Midlife?

28-07-2019 07:40 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké. Lang verhaal zo bondig mogelijk maken. Hier gaat ie:
Ik ben 37 en al 22 jaar samen met mijn partner. Inmiddels ook getrouwd, 2 kindjes, alles goed op orde.

Nu komt het: Ik heb een vriend waar ik het wel erg goed mee kan vinden. Er is niks gebeurd, ook hij is getrouwd. Maar ik denk wel vaak aan hem. Echt verliefd is het niet, maar ik ben wel benieuwd naar hoe de sex met hem zou zijn. Ik hoef ook geen relatie met hem, ik wil ook helemaal niet scheiden.

Mijn huidige partner is wel de enige met wie ik het bed heb gedeeld. En ik ben gewoon nieuwsgierig. Dit bespreken met mijn partner is geen optie, hier staat hij echt niet voor open.

Wat moet ik hier nu mee? Waarschijnlijk is die vriend geen reële optie, maar wat als ik iemand anders tegenkom zonder relatie?

Is dit gewoon midlife en gaat het vanzelf over? Of is het een teken aan de wand?

P.s. geen oordeel graag, die kan ik mezelf wel genoeg bedenken...
Beetje vroeg voor een midlifecrisis..
En natuurlijk is die vriend geen optie.
Bespreek je gevoel van nieuwsgierig naar seks met een ander wel met je man. Wie weet wil hij ook wel een uitstapje maken. < met een onbekende!
Bespreek het met je man.
Na 22 jaar seks met dezelfde persoon, vind ik het niet gek dat je nieuwsgierig bent. Geen vrijbrief om zelf maar te gaan freewheelen, maar misschien heeft hij eenzelfde nieuwsgierigheid.

Open het gesprek dus niet met: joh, ik zou Harry wel eens willen doen.
Maar praat samen over je seksleven, wat er fijn is en wat voor wensen er liggen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Zo te lezen heb je (te) weinig ervaringen gehad als tiener.
Je leerde je partner kennen toen je 15 was! En dat bleef je levenspartner.....
Je bent een seksueel wezen met verlangens. Volkomen normaal. Ik heb een relatie waarin wel ruimte is voor dat soort dingen en dat is heerlijk. Dat het bespreekbaar is, is daarin 10x fijner dan dat het ook kan gebeuren.

Maar hebben jullie nooit gesprekken over met wie je het wel zou kunnen of wie je wel geschikt vindt voor de ander? Puur theoretisch? Of is dat al een brug te ver?
Verbinder schreef:
28-07-2019 09:18
Je mag als tiener 34 bedpartners hebben gehad, dan kan je die gevoelens nog krijgen na 22 jaar met dezelfde.

TO wat je meemaakt is niet ongewoon maar daar moet toch niet per sé iets mee gebeuren?
Waarom moet je persé iets doen met die gevoelens? 'Wat als ik iemand tegenkom zonder relatie' klinkt alsof je van plan bent te gaan zoeken. Je zegt dat je partner er niet voor open staat, dan zou ik ofwel niets doen met die gevoelens, ofwel uit de relatie stappen en de bloemetjes buiten gaan zetten.

Tenzij je gewoon keihard vreemd wil gaan natuurlijk.
Lijkt me niet vreemd in een lange relatie (of dat nu met je eerste partner is of niet). Er zijn nou eenmaal een heleboel leuke mensen. Je hebt een paar opties.

1. In stilte genieten van de vlinders en er niets mee doen. Het gaat vanzelf over en met gedachten doe je niemand kwaad.

2. Bespreken met je man. En dan niet in de zin van: goh, ik heb toch zo'n zin in Joep, maar meer algemeen over aantrekkingskracht naar elkaar en anderen en hoe die gevoelens in jullie relatie passen. Misschien is er na 22 jaar sprake van sleur, dan is het goed om daar met zijn tweeën iets mee te doen.

3. De relatie verbreken. Lijkt me nergens voor nodig, maar de optie is er natuurlijk. Voor sommige mensen is gevoel voor een ander hebben, een teken dat de relatie niet goed zit. Ik denk dat dat klopt in de verliefdheidsfase, maar in een langdurige relatie kan dat gebeuren zonder dat het betekent dat je niet meer van je man houdt.

4. Vreemdgaan. Af te raden om alle voordehandliggende redenen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Attraverso schreef:
28-07-2019 09:33
Je mag als tiener 34 bedpartners hebben gehad, dan kan je die gevoelens nog krijgen na 22 jaar met dezelfde.

TO wat je meemaakt is niet ongewoon maar daar moet toch niet per sé iets mee gebeuren?
Dan heb je in ieder geval de ervaring gehad om te kunnen rationaliseren dat het gras niet groener is aan de andere kant.
Nu heb je niks om terug te koppelen.
Je móet(!) hier helemaal niks mee! Integendeel zeg.
Het valt me op hoe begripvol velen worden als blijkt dat iemand nooit iemand anders heeft gehad. Wat een onzin zeg. TO heeft zelf gekozen om een leven te beginnen en kindjes te krijgen met haar (eerste) man...
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen nu dus...
Lillybit schreef:
28-07-2019 09:39
Dan heb je in ieder geval de ervaring gehad om te kunnen rationaliseren dat het gras niet groener is aan de andere kant.
Nu heb je niks om terug te koppelen.
Je zal maar 5 geweldige geile ONS’en hebben gehad. Hoe moet je dan, als de sleur is toegeslagen, bedenken dat het gras daar en toen niet groener was ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verbinder schreef:
28-07-2019 09:18
Dat is inderdaad een factor die meespeelt, al kan je dat ook overkomen als je vooraf al 34 bedpartners hebt gehad, maar nog nooit een ander hebben gehad vergroot wel de nieuwgierigheid met 'hoe zou het met een ander zijn'.
Misschien moet je het toch met je man bespreken, en daarmee wil ik niet zeggen om meteen een open relatie voor te stellen, maar wel dat je met die gevoelens zit. Hoe zit je man daar in, wil hij vaker sex dan jij ?
Je kunt misschien iets geks doen met je man, bijv. naakt dineren om de spanning op te voeren. Met dezelfde man in een andere setting kan ook schelen.
Marigold1986 schreef:
28-07-2019 09:57
Het valt me op hoe begripvol velen worden als blijkt dat iemand nooit iemand anders heeft gehad. Wat een onzin zeg. TO heeft zelf gekozen om een leven te beginnen en kindjes te krijgen met haar (eerste) man...
Ja hier zit ook wat in ....
Attraverso schreef:
28-07-2019 09:33

Dit! Ik heb genoeg ervaring opgedaan voordat ik mijn man tegenkwam. En toch krijg ik ook weleens de kriebels van een andere man na jaren samen zijn.

Je zou het bespreekbaar kunnen maken. Maar besef wel dat niet iedereen een openrelatie ziet zitten, en dat je echt niet met alle gevoelens die je hebt iets hoeft te doen. Lekker fantaseren zou ik zeggen.
anoniem_388067 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 10:06
0.32% gewijzigd
Illinois schreef:
28-07-2019 10:01
Dit! Ik heb genoeg ervaring opgedaan voordat ik mijn man tegenkwam. En toch krijg ik ook weleens van de kriebels van een andere man na jaren samen zijn.

Je zou het bespreekbaar kunnen maken. Maar besef wel dat niet iedereen een openrelatie ziet zitten, en dat je echt niet met alle gevoelens die je hebt iets hoeft te doen. Lekker fantaseren zou ik zeggen.
Tenzij je het spannend en fijn vindt om je eigen en andermans gezin stuk te maken...
Marigold1986 schreef:
28-07-2019 09:57

Dan mag je toch best voelen dat je nieuwsgierig bent?
En je mag ook best met je man praten over je seksleven.
Welke verantwoordelijkheid neem je dan niet?

Ik vind dat je dan júist zorg draagt voor je relatie. Openheid in alles. Het verzwijgen, opkroppen en eventueel verzuren is ook niet je van het.
Illinois schreef:
28-07-2019 10:01
Dit! Ik heb genoeg ervaring opgedaan voordat ik mijn man tegenkwam. En toch krijg ik ook weleens van de kriebels van een andere man na jaren samen zijn.

Er zijn nog 100 tussenvormen om van strikt monogaam naar een compleet open relatie te gaan, hoor.
blijfgewoonbianca schreef:
28-07-2019 10:06
Er zijn nog 100 tussenvormen om van strikt monogaam naar een compleet open relatie te gaan, hoor.
Wat dan ? 1x per jaar een ander ? Maximaal één andere man ? Of alleen zoenen en friemelen maar niet 'het' ? Wat een onzin zeg.

Je bent monogaam of niet.
Merl0t schreef:
28-07-2019 10:05
Dan mag je toch best voelen dat je nieuwsgierig bent?
En je mag ook best met je man praten over je seksleven.
Welke verantwoordelijkheid neem je dan niet?

Ik vind dat je dan júist zorg draagt voor je relatie. Openheid in alles. Het verzwijgen, opkroppen en eventueel verzuren is ook niet je van het.
Klopt helemaal. Maar in een ander topic lees een van deze TO net een bericht dat je niet aan je partner en kinderen moet denken en gewoon totaal voor jezelf moet kiezen. Loep anders even...
Monogamie is cultureel bepaald en werkt behoorlijk goed, vooral voor de opvoeding van kinderen. Het gaat echter voor veel mensen (kijk maar om je heen) tegen onze natuurlijke verlangen in. Las laatst weer dat relatietherapeut zei, relaties zijn veranderlijk en tijdelijk, monogamie tot de dood ons scheidt is onnatuurlijk. En dan? Wat doe je daarmee?
Ik worstel daar zelf ook mee, want ben gelukkig in mijn huwelijk en met mijn gezin, maar denk dat 1 persoon niet alles voor je kan zijn. Iemand zo claimen en vastleggen is volgens mij ook geen liefde. Tegelijk is iemand misleiden en achter zijn rug om iets doen dan natuurlijk niet.

Enfin, praten dus. Maar in mijn geval levert dat geen oplossing op. We zijn hierin te verschillend, hij heeft geen behoefte aan een ander, is van nature veel monogamer dan ik. Dan kun je moeilijk tot een afspraak komen. Dus wat dan? Ik weet het nog niet. Ben ook nog niet vreemdgegaan en zoek er niet actief naar. De verleiding is er wel. Lastig!!!
TO, ik lees net je reactie in het topic Scheiden en twijfels.

Als dat is hoe jij denkt, dan ben ik wel uitgepraat geloof ik.
Dan wil je enkel horen dat die 22 jaar samen een vrijbrief is om eens lekker buiten de deur te hengelen.
En anders ga je toch scheiden? Kinderen wennen wel..
Marigold1986 schreef:
28-07-2019 10:11
Klopt helemaal. Maar in een ander topic lees een van deze TO net een bericht dat je niet aan je partner en kinderen moet denken en gewoon totaal voor jezelf moet kiezen. Loep anders even...

Nou, inderdaad.
Ik las het ook en zie nu pas je reactie.
creativeguy schreef:
28-07-2019 10:08
Wat dan ? 1x per jaar een ander ? Maximaal één andere man ? Of alleen zoenen en friemelen maar niet 'het' ? Wat een onzin zeg.

Je bent monogaam of niet.
Wat een onzin jouw “ je bent monogaam of niet “ .

Er valt zat te bedenken zoals samen hardop fantaseren voor of tijdens de seks over een ander/ derde / ... , al dan niet met hulpmiddelen. Dan betrek je er al helemaal niemand fysiek bij.
En als stel met een ander stel vrijen , of een derde persoon er bij uitnodigen oid, ; voor stellen voelt dit vaak helemaal niet als niet-monogaam. En wie is een ander dan om te zeggen dat ze het fout zien?
PlayingTheAngel schreef:
28-07-2019 10:11
Monogamie is cultureel bepaald en werkt behoorlijk goed, vooral voor de opvoeding van kinderen. Het gaat echter voor veel mensen (kijk maar om je heen) tegen onze natuurlijke verlangen in. Las laatst weer dat relatietherapeut zei, relaties zijn veranderlijk en tijdelijk, monogamie tot de dood ons scheidt is onnatuurlijk. En dan? Wat doe je daarmee?
Ik worstel daar zelf ook mee, want ben gelukkig in mijn huwelijk en met mijn gezin, maar denk dat 1 persoon niet alles voor je kan zijn. Iemand zo claimen en vastleggen is volgens mij ook geen liefde. Tegelijk is iemand misleiden en achter zijn rug om iets doen dan natuurlijk niet.

Enfin, praten dus. Maar in mijn geval levert dat geen oplossing op. We zijn hierin te verschillend, hij heeft geen behoefte aan een ander, is van nature veel monogamer dan ik. Dan kun je moeilijk tot een afspraak komen. Dus wat dan? Ik weet het nog niet. Ben ook nog niet vreemdgegaan en zoek er niet actief naar. De verleiding is er wel. Lastig!!!
Dat lijkt me inderdaad een hele lastige. Soms moet je denken dat je niet alles in het leven kunt krijgen wat je wilt. Maar in haar andere topic schrijft ze over klaarkomen, heeft dat hier iets mee te maken ?
28-07-2019 10:15
Wat een onzin jouw “ je bent monogaam of niet “ .

Er valt zat te bedenken zoals samen hardop fantaseren voor of tijdens de seks over een ander/ derde / ... , al dan niet met hulpmiddelen. Dan betrek je er al helemaal niemand fysiek bij.
Dan ben je nog steeds monogaam. Het wordt al anders als je met een derde partij buiten je huwelijk erotische berichtjes stuurt, dat zie ik niet als monogaam.
Vandale:
mo·no·ga·mie (de; v)
1: huwelijk of vaste (seksuele) relatie met één persoon
Dus dat geldt ook als je alleen fantaseert over anderen. Ieder monogaam mens doet dat en de meesten rukken zich af / vingeren zichzelf terwijl je over een ander fantaseert.
28-07-2019 10:15
En als stel met een ander stel vrijen , of een derde persoon er bij uitnodigen oid, ; voor stellen voelt dit vaak helemaal niet als niet-monogaam. En wie is een ander dan om te zeggen dat ze het fout zien?
Dat is niet monogaam, er is immers een derde partij bij, en dat is prima als je er allebei achter staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven