Mijn ideale man
zondag 4 augustus 2019 om 01:30
Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik wordt deze maand 26 jaar. Ik heb net mijn ongezonde relatie verbroken van bijna 3 jaar.
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
zondag 4 augustus 2019 om 10:15
Ik ben ook allergisch voor dat soort uitspraken hoor. Er zijn er nog wel meer in de trant.kadanz schreef: ↑04-08-2019 10:11Dat zeg ik ook tegen haar. Ze is een romantische feminist denk ik. Maar maakt niet uit, het punt is dat we allemaal onze sterke en zwakke punten hebben, dus ik heb niet zo veel met cliché uitspraken als 'ik wil geen man die helpt in het huishouden'. Dat is zo jaren 80.
zondag 4 augustus 2019 om 10:16
Ik ben absoluut niet bezig om iemand te vinden. Ik heb voor mezelf bepaalde doelen gesteld die ik wil doen. Alleen. Single. Dus ik ben echt niet op zoek. En met aantrekken bedoel ik dat als ik er aan toe ben en wil gaan daten dat ik dan wel de juiste mannen aantrek.
zondag 4 augustus 2019 om 10:20
Je moet gewoon helemaal niet bezig zijn met mannen aantrekken, gewoon niet. Het hele ‘man krijgen’ is gewoon geen enkel issue in jouw leven. Ook niet ‘als ik later groot ben dan ga ik als vanzelf wél de juiste man vinden’. Dát is wat er met de uitspraak bedoeld wordt.LonelyMe schreef: ↑04-08-2019 10:16Ik ben absoluut niet bezig om iemand te vinden. Ik heb voor mezelf bepaalde doelen gesteld die ik wil doen. Alleen. Single. Dus ik ben echt niet op zoek. En met aantrekken bedoel ik dat als ik er aan toe ben en wil gaan daten dat ik dan wel de juiste mannen aantrek.
zondag 4 augustus 2019 om 10:21
ditMevrouw75 schreef: ↑04-08-2019 10:20Je moet gewoon helemaal niet bezig zijn met mannen aantrekken, gewoon niet. Het hele ‘man krijgen’ is gewoon geen enkel issue in jouw leven. Ook niet ‘als ik later groot ben dan ga ik als vanzelf wél de juiste man vinden’. Dát is wat er met de uitspraak bedoeld wordt.
zondag 4 augustus 2019 om 10:39
Tuurlijk bestaan deze mannen. Alleen over gevoel praten met mannen kan echt wel alleen niet op dezelfde manier als je t met een vrouw bespreekt. Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen en communicatie binnen een relatie moet groeien. Zo lang je allebei je best doet om elkaar te begrijpen kan t echt wel.
Verder heb ik alleen maar mannen gehad die minstens de helft van het huishouden deden en gewoon verantwoordelijkheid namen.
Drank is wel een ding als je dat echt niet wilt. Meeste mensen drinken nu eenmaal af en toe. Mijn vriend drinkt niet zo veel want hij wil bijna altijd nog kunnen rijden en hij rijd niet met drank op. Hij wil altijd weg kunnen als er iets met zijn kinderen is ofzo ook al zijn ze bij hun moeder. Heel soms (lees 2 keer per jaar ofzo) drinkt ie wel eens een paar biertjes maar wordt dan ook niet lam. Ik vind dat geen enkel probleem...
Mijn kerel steunt mij ook in moeilijke tijden maar ik moet niet aan hem gaan hangen of emotioneel afhankelijk van hem worden ofzo. Hij wil zelf namelijk ook een stabiele vrouw. Als er iets is kan ik mijn verhaal kwijt en als ie me kan helpen doet hij dat. Maar hij heeft ook zijn eigen leven enzo.
Maar goed ik zie hier alleen maar eigenschappen van een stabiele man. Ik lees nergens eigenschappen van waarom iemand bij jou zou passen. Bepaalde levensvisie oid. De beschrijving die je nu geeft lijkt mij gewoon van een gemiddelde stabiele man. Er moet toch wel meer zijn waar jij echt op valt (houdt hij van uitgaan? Wil je veel of weinig tijd samen doorbrengen? Is ie avontuurlijk of juist huiselijk? Etc.
Verder heb ik alleen maar mannen gehad die minstens de helft van het huishouden deden en gewoon verantwoordelijkheid namen.
Drank is wel een ding als je dat echt niet wilt. Meeste mensen drinken nu eenmaal af en toe. Mijn vriend drinkt niet zo veel want hij wil bijna altijd nog kunnen rijden en hij rijd niet met drank op. Hij wil altijd weg kunnen als er iets met zijn kinderen is ofzo ook al zijn ze bij hun moeder. Heel soms (lees 2 keer per jaar ofzo) drinkt ie wel eens een paar biertjes maar wordt dan ook niet lam. Ik vind dat geen enkel probleem...
Mijn kerel steunt mij ook in moeilijke tijden maar ik moet niet aan hem gaan hangen of emotioneel afhankelijk van hem worden ofzo. Hij wil zelf namelijk ook een stabiele vrouw. Als er iets is kan ik mijn verhaal kwijt en als ie me kan helpen doet hij dat. Maar hij heeft ook zijn eigen leven enzo.
Maar goed ik zie hier alleen maar eigenschappen van een stabiele man. Ik lees nergens eigenschappen van waarom iemand bij jou zou passen. Bepaalde levensvisie oid. De beschrijving die je nu geeft lijkt mij gewoon van een gemiddelde stabiele man. Er moet toch wel meer zijn waar jij echt op valt (houdt hij van uitgaan? Wil je veel of weinig tijd samen doorbrengen? Is ie avontuurlijk of juist huiselijk? Etc.
zondag 4 augustus 2019 om 10:47
Oké ik weet natuurlijk niet hoe erg je psychische klachten zijn maar ik denk dat dat al lastig is voor een stabiele man. Je wilt graag een stabiele man maar hebt zelf psychische klachten. Als je wilt dat een man je hierbij steunt is t wel lastiger want een stabiele man wil vaak ook graag een stabiele vrouw en zit niet te wachten op drama.LonelyMe schreef: ↑04-08-2019 08:51Bedakt voor jullie antwoorden dat geeft weer beetje hoop.
Ik ga inderdaad eerst voorlopig vrijgezel zijn en weer merken dat hoe ik ben wel goed is.
Mijn normale patroon is dat ik ga tinderen om maar niet alleen te zijn en dan dus van die jongens tegen kom die heel onvolwassen zijn.......
Met geen drank en drugs kan ik inderdaad beetje flexibel zijn op het drank gedeelte. Zo af en toe is oké. Maar niet helemaal klem zuipen en al helemaal niet elk weekend of elke dag... Dat heb ik ook al gehad en helemaal klaar mee.
Wat ik te bieden heb(denk ik zelf dan) :
Ik ben zeer volwassen
Zelfstandig
Humor
Heel erg zorgzaam
Dierenvriend
Ik help iedereen met alles
Ik ben enorm handig met klussen,kan bijna alles daar wel in
Lekker koken
Eigen woning(huurwoning)
Liefdevol
Gemotiveerd
Doorzetter
Leergierig
2 katten
Een koopwoning mag ook zeker maar ik had neer gezet een eigen woning en dat bedoelde ik meer als in van hij woont niet meer bij pappie en mammie....
Ik ben ook niet perfect dat weet ik dondersgoed. Ik kan niet werken ivm psychische dingen. Maar ik ga wel een studie doen komend jaar die helemaal bij mij past en op mij is afgesteld dus super blij daarmee. En ja dat psychische is wel moeilijk. Maar ik heb het nu wel aardig onder controle door therapie. Maar altijd ben ik minderwaardig in een relatie omdat ik dus niet werk en therapie heb. En daardoor hebben ze altijd zoiets van jij doet het huishouden maar en ik doe niks....
Verder lijkt het mij logisch dat als een man fulltime werkt en je samenwoont en geen kinderen hebt en dat hij werkt en jij niet dat jij het grootste gedeelte van het huishouden doet. Hoe veel werk is een huishouden voor 2 personen? Dat heb je toch zo gedaan? Lijkt me niet dat als hij de hele dag heeft gewerkt dat hij thuis komt en nog het hele huishouden moet doen ofzo toch? Dat kan jij dan toch best even over dag doen als hij op zijn werk is? Of zijn je psychische klachten zo ernstig dat dat niet kan (bijv depressie enzo) want als dat zo is dan snap ik waarom je veel onstabiele mannen tegen komt.
zondag 4 augustus 2019 om 10:51
Want?abracadabra schreef: ↑04-08-2019 10:47Oké ik weet natuurlijk niet hoe erg je psychische klachten zijn maar ik denk dat dat al lastig is voor een stabiele man. Je wilt graag een stabiele man maar hebt zelf psychische klachten. Als je wilt dat een man je hierbij steunt is t wel lastiger want een stabiele man wil vaak ook graag een stabiele vrouw en zit niet te wachten op drama.
Verder lijkt het mij logisch dat als een man fulltime werkt en je samenwoont en geen kinderen hebt en dat hij werkt en jij niet dat jij het grootste gedeelte van het huishouden doet. Hoe veel werk is een huishouden voor 2 personen? Dat heb je toch zo gedaan? Lijkt me niet dat als hij de hele dag heeft gewerkt dat hij thuis komt en nog het hele huishouden moet doen ofzo toch? Dat kan jij dan toch best even over dag doen als hij op zijn werk is? Of zijn je psychische klachten zo ernstig dat dat niet kan (bijv depressie enzo) want als dat zo is dan snap ik waarom je veel onstabiele mannen tegen komt.
Ik ga daar nooit vanuit. Dat is iets wat je beiden samen afspreekt als dat kan en je beiden dat een fijne verdeling vindt.
zondag 4 augustus 2019 om 10:55
Mijn partner drinkt en rookt niet.
Puur omdat hij het niet lekker vindt.
Dat was al zo vanaf zijn jeugd.
Ik heb gelukkig maar 3 jaar van mijn leven gerookt.
Drinken deed ik tijdens diner in het weekend, maximaal 2 glaasjes.
Doordeweeks dronk ik niet.
Ruim meer dan een jaar geen druppel alcohol gehad.
Wat dat betreft is ons wederzijds beeld wel ideaal.
Ook gezamenlijk hebben we het goed en is het in balans (financieel, spiritueel).
We doen ons best om elkaar te begrijpen en onze visies komen met elkaar overheen. Al 25 jaar.
Puur omdat hij het niet lekker vindt.
Dat was al zo vanaf zijn jeugd.
Ik heb gelukkig maar 3 jaar van mijn leven gerookt.
Drinken deed ik tijdens diner in het weekend, maximaal 2 glaasjes.
Doordeweeks dronk ik niet.
Ruim meer dan een jaar geen druppel alcohol gehad.
Wat dat betreft is ons wederzijds beeld wel ideaal.
Ook gezamenlijk hebben we het goed en is het in balans (financieel, spiritueel).
We doen ons best om elkaar te begrijpen en onze visies komen met elkaar overheen. Al 25 jaar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 4 augustus 2019 om 10:58
Met uitzondering van het drank- en drugsgebruik - af en toe een biertje gaat er wel in - voldoen de meeste mannen die ik ken wel aan jouw lijstje hoor. Ik denk dus niet dat dat onrealistisch is. Ik denk alleen wel dat er nog iets meer nodig is om een succesvolle relatie te hebben, namelijk dat 1) jij zelf ook aan (een groot deel van) dat lijstje voldoet en dat 2) jullie daarbovenop ook nog wat gemeenschappelijke interesses hebben. Ik zou daarom eerst aan dat eerste gaan werken en dan kom je vanzelf iemand tegen met wie je dat tweede hebt (of niet maar dan ben je toch gelukkig omdat je zelf zo in balans bent).
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zondag 4 augustus 2019 om 11:01
Nou hier ben ik. Maar wat heb jij te bieden?
Met andere woorden : er zijn genoeg mannen die voldoen aan jouw eisen in de OP.
Kennelijk is er dus iets, waardoor die mannen voor jou niet bereikbaar zijn.
Misschien moet je het wat meer bij jezelf zoeken?
Edit : overheen gelezen.
Niet kunnen werken door psychische ''dingen''. No offence, maar dat vind ik nogal wat.
Je lijkt te zoeken naar een hele stabiele / volwassen / zelfstandige man, maar dit ben je zelf klaarblijkelijk niet.
Misschien zit ik er volledig naast hoor, maar het lijkt alsof je op zoek bent, naar een man waarop je kunt leunen.
Tenzij je er echt fatastisch goed uit ziet, zitten de meeste mannen daar niet echt op te wachten.
Met andere woorden : er zijn genoeg mannen die voldoen aan jouw eisen in de OP.
Kennelijk is er dus iets, waardoor die mannen voor jou niet bereikbaar zijn.
Misschien moet je het wat meer bij jezelf zoeken?
Edit : overheen gelezen.
Niet kunnen werken door psychische ''dingen''. No offence, maar dat vind ik nogal wat.
Je lijkt te zoeken naar een hele stabiele / volwassen / zelfstandige man, maar dit ben je zelf klaarblijkelijk niet.
Misschien zit ik er volledig naast hoor, maar het lijkt alsof je op zoek bent, naar een man waarop je kunt leunen.
Tenzij je er echt fatastisch goed uit ziet, zitten de meeste mannen daar niet echt op te wachten.
anoniem_368811 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 11:06
88.22% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 11:06
Ik denk dat je je eisen moet aanpassen. Iemand die
- zijn eigen huishouden kan runnen
- geen problematisch drugs en drank gebruik heeft
- net als jij ook wat worstelingen met zichzelf heeft (gehad) en hier samen over kan praten.
Ik denk dat die laatste een belangrijke is voor jou.
En ik raad je aan om zelf eerst stabiel te worden (dat verwacht ik van iemand die zelfstandig zegt te zijn) voordat je een relatie met iemand aan gaat waarop je kunt gaan leunen.
zondag 4 augustus 2019 om 11:56
Waarom eigenlijk niet?
Fijn toch dat je voor iemand de grote stoere sterke man kan zijn.
zondag 4 augustus 2019 om 12:14
zondag 4 augustus 2019 om 12:18
zondag 4 augustus 2019 om 12:24
Het enige wat ik wou weten was of er nog enige goeie mannen waren. Die zijn er klaarblijkelijk wel. Nu wil ik ook helemaal niet daten of iets. Gewoon lekker vrijgezel zijn. Leuke dingen doen etc.
Over mijn psychische dingen ga ik niet uitwijden hier. Ook over het niet werken niet. Ik kan wel werken maar niet 38 uur per week.
Ik hoef ook niet te leunen op iemand maar zou wel fijn zijn als hij mij begrijpt op bepaalde gebieden.
En inderdaad gemeenschappelijke interesses klik etc. Maar daar kijk je vaak toch als eerste naar dus dat komt wel goed dan ooit. Ik ben niet labiel. Ben gewoon stabiel maar heb mijn dingen... Zoals iedereen wel. Iemand die dus wat heeft meegemaakt maar dit heeft verwerkt of bezig is met verwerken zou dus helemaal niet zo gek zijn.
Over mijn psychische dingen ga ik niet uitwijden hier. Ook over het niet werken niet. Ik kan wel werken maar niet 38 uur per week.
Ik hoef ook niet te leunen op iemand maar zou wel fijn zijn als hij mij begrijpt op bepaalde gebieden.
En inderdaad gemeenschappelijke interesses klik etc. Maar daar kijk je vaak toch als eerste naar dus dat komt wel goed dan ooit. Ik ben niet labiel. Ben gewoon stabiel maar heb mijn dingen... Zoals iedereen wel. Iemand die dus wat heeft meegemaakt maar dit heeft verwerkt of bezig is met verwerken zou dus helemaal niet zo gek zijn.
zondag 4 augustus 2019 om 12:28
Zou toch wel heel gek zijn als dat niet zo was
Maar goed dat we het even voor je hebben kunnen bevestigen! En nu lekker gewoon de tijd voor jezelf nemen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zondag 4 augustus 2019 om 12:35
Ach kijk eens aan. Meneertje voelt zich verheven boven zijn vrouw omdat hij o.a. iets weet wat op de zijkant van elke luchtpomp staat. Driewerf chapeau.kadanz schreef: ↑04-08-2019 10:05Maai jij ook het gras? Verwissel jij de banden? Weet jij hoeveel koelvloeistof er in jouw auto moet? Hoeveel druk er op de banden moet staan? Hoe je ventilatiesysteem werk in huis? Enig idee welke kraantjes je moet draaien om de vloerverwarming aan de praat te krijgen?
Mijn mijn hyperfeministische vrouw jammert ook soms wat over het huishouden en mijn aandeel daarin, maar de bovengenoemde zaken vindt ze mannenwerk. Dus ik neem dit soort stoere praat altijd met een korreltje zout.
zondag 4 augustus 2019 om 13:09
Dat is flauw. Want hij heeft wel gelijk.
Veel vrouwen hebben de mond vol over emancipatie maar laten hun man wel de in hun ogen typische mannen klussen doen.
Het vervelende is wel dat ook veel mannen niet meer het gereedschap en de kennis hebben om klussen in huis te doen. Er zijn veel managers met 2 linkerhanden.
zondag 4 augustus 2019 om 13:43
Laat je niets wijsmaken.
Incidentele technische klussen kun je niet vergelijken met dagelijks huishoudelijk werk. Het gaat niet om kennis maar om de houding. Mannen houden het idee dat alles super ingewikkeld is veel te graag in stand.
Ik kan je als vrouw die 15 jaar alleen woonde en al die zogenaamde mannendingen gewoon zelf deed verzekeren; het stelt geen reet voor. Als een man het kan, kan een vrouw het ook.
zondag 4 augustus 2019 om 13:49
Wekelijks het grasmaaien, onkruidwieden en 4x jaarlijks flink snoeien zijn echt geen incidentele dingen. Toevallig ben ik in de relatie degene van de tuin en mag man zich er niet mee bemoeien.kindrebel schreef: ↑04-08-2019 13:43Laat je niets wijsmaken.
Incidentele technische klussen kun je niet vergelijken met dagelijks huishoudelijk werk. Het gaat niet om kennis maar om de houding. Mannen houden het idee dat alles super ingewikkeld is veel te graag in stand.
Ik kan je als vrouw die 15 jaar alleen woonde en al die zogenaamde mannendingen gewoon zelf deed verzekeren; het stelt geen reet voor. Als een man het kan, kan een vrouw het ook.
Het gaat erom niet alleen bepaalde dingen evenwichtig te verdelen, maar het totaalplaatje en dus ook grasmaaien en dergelijke optellen bij de verdeling en daar heeft Kadanz gewoon gelijk in. Wie wat doet maakt dan uiteindelijk geen ene drol uit.