Eigen kampeermiddel aanschaffen

02-08-2019 07:45 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
Andersom schreef:
02-08-2019 09:40
Electrisch scheren of je haar föhnen mag wel, maar je mobiel opladen niet? Wat kost dat nou eenmaal?

Waarom zo oordelen? Doe je dat ook hardop op de camping? Ik ben wel eens uitgekafferd omdat ik water kookte bij het sanitair. Hele vakantie stroom betaald voor koelkast etc. Laatste ochtend had man het snoer al opgeruimd voordat ik theewater had gekookt.

De camping waar ik nu sta heeft kluisjes, met stopcontact, gratis te gebruiken voor het opladen van mobieltjes. Geweldig!
Als het dan toch niets kost waarom neem je dan geen stroom af?

Ik heb er geen moeite mee hoor, vind het alleen opvallend. Mensen zijn trots dat ze back to basic kamperen zonder stroom maar hebben het stiekem toch wel nodig.

Vorige week stond er een stel naast ons wat op de motor was. Duidelijk dat zij niets bij zich hadden wat stroom nodig heeft. Hun mobieltjes hebben ze bij ons opgeladen. Je ziet, ik ben de kwaadste niet 😉

Die kluisjes zijn ideaal! Want eerlijk gezegd zou ik mijn mobiel niet graag in het toiletgebouw achter laten.
Tegenwoordig heb je ook bagagedragers voor op de trekhaak. (Met bagagebox).
Die zijn wel duur, maar daar kun je veel spullen in kwijt.
Andersom schreef:
02-08-2019 09:40
Electrisch scheren of je haar föhnen mag wel, maar je mobiel opladen niet? Wat kost dat nou eenmaal?

Waarom zo oordelen? Doe je dat ook hardop op de camping? Ik ben wel eens uitgekafferd omdat ik water kookte bij het sanitair. Hele vakantie stroom betaald voor koelkast etc. Laatste ochtend had man het snoer al opgeruimd voordat ik theewater had gekookt.

De camping waar ik nu sta heeft kluisjes, met stopcontact, gratis te gebruiken voor het opladen van mobieltjes. Geweldig!
Niet de persoon waarop je reageerd, maar Ik vind het ook niet netjes. Ook elektrisch scheren en föhnen niet. Hier hangt gewoon een föhn in het toilethok. Maar als je te beroerd bent om voor de elektriciteit te betalen, vind ik het niet netjes om dan wel de stroom uit het toilethok te gebruiken. Blijkbaar heb je het dan toch nodig, maar wil je het alleen als het gratis is.
Afgelopen week waren we in Tropical islands. Ook daar had je geen stroom in je tent, dat staat ook gewoon bij de boeking. En dan kom je in het toilethok en hebben ze de stekker van de handdroger eruit gehaald en zit hun telefoon erin. En zelf zitten ze buiten het hok te wachten. Dan heb je aan mij een slechte, want ik wil graag wel mijn handen drogen en trek je telefoon er gewoon uit. Er staan namelijk gewoon hokjes om je telefoon op te laden. Maar ja, dat kost geld hè. Ik had gewoon mijn powerbank bij. Beetje vooruitdenken.
mikado123 schreef:
02-08-2019 10:01
hier ook tussen luze en basic in. geen kruiptentje meer maar wel koken op 1 (benzine)brandertje, wat altijd heel veel bekijks trekt.
Dit jaar voor het eerst een elektrische koelbox omdat het toch wel makkelijk is voor de kaas en smeerleverworst (van dochter) en nog wat van die dingen.
Zelfopblazende matjes en goede slaapzakken maar wel "echte" stoelen. Mijn rug trekt het anders niet.

Kijk ook eens bij Obelink voor tenten (zit wel helemaal in Winterswijk) maar mijn eerst tent is 10 jaar zonder problemen meegegaan (en toen geplakt met sporttape omdat er toen nog geen ductape bestond). Huidige tent komt er ook vandaan en voldoet prima.

Kampeerde jij vóór 1942 al dan?
Ikbenikenjijbentjij schreef:
02-08-2019 10:08

Ik heb er geen moeite mee hoor, vind het alleen opvallend. Mensen zijn trots dat ze back to basic kamperen zonder stroom maar hebben het stiekem toch wel nodig.

Vorige week stond er een stel naast ons wat op de motor was. Duidelijk dat zij niets bij zich hadden wat stroom nodig heeft. Hun mobieltjes hebben ze bij ons opgeladen. Je ziet, ik ben de kwaadste niet 😉

Die kluisjes zijn ideaal! Want eerlijk gezegd zou ik mijn mobiel niet graag in het toiletgebouw achter laten.
Je gaat er meteen vanuit dat mensen trots zijn dat ze back to basic gaan, maar je mag toch zelf wel een keuze maken wat je wel en niet meeneemt?
Wij gaan ook redelijk back to basic, maar wel met de auto en dan ook nog met de TomTom. En een mobiel dus. Verder niks van stroom.
Ik heb weleens op een plek met stroom gestaan, die we dus niet gebruikt hebben. Ik wilde wel, maar wist ik veel dat ik een krachtstroomstekker in die stroompaal moest steken. Toen heb ik mijn mobiel ook maar bij de buren opgeladen. Maar wel voor het hele weekend voor een stroomplek betaald.

Stroom op je plaats kost vaak 4,50 per dag. Als dat alleen is om je mobiel op te laden is dat best veel geld.

Zoals aangegeven, wij zijn enorm van de back-to-basic-basic, maar hebben gewoon een solar charger bij ons. Overigens, de plekken waar wij staan hébben eigenlijk niet eens zo stroompaal.
Whomi schreef:
Niet de persoon waarop je reageerd, maar Ik vind het ook niet netjes. Ook elektrisch scheren en föhnen niet. Hier hangt gewoon een föhn in het toilethok. Maar als je te beroerd bent om voor de elektriciteit te betalen, vind ik het niet netjes om dan wel de stroom uit het toilethok te gebruiken. Blijkbaar heb je het dan toch nodig, maar wil je het alleen als het gratis is.
Afgelopen week waren we in Tropical islands. Ook daar had je geen stroom in je tent, dat staat ook gewoon bij de boeking. En dan kom je in het toilethok en hebben ze de stekker van de handdroger eruit gehaald en zit hun telefoon erin. En zelf zitten ze buiten het hok te wachten. Dan heb je aan mij een slechte, want ik wil graag wel mijn handen drogen en trek je telefoon er gewoon uit. Er staan namelijk gewoon hokjes om je telefoon op te laden. Maar ja, dat kost geld hè. Ik had gewoon mijn powerbank bij. Beetje vooruitdenken.
Ik heb dus op campings gestaan waar er niet van die hokjes voor je foon staan.

Ook waar er wel van die hokjes zijn, waar je voor moet betalen, of er hangt ergens een stekkerblok waar je je telefoon in kan stoppen, er is vanalles. Ik heb ook weleens ergens gestaan waar we voor een stroomplek moesten betalen, want enige overgebleven plek, zonder enige stroom af te nemen. Tsja.
Whomi schreef:

Het water voor de douche en de wc wordt toch ook gebruikt. Dat zit verrekend in de prijs per nacht. Als er stopcontacten bij de wasbakken zitten, dan zijn die bedoeld om te föhnen en scheren en zal die stroom ook wel in de prijs per nacht zitten.
Pergamon schreef:
02-08-2019 10:16
Zoals aangegeven, wij zijn enorm van de back-to-basic-basic, maar hebben gewoon een solar charger bij ons. Overigens, de plekken waar wij staan hébben eigenlijk niet eens zo stroompaal.
Ik ga ook zo’n solar charger mee nemen, vroeger had ik zo’n ding voor de batterijen van mijn walkman.

Overigens stonden we nu 4 dagen ergens waar helemaal geen bereik was, in de hele regio niet, dus is mijn foon gewoon leeggegaan en leeggebleven.
Andersom schreef:
02-08-2019 10:18
Het water voor de douche en de wc wordt toch ook gebruikt. Dat zit verrekend in de prijs per nacht. Als er stopcontacten bij de wasbakken zitten, dan zijn die bedoeld om te föhnen en scheren en zal die stroom ook wel in de prijs per nacht zitten.
Klopt ook hoor. Als niet föhners en niet-scheerders betaal je ook voor de dagelijkse föhners en scheerders. Daar zit niemand mee. Mij kan het ook niet veel schelen.
Het type kampeerder is zo afhankelijk van je camping. Ik vind het prima om zaken te lenen als mensen minimaal kamperen. Dan mag je best wat stroom lenen of iets anders. Kamperen is juist voor mij het sociale...elkaar helpen waar nodig.

In Italië (grote camping) staan de mensen die minder bij ons passen. Muziekboxen, statafels, tv's etc. Dat past niet bij onze visie van kamperen. Wij willen donker en rust en geen muziek show tot 23 uur. Dat was eens en nooit weer.

Maar het samen op de plek zetten van een caravan, een opener lenen omdat je die vergeten bent, samen je auto repareren, tips uitwisselen.... heerlijk.
Polsjef schreef:
02-08-2019 10:26
Het type kampeerder is zo afhankelijk van je camping. Ik vind het prima om zaken te lenen als mensen minimaal kamperen. Dan mag je best wat stroom lenen of iets anders. Kamperen is juist voor mij het sociale...elkaar helpen waar nodig.

In Italië (grote camping) staan de mensen die minder bij ons passen. Muziekboxen, statafels, tv's etc. Dat past niet bij onze visie van kamperen. Wij willen donker en rust en geen muziek show tot 23 uur. Dat was eens en nooit weer.

Maar het samen op de plek zetten van een caravan, een opener lenen omdat je die vergeten bent, samen je auto repareren, tips uitwisselen.... heerlijk.

Van mij mag je ook (bijna) alles lenen, maar zelf geen stroom nemen en dan je koelkast bij ons inpluggen mag dan weer niet.

De stroompalen zijn vaak afgezekerd op een aantal ampère, twee gezinnen op één paal is dan echt te veel.
Whomi schreef:
Dan ben je niet helemaal tof.

Daar zijn die stopcontacten voor. :rofl:
*Judy* schreef:
02-08-2019 08:37
Mijn man neemt inderdaad een kist mee met gereedschap en handige spullen, zoals stekker, verlengsnoer, hamer, waterpas rn ducttape :)
Die van mij heeft zoiets in een klein tasje. Vooral ducktape is vaak van pas gekomen
Andersom schreef:
02-08-2019 10:35
Van mij mag je ook (bijna) alles lenen, maar zelf geen stroom nemen en dan je koelkast bij ons inpluggen mag dan weer niet.

De stroompalen zijn vaak afgezekerd op een aantal ampère, twee gezinnen op één paal is dan echt te veel.
Dat doen wij ook niet hoor...dat zou te gek zijn inderdaad.
Polsjef schreef:
02-08-2019 10:42
Dat doen wij ook niet hoor...dat zou te gek zijn inderdaad.

Toch echt wel eens het verzoek gekregen. De andere buren deden het wel.
Theamuts schreef:
02-08-2019 09:22
Dit jaar heb ik voor het eerst gekampeerd met deze tent: Afbeelding

Die lijkt op die wij hebben, ook van Obelink in elk geval.
Pergamon schreef:
02-08-2019 09:10
Voor het beeld: we trekken, hebben als regel dat alles in de rugzak moet passen en staan - als we niet wildkamperen- op hele kleine trekkers-campings. Daar zijn wij overigens luxe, want we hebben goed spul én standaard gedroogde worst bij ons. En een trangia. Ik :heart: onze trangia.
Haha, ik ook! Ik kampeer vaak wild of op kleine natuur/ boeren campings. Vaak op meerdaagse wandelingen, Alles voor mij en hond past in mijn rugzak en ronddwalen maar.

Als kind met ouders en siblings ook altijd gekampeerd. Ook in voorjaar en herfst. Dat vind ik (nu) al luxe kamperen, maar was minimalistisch met wat ik hier lees. Ik val ook van mijn stoel van dit topic :rofl:

Maar ik kan mij voorstellen dat als je kinderen hebt, op 1 plek blijft staan en tegen drukke campings kan het best chill kan zijn om al die luxe te hebben.
dolfje schreef:
02-08-2019 11:03
Die lijkt op die wij hebben, ook van Obelink in elk geval.
Was die van jullie ook E299,=?
Hoe vinden jullie hem?
Lucifer2018 schreef:
02-08-2019 10:37
Dan ben je niet helemaal tof.

Daar zijn die stopcontacten voor. :rofl:
Als ze er zijn, oke. Maar waar wij waren, zaten er geen stopcontacten en werd dus het stopcontact van de handdroger gebruikt. Dat vind ik aso. Laad dan gewoon op bij de plek die bedoeld is daarvoor, ook al moet je daarvoor betalen.
Ik zie trouwens nooit meer scheerapparaten met een snoer. Gewoon thuis opladen en gaat met gemak 3 weken mee. Mijn man heeft de lader niet eens bij. Maar in zo’n geval vind ik het ook gewoon netjes om dit van je eigen stroom te doen. Iets wat je in het stopcontact doet om meteen te gebruiken, prima. Maar dingen opladen zoals telefoon, scheerapparaat niet. Als je daar iets neer gaat leggen en je gaat zelf weer op je plek zitten en moet wachten tot het opgeladen is, vind ik dat je dat gewoon op je eigen plek moet doen.
Theamuts schreef:
02-08-2019 11:07
Was die van jullie ook E299,=?
Hoe vinden jullie hem?
Volgens mij hebben wij veel minder betaald hoor, denk de helft.
Ik vind hem prima, ruimte genoeg om in de voortent te zitten als het koud is of regent. Zijn wel maar met 2 personen.
Ik heb er wel bij Obelink een grotere zak bij besteld want hem weer zo opvouwen zodat hij in de tas zat waarin hij kwam hebben man en ik geen geduld voor :P
Pergamon schreef:
02-08-2019 10:16
Mag ik vragen welke solar charger je hebt en hoe die bevalt? Ik kampeer vaak wild of op uiterst primitieve campings en uiteindelijk raken mijn powerbanks leeg (zeker omdat telefoon snel leeg raakt wanneer bereik slecht is).

Op natuurcampings laad ik mijn telefoon op bij de toiletten (wat schijnbaar ontzettend fout is, begrijp ik nu :-? ), maar in het bos werkt dat niet. Zonder telefoon is geen optie dus wellicht zou een solar charger een goed alternatief kunnen zijn.
Wij kamperen met de fiets. We hebben een solarcharger, maar ik laad m’n telefoon ook wel in het washok op. Jammer als dat not-done is, als ‘ie niet opgeladen is, weet ik de weg niet :) We kamperen back to basic overigens, zonder stoelen of kastjes. Kastjes ;-D Die zouden we niets eens meekrijgen op de fiets :)
dolfje schreef:
02-08-2019 11:12
Volgens mij hebben wij veel minder betaald hoor, denk de helft.
Ik vind hem prima, ruimte genoeg om in de voortent te zitten als het koud is of regent. Zijn wel maar met 2 personen.
Ik heb er wel bij Obelink een grotere zak bij besteld want hem weer zo opvouwen zodat hij in de tas zat waarin hij kwam hebben man en ik geen geduld voor :P
Voor een opblaasbare tent? De tent die ik heb is nooit goedkoper geweest dan E299,=. Waarschijnlijk hebben jullie dan toch een andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven