Driehoeks- vierhoeks- of vijfhoeksrelaties

31-07-2019 17:03 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (man, eind 30) ben al jarenlang enorm geïnteresseerd in driehoeksrelaties. Het lijkt me heel bijzonder om dat een keer mee te maken. Het begon een beetje toen ik de serie 'Big Love' keek op HBO. Dat ging over een Mormoonse man die er drie echtgenotes op nahoudt. Twee jaar geleden zag ik een Argentijnse film op het roze filmfestival over een vrouw die samenleeft met twee mannen. Meer in persoonlijk leven heb ik de laatste maanden een enorme crush op een lesbisch (bi?) stel van mijn sportclub.

Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.

Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?

(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).
waarom wil je dat
Alle reacties Link kopieren
Moet je 'You, Me, Her' even kijken op Netflix 😉
Alle reacties Link kopieren
Heb je op het moment een relatie?
ik zou denken dat je een relatie wilt met een mens en niet met een getal
Alle reacties Link kopieren
Of Vreemdgaan met Filemon terugkijken, met name de 4e aflevering. Er zijn zeker mensen die in een poly relatie zitten en daar is ook echt wel informatie over te vinden / informatie avonden over.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-07-2019 17:08
ik zou denken dat je een relatie wilt met een mens en niet met een getal
Veel singles willen ook een 'relatie'. Daar zit op dat moment nog geen gezicht aan vast. In zekere zin alleen een getal '1'. Maar toch is dat een veel voorkomende wens.

Sowieso zit ik dus niet vast aan een specifiek getal, maar ik kan me wel voorstellen dat de groepsdynamiek heel gezellig en spannend en stimulerend is (op allerlei niveaus).
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
31-07-2019 17:07
Heb je op het moment een relatie?
Nee, niet echt. Wel een goede vriendin met wie ik af en toe seks heb en ook wel eens heb gefantaseerd over een trio.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
31-07-2019 17:06
Moet je 'You, Me, Her' even kijken op Netflix 😉
Dank je! Ik zal eens kijken.
Idealiter is denk ik een heel belangrijk woord. In werkelijkheid is het niet zo rooskleurig.
Wij hebben als stel al een hele poos ‘verkering’ met een ander stel. Maar dat is een ander soort verkering dan de traditionele 1 op 1 verkering natuurlijk. Het is meer een constante reeks afspraakjes (die niet alleen voor seks zijn) en veel contact tussendoor. We ervaren het echter wel als verkering en hebben onze 1 jaar verkering met bubbels gevierd. Op het moment staat alles op een lager pitje omdat het gewone leven even teveel aandacht vraagt bij hen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 31-07-2019 17:16
10.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
31-07-2019 17:10
Of Vreemdgaan met Filemon terugkijken, met name de 4e aflevering. Er zijn zeker mensen die in een poly relatie zitten en daar is ook echt wel informatie over te vinden / informatie avonden over.
Leuk, ik zal kijken of ik dat kan terugvinden. Dank!

Ik heb bij poly-relaties vaak het beeld van een stel dat samenwoont, waarbij beide partners soms daten met anderen. Ik heb meer voor ogen dat het een gelijkwaardige groep is, waarbij er geen stel is dat de kern vormt. Maar misschien klopt mijn beeld helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
31-07-2019 17:12
Idealiter is denk ik een heel belangrijk woord. In werkelijkheid is het niet zo rooskleurig.
Vertel?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
31-07-2019 17:13
Wij hebben als stel al een hele poos ‘verkering’ met een ander stel. Maar dat is een ander soort verkering natuurlijk. Het is meer een constante reeks afspraakjes (die niet alleen voor seks zijn) en veel contact tussendoor. We ervaren het echter wel zo. We hebben onze 1 jaar verkering met bubbels gevierd. Op het moment staat alles op een lager pitje omdat het gewone leven even teveel aandacht vraagt bij hen.
Wat leuk! Bevalt goed dus? Ook gevaren of minder leuke kanten?

Maar ik neem aan dat bij jullie er nog wel duidelijk sprake is van stel A en stel B? Ik zou het liever van de grond opbouwen zodat er binnen het drietal of viertal geen koppels bestaan die extra close met elkaar zijn. Al klinkt wat jullie hebben ook heel gaaf.
In een grijs verleden heb ik wel eens iets geprobeerd op dat gebied (MVV) maar het eindigde altijd met stront.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2019 17:21
In een grijs verleden heb ik wel eens iets geprobeerd op dat gebied (MVV) maar het eindigde altijd met stront.
Vertel? Hoe ging dat? Waarom was dat? Hadden jij en die vrouw ook een liefdes/seks-relatie?

En was het al met al toch een leuke/bijzondere ervaring of woog de stront zwaarder dan de leuke kanten?
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 17:14
Vertel?
Mensen zijn bezitterig en jaloers en het idee dat er 3 of meer mensen een relatie kunnen hebben zonder "kern" is naief.
In de jaren 70 is veel geexperimenteerd op dit gebied. Maar het werkt maar zelden.
Alle reacties Link kopieren
Val aub niet je lesbische kennissen hiermee lastig.
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 17:16
Wat leuk! Bevalt goed dus? Ook gevaren of minder leuke kanten?

Maar ik neem aan dat bij jullie er nog wel duidelijk sprake is van stel A en stel B? Ik zou het liever van de grond opbouwen zodat er binnen het drietal of viertal geen koppels bestaan die extra close met elkaar zijn. Al klinkt wat jullie hebben ook heel gaaf.
Ja. Het is stel A en stel B. We hebben gezinnen, een huis, een leven. Het bevalt ons prima, ik zou ook niet anders willen. Mijn primaire relatie gaat voor alles.

Het enige nadeel dat wij ervaren, is dat als de relatie bij de ander niet lekker zit, wij dat ook merken. En toen zij een keer een vertrouwensissue hadden en de vrouw mij vertelde waarom, werd ik ook boos op haar man. Zoiets ondermijnt het kwartetje, niet alleen hun relatie.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 31-07-2019 17:28
11.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
31-07-2019 17:24
Mensen zijn bezitterig en jaloers en het idee dat er 3 of meer mensen een relatie kunnen hebben zonder "kern" is naief.
In de jaren 70 is veel geexperimenteerd op dit gebied. Maar het werkt maar zelden.
Heb je zelf ervaring?

(Overigens werken traditionele relaties ook zelden toch?)
Alle reacties Link kopieren
Kijk misschien ook Louis Theroux over 'polyamory'. Hij bezoekt 'stellen' in verschillende 'verhoudingen'.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 17:13
Leuk, ik zal kijken of ik dat kan terugvinden. Dank!

Ik heb bij poly-relaties vaak het beeld van een stel dat samenwoont, waarbij beide partners soms daten met anderen. Ik heb meer voor ogen dat het een gelijkwaardige groep is, waarbij er geen stel is dat de kern vormt. Maar misschien klopt mijn beeld helemaal niet.
Die bestaan ook, Helene en haar 2 Jannen zoeken regelmatig de media op en kun je ook googelen.
Hoe goed is je Engels? Poly.Land is een hele goede site met veel info.

De meeste mensen die ik ken die poly zijn, zijn begonnen met 1 partner en daar zijn dan partners bijgekomen. En de 3e persoon is niet altijd biseksueel dus er hoeft geen sprake te zijn van een driehoeksrelatie, ondanks dat ze misschien wel met 3 mensen in 1 huis wonen.
Er is een verschil tussen een open relatie, waarbij je af en toe buiten je relatie date, of een polyamoreuze relatie waar je echt meerdere relaties hebt. Dus als je naar de verjaardag van je oma gaat, dat beide partners dan meegaan.
Ambrozijn schreef:
31-07-2019 17:25
Val aub niet je lesbische kennissen hiermee lastig.
Hear hear. Weer zo’n sportschool pervert.
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 17:27
Heb je zelf ervaring?

(Overigens werken traditionele relaties ook zelden toch?)
Nee, wel mensenkennis.
Volgens mij zijn er zat traditionele relaties die wel werken. Genoeg om niet te zeggen dat ze zelden werken.

Komt jouw wens voort uit teleurstelling met traditionele relaties?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 17:27


(Overigens werken traditionele relaties ook zelden toch?)
Onze relatie werkt al 42 jaar.
En nog steeds regelmatig een verliefd gevoel, grapjes maken en zin in elkaar.
En in onze nabije omgeving zijn wij absoluut geen uitzondering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven