Dove buren?!

07-08-2019 01:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik een stomme dove,buurman!!! Het is verdorie bijna 1 uur, ik wil heel graag slapen, maar het enige wat ik hoor is eoa film waarin ze, denk ik, zijn taal spreken en zingen. Ik heb op de muren geklopt (lees gebonkt), appje gestuurd met verzoek om de tv zachter te zetten, ik ben aan de deur geweest. Maar of hij hoort de bel niet of doet gewoon de deur niet open.

Heb hem er een keer overdag over aangesproken. Hij vond het wel meevallen. Maar aangezien we in een kartonnen doos qua isolatie wonen hoor je echt letterlijk alles. Leefgeluiden snap ik, maar die tv zo laat, zo achterlijk hard aan hebben...dat snap ik niet. Hoor het echt letterlijk door het hele huis.

Hij heeft een tijd de tv op een andere plek gezet, dat scheelde echt enorm. Geen idee waarom hij hem terug heeft gezet. Maar deze buurman heeft sowieso overal schijt aan. Tot laat klussen, aanhangwagen met afval maanden laten staan....

Maar goed ik ga het proberen los te laten nu, oordoppen in en hoop dat Ik in slaap val.

Wilde het even de irritatie van me afschrijven. Misschien zijn er mensen die zich herkennen en ook zo'n buur hebben die met niemand rekening lijkt te houden.
missy-81 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 07:38
2.48% gewijzigd
missy-81 schreef:
07-08-2019 07:37
Niet belangrijk. Maar was vannacht zo geïrriteerd dat het op dat moment heel belangrijk was. Maar elke andere taal of muziek is op dat tijdstip zwaar irritant.
Dus wanneer jij boos bent, maak je onderscheid in afkomst. Dan is iemands kleur wel heel belangrijk voor je. En zeker niet in positieve zin, maar om het negatieve te kunnen benadrukken. Wauw.
Dat lijkt me ook niet fijn om naast te hebben gewoond Abby.

Denk dat de tv idd te dicht tegen de muur staat. Ga hem vandaag aanspreken en vragen of de tv weer op de andere plek kan staan. En of een ,draadloze, koptelefoon mogelijk is.
Het maakt geen donder uit of het buitenlanders of Nederlanders zijn! Wij hadden en ik zeg hadden omdat het zo was opgesteld, na 22.00 rustig! Maar ja.... Toevallig zijn mijn onderburen Turken, maar ik ken ook Turken die gewoon netjes sorry zeggen en zich er aan houden! Aso's heb je in alle culturen.
''Geen woorden maar daden''
Abby83 schreef:
07-08-2019 07:47
Dus wanneer jij boos bent, maak je onderscheid in afkomst. Dan is iemands kleur wel heel belangrijk voor je. En zeker niet in positieve zin, maar om het negatieve te kunnen benadrukken. Wauw.

Dit dus. Dat je, in je woede, de afkomst van de buurman blijkbaar zo belangrijk vindt dat je die er met de haren bijsleept, zegt meer over jou dan over de buurman. En niets positiefs.
missy-81 schreef:
07-08-2019 07:49
Dat lijkt me ook niet fijn om naast te hebben gewoond Abby.
Daarom. Dicht op mensen wonen die niet zo gevoelig zijn voor geluid geeft gewoon irritatie. Ik zou jezelf wel voortaan wat strenger toespreken wanneer je in die 'het is een buitenlander stuip' schiet. Gaat echt werkelijk waar nergens over.

Ps. Er zijn hele fijne oordopjes op de markt die (snurk)geluiden maskeren. Wel wat prijzig, maar zeer effectief! (Voor slapen in lawaaiige steden ed.)
Trotter schreef:
07-08-2019 07:35
Waarom benadruk je dan 'express' (sic) dat je buurman een andere nationaliteit heeft?
Die Belgen ook altijd!
Lijkt me echt vreselijk als je zoveel last van je buren hebt. Op hem afstappen en het dilemma voorleggen lijkt me voor nu de beste optie.
Je buurman is dus niet helemaal doof, maar slechthorend?
Hier ook. niet zo erg als bij jou. Maar ik woon in een appartementencomplex dat heel erg gehorig is en heb een onderbuurvrouw die echt continu in de weer is met van alles (geen werk) en de tv op een dusdanig volume heeft dat ik de bass bij mij kan horen.
Maar als ik dan klaag zegt ze dat het wel meevalt..

Het is ook serieus zo dat ik haar hoor stampen/lopen.
Conclusie: ik ga nooit meer in een flat wonen
Michella_1991 schreef:
07-08-2019 08:31
Hier ook. niet zo erg als bij jou. Maar ik woon in een appartementencomplex dat heel erg gehorig is en heb een onderbuurvrouw die echt continu in de weer is met van alles (geen werk) en de tv op een dusdanig volume heeft dat ik de bass bij mij kan horen.

Heb je haar wel eens laten luisteren? Mijn buurman gaf nog wel eens een trap tegen een bal en dan stonden de kopjes hier in de kast te trillen. Ik heb hem even uitgenodigd en het was meteen over. Als je het zelf niet hoort, hebben mensen vaak geen idee. Het kan best zijn dat de tv helemaal niet zo heel hard staat bijvoorbeeld.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
07-08-2019 08:59
Heb je haar wel eens laten luisteren? Mijn buurman gaf nog wel eens een trap tegen een bal en dan stonden de kopjes hier in de kast te trillen. Ik heb hem even uitgenodigd en het was meteen over. Als je het zelf niet hoort, hebben mensen vaak geen idee. Het kan best zijn dat de tv helemaal niet zo heel hard staat bijvoorbeeld.
Nou, geloof me, die tv staat zo hard dat het in het portiek te horen is. Zelfs als haar deur dicht is!
Ik heb haar nooit laten luisteren.
Met heel kleine aanpassingen kun je best veel oplossen. Mijn buren hebben hun tv tegen mijn muur aan waar mijn schouw staat. Mijn schouw fungeert dus als klankkast en vooral als ze voetbal kijken weet ik op elk moment wat er gebeurt. Van de muur ontkoppelen zou al heel veel schelen.

Geluiden als de tv horen en praten zijn luchtgeluiden die nog redelijk makkelijk op te lossen zijn met wat simpele aanpassingen. Een tv die je wakker houdt is totaal onnodig tenzij buurman dat ding echt op standje gehoorschade aan heeft staan.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 09:11
Met heel kleine aanpassingen kun je best veel oplossen. Mijn buren hebben hun tv tegen mijn muur aan waar mijn schouw staat. Mijn schouw fungeert dus als klankkast en vooral als ze voetbal kijken weet ik op elk moment wat er gebeurt. Van de muur ontkoppelen zou al heel veel schelen.

Geluiden als de tv horen en praten zijn luchtgeluiden die nog redelijk makkelijk op te lossen zijn met wat simpele aanpassingen. Een tv die je wakker houdt is totaal onnodig tenzij buurman dat ding echt op standje gehoorschade aan heeft staan.

Buurman zou natuurlijk ook gewoon z'n tv wat zachter kunnen zetten. Zo moeilijk is het niet, hoor.
En als hij echt slechthorend is dan schaft hij maar een draadloze koptelefoon aan.
RikM schreef:
07-08-2019 09:36
Buurman zou natuurlijk ook gewoon z'n tv wat zachter kunnen zetten. Zo moeilijk is het niet, hoor.
En als hij echt slechthorend is dan schaft hij maar een draadloze koptelefoon aan.
Maar de vraag is wel hoe hard hij dan werkelijk staat. Soms lijkt het dus veel harder dan dat het is. Mijn buurvrouw is heel gevoelig voor geluid en is hier niet altijd geliefd. Mij hoort ze alleen nooit, ik heb het haar wel eens gevraagd, maar ze vroeg zich af of ik er nog wel woonde. Geluiden van boven en beneden heeft ze heel veel last van en voor mij geldt hetzelfde. Ik hoor van beneden iemand die de hele dag op z'n gitaar zit te tokkelen, het is helemaal niet hard, maar het geluid is gekmakend.. Ik heb dus zelf een koptelefoon aangeschaft als ik het niet meer trek, want in een flat heb je nu eenmaal sneller last van geluid van een ander.
Seriously?
Klopt dat het soms harder klinkt dan het echt is. Vooral 's avonds laat als er sowieso minder geluiden zijn. Een rubber matje onder speakers, tv niet aan de gedeelde muur monteren, geen hakken aan op laminaat, helemaal geen laminaat in flats -- nog beter. Het zijn kleine dingen die het leven van je buren een stuk aangenamer kunnen maken.

Maar goed, ik ben dan ook zo'n zeikbuur en ik slaap al jaren met oordoppen in zodat ik geen moord doe.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 10:03
Klopt dat het soms harder klinkt dan het echt is. Vooral 's avonds laat als er sowieso minder geluiden zijn. Een rubber matje onder speakers, tv niet aan de gedeelde muur monteren, geen hakken aan op laminaat, helemaal geen laminaat in flats -- nog beter. Het zijn kleine dingen die het leven van je buren een stuk aangenamer kunnen maken.

Maar goed, ik ben dan ook zo'n zeikbuur en ik slaap al jaren met oordoppen in zodat ik geen moord doe.
Was dat bij ons (ook) maar zo. er is 1 appartement met vloerbedekking. de rest heeft allemaal laminaat
Van mijn vorige buren hoorde ik de tv ook altijd, het kwam overal bovenuit. Idem dito met hard praten, stampen op de trap, slaan met keukenkastjes en deuren, enz. Nu heb ik nieuwe buren en ik hoor helemaal niets meer. Ligt het dan aan de woning, of aan de mensen?
Michella, heel vaak staat er in het Modelreglement iets over vloeren in appartementen. Vaak mag een laminaatvloer alleen als het zwevend gelegd is, met adequate ondervloer. Helaas heeft bijna iedereen laminaat in huis tegenwoordig. (waarom zou ik niet weten, vind het echt heel lelijk maar dat is een ander verhaal.)

Mijn bovenburen hebben ook laminaat (mag volgens ons reglement) en het is heel gehorig. Voetstappen, tv, praten, etc. De vorige bewoners hadden datzelfde laminaat maar hadden grote vloerkleden. Ik hoorde ze echt bijna nooit.
RikM schreef:
07-08-2019 10:25
Van mijn vorige buren hoorde ik de tv ook altijd, het kwam overal bovenuit. Idem dito met hard praten, stampen op de trap, slaan met keukenkastjes en deuren, enz. Nu heb ik nieuwe buren en ik hoor helemaal niets meer. Ligt het dan aan de woning, of aan de mensen?
Combi van beiden denk ik. Mijn vorige buren hoorde ik nooit. Die liepen zachtjes, deden de deur zachtjes dicht, geen harde muziek en ze hadden vloerkleden op het laminaat. Mijn huidige buren rennen als een kudde olifanten de trap op, smijten zo hard met de voordeur dat ik wel eens bang ben dat het glas me uit de sponningen springt en denderen door hun appartement alsof ze met hun voeten druiven aan het pletten zijn.
Michella_1991 schreef:
07-08-2019 08:31

Dat zegt ook niet zo veel hoor! Ik heb jaren in een appartementje uit de jaren 70 gewoond in het centrum van een stad gewoond. Ik heb daar heel fijn gewoond. Aardige, fatsoenlijke burenvan alle kanten en eigenlijk nooit geluidsoverlast gehad. En zij ook niet van mij, want ik ben een vrij rustig persoon.

Nu woon in in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis. En heb vaak overlast van harde muziek (mensen houden geen rekening met anderen) en zo zijn er nog wat ergenisjes. Luidruchtige tuinfeestjes en met deuren slaan, tuin asociaal, karretjes overal parkeren behalve op hun eigen oprit

Je kunt pech hebben met je buren, dat ligt niet altijd aan het huis waar je in woont. Als de buren niet normaal kunnen omgaan met de volumeknop dan helpt daar geen 3dubbelglas en dikke muren tegen. Het dreunt dwars door de muren heen.

Het is dikke pech. Wij zijn er zo klaar mee dat we hier niet meer lang willen blijven wonen
Oh, wat erg, Waterlelieke.... ik ben zelf ook op zoek naar nieuwbouw want wil niet continu mijn buren horen...

Ik heb ooit in een appartement gewoond waar ik aan alle kanten buren had en onder en boven en daar hoorde ik helemaal niets terwijl mijn buurman rechts pianist was en de buurman links was drummer. Zij speelden ook gewoon hun instrument in hun appartement. Ik hoorde het op de gang wel maar in mijn huis niet. Het was een gebouw midden in de stad maar ik heb nog nooit zo rustig gewoond. Het kan dus wel.
waterlelieke schreef:
07-08-2019 11:00
Dat zegt ook niet zo veel hoor! Ik heb jaren in een appartementje uit de jaren 70 gewoond in het centrum van een stad gewoond. Ik heb daar heel fijn gewoond. Aardige, fatsoenlijke burenvan alle kanten en eigenlijk nooit geluidsoverlast gehad. En zij ook niet van mij, want ik ben een vrij rustig persoon.

Nu woon in in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis. En heb vaak overlast van harde muziek (mensen houden geen rekening met anderen) en zo zijn er nog wat ergenisjes. Luidruchtige tuinfeestjes en met deuren slaan, tuin asociaal, karretjes overal parkeren behalve op hun eigen oprit

Je kunt pech hebben met je buren, dat ligt niet altijd aan het huis waar je in woont. Als de buren niet normaal kunnen omgaan met de volumeknop dan helpt daar geen 3dubbelglas en dikke muren tegen. Het dreunt dwars door de muren heen.

Het is dikke pech. Wij zijn er zo klaar mee dat we hier niet meer lang willen blijven wonen
Zooooo herkenbaar, van de week zat ik mijn tuin en had van 3 kanten muziek op standje 100, zelfs in huis kon ik er niet van vluchten. Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2010, helaas in een wijk waar iedereen doet waar hij of zij zin in heeft en dat is ook snachts je heg gaan knippen met een elektrische kettingzaag.
waterlelieke schreef:
07-08-2019 11:00

Als ik dit en andere verhalen zo hoor hoop ik in een rustige buurt terecht te komen, jammer genoeg weet je dat nooit (100%) van tevoren.
Ik wil graag rust en ben gevoelig voor voor geluiden. Wat dat betreft ben ik echt een zeikerd zoals Lady (over zichzelf) al aangaf
Ik slaap nu ook al jaren standaard met oordoppen in
Michella_1991 schreef:
07-08-2019 09:06
Nou, geloof me, die tv staat zo hard dat het in het portiek te horen is. Zelfs als haar deur dicht is!
Bij mijn tante hoorde je in de portiek ook de tv van de buurman maar in huis weer niet.
Daar hoorde je wel de tv van de onderburen. Geluid van onder en boven hoorde je veel meer dan van de buren.
anoniem_650aaeb67f04b wijzigde dit bericht op 07-08-2019 11:55
Reden: letter vergeten
0.13% gewijzigd
Michella_1991 schreef:
07-08-2019 11:45
Als ik dit en andere verhalen zo hoor hoop ik in een rustige buurt terecht te komen, jammer genoeg weet je dat nooit (100%) van tevoren.
Ik wil graag rust en ben gevoelig voor voor geluiden. Wat dat betreft ben ik echt een zeikerd zoals Lady (over zichzelf) al aangaf
Ik slaap nu ook al jaren standaard met oordoppen in
Ik heb niet perse die rust nodig, maar wordt wel erg afgeleid door geluiden. Daarom heb ik dus een goede koptelefoon aangeschaft. Als ik rustig tv wil kijken en mijn buurman tingelt op z'n gitaar heb ik er geen last meer van. Ik heb jaren geleden al besloten dat ik mijn buren waarschijnlijk toch niet ga veranderen, dus maar beter er zelf wat aan kan gaan doen zodat ik er geen last van heb. Helpt een hoop irritaties onderling voorkomen. Alleen als het echt te ver gaat (feestjes tot diep in de nacht etc.) dan zeg ik er wat van.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven