Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier ook alweer een paar maandjes mee, prachtige verhalen. Zou ik ook je instagram mogen volgen?

Groetjes Martha
Ik heb weer bijgelezen na een week weg te zijn geweest. Gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Is het nou zo dat je als gewone crew rode nagellak moet dragen en in het Promotieteam transparante nagellak? Of mag je als crew ook transparante nagellak?
Leuke foto's weer.
Ik ben thuis en lig met mijn benen in de lucht. Een allergische reactie op muggenbeten rond mijn enkels zorgde ervoor dat mijn voeten doorheen de vlucht opzwollen tot formaat olifantenpoot. Geen pretje!! Pijn dat dat doet! Mijn huid staat strak gespannen en ik kan mijn werkschoenen inmiddels niet meer terug aan.

Ik heb 2 uur geleden al zalf gesmeerd die ik nog had van de vorige (minder erge) allergische reactie. Morgen heb ik 1 dag vrij. Overmorgen weer een ochtendvlucht. Veel hersteltijd heb ik dus niet. Het zal erom spannen. (Pun intended)
Promethium schreef:
11-08-2019 20:01
Ik heb weer bijgelezen na een week weg te zijn geweest. Gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Is het nou zo dat je als gewone crew rode nagellak moet dragen en in het Promotieteam transparante nagellak? Of mag je als crew ook transparante nagellak?
Voor gewone crew is het een reeks van kleuren die toegestaan zijn. Dus diverse roodtinten, nudetinten, clear polish en french. BP leden hebben slechts 2 opties als ze naar een event gaan. Voordeel: geen keuzestress. :proud:
3h later zijn mijn voeten nog meer opgezwollen. Lopen gaat niet meer. Het is eerder een soort strompelen en hopen dat het volgende toiletbezoek zich niet snel opnieuw aandient. Wat een pijn!

Ik heb dit al eens eerder gehad dus ik weet dat het niets ernstig is en dat het met een pilletje en een zalfje opgelost is. Maar toen had ik een partner die me de auto in hielp en me naar de dokter bracht. Nu heb ik enkel een dokter die diep verscholen ligt in het hoofdkantoor. Die wandeling trek ik nu dus niet. En kruipen staat ook zo gek op kantoor.

Ik kan dus geen kant op. Plots voel ik me heel erg alleen in een vreemd land.

Ik ga nog een poging wagen om dit even in het juiste perspectief te plaatsen zodat ik wat kan slapen. Met wat geluk verdwijnen mijn problemen vanzelf.
Oh vervelend TD!

Kun je misschien huisgenoten of Jay vragen om je naar de dokter te brengen?
En anders wellicht telefonisch contact met het hoofdkantoor leggen en de situatie uitleggen?
Probeer je pootje zo goed als het kan hoog te leggen. Koelen helpt ook de zwelling te verminderen (koud washandje kan ook als je niks in de diepvries hebt liggen). En neem 2 paracetamol als je zoveel last ervan hebt. Herhaal dat over 6 uur weer, dan bouw je een beetje een spiegel op.

Het is weer even een reality check; hoe normaal het is om gezond te zijn. Daar kom je pas achter als je iets mankeert. Gelukkig is het niets ernstigs, zoals je zelf al zegt en met de juiste middelen op te lossen. Dus hou (ook) je hoofd koel, probeer wat te slapen en morgen actie gaan ondernemen.

Komt goed meis. Beterschap.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik had ook altijd allergische reacties op muggen. Sinds ik een land woon waar altijd muggen zijn ben ik er -gelukkig- aan gewend en niet meer allergisch. Wat mij heel erg hielp waren hooikoorts pilletjes! In ieder geval iets met antihistamine.

Maar goed, ik zag op insta dat je net in Italië was. Daar is het bij mij altijd op zn ergst. Laatste keer dat ik er was had ik grote, met vocht gevulde blaren op mijn benen. Flink aan de antibiotica en een paar dagen flink last gehad. Volgens de dokter daar kwam het door de tijgermug. (Voor de liefhebbers: Google maar op culicosis bulosa)
Oh Dolly, wat vervelend van die muggenbeet. Helaas weet ik uit ervaring wat je doormaakt.
Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat.
Helaas gaat dat bij mij niet zo snel zonder de juiste medicatie.

Tegenwoordig heb ik standaard een paar tabletjes cetirizine (hooikoortstabletjes) https://www.apotheek.nl/medicijnen/ceti ... cetirizine in mijn tas.
Ze zijn hier vrij verkrijgbaar en je kunt ze zelfs in sommige supermarkten vinden.
Zodra ik merk dat ik gestoken ben neem ik zo’n tabletje. Ik heb dan nog wel een lichte zwelling, maar meestal niet groter dan een euromunt.

Beterschap :rose:
Ach jee, hopelijk heb je kunnen slapen en gaat het vandaag (gevoelsmatig) wat beter, of heb je inmiddels de arts kunnen zien/spreken tbv medicatie.

Ook van mij beterschap gewenst. :hug:
Rond 6h deze ochtend ben ik dan toch in slaap gevallen. Ik heb over 5h een afspraak.

Ik zal me voor die tijd ziek moeten melden want het ziet er niet naar uit dat het voor morgenochtend beter is.

Mijn voet is nog verder gezwollen en is volledig rood.

Ik zou eigenlijk mijn uniform naar de wasserij moeten brengen maar dat is ook best een eind strompelen in de hitte. Wat een ellende.
Dolley, wat vervelend.
Nu even praktisch denken. Kun je een taxi naar de dokterspraktijk nemen zodat je zsm de juiste medicijnen krijgt?
En onderweg even stoppen bij de stomerij?
Rosalind schreef:
12-08-2019 12:19
Dolley, wat vervelend.
Nu even praktisch denken. Kun je een taxi naar de dokterspraktijk nemen zodat je zsm de juiste medicijnen krijgt?
En onderweg even stoppen bij de stomerij?
De crewbus stopt voor mijn deur dus dat is al prima. Ik ben intussen op een slakkengangetje naar de stomerij gehupst. Als ik op mijn tenen loop gaat het eigenlijk best goed.

Het gaat dus wel goed komen.
TrolleyDolly schreef:
12-08-2019 13:22
De crewbus stopt voor mijn deur dus dat is al prima. Ik ben intussen op een slakkengangetje naar de stomerij gehupst. Als ik op mijn tenen loop gaat het eigenlijk best goed.

Het gaat dus wel goed komen.
Goedgekomen als in 'kan morgen wel werken'?

Ga je dan de hele vlucht op je tenen lopen om mensen te helpen?

Of goed komen om bij de dokter te komen? Dat is dan natuurlijk helemaal fijn! Sterkte
duizel schreef:
12-08-2019 15:46
Goedgekomen als in 'kan morgen wel werken'?

Ga je dan de hele vlucht op je tenen lopen om mensen te helpen?

Of goed komen om bij de dokter te komen? Dat is dan natuurlijk helemaal fijn! Sterkte
Haha! :proud: Stel je voor zeg! De passagiers gaan denken dat ik in een vorig leven ballerina was.

Ik krijg mijn werkschoenen niet aan en op mijn slippers werken mag niet. Dus een safari in Tanzania zit er sowieso niet in morgen.

Ik had het inderdaad over de trip naar kantoor. Ik ben nu halverwege de wandeling naar de clinic. Omdat ik vroeg ben (zoals gewoonlijk) zit ik uit te blazen met een kop iced koffie.

Het is super vochtig in Dubai trouwens. (63%) Het zweet drupt van mijn gezicht terwijl het niet eens zo heet is. 41 graden volgens mijn weerapp. Ik geloof er niks van. Er is zelfs geen zon.
Ik snap het wel hoor, gevoelstemperatuur is nu 44 en loopt nog op tot 48 graden :facepalm:

https://www.buienradar.nl/weer/dubai/ae/292223/5daagse

Ik hoop dat de arts je snel weer op de been gaat krijgen.
TrolleyDolly schreef:
12-08-2019 16:22
Haha! :proud: Stel je voor zeg! De passagiers gaan denken dat ik in een vorig leven ballerina was.

Ik krijg mijn werkschoenen niet aan en op mijn slippers werken mag niet. Dus een safari in Tanzania zit er sowieso niet in morgen.

Ik had het inderdaad over de trip naar kantoor. Ik ben nu halverwege de wandeling naar de clinic. Omdat ik vroeg ben (zoals gewoonlijk) zit ik uit te blazen met een kop iced koffie.

Het is super vochtig in Dubai trouwens. (63%) Het zweet drupt van mijn gezicht terwijl het niet eens zo heet is. 41 graden volgens mijn weerapp. Ik geloof er niks van. Er is zelfs geen zon.

Gelukkig. Ik vind je positief overkomen maar vroeg me nu wel af of je niet te positief was en dacht dat als je nu op je tenen kon lopen het morgen wel over zou zijn.
Jammer van je vlucht naar gezondheid gaat toch voor.

Hoop dat de dokter je goed helpt
Ik moet naar de spoedafdeling :O
Hopelijk niks ernstigs Dolly en kunnen ze je daar een beetje oplappen
Jeetje! Ik hoop voor je dat het meevalt en ze je daar gauw weer op de been hebben!
rodelimo schreef:
12-08-2019 17:23
Jeetje! Ik hoop voor je dat het meevalt en ze je daar gauw weer op de been hebben!
Letterlijk :proud:

Ik schrok me dood. Dat was het laatste dat ik verwacht had. In je eentje naar de spoedafdeling gaan in een vreemd land. Er zijn leukere activiteiten te verzinnen. Ik moest heel even gaan zitten toen ik buiten liep bij de dokter. Inmiddels ben ik gekalmeerd en begin ik aan mijn queeste.

De arts vermoedde cellulitis. Onbehandeld kan dat overslaan op je spieren en vervolgens op je beenderen. In uiterste gevallen kan je het niet navertellen. Jeetje zeg! En dat door een Italiaanse mug. Ik hoef gelukkig niet te vrezen voor mijn leven want ik ben er snel bij. Maar toch even een wake-up call om zelf niet zomaar aannames te doen. Had ik een kantoorjob gehad dan had ik er waarschijnlijk langer mee gewacht.

Ik moet de neiging onderdrukken om een mail te sturen naar mijn csv van gisteren. Die kwal zag mij met ijs in de galley zitten tussen de services door en kon het niet eens opbrengen om te vragen wat er scheelde. In integendeel. Hetgeen hij wel vroeg was: "Could you go check on that callbell?". Hij heeft sowieso gezien dat ik door de cabin hinkte. Ik ben met terugwerkende kracht echt boos.
Sterkte, klinkt heftig. En dat door een mug.
Sterkte! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen want zo weinig mobiel zijn terwijl je alleen bent klinkt niet fijn. Kun je anders krukken krijgen, dat je er niet op hoeft te steunen?
[quote=TrolleyDolly post_id=30262107 time=1565624387 user_id=380051]
Letterlijk :proud:

Hahaha, dat was niet eens bewust :whistle:
Niet te geloven.
Zoiets verwacht je misschien wanneer je in een tropisch regenwoud zit, maar Italië.....Het zou bij mij ook niet opkomen om direct naar een dokter te rennen, nou ja, in jouw geval strompelen. Wees maar blij dat je geen kantoorbaan hebt, nu kan erger voorkomen worden. Ik snap dat je boos bent op die csv, wat een eikel >:-(

Maar hoe gaat het nu, heb je medicatie gekregen en mag je er op lopen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven