Help wat moet ik

06-08-2019 00:57 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
sugarmiss schreef:
06-08-2019 12:35
To voelde zich in ieder geval dusdanig door haar vriend geïntimideerd dat ze op de bank heeft geslapen.

En to heeft een laag inkomen en kan niet meer meebetalen. Anders was het niet zo dat ze nu geen geld heeft om avondeten of ontbijt te kopen.

Of het geld wat ze nu bijdraagt gebruikt wordt om boodschappen van te betalen of om de hypotheek van te betalen maakt geen bal uit.

De aanstaande ex van to verlangt een onrealistisch hogete bijdrage van haar.

Bij zijn volgende vriendin moet hij dus eerst maar eens vragen of ze een baan heeft die in zijn ogen voldoende salaris oplevert en of ze wel full time wil werken.
Welke volgende vriendin?
Denk jij echt dat het einde relatie is na het openen van dit topic? Ik denk het niet.
sugarmiss schreef:
06-08-2019 12:35
To voelde zich in ieder geval dusdanig door haar vriend geïntimideerd dat ze op de bank heeft geslapen.

En to heeft een laag inkomen en kan niet meer meebetalen. Anders was het niet zo dat ze nu geen geld heeft om avondeten of ontbijt te kopen.

Of het geld wat ze nu bijdraagt gebruikt wordt om boodschappen van te betalen of om de hypotheek van te betalen maakt geen bal uit.

De aanstaande ex van to verlangt een onrealistisch hogete bijdrage van haar.

Bij zijn volgende vriendin moet hij dus eerst maar eens vragen of ze een baan heeft die in zijn ogen voldoende salaris oplevert en of ze wel full time wil werken.
dat weet je niet, kan ook dramagedrag zijn of vul maar in
En niets in huis hebben om te eten?
Ik kan mij dat niet voorstellen.
Oké het overkomt mij ook wel eens dat ik op zondagochtend geen brood meer heb omdat ik vergeten ben om het te halen maar dan duik ik de kast in en dan is er altijd wel een rol beschuit,pak crackers of een pak yoghurt,kwark etc .
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Torment schreef:
06-08-2019 12:42
Welke volgende vriendin?
Denk jij echt dat het einde relatie is na het openen van dit topic? Ik denk het niet.
Dat zou het wel moeten zijn. To moet zich niet zo laten behandelen.

To heeft ms. Door haar ziekte kan ze minder inkomen vergaren. Dus is ze in financieel opzicht afhankelijker van haar man dan een gezonde vrouw.

Door haar ziekte kan ze minder en is dus ook in praktisch opzicht afhankelijker van haar man dan een gezonde vrouw.

Dan is het flauw dat hier wordt gesteld dat het aan het zwakke karakter van to ligt dat ze zich veel te afhankelijk opstelt.

1 op de 3 huwelijken loopt mis.
Dus is het flauw om to te verwijten dat ze is gaan samenwonen met iemand waarvan ze van te voren kon voorzien dat hij niet goed voor haar was. Dat kon ruim 1/3 van de andere vrouwen dus ook niet.

Die hadden alleen het geluk een betere gezondheid te hebben waardoor ze hun leven weer makkelijker op de rails konden krijgen.
wat rosabella zegt, en dan niet eens alleen met betrekking tot de reserve- inhoud van je keukenkasten

maar ook je andere resources zijn uitgebreider dan je denkt, waar een wil is....
Lorem Ipsum
Hoe weet jij dat allemaal, sugarmiss? Je verzint er gewoon van alles bij! Misschien rookt TO wel 2 pakjes sigaretten per dag, heeft ze een online gokverslaving of hele hoge schulden. Of 3 katten die alleen biefstuk en kaviaar eten. Dat weet je toch allemaal helemaal niet?
Nou ik heb geen zin in onderlinge strijd of die vind dit die vind dat
Nee ik heb 2 kinderen laag inkomen omdat ik geen toeslagen meer krijg vanwege dat hij teveel verdient
Nee geen schulden oid dat kan ook niet met zo'n uitkering
En wat boodschappen betreft ik lig er al vanaf woensdag uit ivm ziekenhuis en dat hij niets regelt
Maar ik wil geen conflicten het is aan mij de keuze nu ik heb al hulp gezocht er komen morgen mensen helpen hier
In ieder geval
En ja ik heb zelf m'n huurhuis opgezegd en hij wist waar hij aan begon en ik geloofde hem iedere x komt goed we gaan het d samen doen ik trap erin klopt
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 13:39
Nee ik heb 2 kinderen laag inkomen omdat ik geen toeslagen meer krijg vanwege dat hij teveel verdient
En wat boodschappen betreft ik lig er al vanaf woensdag uit ivm ziekenhuis en dat hij niets regelt
Maar ik wil geen conflicten het is aan mij de keuze nu ik heb al hulp gezocht er komen morgen mensen helpen hier
In ieder geval
En ja ik heb zelf m'n huurhuis opgezegd en hij wist waar hij aan begon en ik geloofde hem iedere x komt goed we gaan het d samen doen ik trap erin klopt
Waar komen die mensen mee helpen? Wat zijn je vervolgstappen nu?
humanista schreef:
06-08-2019 13:19
Hoe weet jij dat allemaal, sugarmiss? Je verzint er gewoon van alles bij! Misschien rookt TO wel 2 pakjes sigaretten per dag, heeft ze een online gokverslaving of hele hoge schulden. Of 3 katten die alleen biefstuk en kaviaar eten. Dat weet je toch allemaal helemaal niet?
In Nederland is heel erg veel goed geregeld maar er wordt wel verwacht dat als er een voldoende hoog gezinsinkomen is dat partners voor elkaar zorgen. Dus dat je, terecht, minder leunt op overheidssubsidies. Hoe hoog dit inkomen is ligt geheel aan jet soort uitkering dat to krijgt en in sommige gevallen is dit echt heel minimaal.
Als je dan ook geen recht hebt op toeslagen omdat je partner gewoon een goed inkomen heeft wordt het wel wat karig met de kosten die ze wel op zich neemt.
Ze zorgt dus financieel ook voor zijn honden. Voer en dierenartskosten en heeft het huishouden voor haar rekening genomen.

Dit is in elk geval wat ik ervan begrijp.
Uiteindelijk had to een aantal dingen wel iets handiger kunnen regelen op voorhand. Maar afleidend van dit verhaal heeft de man wel degelijk onrealistisch hoge verwachtingen.
Je moet echt zorgen dat je zo snel mogelijk een eigen woning vindt en dan meteen alle toeslagen waar je recht op hebt aanvragen. Spullen pakken en maken dat je weg komt bij die hufter. Er zullen vast mensen zijn die jou willen helpen met verhuizen.
Laat jezelf en je kinderen alsjeblieft niet langer in deze situatie zitten.
PotjePindakaas schreef:
06-08-2019 13:44
Waar komen die mensen mee helpen? Wat zijn je vervolgstappen nu?
Mijn familie komt over uit Brabant die gaan eerst voor mij en kids zorgen komende dagen en al ik aangesterkt ben ga ik idd maar eens verder hulp zoeken en urgentie vragen
Stom om je huis op te geven en je toeslagen weg.
Maar dat kan je ook nooit van te voren weten.
Hij zou jou tegemoet kunnen komen in je toeslagen.
Zal hij toch niet doen.
Maar uiteindelijk lijkt het gewoon of deze man gewoon niet van je houd.
Je komt uit het ziekenhuis en hij laat jou gewoon stikken.
Echt hoor TO,zorg dat je goed op krachten komt en kies voor jezelf!

Laat niks aan hem weten en ga alvast beginnen met reageren op woningen.
Probeer als je geld er weer is om toch iets apart te leggen,en zo goedkoop mogelijk boodschap te doen.
Probeer spullen te verkopen etc.
Zodat je dat geld kan gebruiken als je moet verhuizen.

Want dit is echt niks,je kan niet bouwen op die vent van je.
Als iemand je zo laat stikken in je moeilijkste periode.
Wat is er dan nog zo 'lief' aan hem.
boodschappen kun je laten bezorgen trouwens... :idee:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
06-08-2019 14:28
boodschappen kun je laten bezorgen trouwens... :idee:
Wilde ze gisteren doen, er was alleen geen geld.
There is always something happening, and it's usually right now
Ohja, Ipad gekocht....
Lorem Ipsum
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 14:25
Mijn familie komt over uit Brabant die gaan eerst voor mij en kids zorgen komende dagen en al ik aangesterkt ben ga ik idd maar eens verder hulp zoeken en urgentie vragen
Heel fijn dat je familie komt. Is het misschien niet verstandiger om met hun mee te gaan? Kan je daar herstellen van de kuur en heb je ook geen last van je (ex) vriend. Want aan de negatieve reacties van hem, heb je ook niks.

Misschien dat familie al iets kan regelen. Vraag raad/hulp bij de Ms verpleegkundige, maatschappelijk werkster. En wat eerder ook geopperd werd, kijk wat de WMO kan betekenen voor je.
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 13:39
In ieder geval
je krijgt geen toeslagen omdat je nu een gedeeld huishouden hebt, jullie hebben teveel geld. Waarom kunnen die kinderen geen boodschappen doen?
dus er komt nu familie terwijl je een man hebt, een volwassen kind en een puber. Wat hebben die kinderen dat ze niks kunnen?
S-Meds schreef:
06-08-2019 16:46
dus er komt nu familie terwijl je een man hebt, een volwassen kind en een puber. Wat hebben die kinderen dat ze niks kunnen?
de helft van het DNA van moeder
Lorem Ipsum
Noder schreef:
06-08-2019 16:53
Sorry hoor mijn jongste gaat vanav maar z'n vader in Duitsland die daar woont en m'n dochter die werkt in horeca nu die gaat om 12 u naar werk tot snachts om in de keuken te staan in restaurant en verder doet ze heel veel voor me
Maar nogmaals ik weet wat me te doen staat bedankt
Noder schreef:
06-08-2019 16:53
wat is dit?
Bloempje44 ik vind dat je geen uitleg hier hoeft te geven om het hoe en waarom. Je zit gewoon in een vervelende situatie en waarom je kinderen geen boodschappen ofzo zouden kunnen doen heb je gewoon je redenen voor.

En mensen die zeggen dom huurhuis opzeggen en commentaar hebben die hebben waarschijnlijk zelf nooit in zo'n situatie gezeten dus dat is mooi makkelijk praten. Het is altijd makkelijk oordelen aan de andere kant als je zelf niet in de situatie zit.

Ik weet helaas uit ervaring dat het kleineren waarschijnlijk niet minder zal worden en alleen naar erger. Het negeren weet hij dat je dat erg vind en dat is ook de bedoeling dat je dat erg vind. Je moet meer in jezelf gaan geloven en ook voor je kinderen. Ook al heb je MS wat heel erg is je kan nog steeds een zelfstandige vrouw zijn mits je dat lichamelijk aankan natuurlijk. En je hebt echt niet perse een man nodig om gelukkig te kunnen zijn. Ik denk als jij gewoon je eigen woning hebt en alles een beetje op de rit hebt dat je leven een heel stuk "rijker" word omdat je rust hebt en je niet hoeft te laten kleineren. Je loopt niet meer op eieren.

Ga kijken wat mogelijk is en wat je moet doen om weer je eigen woning te kunnen krijgen. Het lijkt me ook geen goed voorbeeld dat je kinderen zien hoe jij behandeld word en dat is laag en stel voor dat hun zo'n partner krijgen zou je daar blij mee zijn? Ik denk van niet je wilt dat ze zelfstandig zijn en leven zoals hun willen leven en nu laat je zien dat je afhankelijk bent van een man. Misschien krijgen ze ook niets mee hoor daar kan ik niet over oordelen maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Ga weer ademen en zorg dat je die zuurstof gaat krijgen.

Heel veel sterkte en beterschap.
05-2019 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 20:02
6.86% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
caviadier schreef:
06-08-2019 14:28
Stom om je huis op te geven en je toeslagen weg.
Maar dat kan je ook nooit van te voren weten.
Nou. Dat kan je vaak wel als je maar de tijd neemt en echt eerlijk kijkt naar de relatie.

Maar goed. TO moet beslissen wat ze wil. Omdat ze een uitkering heeft en kinderen is de urgentie vaak wel van toepassing op haar. Dus die zou ik sowieso aanvragen. Ik hoop dat ze anders tijdelijk bij familie kan blijven. En dan alles kan gaan aanvragen.

Maar vrees dat familie weggaat en TO daar blijft. Ze klinkt zo passief.
Lucifer2018 schreef:
06-08-2019 20:04
Nou. Dat kan je vaak wel als je maar de tijd neemt en echt eerlijk kijkt naar de relatie.

Maar goed. TO moet beslissen wat ze wil. Omdat ze een uitkering heeft en kinderen is de urgentie vaak wel van toepassing op haar. Dus die zou ik sowieso aanvragen. Ik hoop dat ze anders tijdelijk bij familie kan blijven. En dan alles kan gaan aanvragen.

Maar vrees dat familie weggaat en TO daar blijft. Ze klinkt zo passief.
urgentie bestaat in veel gemeenten niet meer
Noder schreef:
06-08-2019 20:01
Een quote?
oh ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven