Even een objectief kijk op relationele dingetjes.

03-08-2019 16:09 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man komt thuis met een gruwelijk lelijk stuk van de kringloop.
Rood en met alle primaire kleuren erop. Anyway, gewoon lelijk. Maar hij wil het ophangen. Past werkelijk niet.
Dus ik zeg dat ik het echt niet mooi vind en hij is direct boos. Dat het ook zijn huis is. Lastig want dat is ook weer zo. Dus ik zeg, prima dan hang je het op.
Nee, hij gooit het weg. Sfeer in huis is direct om te snijden.
Kan iemand even mee sparren?
Madeliefjees schreef:
03-08-2019 17:24
Mannen moeten zich niet bemoeien met de inrichting. Hij werkt, ik regel alles binnenshuis. En anders zet hij t maar in zn mancave.
Het lukt me al 20 jaar niet om mijn man dat duidelijk te maken!
Voordeel: ons huis is nogal divers ingericht (allebei vinden we dat we een enorm goede smaak hebben en het past best goed samen).
Er is vast wel een hoek in de keuken waar dat rek kan hangen of staan en dat je het dan toch niet ziet vanuit de kamer. Opzij van een kast bijvoorbeeld. Ik snap de teleurstelling van je man wel. Hij vond het prachtig en was blij met zijn keuze en jij kapt het af. Er zijn ergere dingen dan een ietwat lelijk ding in je huis hebben.
Dit soort dingen vallen voor mij altijd onder ‘laten gaan’. Dan maar een lelijk schilderij in huis. Misschien stoot je er in de toekomst per ongeluk met de stofzuigerslang tegenaan en valt het stuk. Opgelost. :-D
Sjulia schreef:
03-08-2019 17:40
Dit soort dingen vallen voor mij altijd onder ‘laten gaan’. Dan maar een lelijk schilderij in huis. Misschien stoot je er in de toekomst per ongeluk met de stofzuigerslang tegenaan en valt het stuk. Opgelost. :-D

Volgende week of zo. ;-D
RikM schreef:
03-08-2019 17:43
Volgende week of zo. ;-D
Dat had alleen gekund als ze vanaf het begin haar plannetje al klaar had. Volgende keer rekening mee houden TO. :-D Het is veel moeilijker als het een ‘kunstwerk’ is, gemaakt door een familielid. Hier in de straat staat bij iemand opeens een hele rare roze dolfijn in de tuin, ik vermoed van een neef/oom/broer met een hobby. Ben je mooi klaar mee.
Ik ben wat dat betreft blij dat ik niet samenwoon.
Mijn inrichting vindt mijn vriend helemaal niks. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Mijn man is gek van Catawiki. Hij heeft al een lelijk schilderij, een koperen muziekdoosje in de vorm van een boot en een nautische eeuwigdurende kalender gekocht. Allemaal zonder overleg. Het schilderij hangt nog, maar op een plek waar ik hem nooit zie. De andere 2 dingen probeert hij nu weer te verkopen maar niemand wil het hebben haha.

Gelukkig lagen mijn kinderren ook dubbel over wat hun vader nu weer voor iets lelijkst heeft gekocht. Ik heb nu mijn veto uitgesproken, er wordt niets meer gekocht op Catawiki dat ik niet ook mooi vind.

Als je man echt kleurenblind is geweest dan heeft hij geen idee dat het zo lelijk is. Een kruidenrek kan je ook niet naast zijn bed ophangen ofzo.

Voortaan even vragen of hij een foto stuurt uit de kringloopwinkel voordat hij iets koopt.
veensteker wijzigde dit bericht op 03-08-2019 18:35
0.06% gewijzigd
Misschien deed het hem aan zijn oma denken? Een mooi nostalgisch gevoel, grof afgekapt door je vrouw...
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waarom gelijk zo agressief ertegenin, je kunt toch met een beetje humor vragen wat ie er in zag en waar hij het wil hebben?
lolapaloeza schreef:
03-08-2019 18:02
Misschien deed het hem aan zijn oma denken? Een mooi nostalgisch gevoel, grof afgekapt door je vrouw...

Had die ook zo'n lelijk kruidenrek?
RikM schreef:
03-08-2019 18:07
Had die ook zo'n lelijk kruidenrek?
Oh, ik had een heel ander beeld.
Rosabella1 schreef:
03-08-2019 17:51
Ik ben wat dat betreft blij dat ik niet samenwoon.
Mijn inrichting vindt mijn vriend helemaal niks. :proud:
De kruidenrekken vallen je vriend aan?
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2019 18:10
:lol:
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2019 18:10
Ja en terecht want ik heb geen trek in samenwonen dus alles is geoorloofd om hem niet op ideeën te brengen :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Het begint met een kruidenrek, het eindigt met een andere vrouw.
Avage schreef:
03-08-2019 18:12
Het begint met een kruidenrek, het eindigt met een andere vrouw.
Ja, dat gebeurt best vaak. Dat mijn man thuiskomt met een leuke vrouw, van de kringloop. En altijd weer drama want de kleurstelling van de vrouw in kwestie staat me niet aan. De kleurstelling van haar kleren dan he, om nare misverstanden te voorkomen.
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2019 18:15
Ja, dat gebeurt best vaak. Dat mijn man thuiskomt met een leuke vrouw, van de kringloop. En altijd weer drama want de kleurstelling van de vrouw in kwestie staat me niet aan.
Om hem te kwallen zou ik eens thuiskomen met een leuke man van de kringloop.
Dat zal hem leren de vlerk!
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2019 18:15
Ja, dat gebeurt best vaak. Dat mijn man thuiskomt met een leuke vrouw, van de kringloop. En altijd weer drama want de kleurstelling van de vrouw in kwestie staat me niet aan. De kleurstelling van haar kleren dan he, om nare misverstanden te voorkomen.
Haha
Wat maakt het nou uit dat jij het niet mooi vindt. Hij vindt het geweldig. Leuk toch. Alleen al daarom verdient het een plaats in huis, althans zo zou het bij mij thuis gaan. En jawel, mijn man is ook wel eens met iets lelijks thuis gekomen. Geen meubels, dat dan weer niet.
Je woont er samen, dus mooie dingen voor jou en mooie dingen voor hem. Als dat toevallig dezelfde dingen zijn, is het helemaal mooi. Zo niet, boeiend. Is het echt zo erg dat er iets in huis is wat jij niet mooi vindt? Waarom is dat erg?

Maar goed, blijkbaar is er bij je man méér aan de hand, dus ik zou zijn boze uitval serieus nemen.
Ik zal het nooit snappen, waarom maakt dat iets uit? Je man vindt dat ding leuk, klaar. Wat is er nu zo erg aan een lelijk ding (vind jij) in huis hebben? Jeetje, je kan ook problemen om niets maken, niet?
Life is short. Eat dessert first.
Ik snap je man wel, je klinkt wel heel bepalend TO. Hier in huis staan ook dingen die ik minder mooi vind, maar man (of de gever) vindt het wel mooi en het maakt wel dat ons huis ONS huis is. Ik weet zeker dat hij sommige dingen van mij ook niet mooi vindt.

Als het nou een bank was geweest ofzo, of een schilderij die de hele muur in beslag neemt, dan had ik het nog begrepen, zulke dingen overleg je eerst. Dit vind ik eerlijk gezegd gezeur, sorry.
Kapot is het misschien wel meer waard: kijk naar Banksy.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als iemand kleurenblind is en zomaar dingen gaat kopen. Waarom is hij dat beledigd als het geen porem is? :roll:
Cateautje schreef:
03-08-2019 16:13
Je bent op het nippertje ontsnapt aan een ramp in je kamer.
Je man trekt wel weer bij, laat hem maar even mokken en dan wat later, zoentje erop en over.
Zo waar!!
Ik vind dat echt heel erg uitmaken hoor. Ik wil geen lelijke dingen in ons huis. Hij had het mogen ophangen in de schuur. Doei! Andersom zou ik het niet in mijn hoofd halen iets zonder overleg in huis te halen. Verwacht dat andersom ook. Echt knap dat sommige zich daarover heen kunnen zetten. Dat meen ik echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven