Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
SallySpectra* schreef:
06-08-2019 22:49
Kom ik weer: the curls cult groep op Facebook. Word lid en ga eens neuzen in de albums, aankondigingen en bestanden. Staan bijvoorbeeld ook startersets in voor verschillende budgetten.
Dank je! Ik ga kijken!
Heb trouwens naar type gekeken en heb echt maar type 2a. Ben benieuwd of het voor me kan werken :)
karzou schreef:
06-08-2019 22:45
Thanks wat zijn jullie snel. Ik ben me er net in aan het verdiepen. De video die jij deelt Helena vind ik a erg ingewikkeld ;-D wat veel termen en info!! Hebben jullie nog tips voor een website met tips ofzo voor een echte beginner als ik?
Oh, okay....
Ik vond ze fijn... maar ik weet niet waar in het proces van inlezen ik deze heb gekeken. Kan best later zijn nadat ik de termen al kende. Ik heb er wel een heel nieuw vocabulaire bij :$
SallySpectra* schreef:
06-08-2019 22:49
Kom ik weer: the curls cult groep op Facebook. Word lid en ga eens neuzen in de albums, aankondigingen en bestanden. Staan bijvoorbeeld ook startersets in voor verschillende budgetten.
Ik zou er bijna lid van facebook van worden...
https://youtu.be/_6V6a_yQk-o

Deze is voor beginners.
helena2 schreef:
06-08-2019 23:25
Ik zou er bijna lid van facebook van worden...
:lol:
Lucifer2018 schreef:
06-08-2019 19:04
Het is alleen VC's topic helemaal niet. .. En ze is niet de juf. Dat les lezen op die toon is onnodig. Ook al snap ik best dat sommige vragen/dingen irritant kunnen zijn. Super aardig dat ze haar kennis komt delen hoor.

Maar ze kan ook gewoon of niet of anders reageren op alles wat haar irriteert op andermans topic.

Trouwens waar is TO? ;-)
Dit dus👍👏👏👏
Even in het algemeen voor degenen die vragen hebben over een slag in het haar. Mijn ervaring en van vele anderen is dat je versteld gaat staan van de prachtige stevige krullen die je krijgt bij deze methode. Eigenlijk al vanaf de eerste keer. Herkennen jullie dat ook?
Nog eentje dan om het af te leren!

Als ik na het wassen de leave in in mijn natte haar crunch en ook nog gel wil gebruiken; moet dat dat ook in het natte haar?

Of na de leave in eerst droog crunchen en dan pas de gel?
Gel gaat in nat haar.
Oke, bedankt maar weer Sally!
Ik ga vrijdag beginnen, dan zijn als het goed is mijn producten van myhairshop in huis.
Ik neem voor mezelf voor en na foto's want je begrijpt dat de verwachtingen hoog gespannen zijn :-D
Oewww, ik lees zoveel goede verhalen over lijnzaadgel dat ik die ook wil maken!
chocho schreef:
07-08-2019 08:18
Oke, bedankt maar weer Sally!
Ik ga vrijdag beginnen, dan zijn als het goed is mijn producten van myhairshop in huis.
Ik neem voor mezelf voor en na foto's want je begrijpt dat de verwachtingen hoog gespannen zijn :-D
:popcorn:
De eerste keer dat ik met stylingproducten in de weer ging, zag het er niet uit hoor. Had veel teveel leave in conditioner gebruikt en daaroverheen nog teveel krullencreme... het hing in sliertjes langs mijn gezicht. Maar inmiddels begin ik een beetje mijn draai te vinden met wat ik wel en niet moet gebruiken en hoeveel.
rammie schreef:
07-08-2019 01:39
Dit dus👍👏👏👏
Dus VC mag alleen feedback geven op haarroutines maar moet haar mond houden over attitudes? Die mogelijk ook vooruitgang in de weg staan?
Staat genoteerd hoor.
Tokkie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
In het begin kan het allemaal heel ingewikkeld lijken. Ik zag door de bomen het bos ook niet meer. Maar ben gewoon begonnen en me VC's hulp leave-in en gel aangeschaft en ik zie echt het verschil.

Van een 2b ben ik nu naar 2c/3a gegaan. Ik vind het ook niet veel werk eigenlijk. Eerder was ik veel meer in de weer met allerlei biosilk spul en krullencreme etc. maar daar werd het eigenlijk alleen maar pluiziger van. En vettig.

Ik doe wel om de zoveel weken weer een 'final wash'. Weet niet of dat de bedoeling is maar na de final wash en de deep co voelt mijn haar weer heel lekker.
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 08:59
Dus VC mag alleen feedback geven op haarroutines maar moet haar mond houden over attitudes? Die mogelijk ook vooruitgang in de weg staan?
Staat genoteerd hoor.
Tokkie.
Nee VC ik was een stille meelezer vind jouw input juist heel waardevol !
ontbijtkoekje schreef:
07-08-2019 08:28
Oewww, ik lees zoveel goede verhalen over lijnzaadgel dat ik die ook wil maken!
Zeer zeker de moeite waard om n keer te maken en kijken wat t voor je haar doet! Er zijn mensen die kunnen niet zonder. Mijn ervaring: mijn haar raakte er "verzadigd" van, alles wat ik daarna erin aanbracht (gewone gel bijv) bleef erop liggen. Het is vrij nattig spul. Voor krultekening/ definitie doet het veel goeds. Maar het heeft nul hold, logisch. Je kookt het van zaadjes.
Dus het is raadzaam er sowieso nog n produkt (bijv eerst mousse) ernaast te gebruiken, voor stevigheid, grip en hold :)
karzou schreef:
06-08-2019 22:25
Werkt deze methode alleen goed als je echte krullen hebt, of ook als je een soort slag in je haar hebt?
Ik heb zelf een lichte slag maar als ik deze methode aanhoud dan krijg ik meer slag. Daarnaast glanst het veel meer en ziet het er gezonder uit. Ik heb zelfs wel eens verhalen gelezen/filmpjes op YouTube gezien van mensen met stijl haar die dit proberen en er ook enthousiast over waren.

Zijn hier meer gebruikers van een heatcap?
Ik gebruik nu een poosje de heatcap en ben daar erg blij mee. Het is een soort katoenen douchemuts waar lijnzaad in zit. Je doet een masker in je haar en een plastic douchemutsje op. Vervolgens doe je de heatcap in de magnetron voor 30 seconden. Dan keer je hem binnenstebuiten en herhaal je dit 2x. Deze doe je dan over je douchemuts op en het blijft minstens een half uur warm. Je kunt het tussentijds nog een keer verwarmen. Door de warmte gaan je haarschubben wat openstaan en trekt het masker nog beter in, ik merk echt verschil!
Ik heb die van mij hier besteld, voor de geïnteresseerden:
https://www.etsy.com/nl/shop/CurlyCaili ... p_redirect
Lady_Day schreef:
07-08-2019 09:02

Ik doe wel om de zoveel weken weer een 'final wash'. Weet niet of dat de bedoeling is maar na de final wash en de deep co voelt mijn haar weer heel lekker.
Dit doe ik ook!
Zo eens in de 6 a 7 weken. Staat haaks op de methode maar ik vind t ook lekker. Later bedacht ik me, ook al heb je geen build op van produkten (als alles cg is dan) er zitten vast elementen in de lucht (Rotterdam/ Europoort/ autos/ industrie) die er ook uit moeten.
Ik heb zelfs een final wash zilvershampoo aangeschaft! Dus met sulfaten en zonder siliconen. De Silver Savior van Keune. Fijn spul!
Yildizlar schreef:
07-08-2019 09:03
Nee VC ik was een stille meelezer vind jouw input juist heel waardevol !
Ah goed om te lezen!
Ik vind het ook leuk om te doen. Heb er momenteel tijd voor en heb ook prive mijn halve vriendenkring onder behandeling :-D
Daarnaast blijf ik natuurlijk ook wel gewoon mezelf ;-)
Heb jij ook nog vragen, als meelezer?
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:09
Dit doe ik ook!
Zo eens in de 6 a 7 weken. Staat haaks op de methode maar ik vind t ook lekker. Later bedacht ik me, ook al heb je geen build op van produkten (als alles cg is dan) er zitten vast elementen in de lucht (Rotterdam/ Europoort/ autos/ industrie) die er ook uit moeten.
Ik heb zelfs een final wash zilvershampoo aangeschaft! Dus met sulfaten en zonder siliconen. De Silver Savior van Keune. Fijn spul!
Ja, dat denk ik ook. Hier geen industrie maar wel zilte zeelucht en waarschijnlijk bestrijdingsmiddelen van de landbouw. En oh ja, ik verf mijn haar eens in de 2 maanden. Ook niet echt heel gezond maar ik ben er nog niet klaar voor om helemaal grijs te zijn.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 09:02
In het begin kan het allemaal heel ingewikkeld lijken. Ik zag door de bomen het bos ook niet meer. Maar ben gewoon begonnen en me VC's hulp leave-in en gel aangeschaft en ik zie echt het verschil.

Van een 2b ben ik nu naar 2c/3a gegaan. Ik vind het ook niet veel werk eigenlijk. Eerder was ik veel meer in de weer met allerlei biosilk spul en krullencreme etc. maar daar werd het eigenlijk alleen maar pluiziger van. En vettig.

Ik vind het ook meevallen hoor qua extra werk en tijd. Ik was sowieso ‘s avonds mijn haar. Daarna wat mousse en gel kneden en gewoon op de bank hangen.
En daarnaast wordt het voor mij een soort hobby :proud:
chocho schreef:
07-08-2019 08:01
Nog eentje dan om het af te leren!

Als ik na het wassen de leave in in mijn natte haar crunch en ook nog gel wil gebruiken; moet dat dat ook in het natte haar?

Of na de leave in eerst droog crunchen en dan pas de gel?
Ik doe zelf leave in in met de praying hands techniek om vervolgens mijn haar met mijn vingers uit elkaar te halen, waardoor loszittende haren eruit komen en ik mijn krullen on groepjes verdeel. Daarna een krullencreme. Daarna even een paar minuten microfezel doek op.

Als het goed is wordt leave in niet “hard” waardoor je het niet kan scrunchen.

Dan borstelen met de Denman Brush. Vervolgens krom staan, haar naar voren zeg maar en breng ik gel aan met de scrunch techniek. En daarna nog een krullen definitie creme van Shae Moisture :)

Ik fohn het droog tot 70/80%. Na een uur of twee is mijn haar hard en vettig. Dan kan ik de cast van de gel eruit scrunchen en is het goed.
Wie wat wil die moet wat.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 09:14
Ja, dat denk ik ook. Hier geen industrie maar wel zilte zeelucht en waarschijnlijk bestrijdingsmiddelen van de landbouw. En oh ja, ik verf mijn haar eens in de 2 maanden. Ook niet echt heel gezond maar ik ben er nog niet klaar voor om helemaal grijs te zijn.
Logisch.
Gebruik je ook Olaplex?
Nr (stap) 3, is thuis te gebruiken en repareert de verbindinkjes in de haarschacht, die door verven worden verbroken.
Je gebruikt het t zelfde als n deepco maar je wast het eruit. En daarna doe je een deepco.
Het kost tussen de 20 en 25 euro, met 1 flesje doe ik n keer of 8.
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:05
Zeer zeker de moeite waard om n keer te maken en kijken wat t voor je haar doet! Er zijn mensen die kunnen niet zonder. Mijn ervaring: mijn haar raakte er "verzadigd" van, alles wat ik daarna erin aanbracht (gewone gel bijv) bleef erop liggen. Het is vrij nattig spul. Voor krultekening/ definitie doet het veel goeds. Maar het heeft nul hold, logisch. Je kookt het van zaadjes.
Dus het is raadzaam er sowieso nog n produkt (bijv eerst mousse) ernaast te gebruiken, voor stevigheid, grip en hold :)
Top!
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:05
Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven