Opknapwoning

09-08-2019 19:57 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.

De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.

Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.

Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.

Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).

Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een klushuis en dat is niet de eerste keer voor mij.
Wanneer ik je lees snap ik de keuzes die je maakt niet zo goed: gedateerd is niet slecht of onbruikbaar: slechts minder mooi.

Wat ik doe?
Beginnen met kosten te verlagen: energie-zuinig wonen.
In huidig huis betekende dat:
Zonnepanelen, muren in laten spuiten en zelf de kruipruimte isoleren (man en ik; 2 weekeinden werk van 8 tot 8 + materiaal)
Vorige huis behalve de kruipruimte (had dat huis niet) hetzelfde verhaal.

Verder lees ik alleen maar cosmetische dingen: ik heb in elk gedateerd huis altijd al wat aan de stroom/meterkast moeten doen, daar hoor ik je niet over?
Waarschijnlijk kook je in een gedateerd huis op gas? Dat zou ik aanpassen: grote kans dat je een extra groep nodig hebt in de meterkast. Wie doet dat en wat kost dat?

Zelfde geldt voor de CV?
Hoe oud is deze?
Hoe goed is deze onderhouden?
Capaciteit?
Als straks al je geld op is aan cosmetische ingrepen en hij gaat stuk, wat dan?

Wij werken voor de rest als pergamon:
Kamer voor kamer en klussen gemiddeld een uur of 12 naast 2x 40 uur werken, een studie en onze vakantie-uren/geld gaan ook op aan klussen.

Ik kan behalve electra alles zelf, man wordt steeds handiger.
Hulp van vrienden/familie/kennissen?
Reken daar maar niet te veel op.
Ff je spullen omhuizen of een dagje slopen en meer kapot maken dan je wil zit er wel in, voor de rest houdt het snel op.
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie beeld misschien:
Dit is de woning

https://www.funda.nl/koop/nederweert/hu ... straat-21/

Oordeel zelf maar.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
09-08-2019 21:47
Ik woon in een klushuis en dat is niet de eerste keer voor mij.
Wanneer ik je lees snap ik de keuzes die je maakt niet zo goed: gedateerd is niet slecht of onbruikbaar: slechts minder mooi.

Wat ik doe?
Beginnen met kosten te verlagen: energie-zuinig wonen.
In huidig huis betekende dat:
Zonnepanelen, muren in laten spuiten en zelf de kruipruimte isoleren (man en ik; 2 weekeinden werk van 8 tot 8 + materiaal)
Vorige huis behalve de kruipruimte (had dat huis niet) hetzelfde verhaal.

Verder lees ik alleen maar cosmetische dingen: ik heb in elk gedateerd huis altijd al wat aan de stroom/meterkast moeten doen, daar hoor ik je niet over?
Waarschijnlijk kook je in een gedateerd huis op gas? Dat zou ik aanpassen: grote kans dat je een extra groep nodig hebt in de meterkast. Wie doet dat en wat kost dat?

Zelfde geldt voor de CV?
Hoe oud is deze?
Hoe goed is deze onderhouden?
Capaciteit?
Als straks al je geld op is aan cosmetische ingrepen en hij gaat stuk, wat dan?

Wij werken voor de rest als pergamon:
Kamer voor kamer en klussen gemiddeld een uur of 12 naast 2x 40 uur werken, een studie en onze vakantie-uren/geld gaan ook op aan klussen.

Ik kan behalve electra alles zelf, man wordt steeds handiger.
Hulp van vrienden/familie/kennissen?
Reken daar maar niet te veel op.
Ff je spullen omhuizen of een dagje slopen en meer kapot maken dan je wil zit er wel in, voor de rest houdt het snel op.
Dank voor je reactie. Ik heb het huis hier beneden in de link gezet.
Het is idd allemaal cosmetisch.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
09-08-2019 21:48
Voor jullie beeld misschien:
Dit is de woning

https://www.funda.nl/koop/nederweert/hu ... straat-21/

Oordeel zelf maar.
Leuk huis.
Wel gedateerd, maar het ziet er wel allemaal heel netjes uit.
Roosje247 schreef:
09-08-2019 21:48
Voor jullie beeld misschien:
Dit is de woning

https://www.funda.nl/koop/nederweert/hu ... straat-21/

Oordeel zelf maar.

Wat ik ben ik wederom blij niet in Limburg te wonen, wat een lelijk huis en een sfeerloze straat. Precies waarom ik er ooit ben weggegaan.
Het huis is echt cosmetisch verouderd (mogelijk ook wat bedrading, pijpen en buizen, maar daar kom je vanzelf achter bij keuring). Prijs vind ik hoog voor wat je krijgt. Maar prima huis om rustig per kamer te klussen, ik zou zelf geen reden zien waarom je hier niet meteen in kunt wonen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-08-2019 21:51
Leuk huis.
Wel gedateerd, maar het ziet er wel allemaal heel netjes uit.
Daarom. Huis met potentie.. Het is geen bouwval ofzo maar gewoon gedateerd.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
09-08-2019 21:43
Ik probeer je voor te rekenen dat dat dus te weinig is. Daarmee ga je het niet redden.

En dat je dus ook geen winst maakt
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-08-2019 21:53
Wat ik ben ik wederom blij niet in Limburg te wonen, wat een lelijk huis en een sfeerloze straat. Precies waarom ik er ooit ben weggegaan.
Het huis is echt cosmetisch verouderd (mogelijk ook wat bedrading, pijpen en buizen, maar daar kom je vanzelf achter bij keuring). Prijs vind ik hoog voor wat je krijgt. Maar prima huis om rustig per kamer te klussen, ik zou zelf geen reden zien waarom je hier niet meteen in kunt wonen.
Haha tja dat is smaak. Wij wonen graag in Limburg. Het is geen mega oud huis ofzo. Huis wat we nu hebben is van 1960. Wel helemaal gemoderniseerd.
In dat dorp is 245 laag. De instapklare huizen in die straat gaan voor meer dan 3 ton weg, absurd.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik het goed begrijp moet zo ongeveer alles er uit en weer opgebouwd worden maar hebben zowel jij als je man er geen tijd voor ? Wie denk je dat het werk dan allemaal gaat doen ? Hulp zal eens een weekendje of avondje komen maar geen maanden.

Toen ik mijn eerste huis kocht werkte ik 40 uur in de week en deed ik in de avonduren een volledige hbo opleiding.

Die opleiding heb ik echt een jaartje stil gezet anders was het nooit mogelijk geweest waarbij ik zelf alles maar dan ook echt alles kan op klusgebied.

In jullie geval, niet aan beginnen.
Niet geschoten is altijd mis
Als je een opknapper gaat kopen, maar geen ervaring hebt met opknappen en vrijwel alles wat moet opknappen moet uitbesteden ben je niet goedkoper uit dan een niet-opknapper. Je bent waarschijnlijk wel een hele hoop tijd armer en frustratie rijker.
Roosje247 schreef:
09-08-2019 21:48
Voor jullie beeld misschien:
Dit is de woning

https://www.funda.nl/koop/nederweert/hu ... straat-21/

Oordeel zelf maar.
Als jullie er blij van worden.
De tegels in de badkamer vind ik echt geweldig.
Houd je ook rekening met een x bedrag aan spaargeld wat jemoet inleggen omdat je niet allesgefinancierd krijgt?
Roosje247 schreef:
09-08-2019 21:53
Daarom. Huis met potentie.. Het is geen bouwval ofzo maar gewoon gedateerd.
Maar dan hoef je toch niet alles te verbouwen?
Ik zou die steenstrips er af slopen, zorgen dat de muren mooi zijn en de vloer goed en de rest stukje bij beetje doen als jullie er tijd voor hebben.
Oja, en die bruine kozijnen licht maken.

Ik vind het een troosteloos huis in een troosteloze omgeving, maar ik hoef er niet te wonen :)
Alle reacties Link kopieren
Populierenstraat 27: ook een tweekapper en slechts 237.000 euro!
Meid, je bent nog zo jong, je studeert, je hebt een kleintje, jullie werken allebei. Dit huis heeft toch niets waar je blij van wordt op jouw leeftijd?
Echt, wacht nog een paar jaar, tot jij afgestudeerd bent. Dan kun je gewoon een leuk en instapklare woning kopen, zonder dat je nog een jaar moet klussen in ieder vrij uurtje, uren die je nu beter kunt benutten voor studeren of gezinstijd.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
09-08-2019 21:55
Haha tja dat is smaak. Wij wonen graag in Limburg. Het is geen mega oud huis ofzo. Huis wat we nu hebben is van 1960. Wel helemaal gemoderniseerd.
In dat dorp is 245 laag. De instapklare huizen in die straat gaan voor meer dan 3 ton weg, absurd.
Nee hoor, een tweekapper is daar al te koop voor 237.00 euro.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
09-08-2019 22:12
Populierenstraat 27: ook een tweekapper en slechts 237.000 euro!
Dit lijkt me ook een betere optie! Hier hoeft veel minder aan te gebeuren. Het is wat kleiner maar je spaart veel geld uit, waardoor je op een later moment altijd nog een stap kunt maken naar een groter (en minder lelijk) huis. En je houdt tijd over die je kunt besteden met je kind en aan je studie.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/nieuwbouw/ell/proj ... -bampt-ii/

En dit zijn een van de woningen, die ook nog in ons achterhoofd zitten. Maar zoals je ziet stuk minder woonruimte.
swannie12 schreef:
09-08-2019 22:12
Populierenstraat 27: ook een tweekapper en slechts 237.000 euro!
Nou inderdaad. Die steenstrips zijn verschrikkelijk, maar verder ziet het er prima uit.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
09-08-2019 22:19
Nee hoor, een tweekapper is daar al te koop voor 237.00 euro.
Jep maar enorm kleine tuin dus daarom viel die bij ons af.
Alle reacties Link kopieren
Ben je gebonden aan Nederweert?
Anders zeker verder kijken: zoekgebied vergroten.
Wanneer ik lees wat je allemaal wil doen en ik lees wat je zegt over het verschil instapklaar/klushuis is dit huis veel te duur: je gaat het nooit voor dat bedrag naar je zin maken en je gaat het nooit meer verkopen voor 3 ton.

Niet doen hoor: dit wordt je financiële strop.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
09-08-2019 22:25
Jep maar enorm kleine tuin dus daarom viel die bij ons af.
Dat valt toch wel mee?
6 bij 8 meter is toch niet klein?
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
09-08-2019 22:26
Ben je gebonden aan Nederweert?
Anders zeker verder kijken: zoekgebied vergroten.
Wanneer ik lees wat je allemaal wil doen en ik lees wat je zegt over het verschil instapklaar/klushuis is dit huis veel te duur: je gaat het nooit voor dat bedrag naar je zin maken en je gaat het nooit meer verkopen voor 3 ton.

Niet doen hoor: dit wordt je financiële strop.
Nee niet alleen dat dorp. Dorpen er omheen zijn ook goed zoals Haelen, heythuysen, weert, nederweert etc. Maar ook daar weinig naar onze smaak.

Deze zag ik wel zitten maar helaas vriendlief niet. Moet wel ook nog wat aan gebeuren gezien er geen toilet boven is enzo. https://www.funda.nl/koop/haelen/huis-4 ... mseweg-60/
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 22:34
13.88% gewijzigd
Ik heb het huis via de link bekeken en ik snap niet dat je aangeeft dat dit niet een strip-woning is en dat alles cosmetisch is?

Er is niks in dit huis wat in tact blijft. En hoezo is een nieuwe keuken, nieuwe badkamer, badkamer beneden slopen iets cosmetisch?
En dan staat de toilet nog niet op de foto (dat beloofd niets goeds). Alles lijkt origineel tot aan de wastafel in de slaapkamer. Dan kan je er van uit gaan dat ook al je installaties 40 jaar oud zijn en de woning erg matig geïsoleerd is.

Ik zie eigenlijk niks wat je zou willen behouden in dit huis.
En wat zouden ze bedoelen met dat het ook nog gedeeltelijk gestoffeerd geleverd .. dat je zelf die spuuglelijke gordijnen zelf naar de stort moet brengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven