Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
woensdag 7 augustus 2019 om 14:10
Verschil tussen een cowash en conditioner is dat een cowash wat meer reinigende eigenschappen heeft dan een conditioner
het kan te zwaar zijn voor je haar wanneer je conditioner gebruikt daarvoor. Maar dat is gewoon uitproberen hoe je haar erop reageert.
Ik lees ook veel over glycerine, merken jullie echt veel verschil wanneer je dat wel of niet gebruikt in je producten?
Ik lees ook veel over glycerine, merken jullie echt veel verschil wanneer je dat wel of niet gebruikt in je producten?

woensdag 7 augustus 2019 om 16:56
Ik vind dat vinden van de ingrediënten van een product op internet best moeilijk. Als je ze eenmaal hebt, werkt die scanner op CG uitstekend. Knippen en plakken. Kon je de ingrediënten lijst maar fotograferen en invoeren.
Zo zoek icon olive oil non flaking styling gel. Toch maar gekocht want kostte geen drol.
Iemand die dit weet?
Inmiddels staat mijn badkamer vol potten en flessen.
Zo zoek icon olive oil non flaking styling gel. Toch maar gekocht want kostte geen drol.
Iemand die dit weet?

woensdag 7 augustus 2019 om 17:59
Ik zie dit topic de hele tijd voorbij komen.
En ik keek eens kritisch naar mijn haar. Ik moet er toch ook aan geloven.
Eerder wel eens gekeken maar vond het te ingewikkeld en teveel gedoe.
Ik ga binnenkort die kruidvatlijst van VC maar eens aanschaffen en ik heb me aangemeld bij die Facebook groep.
Waarom hebben die haarproducten zo ontzettend lange ingewikkelde namen die niet te onthouden zijn? Het lijken wel katholieke royalty-baby's.
En ik keek eens kritisch naar mijn haar. Ik moet er toch ook aan geloven.
Eerder wel eens gekeken maar vond het te ingewikkeld en teveel gedoe.
Ik ga binnenkort die kruidvatlijst van VC maar eens aanschaffen en ik heb me aangemeld bij die Facebook groep.
Waarom hebben die haarproducten zo ontzettend lange ingewikkelde namen die niet te onthouden zijn? Het lijken wel katholieke royalty-baby's.

woensdag 7 augustus 2019 om 18:01
Die icon is cg-goedgekeurd.Waterman26 schreef: ↑07-08-2019 16:56Ik vind dat vinden van de ingrediënten van een product op internet best moeilijk. Als je ze eenmaal hebt, werkt die scanner op CG uitstekend. Knippen en plakken. Kon je de ingrediënten lijst maar fotograferen en invoeren.
Iemand die dit weet?

woensdag 7 augustus 2019 om 18:15
Dank je. Voor nog geen 3 euro dus styling gel.

woensdag 7 augustus 2019 om 18:17

woensdag 7 augustus 2019 om 18:30
Fijn al die tips! Hier gebruik ik al een paar jaar SLS en siliconen vrije shampoo en conditioner, dat werkt goed. Maar soms is het wel even proberen, had op een gegeven moment bv te veel proteïnen bv.
Very_Cherry, heb Mixed Chicks leave in conditioner na een tip van jou lang geleden. Is die ook CG proof?
Very_Cherry, heb Mixed Chicks leave in conditioner na een tip van jou lang geleden. Is die ook CG proof?

woensdag 7 augustus 2019 om 18:59
Gisteren net een hele zak met niet-CG spul weggegooid. Ik had het allemaal nog even bewaard want het was allemaal duur spul van de kapper. Inmiddels wil ik niet terug naar spul met 'rommel'. Jammer dan.
Ik vind het voordeel van CG dat ik juist niet allerlei potten en flessen heb. Eerder kocht ik me echt lam aan zooi. Nu heb ik final wash shampoo, haarzeep + solid conditioner, een deepconditioner, een leave-in en een gel.
Ik vind het voordeel van CG dat ik juist niet allerlei potten en flessen heb. Eerder kocht ik me echt lam aan zooi. Nu heb ik final wash shampoo, haarzeep + solid conditioner, een deepconditioner, een leave-in en een gel.

woensdag 7 augustus 2019 om 19:03
Ja, idd.Lady_Day schreef: ↑07-08-2019 18:59Gisteren net een hele zak met niet-CG spul weggegooid. Ik had het allemaal nog even bewaard want het was allemaal duur spul van de kapper. Inmiddels wil ik niet terug naar spul met 'rommel'. Jammer dan.
Ik ben dan nog wel niet begonnen

woensdag 7 augustus 2019 om 19:27
Ik ben enthousiast! Gisteren de final wash gedaan gevolgd door het oil&rescue masker van de kruidvat. Daarna gecruncht met Syoss Keratin mousse en aan de lucht laten drogen. Vandaag een 'refresh' gedaan door een mengsel van water en conditioner in m'n haar te sprayen. En ik heb al veel meer krul dan eerder!
Het pluist nog wel wat. Vandaag heb ik m'n producten van My Hair Shop binnen gekregen, ben echt benieuwd.
Dit is het resultaat na dag 1.
https://www.mupload.nl/img/8dd3252r8pi.jpg
Het pluist nog wel wat. Vandaag heb ik m'n producten van My Hair Shop binnen gekregen, ben echt benieuwd.

Dit is het resultaat na dag 1.
https://www.mupload.nl/img/8dd3252r8pi.jpg

woensdag 7 augustus 2019 om 19:43
Haha, waarschijnlijk bedoel je de Novex Mystic Black masker van 1 kg! Die bestaat ook in 400 gram, maar misschien alleen onlineWaterman26 schreef: ↑07-08-2019 19:23Ja wel minder producten dan ik had. Maar allee zit ik zulke grote potten. Alleen al dat masker in de zwarte pot. Ben even de naam kwijt, maar iemand had gister een foto geplakt.
Man, ik zeulde me rot vandaan.
woensdag 7 augustus 2019 om 19:45
Very__Cherry schreef: ↑06-08-2019 17:27Die 60 cent shampoo is sulfaatshampoo, geschikt om alle troep uit je haar te wassen (final wash), maar daarna 'moet' je wel n masker. En inderdaad, die final wash is eenmalig.
En als je een keer per week je haar wast, zou ik idd de (cg) conditioner vervangen door een masker. Beetje te gek om dan én conditioner én masker te doen.
Bedankt, misschien ga ik dat eerst proberen dan

Later is nu

woensdag 7 augustus 2019 om 19:49
Ik zie dat er ook over Bouncecurl wordt gepraat, let erop dat deze vaak niet goed mengt met andere merken! De eigenaresse heeft ooit een foto geplaatst van merken waarmee deze Cream-gel goed samengaat, deze kan ik helaas niet meer vinden maar iit mijn hoofd is de gel goed te combineren met:
-Kinky Curl Knot Today leave in
-Curls Blueberry Bliss leave in
-Andrélon Happy Curls Cream
-Cantu Curl Activator
-Deva Curl Super Cream
En natuurlijk haar eigen nieuwe producten, de Bounce Curl leave in and de Bounce Curl Cream, hoor daar veel enthousiaste verhalen over!
-Kinky Curl Knot Today leave in
-Curls Blueberry Bliss leave in
-Andrélon Happy Curls Cream
-Cantu Curl Activator
-Deva Curl Super Cream
En natuurlijk haar eigen nieuwe producten, de Bounce Curl leave in and de Bounce Curl Cream, hoor daar veel enthousiaste verhalen over!

woensdag 7 augustus 2019 om 19:52
Deze lijsten heb ik ooit in het andere topic geplakt, mocht iemand er interesse in hebben. Er staan niet bij of er wel of geen proteïne inzit, dus daar moet je dan nog even naar kijken, mocht je dat willen weten;
Andere makkelijke, goedkope verkrijgbare 'zonder troep' shampoos zijn:
-De kleine keuken shampoo (babyafdeling Jumbo)
Scharwzkopf kindershampoo (kruidvat)
-Cien Baby Shampoo (Lidl)
-L'Oreal Source Essentielle Delicate Shampoo
-L'Oreal Source Essentielle Daily Shampoo
-Dr. Organic shampoos (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Everyday Shampoo (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Moisturizing Shampoo (Holland & Barrett)
Andere makkelijke, goedkope verkrijgbare 'zonder troep' shampoos zijn:
-De kleine keuken shampoo (babyafdeling Jumbo)
Scharwzkopf kindershampoo (kruidvat)
-Cien Baby Shampoo (Lidl)
-L'Oreal Source Essentielle Delicate Shampoo
-L'Oreal Source Essentielle Daily Shampoo
-Dr. Organic shampoos (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Everyday Shampoo (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Moisturizing Shampoo (Holland & Barrett)

woensdag 7 augustus 2019 om 19:55
Condtioner:
-Action Aloeveracare Conditioner
-Action Coconut Care Conditioner
-Albert Heijn Care Organic Conditioner
-Andrélon Intense Zijdeglans & Zen Conditioner
-Andrélon Pink by Mascha Sweet Volume Conditioner
-Andrélon Kokosboost Conditioner
-Australian Native Botanicals Everyday Conditioner
-Australian Native Botanicals Intensive Care Conditioner
-Australian Native Botanicals Moistuizing Conditioner
-The Body Shop Shea Butter Richly Replenishing Conditioner
-The Body shop Rainforest Moisture Conditioner
-The Body Shop Ginger Scalp Care Conditioner
-The Body Shop Banana Truly Nourishing Conditioner
-Dr. Organic Bioactive Haircare Rose Otto Conditioner
-Dr. Organic Bioactive Haircare Tea Tree Conditioner
-Kruidvat K3 Crèmespoeling
-Kruidvat Prinsessen Crèmespoeling
-Prosilk Conditioner (Zeeman)
-Garnier Loving Blends voedende amandelmelk conditioner
-Garnier Loving Blends milde have conditioner
-Garnier cranberry conditioner (voor gekleurd haar)
-Action Aloeveracare Conditioner
-Action Coconut Care Conditioner
-Albert Heijn Care Organic Conditioner
-Andrélon Intense Zijdeglans & Zen Conditioner
-Andrélon Pink by Mascha Sweet Volume Conditioner
-Andrélon Kokosboost Conditioner
-Australian Native Botanicals Everyday Conditioner
-Australian Native Botanicals Intensive Care Conditioner
-Australian Native Botanicals Moistuizing Conditioner
-The Body Shop Shea Butter Richly Replenishing Conditioner
-The Body shop Rainforest Moisture Conditioner
-The Body Shop Ginger Scalp Care Conditioner
-The Body Shop Banana Truly Nourishing Conditioner
-Dr. Organic Bioactive Haircare Rose Otto Conditioner
-Dr. Organic Bioactive Haircare Tea Tree Conditioner
-Kruidvat K3 Crèmespoeling
-Kruidvat Prinsessen Crèmespoeling
-Prosilk Conditioner (Zeeman)
-Garnier Loving Blends voedende amandelmelk conditioner
-Garnier Loving Blends milde have conditioner
-Garnier cranberry conditioner (voor gekleurd haar)

woensdag 7 augustus 2019 om 19:59
Masker/deep conditioner:
-Andrelon kokosboost masker
-Revuele Total Repair (rood, met proteïne) (Big Bazar)
Revuele volume hair mask (paars, zonder proteïne) (Big Bazar)
-Fashion and professional volume & shine care (Big Bazar en Die Grenze)
-Garnier loving Blends yoghurt masker (zonder proteïne)
-Dr. Organic Moroccan Restorative Treatment conditioner (Holland & Barrett)
-Monoi Coconut Oil Nourishing Deep conditioner (met proteïne, Etos)
-Andrelon kokosboost masker
-Revuele Total Repair (rood, met proteïne) (Big Bazar)
Revuele volume hair mask (paars, zonder proteïne) (Big Bazar)
-Fashion and professional volume & shine care (Big Bazar en Die Grenze)
-Garnier loving Blends yoghurt masker (zonder proteïne)
-Dr. Organic Moroccan Restorative Treatment conditioner (Holland & Barrett)
-Monoi Coconut Oil Nourishing Deep conditioner (met proteïne, Etos)

woensdag 7 augustus 2019 om 20:05
gel:
-Wella New Wave Gel rode tube (paars)
-Hegron Salon Professional Formula Max Power Styling Gel (action)
-Wella New Wave Lightweight Styling Gel #5
-Europrofit Essential Hair Styling Gel Extra Strong
-Wella New Wave Ultra Strong Mess Constructor Crème Gel
-Garnier Fructis Style Electrifying Extra Strong
-Wella New Wave Rock n Hold Gel Ultra
*Er bestaan nog tig andere producten, maar deze en bovenstaande zijn makkelijk in de drogisterij of supermarkt te vinden
-Wella New Wave Gel rode tube (paars)
-Hegron Salon Professional Formula Max Power Styling Gel (action)
-Wella New Wave Lightweight Styling Gel #5
-Europrofit Essential Hair Styling Gel Extra Strong
-Wella New Wave Ultra Strong Mess Constructor Crème Gel
-Garnier Fructis Style Electrifying Extra Strong
-Wella New Wave Rock n Hold Gel Ultra
*Er bestaan nog tig andere producten, maar deze en bovenstaande zijn makkelijk in de drogisterij of supermarkt te vinden