Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
miekemv schreef:
27-07-2019 13:47
Blij dat ze niet ergens opgesloten zit en uitdroogt. Vreemd poesje. En in huis ziet ze altijd wat bij het plafond waar ze bang voor is. Dan wil ze of absoluut op schoot of per direct naar buiten anders krijgt ze een woede aanval.

Ik ga even kijken of ik de uitzending van HvN terug kan vinden.
O, hart van Nederland heet het geloof ik, niet voor :$

Snap ik dat je heel erg opgelucht bent dat ze niet ergens opgesloten zit. Is dat altijd op dezelfde plek op het plafond waar ze bang voor is?
Ze klinkt als een katje met issues maar ik moet wel zeggen dat ze het dan buitengewoon goed getroffen heeft met/bij jou. Je schoot is blijkbaar een hele veilige plek voor haar, dat zegt toch echt wel iets :cat:
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 13:54
O, hart van Nederland heet het geloof ik, niet voor :$

Snap ik dat je heel erg opgelucht bent dat ze niet ergens opgesloten zit. Is dat altijd op dezelfde plek op het plafond waar ze bang voor is?
Ze klinkt als een katje met issues maar ik moet wel zeggen dat ze het dan buitengewoon goed getroffen heeft met/bij jou. Je schoot is blijkbaar een hele veilige plek voor haar, dat zegt toch echt wel iets :cat:
Ja meestal zelfde plek, boven mijn hoofd of iets verder schuin na boven. Ik hoopte dat de angst weg was na het vinden van een marterverblijfplaats op zolder maar helaas zijn we alweer twee jaar verder zonder verbetering en zit ze in de winter graag op zolder want heel graag uit de buurt van de rest. Misschien moet ik witte salie gaan branden.
Ja, wie weet helpt het. Zolang je je huis maar niet in de fik steekt :D
Dierproeven.
Ik heb net even HvN gezien en het zijn zeker hele lage afrasteringen. Het zullen wel enorme lange lappen zijn toch vind ik dat de situatie te risicovol is. Desnoods plaatsen ze borden, bijtende hondenroedel, pas op met andere huisdieren.
Ja, een hoge afrastering voor zo'n enorm groot terrein kost natuurlijk een godsvermogen, geld dat beter kunnen gebruiken voor de dieren. Maar ik ben het met je eens, waarschuwingsborden zou erg verstandig zijn.
Dierproeven.
Madrid87 schreef:
27-07-2019 08:02
Oh wat naar Mieke! Is ze alweer terug?
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker met het weer van de afgelopen dagen. Ik hoop dat ze er alweer is of anders snel op komt dagen.

Jaime is alle dagen gewoon buiten geweest op het heetst van de dag, dan lag hij in de schaduw te slapen. Is prima gegaan. Vannacht heeft hij ook nog buiten geslapen maar aankomende nacht komt hij maar lekker weer op bed. Ik mis het samen slapen wel na de hele week alleen.
Hij ligt nu lekker binnen van het koele huis te genieten. Net als ik.
Ja dat is zo, op een gegeven moment ga je ze missen. Ik probeer te denken aan dat ze nu moeten profiteren omdat ze in de wintertijd weer verplicht binnen zitten en elkaar irriteren.
parachutes schreef:
27-07-2019 13:12
Wat fijn dat ze haar gezicht weer even heeft laten zien, Mieke! Je weet in ieder geval dat het goed met haar gaat. Ik denk wel dat ze jullie leuk vindt hoor, ze komt toch telkens weer terug, maar het klinkt alsof ze gewoon echt gemaakt is voor het buitenleven.

Mijn kat lijkt ontzettend blij te zijn dat het wat is afgekoeld. Ze hobbelt de hele tijd achter me aan, mauwt veel en geeft me de hele tijd kopjes :heart: Ze is de hitte gelukkig heel goed doorgekomen.
Ik merk het ook dat ze de afkoeling als prettig ervaren. Nog steeds warm maar een zalig windje.Op den duur kijken ze zo lodderig.

Tja Zwartwitje is buiten geboren en niet met mensen in aanraking geweest de eerste weken van haar leven. Toen ik haar gevonden had zette ik haar in het begin in een grote bench voor haar eigen bescherming en je zag haar echt in het ronde kijken waar ben ik nou dan toch. Mijn wildje van een jaar ouder is haar zus en moest ik Zwartwitje vaak in bescherming nemen omdat zus te ruw speelde. Aan de andere kant lagen ze ook vaak tegen elkaar aan te slapen. Misschien een combinatie van factoren.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 14:15
Ja, een hoge afrastering voor zo'n enorm groot terrein kost natuurlijk een godsvermogen, geld dat beter kunnen gebruiken voor de dieren. Maar ik ben het met je eens, waarschuwingsborden zou erg verstandig zijn.
Dan zijn de risico's nog steeds groot voor kwaadwillende mensen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je zulke lieve en jonge persjes niet kwijt zou kunnen raken.
miekemv schreef:
27-07-2019 14:33
Dan zijn de risico's nog steeds groot voor kwaadwillende mensen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je zulke lieve en jonge persjes niet kwijt zou kunnen raken.
O, absoluut. De perzen waren zwaar verwaarloosd las ik. Arme beestjes. Zo'n slechte start van hun leven en dan zo aan hun eind komen.
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 13:50
Volgens mij kunnen katten goed tegen hitte. Ze zoeken als ze buiten zijn zelf meestal wel hun goede plekjes op in de schaduw. Ik heb mijn oude lapje ook nog helemaal niet zien hijgen of met haar bekje open gezien gelukkig.
Al snap ik dan wel weer helemaal dat Serengeti ze wat helpt met natte handdoeken en de schaduw van een bankje. De temperatuur zal flink oplopen op een balkon en het is toch een hele andere situatie dan met een tuin waar katten meestal onder een struik of boom kunnen liggen.

Een grappig verschil; gisterennacht was het 32 graden in mijn slaapkamer, toen wilde de katten niet meer op bed maar lagen ze languit op het laminaat boven of beneden in de huiskamer, waar het waarschijnlijk iets koeler was. Afgelopen nacht was het 26 graden in de slaapkamer en lagen ze alle drie weer op bed :D

Gelukkig staan er wel wat grote bomen rond het huis die voor schaduw zorgen. Dus het is absoluut geen balkon in de brandende zon gelukkig. En waarschijnlijk zijn mijn natte handdoekjes/ijsflesjes wel overdreven. :-D Maar mijn Bourgondische poes is best stevig en heeft nogal een dikke vacht. In tegenstelling tot de zeer ranke kater (Oosterse trekken) die geen ondervacht heeft.

Ja dat languit op het laminaat liggen herken ik. De kater ligt nu zeer uitgestrekt, zo languit mogelijk, op het laminaat. Poes loopt wat van hot naar her, en ploft af en toe op een willekeurige plek neer. Ze lopen vandaag beide nog wel wat met hun ziel onder het pootje.

Wat voor konijnen heb je Calamitycat? (Sorry voor off topic ;-) )

Heb net ook even naar HvN gekeken. Inderdaad een erg lage afrastering. Zo triest wat daar is gebeurd. (Ik lees de afgelopen tijd wel erg veel triest dierennieuws trouwens. :( )
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik mis de katten en de oppas heeft Olivier sinds ze oppast nog niet gezien. Nu is Olivier altijd veel buiten en ik zie haar wel vaker een paar dagen niet, dus ik maak me niet gauw zorgen, maar nu is ze al meer dan een week niet gezien. De oppas komt maar een uurtje per dag, maar toch. Ik heb toch maar een oproepje op Facebook gezet.
Drackie schreef:
27-07-2019 17:17
Ik mis de katten en de oppas heeft Olivier sinds ze oppast nog niet gezien. Nu is Olivier altijd veel buiten en ik zie haar wel vaker een paar dagen niet, dus ik maak me niet gauw zorgen, maar nu is ze al meer dan een week niet gezien. De oppas komt maar een uurtje per dag, maar toch. Ik heb toch maar een oproepje op Facebook gezet.

Oh wat vervelend Drackie. :(
Verstandig dat je het op Facebook hebt gezet.
Wellicht zijn er ook nog andere instanties waar je het kunt melden? (Weet niet waar je woont, want in iedere regio zijn er weer andere instanties).
Ik hoop voor je dat ze snel weer thuis is!
Ja, kan, maar ik twijfel of ze wel echt vermist is. Voor hetzelfde geld loopt ze gewoon door de buurt, daarom heb ik het vooralsnog alleen op Facebook gezet. Woensdag ben ik weer thuis. Ik ga donderdag alweer weg, een paar dagen, maar dan kan ik woensdag in elk geval zelf nog even zoeken. Als ze mij ziet of hoort, komt ze altijd direct naar me toe gerend. Ik ben wel vaker bezorgd geweest om haar en als ik dan even buiten ging roepen stond ze binnen no time voor mijn neus. Ik heb wel de buurvrouw ook even gevraagd of die haar heeft gezien, maar daar heb ik nog niks van gehoord.
Ah okay. Goed dat je de buurvrouw ook hebt ingelicht. :-]
Serengeti schreef:
27-07-2019 14:48
Gelukkig staan er wel wat grote bomen rond het huis die voor schaduw zorgen. Dus het is absoluut geen balkon in de brandende zon gelukkig. En waarschijnlijk zijn mijn natte handdoekjes/ijsflesjes wel overdreven. :-D Maar mijn Bourgondische poes is best stevig en heeft nogal een dikke vacht. In tegenstelling tot de zeer ranke kater (Oosterse trekken) die geen ondervacht heeft.

Ja dat languit op het laminaat liggen herken ik. De kater ligt nu zeer uitgestrekt, zo languit mogelijk, op het laminaat. Poes loopt wat van hot naar her, en ploft af en toe op een willekeurige plek neer. Ze lopen vandaag beide nog wel wat met hun ziel onder het pootje.

Wat voor konijnen heb je Calamitycat? (Sorry voor off topic ;-) )

Heb net ook even naar HvN gekeken. Inderdaad een erg lage afrastering. Zo triest wat daar is gebeurd. (Ik lees de afgelopen tijd wel erg veel triest dierennieuws trouwens. :( )
Fijn zeg die grote bomen rondom je huis, dat zal zeker schelen qua warmte op je balkon. Maar ik vind het evengoed erg lief en zeker niet overdreven hoor die natte handdoeken :)
Het begint hier nu gelukkig echt wat af te koelen, alles staat nu open dus hopelijk ook snel in huis wat verkoeling. Ik stond vanmiddag in de keuken, poes komt binnenwandelen en ik hoorde een doffe plof en daar lag madam hoor, lang uitgestrekt op het laminaat, dus ja, ik herken dat wel dat neerploffen :biggrin:

Ik heb twee middenslag konijnen, een wildkleur met zwarte ram van 14 jaar oud en een lichtbruine voedster met hangoren. Het zijn geen raskonijnen hoor, gewoon twee lieverds uit de konijnenopvang hier in het dorp. Ik heb ze vandaag toch nog maar niet naar buiten gedaan vond het echt nog te warm, waarschijnlijk vanavond dan maar. De stokoude ram begint wat te kwakkelen dus ben erg voorzichtig met de hitte.

Vreselijk veel triest dierennieuws inderdaad, kan er zo slecht tegen... :|
Dierproeven.
Drackie, hopelijk laat Olivier zich snel weer zien. Misschien heeft ze gewoon de pest in?

Ik had vroeger (toen ik nog wel eens met vakantie ging ;-D ) een kater die 'wraak' nam als we op vakantie gingen. Dan ging meneer ook gewoon twee weken de hort op en belde de oppas ons ook altijd bezorgd op. Kater wist blijkbaar ook precies wanneer we thuiskwamen want dan bleef hij altijd nog een dag of 4 extra weg, eigenlijk altijd precies net zo lang tot ik half hysterisch in tranen was en ervan overtuigd was dat hij nooit meer terug zou komen, dan kwam hij altijd weer doodleuk de keuken binnenlopen.
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 18:47
Fijn zeg die grote bomen rondom je huis, dat zal zeker schelen qua warmte op je balkon. Maar ik vind het evengoed erg lief en zeker niet overdreven hoor die natte handdoeken :)
Het begint hier nu gelukkig echt wat af te koelen, alles staat nu open dus hopelijk ook snel in huis wat verkoeling. Ik stond vanmiddag in de keuken, poes komt binnenwandelen en ik hoorde een doffe plof en daar lag madam hoor, lang uitgestrekt op het laminaat, dus ja, ik herken dat wel dat neerploffen :biggrin:

Ik heb twee middenslag konijnen, een wildkleur met zwarte ram van 14 jaar oud en een lichtbruine voedster met hangoren. Het zijn geen raskonijnen hoor, gewoon twee lieverds uit de konijnenopvang hier in het dorp. Ik heb ze vandaag toch nog maar niet naar buiten gedaan vond het echt nog te warm, waarschijnlijk vanavond dan maar. De stokoude ram begint wat te kwakkelen dus ben erg voorzichtig met de hitte.

Vreselijk veel triest dierennieuws inderdaad, kan er zo slecht tegen... :|
Haha ja de kater hier gaat gewoon liggen op het laminaat. De poes loopt door de kamer en ineens vanuit het niets: plof🧨 ligt ze op de grond. :proud:

Gaaf hoor konijnen! Ik ben opgegroeid met konijnen, o.a. Vlaamse Reuzen :bunny: en Hollandertjes. Ik vind ze allemaal geweldig, van klein tot groot. :heart:
Ik riep vroeger als kind altijd: "later als ik groot ben wil ik een huisje buitenaf met de 3 K's: katten, konijnen, kippen." Maar vooralsnog moet ik het dus doen met alleen katten, en dat is ook helemaal prima.
Calamitycat schreef:
27-07-2019 18:51
Drackie, hopelijk laat Olivier zich snel weer zien. Misschien heeft ze gewoon de pest in?

Ik had vroeger (toen ik nog wel eens met vakantie ging ;-D ) een kater die 'wraak' nam als we op vakantie gingen. Dan ging meneer ook gewoon twee weken de hort op en belde de oppas ons ook altijd bezorgd op. Kater wist blijkbaar ook precies wanneer we thuiskwamen want dan bleef hij altijd nog een dag of 4 extra weg, eigenlijk altijd precies net zo lang tot ik half hysterisch in tranen was en ervan overtuigd was dat hij nooit meer terug zou komen, dan kwam hij altijd weer doodleuk de keuken binnenlopen.

Woord voor woord herkenbaar. ;-D
Opgegroeid met konijnen, wat leuk :heart: Hadden je ouders een fokkerij of zo?
Ik vind Vlaamse reuzen ook zo gaaf, maar qua zorg volgens mij nog wat lastiger dan een middenslag konijn vandaar dat ik toch altijd weer voor kleintjes ga.

Mijn konijnenliefde is begonnen toen ik voor mijn verjaardag van een collega een konijn kreeg :O Een Tan was het, een heel erg mooie voedster. Ik wist toen eigenlijk helemaal nog niets van konijnen dus met vallen en opstaan (ze is uiteindelijk helaas aan baarmoedertumor overleden) werden het er uiteindelijk twee, een ram en een voedster en sinds ik weet hoe leuk konijnen samen zijn zou ik nooit meer een konijn alleen houden.

Ik vind overigens de zorg voor de konijnen veel intensiever dan die voor de katten. Heb menig keer met spoed bij de dierenarts gezeten als ze stopten met eten of door andere problemen met hun gezondheid. Maar blijkbaar doe ik toch iets goed, want de ram heeft inmiddels echt een respectabele leeftijd bereikt :)
Dierproeven.
Nee geen fokkerij hoor. Maar mijn broer (stuk ouder) was gek op konijnen.
We woonden buitenaf, hadden dus plek voor een hele grote ren waar de grote konijnen naar hartelust konden rondhoppen. Ze groeven grote holen en soms ook onder het gaas door waardoor wandelaars wel eens verbaasd stonden te kijken wanneer ze een paar witte Vlaamse Reuzen door het bos zagen hoppen.
De Hollandertjes heb ik ooit gekregen voor mijn verjaardag. Was ook een prachtig stelletje. We hielden ze wel altijd als stelletje inderdaad.
Kan me wel voorstellen dat de zorg behoorlijk intensief is. Er komt behoorlijk wat kijken bij de verzorging. Echt wauw dat jouw ram al 14 jaar is geworden! :thumbsup:
Ik kreeg van de buurvrouw een berichtje dat Olivier daar net in de tuin zat. Niks aan de hand dus, gelukkig!
Drackie schreef:
27-07-2019 20:29
Ik kreeg van de buurvrouw een berichtje dat Olivier daar net in de tuin zat. Niks aan de hand dus, gelukkig!

Wat een geruststelling! :D
Goede vakantie nog.
Fijn, Drackie! Hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken. Geniet van je vakantie! :)

CC, haha, ik moest wel even lachen om het verhaal van je “wraakkat”. Wat een geniepig beestje!

Ik krijg nog eens een hartaanval van mijn kat. Ze kwam maar niet thuis, zelfs niet toen het donker werd en het begon te onweren. Ben wat rondjes gaan lopen, geroepen op de plekken waarvan ik weet dat ze daar vaak zit, maar niks. Toen begon het te druppelen en toen heel hard te regen en pas na ongeveer 10 minuten kwam ze met een noodgang de tuin ingerend. Ze schuilde vervolgens onder de tuintafel, dus ik moest haar daar onder vandaan plukken en toen waren we allebei zeiknat ;-D ben in ieder geval blij dat ze weer veilig thuis is nu.
Serengeti schreef:
27-07-2019 19:27
Nee geen fokkerij hoor. Maar mijn broer (stuk ouder) was gek op konijnen.
We woonden buitenaf, hadden dus plek voor een hele grote ren waar de grote konijnen naar hartelust konden rondhoppen. Ze groeven grote holen en soms ook onder het gaas door waardoor wandelaars wel eens verbaasd stonden te kijken wanneer ze een paar witte Vlaamse Reuzen door het bos zagen hoppen.
De Hollandertjes heb ik ooit gekregen voor mijn verjaardag. Was ook een prachtig stelletje. We hielden ze wel altijd als stelletje inderdaad.
Kan me wel voorstellen dat de zorg behoorlijk intensief is. Er komt behoorlijk wat kijken bij de verzorging. Echt wauw dat jouw ram al 14 jaar is geworden! :thumbsup:
Klinkt als een heerlijke jeugd op zo'n mooie plek en met zoveel konijnen :love:
Dierproeven.
parachutes schreef:
27-07-2019 20:46
Fijn, Drackie! Hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken. Geniet van je vakantie! :)

CC, haha, ik moest wel even lachen om het verhaal van je “wraakkat”. Wat een geniepig beestje!

Ik krijg nog eens een hartaanval van mijn kat. Ze kwam maar niet thuis, zelfs niet toen het donker werd en het begon te onweren. Ben wat rondjes gaan lopen, geroepen op de plekken waarvan ik weet dat ze daar vaak zit, maar niks. Toen begon het te druppelen en toen heel hard te regen en pas na ongeveer 10 minuten kwam ze met een noodgang de tuin ingerend. Ze schuilde vervolgens onder de tuintafel, dus ik moest haar daar onder vandaan plukken en toen waren we allebei zeiknat ;-D ben in ieder geval blij dat ze weer veilig thuis is nu.
:HA: (sorry maar dit klinkt echt heel grappig :$ )
Dierproeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven