Ergernissen in de supermarkt deel 3

woensdag 31 juli 2019 om 11:50
Hier eens een bejaarde die voorkroop voor kind. Kind zei daar heel terecht en heel netjes iets over. Bejaarde pruim keek mij aan en dacht middels een onderonsje met mij te kunnen beweren dat kind brutale aap was, jeugd van tegenwoordig..........ze keek op toen ik voor kind opkwam en haar resoluut de mond snoerde door haar duidelijk te maken dat ook ik zag dat ze voorkroop terwijl ze vast meer vrije tijd had dan al het andere op dat moment winkelende publiek in totaal.
woensdag 31 juli 2019 om 13:37
Nou ja dat laatste dus vooral ook. Maar waar ik woon zitten mensen van nature nogal in de slachtofferrol dus dat zal niet meehelpen... Neem daarbij dat ik behoorlijk assertief uit de hoek kan komen, iets wat ze hier niet gewend zijn, dus dat matcht niet zo geloof ik.Kiiroitori schreef: ↑31-07-2019 10:36"Klopt, ik heb alleen respect voor mensen die het verdienen"
En dan wordt het heel stil en in een cartoon zou je de hersenradartjes zien werken
Als iemand het met een goede reden vraagt, ben ik ook de naarste niet maar ik ben oud/heb kinderen/zit in een scootmobiel en wat voor slachtofferrollen worden aangewend op de toon dat ze daar gewoon recht op hebben: no way.
Seriously?
woensdag 31 juli 2019 om 13:40
Bedoel je nou dat ik ze zielig noem? Of die andere mensen. Vanuit dat laatste perspectief is het zo dat de mensen (over het algemeen genomen) van nature nogal snel slachtoffer en zielig vinden dus ik denk niet dat ze dat zo erg vinden. Echter gedragen ze zich ook zo en vinden daarom dus ook dat ze allerlei rechten hebben, die ze niet hebben.
Seriously?

woensdag 31 juli 2019 om 14:43
Moet je naar hier verhuizen. Allemaal van die agressieve assertieve bejaarden. “U hoeft mij niet voor te laten gaan, dank u wel! Ik kan prima lopen met deze rollator!”. Ehm.. ik liet u voorgaan omdat u twee artikelen heeft en ik een volle kar maar goed...MeredithGrey schreef: ↑31-07-2019 13:37Nou ja dat laatste dus vooral ook. Maar waar ik woon zitten mensen van nature nogal in de slachtofferrol dus dat zal niet meehelpen... Neem daarbij dat ik behoorlijk assertief uit de hoek kan komen, iets wat ze hier niet gewend zijn, dus dat matcht niet zo geloof ik.
“Jongedame, ik heb mijn leven lang hard gewerkt en bezit echt nog wel 30 cent, dank u wel” Ja meneer, maar u staat nu al een half uur te graven in die portemonnee op zoek naar 30 cent voor het enige werkende parkeerautomaat en de rij staat inmiddels over twee verdiepingen van de parkeergarage.
woensdag 31 juli 2019 om 15:00
lemoos2 schreef: ↑31-07-2019 14:43Moet je naar hier verhuizen. Allemaal van die agressieve assertieve bejaarden. “U hoeft mij niet voor te laten gaan, dank u wel! Ik kan prima lopen met deze rollator!”. Ehm.. ik liet u voorgaan omdat u twee artikelen heeft en ik een volle kar maar goed...
“Jongedame, ik heb mijn leven lang hard gewerkt en bezit echt nog wel 30 cent, dank u wel” Ja meneer, maar u staat nu al een half uur te graven in die portemonnee op zoek naar 30 cent voor het enige werkende parkeerautomaat en de rij staat inmiddels over twee verdiepingen van de parkeergarage.

Het lijkt me een verademing... Maar ik weet niet voor hoelang...
Seriously?
woensdag 31 juli 2019 om 16:44
lemoos2 schreef: ↑31-07-2019 14:43“Jongedame, ik heb mijn leven lang hard gewerkt en bezit echt nog wel 30 cent, dank u wel” Ja meneer, maar u staat nu al een half uur te graven in die portemonnee op zoek naar 30 cent voor het enige werkende parkeerautomaat en de rij staat inmiddels over twee verdiepingen van de parkeergarage.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 31 juli 2019 om 16:58
Ik had ook een keer een "aanvaring" et een nog niet oude man in een scootmobiel. Hij vond het ook nodig om voor te dringen bij het openen van een extra kassa. Ik stond wel voor hem, maar hij begon heel irritant tegen mijn kuiten aan te rijden. Ik heb hem netjes gevraagd om hier mee op te houden. Daarna heb ik gedreigd de sleutels uit zijn voertuig te halen en weg te donderen. Hij begon hierop te schelden, maar ik kreeg van de meeste mensen toch wel gelijk. Niet dat me dat veel uitmaakte eerlijk gezegd.
woensdag 31 juli 2019 om 17:11
Mijn ergernis: pinautomaten die vastzitten aan de balie. Ik was met mijn zus bij de AH, zij duwde mijn rolstoel, ik had boodschappen nodig. Maar ik kon dus niet bij de pinautomaat. Uiteindelijk heeft zus betaald en heb ik het overgemaakt, maar ik voelde me er gewoon vervelend bij dat ik niet mijn eigen boodschappen kon betalen. Komt in best veel winkels voor trouwens. Ik grapte nog dat ik dan maar niet betaalde, kassameisje werd toen heel zenuwachtig

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

donderdag 1 augustus 2019 om 17:42
Ik vind het vervelend als mensen half naast me komen staan als hint dat ze weinig spullen hebben en verwachten dat ik ze voor laat.
Aan de andere kant vind ik het óók irritant als ik met mijn ene stuk chocolade netjes achter in de rij aansluit en de persoon voor me met volle mand (die grote, niet die kleine) laat me niet even voor.
Deze persoon pakte ook een shopper en legde die achter zijn boodschappen op de band. Dan een beurtbalkje en dan mijn ene stukje chocolade.
Als de caissière al zijn boodschappen heeft gescand pakt ze de shopper en vraagt of die ook nog van hem is en kijkt daarbij ook half vragend naar mij. Het lag op het puntje van m'n tong om te antwoorden dat die tas voor mijn stuk chocolade is dat helaas niet meer in mijn rugzak past.
Ik ben ongesteld, daarom stond ik zo chagrijnig in de rij en daarom had ik alleen een stuk chocolade
Aan de andere kant vind ik het óók irritant als ik met mijn ene stuk chocolade netjes achter in de rij aansluit en de persoon voor me met volle mand (die grote, niet die kleine) laat me niet even voor.
Deze persoon pakte ook een shopper en legde die achter zijn boodschappen op de band. Dan een beurtbalkje en dan mijn ene stukje chocolade.
Als de caissière al zijn boodschappen heeft gescand pakt ze de shopper en vraagt of die ook nog van hem is en kijkt daarbij ook half vragend naar mij. Het lag op het puntje van m'n tong om te antwoorden dat die tas voor mijn stuk chocolade is dat helaas niet meer in mijn rugzak past.
Ik ben ongesteld, daarom stond ik zo chagrijnig in de rij en daarom had ik alleen een stuk chocolade

donderdag 1 augustus 2019 om 17:52
Volgende keer meteen even je tampons erbij doen: weten ze meteen dat ze je beter even voor kunnen latenAbsoFabso schreef: ↑01-08-2019 17:42Ik vind het vervelend als mensen half naast me komen staan als hint dat ze weinig spullen hebben en verwachten dat ik ze voor laat.
Ik ben ongesteld, daarom stond ik zo chagrijnig in de rij en daarom had ik alleen een stuk chocolade![]()

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 1 augustus 2019 om 19:04
Wanneer klanten gewoon niet luisteren voor je.
er is een pinkassa, staat overal vermeld en de kassierster vermeld het aan de rij want ik snap het: mensen kunnen het snel over het hoofd zien.
na 2x melden aan de rij, was mijn voorganger steeds aan het knikken dus ik denk: ja, dat heeft hij begrepen.
Na het scannen staat hij met een briefje van 50 te zwaaien terwijl de kassierster het weer uitlegt, 'Meneer, dit is een pinkassa. Ik kan geen cash accepteren'
'Hoezo pinkassa? hoe kan ik dat nu weten? het staat ook nergens vermeld hoor!'
LET toch eens even op OK?!
er is een pinkassa, staat overal vermeld en de kassierster vermeld het aan de rij want ik snap het: mensen kunnen het snel over het hoofd zien.
na 2x melden aan de rij, was mijn voorganger steeds aan het knikken dus ik denk: ja, dat heeft hij begrepen.
Na het scannen staat hij met een briefje van 50 te zwaaien terwijl de kassierster het weer uitlegt, 'Meneer, dit is een pinkassa. Ik kan geen cash accepteren'
woensdag 7 augustus 2019 om 13:19
Kinderen die heel de winkel aan elkaar krijsen. Net een jongetje die zo erg aan het krijsen was dat hij er bijna van moest kokhalzen van het hoesten, het kwam bij mij over als dreinen ipv moe zijn ofzo.
vader én moeder waren erbij; ga met je kind naar buiten denk ik dan.
Arme cassieres, want dit gebeurt vaker uiteraard. Gelukkig was ik snel klaar, want ik kreeg echt de neiging iets lelijks te zeggen
Arme cassieres, want dit gebeurt vaker uiteraard. Gelukkig was ik snel klaar, want ik kreeg echt de neiging iets lelijks te zeggen
woensdag 7 augustus 2019 om 16:33
ben ik toch wel benieuwd wat je dan zou zeggen...Michella_1991 schreef: ↑07-08-2019 13:19Kinderen die heel de winkel aan elkaar krijsen. Net een jongetje die zo erg aan het krijsen was dat hij er bijna van moest kokhalzen van het hoesten, het kwam bij mij over als dreinen ipv moe zijn ofzo.
Soms moet je wel eens iets met je kind ook al is het moe. maar je hebt wel gelijk hoor, in zo’n geval zou ik mijn kind lekker thuis laten bij papa en alleen boodschappen doen
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 7 augustus 2019 om 16:42
Niet in de supermarkt, maar in het tankstation.
Staat een rij, drie mannen, twee vrouwen. Allemaal ongeveer dezelfde leeftijd en zeker ouder dan 25. Kopen allemaal sigaretten. En alleen de vrouwen moesten zich legitimeren.
Niet dat ik het erg vind om dat ding te moeten pakken, ik ben nogal klein het gebeurt nogal vaak dat ik me moet legitimeren. Maar ik vond het verschil wel erg opvallend.
Staat een rij, drie mannen, twee vrouwen. Allemaal ongeveer dezelfde leeftijd en zeker ouder dan 25. Kopen allemaal sigaretten. En alleen de vrouwen moesten zich legitimeren.
Niet dat ik het erg vind om dat ding te moeten pakken, ik ben nogal klein het gebeurt nogal vaak dat ik me moet legitimeren. Maar ik vond het verschil wel erg opvallend.
Seriously?
donderdag 8 augustus 2019 om 12:32
Ja precies. Zit er natuurlijk nog een verschil tussen duidelijk asociaal gedrag dat niet gecorrigeerd wordt en een kind dat zijn dag niet heeft/ziek wordt/een stoornis heeft, tel daarbij het grote grijze gebied tussen die twee extremen op en dan wordt de drempel voor mij vrij groot om er iets van te zeggen. En oh ja, de meeste Nederlandse mensen pikken het ook nog eens niet als je er iets van zegt en ik heb niet echt vaak trek in een scène met een sneeuwvlokje dat aangesproken wordt op het negeren van een grens.lizenlotte schreef: ↑07-08-2019 16:37ja das leuk als er een papa in de buurt is, maar wat als papa niet in de buurt is en je kind niet alleen thuis kunt laten? dan zul je kind toch mee moeten nemen naar de winkel, of dat nou leuk is voor een ander of niet.
Paar maanden geleden stonden er twee meisjes allemaal gaatjes te prikken in verpakkingen met hun kleine vingertjes (jaar of 2 en 3,5 waren ze) en ernaast stond een moeder te doen alsof ze het niet zag (had eerst drie keer geprobeerd ze ervan te weerhouden maar had het opgegeven). Ik zag gewoon aan het afgetobte gezicht van die vrouw dat de druppel zou zijn als ik er ook nog eens overheen zou komen. Personeel achter de kassa zat zich ook te verbijten maar dacht waarschijnlijk hetzelfde.
Soms sta je je echt rot te schamen voor je kinderen en was de dag net een supermarktbezoekje te lang zeg maar.
donderdag 8 augustus 2019 om 23:01
dat is precies wat ik bedoel!lizenlotte schreef: ↑07-08-2019 16:37ja das leuk als er een papa in de buurt is, maar wat als papa niet in de buurt is en je kind niet alleen thuis kunt laten? dan zul je kind toch mee moeten nemen naar de winkel, of dat nou leuk is voor een ander of niet.
ik probeer het meestal zo te plannen dat ik zonder kinderen boodschappen kan doen want dat vind ik fijn. meestal bedenk ik pas in de winkel wat ik ga eten en met kinderen erbij kom ik dan met de helft thuis. maar nu in de vakantie moeten ze mee en ze zijn ook niet altijd even leuk, of moe of chagarijnig maarja kan het niet helpen dan.
donderdag 8 augustus 2019 om 23:04
ik doelde ook op het voorbeeld van Michella, daar was een vader bij. Dan zou ik ook zeggen we gaan naar huis en ik ga zo zelf wel terug naar de super.lizenlotte schreef: ↑07-08-2019 16:37ja das leuk als er een papa in de buurt is, maar wat als papa niet in de buurt is en je kind niet alleen thuis kunt laten? dan zul je kind toch mee moeten nemen naar de winkel, of dat nou leuk is voor een ander of niet.

vrijdag 9 augustus 2019 om 06:45
Ik ben grotendeels doof, en nu? Alles wat omgeroepen wordt hoor ik niet (dat is trouwens zeer klachtwaardig op Schiphol, zet alle info gewoon op borden schermen ipv roepen dat je e-reader in de tas mag blijven terwijl dat een half jaar geleden nog UIT de tas moest).
En ik ben verre van bejaard en er zit geen sticker op mijn rug die je er over informeert.
Verder overigens wel met je eens, het staat bij pinkassa's heel duidelijk vermeld. Aan de andere kant zie ik het nut van pinkassa's niet in.

vrijdag 9 augustus 2019 om 07:41
Misschien is die man wel dementerend.ToastAbrikoos schreef: ↑01-08-2019 19:04Wanneer klanten gewoon niet luisteren voor je.
Het valt mij juist op dat mensen zoveel van klanten verwachten. Mijn moeder hoort ook niet goed en daar wordt vaak geïrriteerd op gereageerd. Verschrikkelijk.
vrijdag 9 augustus 2019 om 08:54
Ik krijg soms het idee dat onder het mom 'ze zijn moe, chagrijnig, dus ach tja' sommige ouders het gedrag van hun kinderen minder in toom houden. Nee, dat doen niet alle ouders. En ja, ik begrijp best dat je als ouder ook niet altijd je kind(eren) thuis kan laten, omdat de andere ouder werkt, niet in beeld is of wat dan ook. Jammer dat sommige ouders zich al (snel?) aangevallen voelen. En tuurlijk, het speelt mee hoe irritaties over het gedrag van je kind(eren) gecommuniceerd wordt, maar kunnen sommige ouders het dan echt niet voorstellen dat het (in bepaalde gevallen) bloed irritant is als hun kind(eren) aan het etteren is/zijn?daenerys79 schreef: ↑08-08-2019 23:01dat is precies wat ik bedoel!
ik probeer het meestal zo te plannen dat ik zonder kinderen boodschappen kan doen want dat vind ik fijn. meestal bedenk ik pas in de winkel wat ik ga eten en met kinderen erbij kom ik dan met de helft thuis. maar nu in de vakantie moeten ze mee en ze zijn ook niet altijd even leuk, of moe of chagarijnig maarja kan het niet helpen dan.
Toen ik en mijn zussen nog jong waren, moesten wij ook wel eens mee naar de supermarkt en we moesten echt het lef niet hebben om te jengelen / dreinen / zeuren, of wat dan ook; of we moe waren of niet.
In this mad house we must all survive
zondag 11 augustus 2019 om 12:15
Naar de supermarkt voor snel 1 bussel prei. Sta ik daar aan de kassa en jonge vrouw met kindje stond ook te wachten tot de band vrij was voor haar spullen te leggen. Vond het wel rot dat ik niet snel voor gelaten werd... Ze had nochtans mijn preibussel goed in de gaten. Als ik zie dat iemand achter me 1 dingetje heeft, laat ik die mensen wel voor. Maar door zulke gevallen krijg ik daar zelf ook wel minder zin in
Kassierster riep toen net om de 2de kassa open te doen, dus ik herleg mijn prei daar op, lachte vriendelijk naar de kassierster en was buiten voor die mevrouw.

zondag 11 augustus 2019 om 12:18
ik laat mensen met 1 of 2 dingen altijd voor als ik meer heb. maarja, je hebt er nou eenmaal geen recht op....Ailuros schreef: ↑11-08-2019 12:15Naar de supermarkt voor snel 1 bussel prei. Sta ik daar aan de kassa en jonge vrouw met kindje stond ook te wachten tot de band vrij was voor haar spullen te leggen. Vond het wel rot dat ik niet snel voor gelaten werd... Ze had nochtans mijn preibussel goed in de gaten. Als ik zie dat iemand achter me 1 dingetje heeft, laat ik die mensen wel voor. Maar door zulke gevallen krijg ik daar zelf ook wel minder zin inKassierster riep toen net om de 2de kassa open te doen, dus ik herleg mijn prei daar op, lachte vriendelijk naar de kassierster en was buiten voor die mevrouw.
zondag 11 augustus 2019 om 12:22
Zeker weten van wel, ik weet precies wanneer ze irritant zijn en ik zal me ook echt niet aangevallen voelen als mensen daar wat van zeggen. Ik ben ook echt geen “dat doet mijn kind niet” moeder.Zijdehoentje schreef: ↑09-08-2019 08:54Ik krijg soms het idee dat onder het mom 'ze zijn moe, chagrijnig, dus ach tja' sommige ouders het gedrag van hun kinderen minder in toom houden. Nee, dat doen niet alle ouders. En ja, ik begrijp best dat je als ouder ook niet altijd je kind(eren) thuis kan laten, omdat de andere ouder werkt, niet in beeld is of wat dan ook. Jammer dat sommige ouders zich al (snel?) aangevallen voelen. En tuurlijk, het speelt mee hoe irritaties over het gedrag van je kind(eren) gecommuniceerd wordt, maar kunnen sommige ouders het dan echt niet voorstellen dat het (in bepaalde gevallen) bloed irritant is als hun kind(eren) aan het etteren is/zijn?
Toen ik en mijn zussen nog jong waren, moesten wij ook wel eens mee naar de supermarkt en we moesten echt het lef niet hebben om te jengelen / dreinen / zeuren, of wat dan ook; of we moe waren of niet.