Help bijstand?
maandag 5 augustus 2019 om 17:49
Heb jij zelf ook bijstand?MissMaran schreef: ↑05-08-2019 17:32Dat betekent toch dat verplicht voor zo'n certificaat gaan met een half jaar rotwerk erbij haar niet gaat helpen, ik geef haar gelijk dat ze dat afslaat en dan in de bijstand iets zoeken wat niet het ergste van het ergste is met misschien doorgroei mogelijkheden.
maandag 5 augustus 2019 om 17:52
maandag 5 augustus 2019 om 17:54
maandag 5 augustus 2019 om 17:55
Je begint over een uitkering die ik volgens jou zou hebben en daarmee permitteer je je al veel teveel.Fizz schreef: ↑05-08-2019 17:48Ik schrijf ook nergens dat je van de bijstand leeft. Mijn reactie is op jouw post, waarin je het prima vindt dat iemand onterecht een beroep op de bijstand doet, omdat je er zelf geen hap minder om hoeft te eten. Vervolgens probeer ik je uit te leggen hoe een verzorgingsstaat werkt. En ik vraag mij af of je ook zo nonchalant zou reageren als je wel gekort wordt op je inkomen, zodat je dus wel een hap (of een flink aantal happen) minder moet eten.
Jammer genoeg mag ik niet verwijzen naar andere topics, maar jij hebt je overigens wel degelijk uitgelaten over je inkomen. Waarschijnlijk ben je dat zelf al vergeten.
Mij uitleggen hoe de verzorgingsstaat werkt? Daaruit blijkt hopelijk dat je een enorm gevoel voor humor hebt.
Ik laat me niet leiden of leven door een fictieve angstcultuur, maar als jij daar behoefte aan hebt, ga je gang, maar hou het dan wel lekker bij jezelf.
Je blijft erover bezig, maar echt, ik heb me al sinds jaar en dag vastgebeten in het simpele gegeven dat mijn inkomen alleen mij aangaat en niemand anders, dus of je bluft, of je bent in de war met iemand anders.
maandag 5 augustus 2019 om 17:56
Hoe groot is de kans dat je nu voor december een baan vindt als je nu al vijf maanden zonder zit? Je kunt gewoon verder solliciteren en aangeven dat je in januari kunt starten. Als ze je eerder willen hebben, kunnen ze altijd nog de scholingskosten van je overnemen.lilyroseee schreef: ↑05-08-2019 15:45Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Wie denk je dat er wel direct na afstuderen met zijn droombaan is begonnen?
maandag 5 augustus 2019 om 17:59
Waarom zou iemand in godsnaam jaloers zijn op iemand in de bijstand. Alles goed met jou verder?
maandag 5 augustus 2019 om 18:02
Nou nou, over goedkoop gesproken.Cateautje schreef: ↑05-08-2019 17:32Ik heb mij nog nooit uitgelaten over mijn inkomen en dat gaat ook niemand iets aan. Er worden wel veel aannames en veronderstellingen geponeerd, maar daar ben ik nooit op ingegaan. Het enige dat ik ooit heb gezegd is dat ik geen bijstand heb, als antwoord op weer zo'n aanname.
Wat ik veel belangrijker vind is waar je het vandaan haalt om mij hiermee lastig te vallen in een topic dat niet eens van mij is en aldus niet over mij behoort te gaan. Het valt me op dat er, net zoals jij, heel wat forummers zijn die vals persoonlijk worden als ze hun zin niet krijgen en dat vind ik vreselijk goedkoop. Dat wilde ik maar even duidelijk gemaakt hebben.
De rest van je post is een zwaar bekraste langspeelplaat.
Of het bijstand is, of afgekeurd.
De meeste mensen kunnen werken, maar niet iedereen heeft er zin in zeg maar.
maandag 5 augustus 2019 om 18:13
Ik ben helemaal niet persoonlijk, ik reageer op je post.
Ww is sowieso al niet vergelijkbaar met bijstand en nee, in de bijstand zitten is geen baan op zich. Daar reageerde ik op, niks persoonlijks dus.