Overdrijf ik

01-08-2019 08:05 61 berichten
Van de week had ik een date. In het app contact vooraf leek hij een aardige man en ook de foto was okay.
Nu had hij verteld dat hij nog worstelde met een vorige relatie en ik vond het een beetje raar dat hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?
Maar goed. Toen ik hem zag viel hij erg tegen. Een korte broek ( ik blij dat ik niet gekozen had voor een jurkje en hakken) en dan van die dunne beentjes. En dan ook een buikje en weinig haar. Het gesprek liep redelijk, maar stiekem bedacht ik dat ik thuis nog lekker een serie zou kunnen kijken. Afscheid met twee zoenen en rekening gesplit.
Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw. Ik ben dan te impulsief, dus appte een cynische tekst terug. Dat ik heus wel zijn waanzinnige charme en woeste aantrekkelijkheid had kunnen weerstaan. Hij antwoordde kort
Had ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Nu denkt hij natuurlijk dat de druiven zuur waren hier. Nou jammer dan.
Maar een paar dagen later vraag ik me af of ik nu gelijk heb in mijn verontwaardiging.
turquasi schreef:
01-08-2019 08:35
hee Waterman,

ik denk niet dat je overdrijft maar ik denk wel dat je bij regelmatig daten niet zo snel verbaasd zou moeten zijn over het materiaal en de teksten die je krijgt.... het is nou eenmaal een hele grote karige hooiberg.

Misschien weer even zoeken naar de humor ervan? Ik had waarschijnlijk teruggestuurd dat het leuk is het toch ergens eens over te kunnen zijn ;) en daarna was ik hem alweer vergeten
Dank je. Ik weet wel hoor dat er veel rare poep zit in de hooiberg. Meestal vind ik het grappig. Misschien had ik uit moeten leggen dat hij eerder ook al zo iets geappt had, een soort vanzelfsprekendheid dat ik voor hem zou vallen. En misschien is de diepere laag die mij irriteert dat daar een soort ‘oudere vrouwen mogen blij zijn als ze aan de man komen’ houding achter zit.
Vaak gaat dit soort verontwaardiging en irritatie over meer dan dat ene appje.
Ik had beter niets kunnen terugsturen natuurlijk.
retrostar schreef:
01-08-2019 08:43
Hij wou alleen seks.
Vandaar die korte broek.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
01-08-2019 08:26
Maar het is toch ook helemaal niet leuk als iemand zegt dat de klik er niet is en de andere partij vond de ander juist geweldig en zou een vervolg wel zien zitten? Dus ik vind het op zich geen rare reactie, dat hij zegt dat hij opgelucht is dat de niet-klik wederzijds is. Ik vind jouw reactie op hem wel erg overtrokken en vooral ook onnodig.

Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Je betrekt het teveel op jezelf. Misschien was hij wel een faalangstig type, wou hij alleen vrouwen die op zijn moeder lijken, zag je eruit of je hem wou domineren of voelde hij zich overweldigd. Je weet het niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?

Hij geeft aan alleen voor de lol/ neuk te daten. Vreemde denkwijze dat jij gretig zou overkomen.

Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw.

Zonder wat meer uitleg mbt 'nog wat van die teksten' vind ik je conclusie beetje bijzonder. Alweer.

Kan ook gewoon je ego zijn die schreeuwt.
Waterman26 schreef:
01-08-2019 08:46
Vandaar die korte broek.
Jeetje.
Jij bent ook niet echt complimenteus over hem. En wanneer hij blij is dat de "geen klik" wederzijds is, dan ben maakt dit toch wat meer los in jou.

Hij had verwacht dat je wel voor hem zou vallen. Maar had jij dit ook niet omgekeerd verwacht?

De volgende keer, kijk niet alleen naar uiterlijk en jurkjes en hoge hakken.

Je steekt trouwens wel veel energie in een date die niet voor herhaling vatbaar is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vind je reactie eigenlijk wel grappig :rofl:
Misschien toch een kleine deuk in je ego omdat je hem al niet al ziet als een onwijs aantrekkelijke man. Dat deze (voor jou) niet zo aantrekkelijke man je afwijst. Misschien had je onbewust gedacht dat deze man je wel leuk zou vinden, ongeacht of jij hem leuk vindt, omdat hij niet super aantrekkelijk is.
Dit heeft hij niet gezegd maar heb jij er zelf bij bedacht: Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw.

Het is een aanname die alles over jou zegt en niets over hem. Het zegt iets over hoe je over jezelf denkt.

Hij kan om van alles opgelucht zijn. Misschien wel omdat je niet gekwetst bent maar daar maakt hij de verkeerde aanname want een afwijzing kwetst jou ook van iemand die jij al vanaf moment 1 niet moet. De afwijzing kwetst jou tot het niveau dat je terug gaat slaan.

Ik heb je geloept en de verontwaardiging over mannen spat bijna van elke reactie af.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-08-2019 09:03
7.56% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waterman26 schreef:
01-08-2019 08:45
Dank je. Ik weet wel hoor dat er veel rare poep zit in de hooiberg. Meestal vind ik het grappig. Misschien had ik uit moeten leggen dat hij eerder ook al zo iets geappt had, een soort vanzelfsprekendheid dat ik voor hem zou vallen. En misschien is de diepere laag die mij irriteert dat daar een soort ‘oudere vrouwen mogen blij zijn als ze aan de man komen’ houding achter zit.
Vaak gaat dit soort verontwaardiging en irritatie over meer dan dat ene appje.
Ik had beter niets kunnen terugsturen natuurlijk.
Jij had eigenlijk verwacht dat zo’n vent met spilletbeentjes etc. wel blij had mogen zijn met zo’n fantastische vrouw als jij, per gelukkig toeval niet oogverblindend gejurkt en hooggehakt?
ToosTosti schreef:
01-08-2019 08:55
Misschien toch een kleine deuk in je ego omdat je hem al niet al ziet als een onwijs aantrekkelijke man. Dat deze (voor jou) niet zo aantrekkelijke man je afwijst. Misschien had je onbewust gedacht dat deze man je wel leuk zou vinden, ongeacht of jij hem leuk vindt, omdat hij niet super aantrekkelijk is.
Je moet natuurlijk nooit onder je niveau gaan daten want dan loop je best de kans dat de ander merkt dat je op hem neerkijkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Grappig dat ik tijdens het lezen het idee had dat je jezelf nogal hoog hebt zitten. Niet netjes hoe je over hem praat.
En dan doe je alsof hij zichzelf een God vindt, omdat je bent afgewezen? Sneu zeg.
ik ben zo benieuwd naar die andere teksten ….!! Want 'opgelucht' vind ik nog niet zo storend.
Maar stel dat hij dat schrijft: "daar ben ik blij om, want ik had de indruk dat je helemaal verliefd op me was, logisch natuurlijk ook - en ik wil niet wéér verantwoordelijk zijn voor iemand die opgenomen moet worden in een psychiatrisch ziekenhuis omdat het wat mij betreft niet wederzijds was" - ja, dan snap ik je reactie wel.
Hey Waterman, ik lees jou altijd graag, lekker opstandig en ik herken veel.
Dat je weer een date hebt en dat ie dan erg tegen valt, dunne beentjes enzo.
Ik vind het zelf niet gemakkelijk om anderen af te wijzen dus ik zou opgelucht zijn met een 'geen klik-appje' van zijn kant.
En ik denk dat als hij de illusie had dat ik wel op hem zou vallen, dat ik hem dan alleen maar nog sneuer zou vinden. Ik denk dat het me weinig zou deren en allang blij zou zijn dat ik er vanaf was.
-jolijn- schreef:
01-08-2019 09:19
ik ben zo benieuwd naar die andere teksten ….!! Want 'opgelucht' vind ik nog niet zo storend.
Maar stel dat hij dat schrijft: "daar ben ik blij om, want ik had de indruk dat je helemaal verliefd op me was, logisch natuurlijk ook - en ik wil niet wéér verantwoordelijk zijn voor iemand die opgenomen moet worden in een psychiatrisch ziekenhuis omdat het wat mij betreft niet wederzijds was" - ja, dan snap ik je reactie wel.
Mmmm. Heb het weggegooid, maar de toon was iets van Ik was bang dat je ook al voor me zou vallen en hoe los ik dat op?
Ik vul natuurlijk gigantisch in. Haha
Nogmaals: er zijn best veel mannen die toch denken dat ze een lot uit de loterij zijn. Maar dat vind ik ook ( gelukkig) van mezelf.
Volgens dit forum ben ik dus een ijdele, slechte aandachtsgeile en ook onzekere trut. Weet ik dat ook weer. Fijn.
Ik ben wel dankbaar voor serieuze reacties, want natuurlijk zegt het iets over jezelf als je ergens boos over wordt. Om over na te denken.
Over tot de orde van de dag. Zou de zon gaan schijnen?
Jole schreef:
01-08-2019 09:27
Hey Waterman, ik lees jou altijd graag, lekker opstandig en ik herken veel.
Dat je weer een date hebt en dat ie dan erg tegen valt, dunne beentjes enzo.
Ik vind het zelf niet gemakkelijk om anderen af te wijzen dus ik zou opgelucht zijn met een 'geen klik-appje' van zijn kant.
En ik denk dat als hij de illusie had dat ik wel op hem zou vallen, dat ik hem dan alleen maar nog sneuer zou vinden. Ik denk dat het me weinig zou deren en allang blij zou zijn dat ik er vanaf was.
Dank je !!
Waterman26 schreef:
01-08-2019 09:31
Mmmm. Heb het weggegooid, maar de toon was iets van Ik was bang dat je ook al voor me zou vallen en hoe los ik dat op?
Ik vul natuurlijk gigantisch in. Haha
Nogmaals: er zijn best veel mannen die toch denken dat ze een lot uit de loterij zijn. Maar dat vind ik ook ( gelukkig) van mezelf.
Volgens dit forum ben ik dus een ijdele, slechte aandachtsgeile en ook onzekere trut. Weet ik dat ook weer. Fijn.
Ik ben wel dankbaar voor serieuze reacties, want natuurlijk zegt het iets over jezelf als je ergens boos over wordt. Om over na te denken.
Over tot de orde van de dag. Zou de zon gaan schijnen?
Haha nee hoor. Ik moest eigenlijk wel lachen om jouw reactie. Ik heb zelf ook op een dating site gezeten (Tinder) en je maakt daar de meest idiote dingen mee. Ik moest er altijd wel om lachen maar kan me voorstellen dat het na een tijdje vermoeiend wordt.

Er lopen veel rare kwibussen rond. Toch fijn dat deze niet driedubbel verpakt was. Scheelt veel gedoe.
Het is toch ook zuur om afgewezen te worden door iemand die je zelf een sukkel vindt ...Het hele idee dat die sukkel niet doorheeft dat jij een fantastische catch voor hem zou zijn geweest...Onbegrijpelijk :nooo:
Maw: je overdrijft niet, maar je laat jezelf wel kennen.
Dat hij moeders mooiste niet is betekent nog niet dat hij dusdanig wanhopig is of moet zijn dat hij genoegen neemt met elke vrouw. Zoiets irriteert sommigen meer dan afwijzing door een lot uit de loterij.
Laat het gewoon los. NEXT. En nee ik zou ook niet blij worden van een man die op zijn 1e date in een korte broek verschijnt, ik hou van mannen die zich goed verzorgen en aandacht aan hun kleding besteden, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.
het kan toch dat hij jou ook totaal onaantrekkelijk vindt?
ik ga over een maandje trouwen met mijn date die een korte broek aan had op het eerste afspraakje
Lorem Ipsum
S-Meds schreef:
01-08-2019 09:57
het kan toch dat hij jou ook totaal onaantrekkelijk vindt?
Nee. Dat is uitgesloten. :-)
Waterman26 schreef:
01-08-2019 08:46
Vandaar die korte broek.
Is een korte broek op een zomerse drankjes-date tegenwoordig 'not done'?
Of mag het alleen niet, als je dunne beentjes hebt. En wat is dun?
Of is het dragen van een korte broek een indicatie dat je alleen op sex uit bent?

Questions, questions; er zijn wel heeeel veel dingen waar je tegenwoordig rekening mee moet houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven