Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
vrijdag 9 augustus 2019 om 15:08
vrijdag 9 augustus 2019 om 15:10
Of je nou slag of krul hebt, na het spoelen van je haar met alleen water moet je idd opnieuw produkten aanbrengen. Juist omdat je met de CG methode eigenlijk vrijwel alleen wateroplosbare ingredienten gebruikt.
Kijk je haar wordt niet zo brandschoon als wanneer je het met co wash/ CG shampoo zou wassen. Maar aan de andere kant zorgt dat wel weer voor meer grip en volume. Dus minder produkten aanbrengen (dan op schoon haar) kan ook prima.
O en er bestaat ook CG vriendelijke droogshampoo! Oa die van Lush, en enkele soorten van Batiste (oa de Tropical). Misschien is dat wat voor jou, voor na het sporten?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

vrijdag 9 augustus 2019 om 15:15
Thanks! Ik ga het proberen! En anders stop ik toch gewoon met sportenVery__Cherry schreef: ↑09-08-2019 15:10Of je nou slag of krul hebt, na het spoelen van je haar met alleen water moet je idd opnieuw produkten aanbrengen. Juist omdat je met de CG methode eigenlijk vrijwel alleen wateroplosbare ingredienten gebruikt.
Kijk je haar wordt niet zo brandschoon als wanneer je het met co wash/ CG shampoo zou wassen. Maar aan de andere kant zorgt dat wel weer voor meer grip en volume. Dus minder produkten aanbrengen (dan op schoon haar) kan ook prima.
O en er bestaat ook CG vriendelijke droogshampoo! Oa die van Lush, en enkele soorten van Batiste (oa de Tropical). Misschien is dat wat voor jou, voor na het sporten?

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:02
Ik zit net je foto's te bekijken .....maar 45 minuten fohnen? Dasss best lang.
Mooi verschil hoor. De eerste foto van jou is herkenbaar hoewel mijn haar stuk voller en langer is. Ik gebruik na douchen (avond) direct een stylingroduct en als het handdoekdroog is dan nog wat Jojoba olie in de punten voor het fohnen of de volgende dag wat Jojoba olie voor het föhnen anders heb ik hetzelfde kapsel als jou.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 17:47
0.85% gewijzigd

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:15
Ik heb zojuist bij Kruidvat de Cantu shea butter moisturizing curl activator cream gekocht. Deze is CG-proof, toch? Iemand daar ervaring mee?
Volgens mij is het een stevige cream, dat lijkt me wel fijn. De new wave gel die is vandaag heb gebruikt, bevalt eigenlijk helemaal niet, mijn kapsel is compleet ingestort
Ik zal morgen laten weten hoe de Cantu bevalt.
Volgens mij is het een stevige cream, dat lijkt me wel fijn. De new wave gel die is vandaag heb gebruikt, bevalt eigenlijk helemaal niet, mijn kapsel is compleet ingestort

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:16
jammer, ik kan je foto's ook niet zien chocho.
ontbijtkoekje, hoe was het resultaat bij je dochter?
ik ben nog niet begonnen, maar fohnde vanochtend wel mijn haar wat korter en kouder. en er zit nu al meer slag in! hoewel de miezerregen van vanochtend natuurlijk ook vast een handje hielp. want dit is wel heel snel, al resultaat voordat ik daadwerkelijk begonnen ben
ontbijtkoekje, hoe was het resultaat bij je dochter?
ik ben nog niet begonnen, maar fohnde vanochtend wel mijn haar wat korter en kouder. en er zit nu al meer slag in! hoewel de miezerregen van vanochtend natuurlijk ook vast een handje hielp. want dit is wel heel snel, al resultaat voordat ik daadwerkelijk begonnen ben

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:24
Het handdoekdroog maken met een microvezeldoek ben ik een beetje huiverig voor, juist vanwege de staat van mijn haar nu.Renee_XX schreef: ↑09-08-2019 17:02Ik zit net je foto's te bekijken .....maar 45 minuten fohnen? Dasss best lang.
Mooi verschil hoor. De eerste foto van jou is herkenbaar hoewel mijn haar stuk voller en langer is. Ik gebruik na douchen direct een stylingroduct en als het handdoekdroog is dan nog wat Jojoba olie in de punten voor het fohnen of de volgende dag wat Jojoba olie voor het föhnen anders heb ik hetzelfde kapsel als jou.
Het liefste zou ik het aan de lucht laten drogen maar dan moet ik maar stoppen met werken of zo

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:37
Er zitten siliconen in, om die reden zou deze idd niet cg vriendelijk zijnRenee_XX schreef: ↑09-08-2019 12:31
@ Robinson :
Ingredients: Water, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Propoxytetramethyl Piperidinyl Dimethicone, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cetrimonium Chloride, Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Tocopheryl Acetate, Hydrolyzed Keratin, ...
Volgens mij veel dat niet mag. Wel sulfaat vrij, misschien dat dat de pijn wat verzacht.
Mocht je de cg methode willen gaan volgen, zou je het masker kunnen omruilen voor bijv de rode novex of revuele Total repair van big bazaar.

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:44

Of je haar in de avond wassen, dan in haarhanddoek (waarom huiverig voor microvezel?) even laten drogen. Stylingproduct erin.
Je haar omhoog en in een klem, desnoods plukjes haar om je vingers wikkelen en met een paar klemmetjes vastzetten en microvezel handdoek op je kussen.
In de ochtend desnoods even de plantenspuit erop en indien nodig heel even föhnen. Op zijn kop, strengen haar om je vingers wikkelen.
Je hebt mega dun haar. Ik snap niet zo goed dat het 45 minuten duurt.

vrijdag 9 augustus 2019 om 17:58
Robinson schreef: ↑09-08-2019 17:37Er zitten siliconen in, om die reden zou deze idd niet cg vriendelijk zijnSiliconen leggen een laagje om je haar, om die er weer uit te wassen heb je een shampoo nodig met sulfaten (agressieve reinigers). Sulfaten maken je haar wel schoon, maar verwijderen ook alle goede oliën van je haar.
Mocht je de cg methode willen gaan volgen, zou je het masker kunnen omruilen voor bijv de rode novex of revuele Total repair van big bazaar.
Ik vind het heerlijk spul en werkt goed bij mij.
Maar dank je voor je tip. Ik zal die ook eens proberen. Moet volgende week toch naar BB. Heb daar paar leesbrillen gekocht (altijd op voorraad hier) maar +1 is meer +3 ofzo.
Dacht eerst nog dat het aan mij lag maar andere leesbrillen van Zeeman en Action die ik hier heb is +1 gewoon +1.

vrijdag 9 augustus 2019 om 18:03
vrijdag 9 augustus 2019 om 18:26
Deze is niet CG!Dokter-Bernhard schreef: ↑09-08-2019 17:15Ik heb zojuist bij Kruidvat de Cantu shea butter moisturizing curl activator cream gekocht. Deze is CG-proof, toch? Iemand daar ervaring mee?
Volgens mij is het een stevige cream, dat lijkt me wel fijn. De new wave gel die is vandaag heb gebruikt, bevalt eigenlijk helemaal niet, mijn kapsel is compleet ingestort![]()

vrijdag 9 augustus 2019 om 18:41
Oh, nee

Op de fles staat: zonder minerale oliën, sulfaten, parabenen, siliconen, phthalates, gluten, paraffine en propylene glycol.

vrijdag 9 augustus 2019 om 18:52
Hij is wel cg hoor.Dokter-Bernhard schreef: ↑09-08-2019 18:41Oh, neeEcht niet?
Op de fles staat: zonder minerale oliën, sulfaten, parabenen, siliconen, phthalates, gluten, paraffine en propylene glycol.
Ben benieuwd hoe je hem vindt.

vrijdag 9 augustus 2019 om 18:58
Ah, gelukkig! Dan kan ik hem morgen met een gerust hart proberen. Ik laat je weten of hij bevalt.

vrijdag 9 augustus 2019 om 19:13

vrijdag 9 augustus 2019 om 19:23
Gewoon op zijn kop, streng om je vinger draaien, paar seconde vasthouden, volgende streng etc en laagste stand warme lucht.
Op het laatst doe ik er wel heel even de koude lucht erover heen.
Met alleen koude lucht krijg ik er zelf geen mooie krullen in en ben ik idd ook 3 kwartier bezig.

vrijdag 9 augustus 2019 om 19:29
Oh echt?? Met (lauw) warme lucht? Dat is helemaal vloeken in de kerk niet?Renee_XX schreef: ↑09-08-2019 19:23Gewoon op zijn kop, streng om je vinger draaien, paar seconde vasthouden, volgende streng etc en laagste stand warme lucht.
Op het laatst doe ik er wel heel even de koude lucht erover heen.
Met alleen koude lucht krijg ik er zelf geen mooie krullen in en ben ik idd ook 3 kwartier bezig.