Driehoeks- vierhoeks- of vijfhoeksrelaties

31-07-2019 17:03 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (man, eind 30) ben al jarenlang enorm geïnteresseerd in driehoeksrelaties. Het lijkt me heel bijzonder om dat een keer mee te maken. Het begon een beetje toen ik de serie 'Big Love' keek op HBO. Dat ging over een Mormoonse man die er drie echtgenotes op nahoudt. Twee jaar geleden zag ik een Argentijnse film op het roze filmfestival over een vrouw die samenleeft met twee mannen. Meer in persoonlijk leven heb ik de laatste maanden een enorme crush op een lesbisch (bi?) stel van mijn sportclub.

Het valt me op dat best veel mensen aan trio's, kwartetten, orgies en parenclubbezoek lijken te doen, maar dat heel weinig mensen een echte driehoeksrelatie hebben (of lijkt dat maar zo en doen mensen dat in het geheim?). Het lijkt me heerlijk om met meerdere mensen seks te hebben, maar daarnaast ook intimiteit te delen, lol te maken en leuke dingen te doen. In die Argentijnse film waar ik het net over had kwam dat heel mooi naar voren. Idealiter heeft iedere deelnemer ook echt die klik met ieder ander, zonder dat er een persoon is die heel duidelijk de kern vormt of het meest geliefd is.

Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben of ervaring mee hebben? Hoe kom je hier aan of hoe ontstaat zoiets? En is het ook zo mooi of juist een recept voor ellende? Waar loop je tegen aan?

(Ik heb ook interesse in vierhoeksrelaties of vijfhoeksrelaties, maar daar hoor je nog veel minder vaak over, dus ik verwacht weinig ervaringsdeskundigen te treffen in dit topic).
In de Linda stond er ook eens artikel over.

Vriendin van me heeft als ideaal beeld driehoek met man en vrouw.
Ik heb een relatie gehad met een getrouwd koppel. Eens en nooit meer.
Teveel drama, teveel gedoe en uiteindelijk ben en blijf je toch een soort van buitenstaander.

Ook zeker hele leuke momenten gehad maar een relatie 1 op 1 is toch meer mijn ding als ik voor serieus wil gaan.
Bitje93 schreef:
31-07-2019 19:35
beetje beter om je heen kijken hoor, ik ken minstens 30 personen die in een driehoeks- tot zeshoeksverhouding zitten.
Vertel?
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 19:51
Vertel?
dat doet ze toch? ze kent er 30
Magentaa schreef:
31-07-2019 19:50
Ik heb een relatie gehad met een getrouwd koppel. Eens en nooit meer.
Teveel drama, teveel gedoe en uiteindelijk ben en blijf je toch een soort van buitenstaander.

Ook zeker hele leuke momenten gehad maar een relatie 1 op 1 is toch meer mijn ding als ik voor serieus wil gaan.
Dit bevestigt mijn eigen opvattingen, wil voorkomen dat er een buitenstaander is. Al heb je natuurlijk altijd een tijds-effect. Er zullen altijd twee mensen zijn die elkaar als eerste gevonden hebben, en die dus een 'voorsprong' hebben. Maar in het gunstigste geval meldt de derde persoon zich al een paar dagen later.
S-Meds schreef:
31-07-2019 19:52
dat doet ze toch? ze kent er 30
Hij wil misschien namen en adressen, zodat hij een balletje op kan gooien.
swannie12 schreef:
31-07-2019 19:54
Hij wil misschien namen en adressen, zodat hij een balletje op kan gooien.
oh ja mailadressen, kan hij z’n cv sturen
Orpheus13 schreef:
Dit bevestigt mijn eigen opvattingen, wil voorkomen dat er een buitenstaander is. Al heb je natuurlijk altijd een tijds-effect. Er zullen altijd twee mensen zijn die elkaar als eerste gevonden hebben, en die dus een 'voorsprong' hebben. Maar in het gunstigste geval meldt de derde persoon zich al een paar dagen later.
ja je moet even duidelijk een plan van aanpak met een tijdbalk maken
Due-scimmie schreef:
31-07-2019 19:48
In de Linda stond er ook eens artikel over.

Vriendin van me heeft als ideaal beeld driehoek met man en vrouw.
Wat leuk! Is je vriendin serieus denk je?
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 19:56
Wat leuk! Is je vriendin serieus denk je?
Interesse?
wat ik dan raar vind is dat je af en toe seks hebt met een goede vriendin, waarom is dat geen relatie?
S-Meds schreef:
31-07-2019 19:08
tuurlijk, hopelijk deelt hij al die drama’s dan weer met ons.
Ja, ik zou benieuwd zijn hoe het gaat, drama of niet.
lolapaloeza schreef:
31-07-2019 19:11
Dat is ook zo, maar voor een drie- of meer hoeks verhouding heb je gewoon goede relatie vaardigheden nodig. Het kan zijn dat TO die heeft hoor, maar als dat niet zo is bij 1 op 1 gaat het niet opeens wel lukken als het er maar meer zijn. Hooguit krijg je 2x zoveel gezeur.

Maar dat is gekleurd door eigen ervaring.
Oh, het lijkt me ingewikkeld maar je hebt ook niet alles in de hand. De andere twee kunnen onderling ook ongezonde, bijvoorbeeld jaloerse, gevoelens hebben. En dan ben je enigszins met andermans relatie bezig, als je er iets mee doet. En als hij nog niet alle vaardigheden heeft kan hij ze tijdens de relatie misschien ook nog wel een beetje opdoen. Zeker als zijn partners geduldig zijn en dat nodig is.

Wat denk jij Orpheus?
madamzonderm schreef:
31-07-2019 20:04

Wat denk jij Orpheus?
Pfff... geen idee. Ik ben in ieder geval communicatief sterk en empathisch. Dus dat zal helpen. Maar het zal desalniettemin waarschijnlijk ook best lastig zijn.
madamzonderm schreef:
31-07-2019 20:04
Ja, ik zou benieuwd zijn hoe het gaat, drama of niet.

Oh, het lijkt me ingewikkeld maar je hebt ook niet alles in de hand. De andere twee kunnen onderling ook ongezonde, bijvoorbeeld jaloerse, gevoelens hebben. En dan ben je enigszins met andermans relatie bezig, als je er iets mee doet. En als hij nog niet alle vaardigheden heeft kan hij ze tijdens de relatie misschien ook nog wel een beetje opdoen. Zeker als zijn partners geduldig zijn en dat nodig is.

Wat denk jij Orpheus?
een gezin is natuurlijk ook een 7hoeksrelatie in mijn geval en er komen er steeds meer bij. oke je hebt geen seks maar verder probeer je je liefde en aandacht eerlijk te verdelen. Maar mijn god dat is ook een recept voor drama hoor
Orpheus13 schreef:
31-07-2019 20:08
Pfff... geen idee. Ik ben in ieder geval communicatief sterk en empathisch. Dus dat zal helpen. Maar het zal desalniettemin waarschijnlijk ook best lastig zijn.
Je staat ook open voor dingen proberen qua seks en misschien is er wel een stel dat dat een beetje zoekt en kan je je aansluiten. Niet? Hoe wil je het verder doen? Samenwonen? Latten?
S-Meds schreef:
31-07-2019 20:09
een gezin is natuurlijk ook een 7hoeksrelatie in mijn geval en er komen er steeds meer bij. oke je hebt geen seks maar verder probeer je je liefde en aandacht eerlijk te verdelen. Maar mijn god dat is ook een recept voor drama hoor
Misschien te persoonlijk om te vragen, maar ik stel me zo voor dat jij een ouder bent in dit gezin en dat er seks is om dat aantal kinderen te laten groeien. Niet? Of zijn er pleegkinderen of adoptiekinderen of aanhang of zo? Sterkte waar nodig maar vooral veel plezier in het gezin.
madamzonderm schreef:
31-07-2019 20:22
Je staat ook open voor dingen proberen qua seks en misschien is er wel een stel dat dat een beetje zoekt en kan je je aansluiten. Niet? Hoe wil je het verder doen? Samenwonen? Latten?

Misschien te persoonlijk om te vragen, maar ik stel me zo voor dat jij een ouder bent in dit gezin en dat er seks is om dat aantal kinderen te laten groeien. Niet? Of zijn er pleegkinderen of adoptiekinderen of aanhang of zo? Sterkte waar nodig maar vooral veel plezier in het gezin.
nee die kinderen hebben een leeftijd dat ze relaties beginnen. gelukkig tot nu toe steeds 1 tegelijk want als ze drie en vierhoeks gaan beginnen dan ga ik erg opzien tegen de kerst
madamzonderm schreef:
31-07-2019 20:22

Misschien te persoonlijk om te vragen, maar ik stel me zo voor dat jij een ouder bent in dit gezin en dat er seks is om dat aantal kinderen te laten groeien.
Ja, Meds wel :rofl:
S-Meds schreef:
31-07-2019 20:24
nee die kinderen hebben een leeftijd dat ze relaties beginnen. gelukkig tot nu toe steeds 1 tegelijk want als ze drie en vierhoeks gaan beginnen dan ga ik erg opzien tegen de kerst
Kleinkinderen!
Zelf geloof ik niet in dit soort relaties maar ik zag onlangs een film, gebaseerd op ware gebeurtenissen, over William Moulton Marston bij wie het wonderwel werkte. Zijn vrouw en hun 'bijvrouw' hadden gedrieen een relatie. Beide vrouwen kregen ook kinderen van hem en bleven na zijn dood nog 40 jaar samen.
Edit: de film heet: Professor Marston and the Wonder women. Klinkt als een beetje gekke titel maar Marston was de uitvinder van de leugendetector en van stripfiguur Wonderwoman.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Er is toch ook zo’n BN’er, schrijvers gay trio-stel dat al jaren met z’n drieën samenleeft?

Gevonden: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3da2cdf/
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 31-07-2019 21:58
33.33% gewijzigd
Ik heb dat een tijdje gehad. Had een relatie met een man. En werd toen verliefd op een vrouw. En zij op mij. En mijn toenmalige vriend en zij vonden elkaar ook heel.leuk (maar waren niet verliefd). We hebben t een hele tijd heel erg leuk gehad. Het begin was een grote roze wolk. Ik denk dat het has kunnen werken... Maar mijn toenmalige vriend was er niet geschikt voor. Die was nogal bezitterig en dwingend en hij is jaloers van aard. Zijn jaloezie (als ik en zij met zijn 2en waren bijvoorbeeld... Maar ook als er een andere man ook maar naar ons keek) heeft ons genekt. Mijn relatie met hem ging over. En met haar is t toen ook een tijd bekoeld (zij wilde ook niet meer met hem verder sowieso). Tegenwoordig zijn we nog wel vriendinnen. Er zal vast ooit nog wel eens wat gebeuren maar we hebben allebei een nieuwe verse relatie die ons opslokt op dit moment. Onze beide nieuwe partners hebben er geen probleem mee als wij nog wat met elkaar beginnen maar op dit moment is gewoon vriendschap ook goed.

Ik vind t een heel mooi idee. Voor mij dan een man en een vrouw. Want ik val op beide. Maar ik denk dat t echt heel moeilijk is. Het moet dan de sterke vrouw zijn. En het initiatief moet bij de vrouwen liggen. Ik ken namelijk ook een man met 3 vrouwen maar das echt een haantje die die vrouwen manipuleert en er op kickt om 3 vrouwen te hebben (kijk mij eens met 3 vrouwen). Voor mij zou het meer zijn dat die man mij een vrouw erbij gunt, en het natuurlijk ook leuk en spannend vind met nog een leuke vrouw erbij (Ik heb er geen problemen mee als zij ook een liefdesrelatie hebben natuurlijk) zolang t maar niet vanuit haantjesgedrag komt.

Het is trouwens best wel ingewikkeld hoor. Je weet hoe lastig vrouwen zijn. Moet je nagaan hoe lastig 2 vrouwen kunnen zijn. Mijn vriendin en ik konden samen behoorlijk pissig zijn op hem (meestal stonden wij wel achter elkaar). Daar moet je echt goede afspraken over maken. En er moet absoluut geen jaloezie zijn. Elk greintje jaloezie kan je slopen
Orpheus13 schreef:

T is eigenlijk eerder andersom denk ik vanuit mijn ervaring. Degene die erbij komt is nieuw en spannend en krijgt de meeste aandacht (want je wil toch dat diegene zich welkom voelt). Aan de eerste persoon ben je al gewend. De 2e is nieuw en er komt verloefdheid bij.
abracadabra schreef:
31-07-2019 21:55
Ik ken namelijk ook een man met 3 vrouwen maar das echt een haantje die die vrouwen manipuleert en er op kickt om 3 vrouwen te hebben (kijk mij eens met 3 vrouwen).

Misschien is dat precies wat TO zoekt!
abracadabra schreef:
31-07-2019 21:56
T is eigenlijk eerder andersom denk ik vanuit mijn ervaring. Degene die erbij komt is nieuw en spannend en krijgt de meeste aandacht (want je wil toch dat diegene zich welkom voelt). Aan de eerste persoon ben je al gewend. De 2e is nieuw en er komt verloefdheid bij.
Wat jij zegt idd.

Uiteindelijk heeft de jaloezie vanuit haar kant de relatie genekt. Maar ook de slechte communicatie vanuit zijn kant en de afspraken die gemaakt waren maar niet nagekomen.

Hij wilde ook alsmaar meer vrouwen/vriendinnen. Waar ik overigs geen problemen mee had dat hij contact had maar niet ten nadele van ons als relatie. En dat gebeurde helaas wel.

Nogmaals het was een leuke ervaring en het is jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Maar je moet verdomd sterk in je schoenen staan wil je alle partijen tevreden houden.
Ik kende vroeger een drietal mensen (2 mannen, 1 vrouw). Een man en de vrouw daarvan hadden een relatie, zij hadden een kind, zij had af en aan ook anderen erbij.
De twee mannen hadden ook een relatie, de ene man had ook nog weleens een andere relatie erbij.
De man die een relatie had met de man en vrouw had nooit een andere relatie erbij.
Hele relaxte mensen, voor zover ik weet geen drama en met een hele diepe band. Is al meer dan 25 jaar gaande.
Was ooit begonnen als een woongroep. Ik was altijd een beetje jaloers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven