig ofzo, maar ik ben bij haar foto gaan zitten en heb echt hardop gezegd dat ik haar nooit zal vergeten en dat ze niet vervangen wordt.
Mijn lapje ( overleden 2013) heette officieel Isabel vanwege alle prachtige vele kleuren, roepnaam Belletje.
miekemv schreef:
27-07-2019 23:55
Mijn lapje ( overleden 2013) heette officieel Isabel vanwege alle prachtige vele kleuren, roepnaam Belletje.
Aan zo’n (lange) naam zou ik nou nooit denken, maar nu je het zo schrijft en ik het hardop zeg, denk ik: Wow, wat een mooie naam!
Klinkt als een prachtig dametje MockTurtle.

Lily :heart: :redrose: .

Ik heb ook best wel wat bijnamen voor mijn katten.
Voor de poes o.a.: White Socks, Truus, Foxy Lady.
Voor de kater o.a.: Pantertje, Jochie, Lebberaar.

De echte namen zet ik hier liever ook niet neer ivm privacy. Ik zou het wel dolgraag willen maar ik hou me in. ;)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
MockTurtle schreef:
27-07-2019 23:54
Ja, maar het voelde alsof ik het hardop uit moest spreken. Heel gek. En ik ben normaal helemaal niet zo zweverig ofzo, maar ik ben bij haar foto gaan zitten en heb echt hardop gezegd dat ik haar nooit zal vergeten en dat ze niet vervangen wordt.
Stel dat Lily in de spirit world is dan weet ze dat ze nooit vergeten zal worden. Maar als het jou helpt om het uit te spreken helemaal prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven