Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?

zondag 11 augustus 2019 om 21:14
Renee_XX schreef: ↑11-08-2019 13:20https://youtu.be/gFLcF5n8BP8
Een filmpje gevonden. Dit haar (begin van het filmpje ) lijkt op mijn haar. Na styling veel krullen maar niet zoveel als aan het eind van het filmpje.
Jammer dat zij niet laat zien hoe ze het zo heeft gekregen. Erg mooi zeg. Ben nu toch ook wel onder de indruk van deze borstel.
Wat ik begrijp is dat deze ontklit maar ook krult.
Ah duidelijk, thnx!
zondag 11 augustus 2019 om 21:24
Ik ben wel lid van FB groep maar eigenlijk vind ik het te verwarrend. Er zijn genoeg filmpjes op YouTube, zoals Nitflex ook al aangaf. En het is ook een beetje een kwestie van uitproberen. Er zijn ook voldoende CGM producten die niet zo duur zijn.heytan schreef: ↑11-08-2019 18:26Ik heb geen facebook. Dat maakt dit wel een stukje lastiger. Volgens mij is daar namelijk veel info enzo te vinden. Maar om daar nou alleen facebook voor te nemen.. Zo'n starterkit is wel handig. Ik kwam het al meer tegen maar leek me vooral voor echt afro haar. Dat heb ik niet. Haha bij lange na niet!

zondag 11 augustus 2019 om 22:04
Ik vind net een webwinkel die de as i am coconut cowash verkoopt en ook de ecoslay. Deze laatste is niet overal te koop volgens mij. Is deze zo duur, 33 euro?Lady_Day schreef: ↑11-08-2019 21:09Okay, net nadat ik zat te verkondigen dat ik minimalistisch was qua CG producten heb ik een leuke bestelling gedaan en vandaag wat andere producten gebruikt:
As I am co-wash -- heerlijk spul
Novex black deepco - op zich prima maar na de co-wash was mijn haar al heerlijk zacht.
Ecoslay Orange Marmalade gel -- dit spul is echt te gek.
zondag 11 augustus 2019 om 22:12
Ja, die is helaas echt zo duur... maar bij deze webwinkel hebben ze ook een klein flesje. Deze heb ik gekocht om te proberen. Nog steeds duur maar als het niks is ben je 'maar' 15 euro kwijt ipv 33:
https://www.curlsshop.nl/Ecoslay%20-%20 ... ch=ecoslay

zondag 11 augustus 2019 om 22:55
Ja die site bedoelde ik ook.
Jij hebt toch ook heel fijn haar? Had ik ergens gelezen volgens mij. En het werkt goed bij jou?
Heb je gewoon maar wat aangeschaft of heb je je goed ingelezsn?
Die as i am cowash ben ik al een paar keer tegengekomen in dit topic.
In het verleden heb ik een aantal producten met coconut gebruikt (shampoo, conditioner) en ook cocosolie als haarmasker maar mijn haar werd er heel zwaar van. Is dit ook zo bij de as i am cowash?
Jij hebt toch ook heel fijn haar? Had ik ergens gelezen volgens mij. En het werkt goed bij jou?
Heb je gewoon maar wat aangeschaft of heb je je goed ingelezsn?
Die as i am cowash ben ik al een paar keer tegengekomen in dit topic.
In het verleden heb ik een aantal producten met coconut gebruikt (shampoo, conditioner) en ook cocosolie als haarmasker maar mijn haar werd er heel zwaar van. Is dit ook zo bij de as i am cowash?
zondag 11 augustus 2019 om 23:25
Vrijdag voor het eerst in mijn leven mijn haar geblondeerd... (ben brunette) Mijn 3A/3B krullen zijn nu een 2C brrrr... Meteen erna een masker gedaan (garnier hairfood banana) maar dinsdag ga ik even naar de toko om een wat zwaarder masker te kopen met proteïne en een nieuwe deepco... Iemand nog tips? (Gezien geblondeerd haar van proteïne houd)
zondag 11 augustus 2019 om 23:30
Renee, ik heb me wel goed ingelezen. Die co-wash en deepco kom je overal tegen. Is ook geen duur spul. De Orange Marmelade zag ik op Instagram. Vriendin van me gebruikte em al en was er enthousiast over.
Ik heb inderdaad heel fijn haar en ook dun hoewel je dat niet zo snel zou zeggen als je me ziet.
Zoiets:
Ik heb inderdaad heel fijn haar en ook dun hoewel je dat niet zo snel zou zeggen als je me ziet.
Zoiets:

maandag 12 augustus 2019 om 00:10
maandag 12 augustus 2019 om 00:33
Ok dank!,Lady_Day schreef: ↑12-08-2019 00:10Bergje: As I am co-wash
https://www.curlsshop.nl/as-i-am-coconu ... s%20i%20am
En wat kan ik erbij gebruiken, om in mn haar te laten?
En hoe ga ik om met de producten die mijn kapster gebruikt?

maandag 12 augustus 2019 om 04:45
Lady_Day schreef: ↑11-08-2019 23:30Renee, ik heb me wel goed ingelezen. Die co-wash en deepco kom je overal tegen. Is ook geen duur spul. De Orange Marmelade zag ik op Instagram. Vriendin van me gebruikte em al en was er enthousiast over.
Zoiets:
![]()
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus inlezen specifiek op fijn haar lukt mij niet zo goed. Vandaar dat ik jouw berichten volgde over de Orange marmelade. Ik ga nog even verder zoeken naar reviews
Ik heb gisteren de Kruidvat europrofit shampoo gekocht maar lig al paar uur wakker van de jeuk. Het brand gewoon. Ik heb dat al eerder gehad met deze shampoo. Ik denk dat ik toch de sulfaten en siliconen en alle andere slechte ingredienten mis

maandag 12 augustus 2019 om 07:01
Bergje: je moet eerst wat testjes doen om te kijken waar je haar behoefte aan heeft. Aan de hand daarvan koop je producten.
Ik weet niet welke producten je van kapper hebt, maar ingrediënten opzoeken op internet en plakken in bijv curlsbot.
Renee: niet alleen die Kruidvat is geschikt hè, zijn er meerdere
ik heb zelf Kruidvat babyshampoo gebruikt als final wash.
Ik weet niet welke producten je van kapper hebt, maar ingrediënten opzoeken op internet en plakken in bijv curlsbot.
Renee: niet alleen die Kruidvat is geschikt hè, zijn er meerdere

maandag 12 augustus 2019 om 07:38
Heb je dan enkel final wash gedaan en geen conditioner of deepco nadien?
Dat is niet de bedoeling. Eigenlijk is een final wash een mishandeling van je haar, je moet nadien herstellen.

maandag 12 augustus 2019 om 08:17
Je kunt na de kapper gewoon weer een final wash doen als je wil, met daarna dus een deepco. Dan zijn alle siliconen er weer uit.
Ik heb ooit bij mijn kapper een soort fiber-wax-achtig ding gekocht omdat het mooi glanst en wat extra steun geeft. Net gecheckt: is ook nog cg-proof! Fijn!
Gister voor het eerst dat novex masker bij mezelf en dochter gedaan. Ik had verwacht dat het slap zou worden, met minder krul. Want dat heb ik normaal na een masker (waardoor ik dat dus nooit doe). Maar het zat de hele dag geweldig! En ook nog veel in de wind gelopen. Maar toen ik’s avonds in de spiegel keek had ik zelfs echte pijpen krullen op sommige plekken.
Ben zo blij met mijn haar!
En ik krijg ook de hele dag complimenten: het valt echt op.
Ik heb ooit bij mijn kapper een soort fiber-wax-achtig ding gekocht omdat het mooi glanst en wat extra steun geeft. Net gecheckt: is ook nog cg-proof! Fijn!
Gister voor het eerst dat novex masker bij mezelf en dochter gedaan. Ik had verwacht dat het slap zou worden, met minder krul. Want dat heb ik normaal na een masker (waardoor ik dat dus nooit doe). Maar het zat de hele dag geweldig! En ook nog veel in de wind gelopen. Maar toen ik’s avonds in de spiegel keek had ik zelfs echte pijpen krullen op sommige plekken.
maandag 12 augustus 2019 om 08:26
Renee, wat Robinson zegt, er zijn ook andere opties. Het is inderdaad even uitvogelen. Als je de Orange Marmalade te duur vindt, wat ik helemaal snap, dan skip je die toch gewoon? Je kunt ook een andere gel proberen. Ik heb ook de Bouncecurl creme gel, die heel fijn is -- maar is ook niet goedkoop.
De Eco Styler Olive Oil gel kost maar een paar euro en is ook CG approved.
Bergje, je kunt een leave-in conditioner gebruiken na de co-wash. Ik heb de Curls Blueberry bliss. En ik gebruik zelf daarna een gel.
Producten van de kapper... helaas was geen enkele CG. Jammer, want het was allemaal Kevin Murphy en Davines wat ik had. Ik heb net de laatste olie in de prullenbak gegooid want dat stond al meer dan een jaar open in de kast en ik ga het niet meer gebruiken.
De Eco Styler Olive Oil gel kost maar een paar euro en is ook CG approved.
Bergje, je kunt een leave-in conditioner gebruiken na de co-wash. Ik heb de Curls Blueberry bliss. En ik gebruik zelf daarna een gel.
Producten van de kapper... helaas was geen enkele CG. Jammer, want het was allemaal Kevin Murphy en Davines wat ik had. Ik heb net de laatste olie in de prullenbak gegooid want dat stond al meer dan een jaar open in de kast en ik ga het niet meer gebruiken.
maandag 12 augustus 2019 om 08:31
Ik heb de zwarte gebruikt, omdat ik geen/weinig proteine nodig heb.Attraverso schreef: ↑12-08-2019 08:24Helena2 misschien moet ik dat ook eens testen, gebruik nooit een masker. Er zouden er 2 zijn, welke heb je gebruikt?
Ongeveer een half uur laten intrekken, daarna uitspoelen, op het eind met koud water.
Toen een leave-in en gel.
Bij dochter zat het ook heel mooi!

maandag 12 augustus 2019 om 08:41
Goedemorgen! Ik ben afgelopen maandag nav dit topic ook begonnen met de methode. Moet zeggen dat ik het een enorm gepuzzel vind, maar het gaat steeds beter. Echt een routine heb ik nog niet. 2 dagen geleden mijn haar verprutst met co-wash, daarna leave in, krullencreme en gel. Verschrikkelijk.
Gisteren gewassen, masker en krullencreme en dat ging al beter.
Vandaag co-wash, krullencreme en gel proberen. Ik krijg zelf het idee dat het beter gaat zonder conditioner, maar het kan ook zijn dat ik gewoon de verkeerde heb.
En ik heb gisteren dus glijmiddel gekocht. Dat is ook echt fantastisch zeg. Beetje jammer dat de de verkoopster me niet geloofde, ondanks dat ze zelf pluizige krullen had.

Vandaag co-wash, krullencreme en gel proberen. Ik krijg zelf het idee dat het beter gaat zonder conditioner, maar het kan ook zijn dat ik gewoon de verkeerde heb.
En ik heb gisteren dus glijmiddel gekocht. Dat is ook echt fantastisch zeg. Beetje jammer dat de de verkoopster me niet geloofde, ondanks dat ze zelf pluizige krullen had.

maandag 12 augustus 2019 om 09:26

maandag 12 augustus 2019 om 09:56
Heb een slechte nacht gehad maar mijn haar zit fantastisch. Krullen zijn goed stevig, geen harde krullen maar juist heel natuurlijk. Mijn haar is allesbehalve slap wat nog wel eens gebeurde met de shampoo die ik normaal gebruik.
Na het wassen gisteravond heb ik wel gezondigd want heb deze https://www.haarshop.nl/product/loreal-tna-siren-waves in mijn haar gescrunched. Deze had ik nog staan, 2 zelfs en vind het zonde om weg te gooien. Vanmorgen een 1/2 druppeltje Jojoba olie vermengd met wat water over mijn haarpunten. De föhn heb ik niet hoeven te gebruiken.
Ik ga me nog verdiepen in as i am cowash.
Over dat glijmiddel
. In de jaren 80 was het bij ons een hype om deo in je haarpunten te doen. Een deoroller over je handen laten glijden en dit in je haarpunten uitsmeren. Moest hier ineens aan denken nu ik dit lees.
Na het wassen gisteravond heb ik wel gezondigd want heb deze https://www.haarshop.nl/product/loreal-tna-siren-waves in mijn haar gescrunched. Deze had ik nog staan, 2 zelfs en vind het zonde om weg te gooien. Vanmorgen een 1/2 druppeltje Jojoba olie vermengd met wat water over mijn haarpunten. De föhn heb ik niet hoeven te gebruiken.
Ik ga me nog verdiepen in as i am cowash.
Over dat glijmiddel
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 10:08
8.33% gewijzigd
maandag 12 augustus 2019 om 09:57
Good Going Girl!helena2 schreef: ↑12-08-2019 08:17Je kunt na de kapper gewoon weer een final wash doen als je wil, met daarna dus een deepco. Dan zijn alle siliconen er weer uit.

Welk fiber achtig spul bedoel jij (heb interesse!)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.