De biechtstoel

16-10-2008 22:38 1669 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij alweer een gloednieuw biechttopic!

Om het biechtaccount goed te laten werken, gelden de volgende regels:

- het account is van iedereen, dus je mag geen wachtwoorden of avatars wijzigen. Dit is alleen voorbehouden aan Angels.

- het account mag alleen gebruikt worden op dit biechttopic. Mocht het toch ergens anders bewust gebruikt worden, dan volgt een officiële waarschuwing.

- je biecht mag niet over forummers of topics op het Viva forum gaan. Gebeurt dat wel dan volgen er maatregelen!

- je mag geen postings van anderen die onder Vivabiecht hebben gepost aanpassen of verwijderen

- postings die echt niet door de beugel kunnen, zoals een

zelfmoordaankondiging, postings over illegale activiteiten of het enorm afzeiken van een medeforummer, zullen wel worden

gecontroleerd op IP adres en eventueel Nick. Voor de rest blijven postings volledig anoniem.

- je mag onder je eigen nick biechten, maar alleen serieus en niet met off-topic berichten vermomd als biecht.

- het is niet de bedoeling dat er wordt gereageerd op een biecht. Niettemin kan een posting een forummer soms aangrijpen of kan iemand in staat zijn hulp te bieden. In dat geval willen we wel eens een oogje dicht knijpen bij nette korte reacties waar geen discussie uit ontstaat.

- off-topic geklets kan in het topic op Overige dat over het biechtforum gaat:

Discussie over de biechtstoel, ook kun je in dit topic verder praten over de biechts.

- wij kunnen de regels op elk moment aanpassen als blijkt dat ze niet het gewenste effect hebben.

Het account:

Nick: Vivabiecht

Wachtwoord: password

Succes, enneh, hou het leuk!
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 20:38
Reden: Link aangepast
% gewijzigd
Ik ben ik, met het gevaar dit topic teveel te spammen wil ik je toch een dikke virtuele knuffel geven.

Omdat jij jij bent. Genoeg om mee te stoeien voor zover ik indruk daarvan kreeg uit eerder posts en dan ook nog zonder je moeder..
Ikbenik:
Ik biecht op dat ik al 8 jaar een eetstoornis heb en mij de eerste keer dat ik kotste na het eten niet meer kan herinneren, de laatste keer dat ik het niet deed ook niet.

Dat mijn lieve geweldige fantastische vriend hier niets van weet en niet snapt dat ik niet met hem wil samenwonen.

Dat ik heel bang ben om hem hierdoor kwijt te raken.

Maar dat ik nog banger ben om dik te worden.
ik biecht op dat ik mn dierbaren schijheilig voorlieg over;

- mijn alcoholgebruik

- de tijd dat ik daadwerkelijk mn bed in duik

- dat ik gerotzooid heb met een ander

- mijn altijd flirterig gedrag

- ik nooit nee kan zeggen

- ik altijd zeg dat het goed met me gaat

Dat ik me altijd beter voor doe dan ik ben, en een schijthekel aan mezelf heb
Ik biecht op dat ik echt heel graag zou willen dat iemand de moeite nam om interesse in mij te tonen.

En ook zou ik heel graag eens willen dat mannen mij mooi vonden en me nakeken. Maar ik weet dat ik dat niet verdien gezien mijn uiterlijk.

Ik zou ook wel willen dat mensen niet alleen een dik persoon zien; ja ik ben dik van buiten, maar ik ben hetzelfde als iedereen van binnen. Zou wel willen dat ik behandeld zou worden als meisje, of in ieder geval zoals ik behandeld werd toen ik slank was.
quote:Vivabiecht schreef op 31 maart 2009 @ 01:23:

Ik biecht op dat ik echt heel graag zou willen dat iemand de moeite nam om interesse in mij te tonen.

En ook zou ik heel graag eens willen dat mannen mij mooi vonden en me nakeken. Maar ik weet dat ik dat niet verdien gezien mijn uiterlijk.Ach biechtmeisje/-vrouw toch.... wat triest om te horen die laatste zin..... los van wie je bent, big van mij en ik hoop dat de tijd je de kans/mogelijkheid geeft dat/jezelf anders te ervaren!!!
Ach God, dat vind ik echt klote Vivabiecht 1u.23. Kan wel allerlei cliche's de ether in gooien maar dan lijkt 't net alsof ik het bagatelliseer.

Weet dus niet wat te zeggen. Maar sterkte en mensen zien je innerlijk wel. Oppervlakkige mensen kijken niet verder. En dat doet pijn, maar dat is hun gebrek.
Ik biecht op dat ik dingen koop om me beter te voelen en dat ik daar vaak die maand geen geld voor heb. Het geeft me een kick om dingen te bestellen en het vervolgens thuisbezorgd te krijgen. Als ik het dan heb, is de kick er vrijwel snel af. Mijn vriend weet dit allemaal niet. Ik doe me voor als het perfecte vriendinnetje die het goed voor elkaar heeft en alle zaakjes wel even zal regelen.

Ik biecht op dat ik stiekem jaloers ben op mijn vriendinnen, die het qua werk en studie perfect voor elkaar hebben en veel geld te besteden hebben. En dat ik niet eens weet wat ik wil met mijn leven, ik niet weet waar ik naar toe wil en dat ik overal tegenop zie. Zelfs een simpel bijbaantje van een paar uur per week, daar krijg ik al afkeer van.

Soms heb ik het gevoel liever te willen stoppen met het leven. Dat gevoel heb ik jaren geleden ook gehad, toen heb ik ervoor gevochten om er weer uit te komen. Maar het leven zit te vaak tegen en ik zie de mogelijkheden gewoon even niet meer.
Ik ben boos op mijn moeder omdat ze me niet accepteerd zoals ik ben, ik wat conservatiever dan dat zij is in karakter (niks met geloof te maken trouwens) en daar heeft zij moeite mee omdat mijn opa en oma dat ook waren tegenover haar. Nu doet zij hetzelfde alleen dan andersom.

Ik kan haar niet om advies vragen krijg dan als antwoord: Dat moet je zelf beslissen jou leven PUNT

Ze kan er met haar hoofd niet bij dat ik het als een afwijzing naar mij toe voel als ik haar mening wil maar het niet wil geven..Als of het haar niet kan schelen.

Stiekem word ik erg verdrietig van haar en ook kwaad. Soms haat ik haar gewoon omdat het haar niks kan schelen. Laatst riep ze naar me ja een vriend zei al dat ik je beter in de gaten moest houden! (depressie) Ze heeft toen niks anders gedaan dan afkappen afkappen afkappen zowel als ik iets tegen haar zeg als wel emotioneel. Vervolgens doet ze het zelfde.

Ik heb haar zo nodig maar krijg geen liefde van haar. Ik mis haar zo erg dat ik wel kan janken. Terwijl ik nog bij haar woon.
Ik biecht op dat ik er vroeger over fantaseerde dat mijn ouders zouden verdwijnen. Meestal droomde ik dat ze naar één of ander tropisch eiland zouden gaan, maar soms dacht ik eraan hoe het zou zijn als ze dood zouden gaan. Dan zou ik misschien geadopteerd worden door een warm gezin en kon ik eindelijk mezelf zijn.

Mijn vader sloeg me, volgens hem was ik waardeloos. Soms had hij een slechte dag gehad en dan maakte hij zo uit het niets mijn spullen kapot. Dan gooide hij gewoon iets op de grond. Vaak schold hij me uit voor trut of kuthoer. Soms kreeg hij naderhand spijt, en hij smeekte dan om vergiffenis. Soms dreigde hij om zichzelf op te hangen aan de keldertrap als ik hem niet zou vergeven. Maar hij had ook een andere kant. Hij was erg verlegen als er andere mensen bij waren en kwam dan zo hulpeloos over.

Mijn moeder daarentegen.... Die was veel erger. Vaak voelde ik me haar moeder. Als ze een probleem had dan kwam ze bij mij voor advies, want ik kon haar toch zo goed helpen! Toen ik een jaar of veertien was vertelde ze me zelfs dat ze verliefd was geworden op haar beste vriendin. Ze wilde weten hoe ze daar mee om moest gaan. Mijn moeder gedroeg zich ook op andere vlakken nogal appart. Ik denk dat ze een serieuse psychische aandoening heeft, want soms zei ze zulke rare dingen. Ik had bijvoorbeeld een keer geld gevonden in mijn kamer dat volgensmij niet van mij was. Toen ik haar vroeg of ze het misschien per ongeluk tijdens het schoonmaken daar neer had gelegd zei ze het volgende: 'Nee dat heb ik niet gedaan. Echt niet. Dus dan moet je het vast van mij gestolen hebben. ' Ook was ze compleet paranoïde. Ze geloofde in geesten en aura's en alles wat nog meer bovennatuurlijk is. Ze was erg beïnvloedbaar en ging ook met de verkeerde mensen om.

Als mijn moeder iets van me gedaan wilde hebben dan manipuleerde ze me zo dat dat wel lukte. Ze probeerde soms zelfs om me te chanteren.

Ik kan me herinneren dat ik soms iets niet met mijn blote handen wilde opruimen, b.v. rotte etensresten, dan werd mijn vader zo boos dat hij me er gewoon induwde, het liefst met mn gezicht.

Ik was een moeilijke eter. Meestal moest ik gewoon alleen in de keuken blijven zitten tot het op was. Maar soms dan verloren ze hun geduld. Dan hield de een me vast en hield mijn neus dicht, de ander propte het dan naar binnen. Ik kan me herinneren dat ik soms moest kokhalzen omdat ik dingen gewoon op moest eten. Dan stelde ik me aan.

Het vreemde is dat niemand ooit iets gemerkt heeft, nou in ieder geval, ze deden er niets aan. Ik kan het me wel voorstellen, het is natuurlijk niet niks om iemand te gaan beschuldigen van kindermishandeling en het was nou ook weer niet zo dat ik met blauwe plekken rondliep.

Ik heb het nog steeds moeilijk met mijn jeugd. Vroeger sneed ik in mezelf, maar dat doe ik bijna nooit meer. Ik heb wel moeite met eten. Ik prop me soms helemaal vol om het er vervolgens weer uit te gooien en soms eet ik juist helemaal niks. Vaak gebeurt dat nadat ik weer eens gezeik heb gehad met mijn ouders. Ik durf het contact niet met ze te verbreken. Ik wil ze niet kwetsen en ik ben bang dat de omgeving me dan aanvalt. Ik ben nog steeds bang voor ze. Ik ben nog zo bang, zo bang, zo bang....
@vivabiecht 17:45 wat ontzettend naar voor je dat je dit hebt moeten meemaken!
test
Hij doet 't
Peas on earth!
Ik ben aan het hopen, aan het wachten, wanhopig wachten op een sms van een jongen waar ik niets mee moet doen.

Hij is het niet voor mij, hij heeft een vriendin..

...en daarbij heb ik net mijn vriendje wel aan de telefoon gehad.

Op de een of andere manier wordt ik niet gevleid door zijn liefde/aandacht. In seks met hem heb ik geen zin. Ik fantaseer alleen nog maar over de andere jongen.

De jongen die nu ineens maar niets terug smst. En waar ik bijna om kan janken..

p.s. niet mijn test ;)
Ik biecht dat ik mijn tentamen verknald heb. Ik kan het gewoon niet.. en nu durf ik niemand te vertellen dat ik hem niet gehaald heb omdat ik me schaam.
Mijn leven lang zoek ik al naar warmte en aandacht,gewoon ook eens ergens bijhoren.

Ik ben een vrouw die altijd heel sterk overkomt maar vanbinnen huil ik.

Ik was zo'n meisje waar geen enkele man een tweede keer naar om keek ,mijn vriendinnen hadden altijd jongens/mannen bij de vleet en ik stond erbij en ik keek er naar maar aan mij ging het voorbij.

Verder heb ik best een leuk leven hoor ik heb een leuke baan een leuk huis en een aantal lieve vriendinnen maar in de liefde lijkt er voor mij geen geluk te zijn en soms doet dat pijn.

Pijn omdat ik voor niemand echt belangrijk ben en niemand in het bijzonder van mij houd en ook niemand dat ooit gedaan heeft.

Zo vaak verliefd geweest maar nooit was het wederzijds en dat zou ik nu zo graag eens willen meemaken als was het maar voor 1 dag.
Lieve Vivabiecht van 1 april 17:45 uur...

Wat erg wat er met jou is gebeurd... Er zijn topics op de pijler relaties, waar ook de relatie met je ouders wordt besproken. Ik schrijf zelf mee op het topic "Eert uw vader en moeder...". Lieverd, je bent daar van harte welkom. Het hoort niet, dat je bang bent voor je ouders. Zij zouden juist de veilige haven moeten zijn.

Mocht je er liever een-op-een over wil mailen, laat het me alsjeblieft weten.
Ik biecht op dat ik al een maand lang, elke dag, aan die ene man denk. Het kan en zal nooit iets worden, want beide getrouwd en ruim 3000 km. van elkaar vandaan..

Wanneer stopt dit verwarrende gevoel!
Mijn biecht is dat ik maanden voor mijn trouwen mezelf in slaap heb gehuild omdat ik geen vader heb die mij weg kon/wil geven. Waarom heb ik geen vaderfiguur die zegt dat hij trots is op mij op die speciale dag :(
quote:Vivabiecht schreef op 02 april 2009 @ 19:32:

Mijn biecht is dat ik maanden voor mijn trouwen mezelf in slaap heb gehuild omdat ik geen vader heb die mij weg kon/wil geven. Waarom heb ik geen vaderfiguur die zegt dat hij trots is op mij op die speciale dag :( Wat naar voor je dat je er zo mee gezeten hebt. Ik herken het zelf wel. Ik heb ook geen vader of vaderfiguur in mijn leven. Het voelt kaal dat ik mezelf weg ga geven! Ikzelf ga in juni trouwen dus het komt er nog aan. Ik hoop dat je wel een lieve moeder erbij had die je verteld heeft hoe trots ze op je is. Helaas is dit bij mij ook het geval niet.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 02 april 2009 @ 23:46:

[...]

Wat naar voor je dat je er zo mee gezeten hebt. Ik herken het zelf wel. Ik heb ook geen vader of vaderfiguur in mijn leven. Het voelt kaal dat ik mezelf weg ga geven! Ikzelf ga in juni trouwen dus het komt er nog aan. Ik hoop dat je wel een lieve moeder erbij had die je verteld heeft hoe trots ze op je is. Helaas is dit bij mij ook het geval niet.

Ook erg vervelend voor jou.

Mijn moeder bood aan om mij weg te geven, maar je hebt toch een ideaalbeeld erbij. Ik wilde een vader, een man, een persoon die heel dicht bij je staat. Ook ik wilde niet alleen naar het 'altaar' lopen.... Man (toen vriend) en ik hebben de traditie dus toch een beetje aangepast en zijn samen naar het 'altaar' gelopen, op een nummer van een artiest die mij door veel moeilijke tijden heeft geholpen. Na mijn moeder staat hij toch het dichtste bij mij.

Wil je desondanks toch een hele fijne dag wensen en geniet ervan, van alles wat er gebeurt en van de mensen die er wel bij zijn, voor jullie!
Ik vind het heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die iets op te biechten heeft.

Ik biecht op dat ik het enerzijds heerlijk vind om zoveel mogelijk verschillende mannen zo vaak mogelijk in mijn bed te krijgen, terwijl ik anderzijds heel goed weet dat ik eigenlijk alleen maar naar een stabiele, vaste relatie verlang waarin iemand mij goed vindt zoals ik ben.

Ik kijk Grey's Anatomy terwijl ik zou moeten studeren voor mijn tentamens. Over een half jaar moet ik afstuderen... En tijdens die afleveringen moet ik altijd wel een keertje huilen (en dat doe ik verder nooit).

Ik ben mijn moeders therapeut.

Ik heb een hekel aan geluidsoverlast en vandaag 3 keer de politie gebeld omdat mijn buren een feestje hadden. De politie belde nog terug ook, om te vragen of het beter was...

Ik voel me goed als ik hoor/zie/lees dat mensen die vroeger niet aardig voor mij waren (lees: me vreselijk gepest hebben) er nu stukken slechter aan toe zijn dan ik.
Ik biecht op dat ik na jaren tijd en energie steken in mijn relatie, ik tot de conclusie ben gekomen dat ik het niet meer kan. Ik wil voor mijzelf en de kinderen gaan kiezen alleen overzie ik op dit moment nog niet "hoe" ik dit allemaal moet gaan doen. Ik hoop dat ik alle kracht,wijsheid en energie op kan pakken om snel de eerste stappen te kunnen nemen.
.
vivabiecht wijzigde dit bericht op 09-04-2009 21:30
Reden: Toch maar niet
% gewijzigd
Met lood in de schoenen biecht ik hier.........

Jaaaaaaaaren bezig met afvallen,altijd te dik en onzeker,geen een dieet helpt,ben gewoon een zwakkeling en nu heb ik de oplossing die geen oplossing is!!!

Ben al weken aan de speed,geen honger,weinig slaap,wat ook kut is maar ik eet niks en val af als een gek,maar ben zooooooo bang dat ik er niet meer meer kan stoppen

het is zoo dom wat ik doe maar het afvallen geeft me zo,n kick op dit moment,ik jaag een paar gram door mn neus en weg is de honger,maar voel me ook ,zo,n kneus op dit moment.

Ik MOET stoppen,maar ben bang dat ik weer kilo,s ga aankomen..

En geloof me,heb allesgeprobeerd maar dit werkt zo goed nu,maar het is niet gezond,ik weet het!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven