Help bijstand?
maandag 5 augustus 2019 om 18:20
Dat maakt helemaal geen biet uit. Daar is de bijstand niet voor. De bijstand is er als je niet kunt werken, niet als je geen werk hebt omdat je de baan niet leuk vindt... Kom nou even..
Seriously?
maandag 5 augustus 2019 om 18:21
Daar ga jij niet over.MeredithGrey schreef: ↑05-08-2019 18:20Dat maakt helemaal geen biet uit. Daar is de bijstand niet voor. De bijstand is er als je niet kunt werken, niet als je geen werk hebt omdat je de baan niet leuk vindt... Kom nou even..
maandag 5 augustus 2019 om 18:27
Zakkenrollen want zo'n type is het wel..
Al die uitkeringtrekkers zijn hetzelfde.
maandag 5 augustus 2019 om 18:28
maandag 5 augustus 2019 om 18:30
Jazeker, en die is hier in meerdere persona aanwezig.COtweepuntnul schreef: ↑05-08-2019 18:28![]()
Trouwens als je de minister van sociale zaken bent, dan ga je er wel over.
En het is nu reces dus het zou kunnen dat ministers dan op viva rondhangen.
maandag 5 augustus 2019 om 18:34
Eén ding wel geleerd van dit topic, er zijn ontzettend veel mensen die leven in schaarsteangst en dan krijg je dit soort redenaties en veroordelingen. Het blijkt het duidelijkst aan het overschot aan voedsel dat per huishouden dagelijks in de vuilnisbak wordt gegooid.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 18:36
28.10% gewijzigd
maandag 5 augustus 2019 om 18:40
Jawel, de angst om iets tekort te komen.
Ik heb mijn post aangepast om een punt te maken.
De meeste huishoudens zorgen ervoor dat er zo'nn 700.000.000 kilo voedsel wordt verspild door veel te ruim in te kopen en het dan weer weg te gooien, dat heeft allemaal te maken met schaarsteangst. Het zijn dezelfde mensen die het zo hoog spelen als een ander iets wenst dat zij, voor een ander, onverantwoord vinden.
maandag 5 augustus 2019 om 18:49
Het gaat erom dat de gemeente haar dit als baan aan kan doen.. en als ze dan weigert mag ze de bijstand weer uit..misschien wil ze een andere baan bij nader inzien wel. Die met het certificaat bijvoorbeeld...MissMaran schreef: ↑05-08-2019 17:39Dat is vast het soort werk dat to heeft afgewezen met die flut certificaat en vijf maanden werk, ik zou ook mijn kostbare tijd niet verspillen aan iets wat me niet dichter bij mijn doel brengt, en dan is bijstand prima vind ik om iets te zoeken wat bij je past, je hoeft je niet gelijk meer te leggen bij de rottigste baantjes ever als je nog meer mogelijkheden hebt, je kunt je dromen niet waarmaken als je knijpers staat te maken onder vast contract.
En dat mag je gelukkig nog een soort van zelf bepalen in Nederland regeltjesland.
WW is prima om te zoeken naar wat je wel aanstaat. Langdurige ww moet je andere dingen overwegen. En in de bijstand kies je eieren voor je geld.
maandag 5 augustus 2019 om 18:49
Ik begrijp het niet zo goed. Hoe bedoel je dat in de context van dit topic? Dat men vindt dat TO niet moet zeuren en moet gaan werken?Cateautje schreef: ↑05-08-2019 18:40Jawel, de angst om iets tekort te komen.
De meeste huishoudens zorgen ervoor dat er zo'nn 700.000.000 kilo voedsel wordt verspild door veel te ruim in te kopen en het dan weer weg te gooien, dat heeft allemaal te maken met schaarsteangst. Het zijn dezelfde mensen die het zo hoog spelen als een ander iets wenst dat zij, voor een ander, onverantwoord vinden.
maandag 5 augustus 2019 om 18:52
Als je als werkende, die netto steeds minder overhoudt van zijn salaris, en die moet meebetalen aan uitkeringen voor mensen die zelf prima kunnen werken, maar dat niet willen, dan mag je daar best iets van vinden. Dat heeft helemaal niets met schaarsteangst te maken.Cateautje schreef: ↑05-08-2019 18:40Jawel, de angst om iets tekort te komen.
maandag 5 augustus 2019 om 18:54
Er komen redenaties voor de dag als, hoe zou jij het vinden als je het voor de helft moet doen. Dat is een typische vraag van iemand met schaarsteangst. Ook doorzagen over het einde van de verzorgingsstaat hoort daar bij en het geroep dat "wij werkenden" betalen voor die uitkering.COtweepuntnul schreef: ↑05-08-2019 18:49Ik begrijp het niet zo goed. Hoe bedoel je dat in de context van dit topic? Dat men vindt dat TO niet moet zeuren en moet gaan werken?
maandag 5 augustus 2019 om 18:58
Het is gewoon asociaal om je hand op te houden, alleen omdat je geen zin hebt om te werken . Dan ben je in mijn ogen een parasiet.Cateautje schreef: ↑05-08-2019 18:54Er komen redenaties voor de dag als, hoe zou jij het vinden als je het voor de helft moet doen. Dat is een typische vraag van iemand met schaarsteangst. Ook doorzagen over het einde van de verzorgingsstaat hoort daar bij en het geroep dat "wij werkenden" betalen voor die uitkering.
maandag 5 augustus 2019 om 19:07
Tja, het gaat om het sociale, om het feit dat zij tijdens het aanvragen van die uitkering niet aan jouw toekomst denkt en dat maakt haar in jouw ogen een parasiet.
maandag 5 augustus 2019 om 19:10
Ach, de meeste mensen moeten er niet aan denken om een leven te leiden zonder enig doel.MeredithGrey schreef: ↑05-08-2019 18:59Jij gelukkig ook niet... Dan zit straks half Nederland in de bijstand op zoek naar z'n droombaan. En blijft er ik weet niet hoeveel werk liggen...
Vanaf de jaren 70 was het een ieder toegestaan om in de bijstand te komen, er werden geen vragen gesteld, behalve je naam, adres en bankrekeningnummer, desalniettemin bleef het leeuwendeel van de bevolking werken en bedankten voor de eer, dus ik denk niet dat het ooit zover zal kunnen komen.