Napraattopic deel 115

06-08-2019 08:31 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Orișa schreef:
07-08-2019 00:32
Zeer zeker niet. Beiden horen bij oud en nieuw, net als oliebollen. Alleen mogen oliebollen ook op de jaarlijkse kermis gegeten worden.

Zo had ik het nooit bekeken, stof tot nadenken.
sistasista schreef:
07-08-2019 00:32
Gestafdt!
Kom maar op mensen, ik wil ook nog wel een stafje voor Nouschistisch taalnazischap vandaag. :proud:

;-D :lips:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
feow schreef:
07-08-2019 00:35
Ho.
Ik hou van jou, dat weet je.
Maar ik ben geen roos, maar een madeliefje. Madeliefjes hebben nooit dorens, enkel een eventuele hondenplas op hun bloemblaadjes.
En sommige forummers (merk op dat ik geen namen noem!) zijn gewoon lekkere botte wijven, en anderen domme schietschijven. En de wereld is rond.

Ik ga door voor de domme schietschijf. :cheer2:
Dana schreef:
07-08-2019 00:36
Kom maar op mensen, ik wil ook nog wel een stafje voor Nouschistisch taalnazischap vandaag. :proud:

;-D :lips:
Ik heb dus serieus moeite met dit begrip.
En prima dat het algemeen geaccepteerd is (nou ja, helemaal niet prima, maar ik leg me er bij neer), maar ik heb er dus wél hele grote moeite mee dat een rat mij zo noemde en dat niet weg wilde halen. Dat heb ik daarna dus wél gestaft. Maar de mods vonden het geen goed argument dat ik op geen enkele manier met nazis vergeleken wenste te worden. Dat mag dus gewoon. Als het om taal gaat i.i.g. (Voor de duidelijkheid: ik vroeg niet om een ban, ik vroeg om nazi vervangen door politie)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En mijn hond zegt sorry tegen Feow (van wie ik ook al zoveel hou - ik geloof dat het tijd wordt dat deze sentimentele ouwe taart gaat slapen :D ).

Truste allen! :cat:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
feow schreef:
07-08-2019 00:35
En sommige forummers (merk op dat ik geen namen noem!) zijn gewoon lekkere botte wijven, en anderen domme schietschijven. En de wereld is rond.

Ik vind echt niet dat je hier zo makkelijk mee weg kunt komen. De wereld is niet voor iedereen rond en er bestaan ook lekkere schietschijven en domme botte wijven.
Slaap lekker Dana!
DuchessMeganMarkle schreef:
07-08-2019 00:40
:lips:
:angel: ik noemde geen namen :angel:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
En prima dat het algemeen geaccepteerd is (nou ja, helemaal niet prima, maar ik leg me er bij neer), maar ik heb er dus wél hele grote moeite mee dat een rat mij zo noemde en dat niet weg wilde halen. Dat heb ik daarna dus wél gestaft. Maar de mods vonden het geen goed argument dat ik op geen enkele manier met nazis vergeleken wenste te worden. Dat mag dus gewoon. Als het om taal gaat i.i.g. (Voor de duidelijkheid: ik vroeg niet om een ban, ik vroeg om nazi vervangen door politie)
Zolang je maar niets over guldens zegt.
feow schreef:
Zal vast niet helpen, maar ik vind jou een taalgoochelaar. Je goochelt de mooiste dingen uit jouw koppie.
Snap helemaal dat op welke wijze dan ook vergeleken worden met een nazi je niet aanstaat.
feow schreef:
07-08-2019 00:42
:angel: ik noemde geen namen :angel:
Ik heb zelfinzicht.
sistasista schreef:
07-08-2019 00:41
Ik vind echt niet dat je hier zo makkelijk mee weg kunt komen. De wereld is niet voor iedereen rond en er bestaan ook lekkere schietschijven en domme botte wijven.
Ik ben een dom bot wijf, dus dat is makkelijk.
Maar ik kom niet weg met lekkere schietschijf, helaas.
Zou jij die rol op je kunnen nemen.
07-08-2019 00:47
Ik heb zelfinzicht.
In dat geval ook bewezen groeipotentie!

:cheer2:
feow schreef:
07-08-2019 00:47
Ik ben een dom bot wijf, dus dat is makkelijk.
Maar ik kom niet weg met lekkere schietschijf, helaas.
Zou jij die rol op je kunnen nemen.
Helaas, ik schaar me ook onder de eerste categorie. Heel soms laat ik het heel even toe om als schietschijf te fungeren. Voor de lieve vrede ofzo. Maar daar is weer niks lekkers aan. Ik krijg hier bijna een identiteitscrisis van.
sistasista schreef:
07-08-2019 00:53
Helaas, ik schaar me ook onder de eerste categorie. Heel soms laat ik het heel even toe om als schietschijf te fungeren. Voor de lieve vrede ofzo. Maar daar is weer niks lekkers aan. Ik krijg hier bijna een identiteitscrisis van.

Ik ook. Ik jou ook. Ja bijna ook.
Zijn we het weer met elkaar eens.
:cheer2: :cheer2:
15e (pagina)
sistasista schreef:
07-08-2019 00:00
Zo kun je alles uit zijn verband rukken he? Dat was niet wat ze schreef en al zeker niet hoe ze het bedoelde. Het is maar net hoe je dingen wilt lezen. Ik haalde er iig geen "op de man" uit. Ik vind dit een veelzeggend voorbeeld van een uit de context gerukt woord waar een eigen draai aan wordt gegeven. Iets waar massaal over gevallen wordt als het hunzelf aangaat en al helemaal als er een ban op volgt. Hypocrisie ten top.
Niks hypocrisie.
Als ik zie waarvoor er geband wordt, dan is de betreffende post van DMM ver, zeer ver, over de grens.
Jij draait het om: die eerste zin wordt blijkbaar goedgemaakt door de rest van die post?
Dus Orisa is een keiharde trut, maar omdat ze ook wel eens hulpvaardig is mag je dat zeggen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
feow schreef:
07-08-2019 00:12
Centraal modtopic, pagina 115.
En omdat ik niet weet hoe ik moet linken maar even een kopietje:

CommunityManagerViva
maandag 17 juni 2019 09:07

feow schreef: ↑16-06-2019 21:13
Zou de cm ook een keer kunnen uitleggen hoe het mogelijk zou kunnen zijn om drie weekbannen in een half jaar te krijgen terwijl het bansysteem oplopend is en je laatste ban pas na drie maanden vervalt?

Beste feow,

Jazeker! Stel je krijgt op 1 januari een weekban, dan vervalt deze op 31 maart. Wanneer je op 1 april weer een overtreding maakt, kun je dan opnieuw een weekban krijgen. Die weekban vervalt wederom na drie maanden, dus in theorie zou het kunnen dat je dan op 1 juli - bijná binnen een half jaar dus - weer een weekban krijgt.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Bijná.......
Exactly my point.

Wel fijn om te zien dat die 3 maanden ingaan op de eerste dag van je ban en niet pas als je ban is afgelopen.
Lijkt me zeker na een maandban toch fijn om te weten.

David Dunning
Orișa schreef:
07-08-2019 00:30
Iets vinden is iets anders dan iets zijn ;)
En dit.

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2019 07:45
Niks hypocrisie.
Als ik zie waarvoor er geband wordt, dan is de betreffende post van DMM ver, zeer ver, over de grens.
Jij draait het om: die eerste zin wordt blijkbaar goedgemaakt door de rest van die post?
Dus Orisa is een keiharde trut, maar omdat ze ook wel eens hulpvaardig is mag je dat zeggen?
Als Broekrok jou een trut noemt met extra tekst vind jij het normaal. Als Star LadyVoldemort een kut noemt vindt ze dat leuk. Als Duchess Orisa een trut noemt heeft zij daar ook totaal geen moeite mee en leest het ook niet als een sneer.
Waarom dan moeilijk blijven doen.
Niq schreef:
07-08-2019 08:14
Als Broekrok jou een trut noemt met extra tekst vind jij het normaal. Als Star LadyVoldemort een kut noemt vindt ze dat leuk. Als Duchess Orisa een trut noemt heeft zij daar ook totaal geen moeite mee en leest het ook niet als een sneer.
Waarom dan moeilijk blijven doen.
Omdat de eerste twee voorbeelden voortkomen uit liefde en de opmerking van DMM duidelijk niet.

David Dunning
DMM :heart: Orisa.
Niq schreef:
07-08-2019 08:22
DMM :heart: Orisa.
Tuurlijk.

Maar dan nog: het is natuurlijk ook gek dat de term 'op de man' af zou hangen van of degene waar het tegen gericht is het als 'op de man' ervaart.

Ik heb een ban gekregen omdat ik tegen iemand na een eindeloze discussie zei: verbaast me niks dat je het niet begrijpt.

Dan vind ik degene die dat staft hypocriet, omdat er in diezelfde discussie wel ergere dingen gezegd zijn en er dus gestaft wordt omdat iemand de discussie 'verliest'.
Maar als de mate waarin iemand zich gekwetst voelt de norm is om een straf aan te koppelen gaat het natuurlijk mis.

Ik vind dat je nooit iemand een 'keiharde trut' mag noemen, zelfs niet als je van elkaar houdt.

Maar in dit geval is er ook nog eens geen sprake van houden van.......

David Dunning
Als zij het niet op de man vindt waarom jij dan wel. Zij bepaalt toch hoe ze zich eronder voelt.

Mensen dom noemen vind ik dan weer erg stom. Dat is wat je zegt als het je niet verbaast dat iemand het niet begrijpt.
Net als dat ik hier regelmatig lees over kapotte snappertjes.
Alsof hier een groep wijze mensen zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven