Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
maandag 12 augustus 2019 om 14:01
Ik heb de Aloe Vera gel van de Etos, dat scheelt weer gênante gesprekken bij de kassa...
Ik heb een grove kam die ik eigenlijk alleen gebruik na het douchen om te kammen. Goed geconditioneerd klit het niet, dus ik trek hem in drie halen door mijn haar. Werkt net wat fijner dan mijn vingers. Geen idee wat de CG methode hier over zegt.
Ik was mijn haar trouwens voor het slapen en dan met nat haar naar bed. Word ik met een krullenbol wakker, idd de Lazy CG!
De kapper doet het wel met diffuser, dan heb ik toch meer krul vooral wanneer het langer is.
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een kapper in Den Haag (qua knippen, niet qua producten! Maar die neem ik zelf gewoon mee)... stuur maar PB.
Weet iemand welke stoffen je op moet letten met verven/bleken? Ik denk liefst niet qua CG methode, maar ja.... Er staat wel een lijstje bij de FB groep, maar mijn kapper heeft andere producten.

Ik heb een grove kam die ik eigenlijk alleen gebruik na het douchen om te kammen. Goed geconditioneerd klit het niet, dus ik trek hem in drie halen door mijn haar. Werkt net wat fijner dan mijn vingers. Geen idee wat de CG methode hier over zegt.
Ik was mijn haar trouwens voor het slapen en dan met nat haar naar bed. Word ik met een krullenbol wakker, idd de Lazy CG!

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een kapper in Den Haag (qua knippen, niet qua producten! Maar die neem ik zelf gewoon mee)... stuur maar PB.
Weet iemand welke stoffen je op moet letten met verven/bleken? Ik denk liefst niet qua CG methode, maar ja.... Er staat wel een lijstje bij de FB groep, maar mijn kapper heeft andere producten.
maandag 12 augustus 2019 om 14:58
Ja he?
Daarna slijt het.
"Clear Blue doe maar. O hallo buurman! Ja die. Nee contant. U ook prettige dag. Mijne wordt weer spannend. Dag hoor".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 12 augustus 2019 om 15:16
Haha. Ik had laatst, net toen ik de hele collectie Durex bij de Appie (met zelfscan!) in de tas had, gecontroleerd (steekproef). Ach, ik zit daar verder niet mee. Ze verkopen die spullen dus er zal wel vraag naar zijn 
Ik heb wel eens met een hoofd vol luizen in een doek gewikkeld anti-luis shampoo moeten kopen. Dat vond ik wel enigszins genant. Ook geen idee hoe ik aan die luizen kwam. Wat smerig zeg.
Zwangerschapstesten koop ik in bij Plein: 3 voor 3,50 euro. Niet omdat ik nou zo'n wild leven heb maar mijn menstruatie is al een jaar van de leg. En om nou op mijn 48e nog een kind te baren zie ik echt niet zitten.

Ik heb wel eens met een hoofd vol luizen in een doek gewikkeld anti-luis shampoo moeten kopen. Dat vond ik wel enigszins genant. Ook geen idee hoe ik aan die luizen kwam. Wat smerig zeg.
Zwangerschapstesten koop ik in bij Plein: 3 voor 3,50 euro. Niet omdat ik nou zo'n wild leven heb maar mijn menstruatie is al een jaar van de leg. En om nou op mijn 48e nog een kind te baren zie ik echt niet zitten.
maandag 12 augustus 2019 om 15:18
Ik zou dan zeggen als de caissiere zegt of ik vragen over het product heb: Ja....ik ga het voor het eerst gebruiken.....hoe moet het precies?Renee_XX schreef: ↑12-08-2019 13:58Hahaha levensgenieter.
Kweek je wel een gladde rug mee natuurlijk.
De eerste keer in de rij voor sperti of glijmiddel en dat de cassierre dan ook nog vraagt (met expres zo een hoge scherpe stem) heeft u nog vragen over het product..... is altijd eng.
Op het moment dat de cassierre je aan kijkt met een blik van I know.... het product scant of het paracetamol is, dan is het alweer wat minder ongemakkelijk.

maandag 12 augustus 2019 om 15:20
Gefeliciteerd, u heeft hiermee de Gêne-Wisselbeker gewonnen!

maandag 12 augustus 2019 om 16:29
Oscha_ schreef: ↑12-08-2019 13:21Zit er anders een bodyshop in de buurt? Daar kan je ook goed uit te voeten. Ik wil altijd graag alles van hetzelfde merk, anders word ik onrustig...
Zelf net een set boucleme besteld bij lookfantastic met 18% zomerkorting. Ben benieuwd. En moet ook nog een föhn met diffuser
dank voor de tip Oscha_, ik ben inmiddels geslaagd bij de etos en gisteren begonnen

bij de action zag ik nu föhns met diffusers staan, voor 9 euro. ze zijn vast niet zo top als de dure merken, maar misschien een goed begin?

maandag 12 augustus 2019 om 17:30
Ik stond een aantal jaar geleden met condooms en morning-afterpil bij de kassa, stond de scouting-leiding van mijn kinderen achter de kassaVery__Cherry schreef: ↑12-08-2019 13:47Troost je, het kan altijd erger.. de keren dat ik in mijn wilde jaren bij de Etos stond voor zwangerschapstesten en morning afterpillen zijn inmiddels ook niet meer op twee handen te tellen![]()

Aambeienzalf heb ik vaker nodig en schaam ik mij niet voor, al ben ik erg blij dat ik t tegenwoordig gewoon bij appie meebestel

maandag 12 augustus 2019 om 17:32
Die action-föhns heb ik al een paar keer aangeprezen zien worden in de cg-fb-groep.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 17:45
0.39% gewijzigd
maandag 12 augustus 2019 om 17:53
Ik ga even kijken naar je advies. Dank je!
De facebooksite vind ik rommelig en weinig info geven. Ik vind het op dit forum iets duidelijker.

maandag 12 augustus 2019 om 17:55

maandag 12 augustus 2019 om 17:57
Als je een kant en klaar starterslijstje zoekt, of een lijst met producten, is de fb-pagina juist heel handig. Heb je bij de albums gekeken? En bestanden en aankondigingen?

maandag 12 augustus 2019 om 18:05
Echt haarlak volgens mij niet, maar er zijn wel verschillende gelsprays, bijv van taft (thickening spray) of van bouncecurls.
Van glijmiddel heb ik geen verstand.

maandag 12 augustus 2019 om 18:08
Oh, deed jij het wel op droog haar?
Nou ja, ik ga het ook halen en dat maar uitproberen beide op nat en op,droog haar.
Sally, die taft zoek ik even op.
Omdat mijn haar toch wel inzakt wil ik die poeder ook gaan proberen.
Als ik het op mijn kop diffuse krijg ik wel goed volume maar zo in de lucht niet echt.
Bedankt!!
maandag 12 augustus 2019 om 18:11
Bergje, ik heb die testjes ook gedaan maar kom er niet helemaal uit. Voor mij is het belangrijkste dat ik niet te zware producten gebruik omdat mijn haar heel fijn is.
Heel belangrijk is de 'final wash' om alle rommel uit je haar te krijgen. Ik gebruik hiervoor Kruidvat Euro Profit en daarna een deep conditioner (bijv de zwarte Novex, zonder proteine, of de rode Novex met proteine of de Andrelon Kokos Boost).
W.b. het stylen... zoveel opties. Je kunt een leave -in gebruiken (ik heb Curls Blueberry Bliss, zit wel proteine in), of een gel (ik heb Bouncecurls creme gel, Ecoslay Orange Marmalade en ook net Eco Styler Olive oil gel besteld, die is nl. spotgoedkoop). Sommigen gebruiken ook nog een mousse of een creme. Het belangrijkste is dat er geen 'rommel' in deze producten zit (zoals siliconen).
Op curlsbot kun je de ingredienten van een product invoeren en checken of het CG is of niet.
Er is helaas niet een kant en klaar startpakket. Het is ook even uitproberen. Gelukkig kun je ook met goedkope producten de CG methode toepassen. Ik ga zelf een beetje af op wat anderen aanraden.
Heel belangrijk is de 'final wash' om alle rommel uit je haar te krijgen. Ik gebruik hiervoor Kruidvat Euro Profit en daarna een deep conditioner (bijv de zwarte Novex, zonder proteine, of de rode Novex met proteine of de Andrelon Kokos Boost).
W.b. het stylen... zoveel opties. Je kunt een leave -in gebruiken (ik heb Curls Blueberry Bliss, zit wel proteine in), of een gel (ik heb Bouncecurls creme gel, Ecoslay Orange Marmalade en ook net Eco Styler Olive oil gel besteld, die is nl. spotgoedkoop). Sommigen gebruiken ook nog een mousse of een creme. Het belangrijkste is dat er geen 'rommel' in deze producten zit (zoals siliconen).
Op curlsbot kun je de ingredienten van een product invoeren en checken of het CG is of niet.
Er is helaas niet een kant en klaar startpakket. Het is ook even uitproberen. Gelukkig kun je ook met goedkope producten de CG methode toepassen. Ik ga zelf een beetje af op wat anderen aanraden.
maandag 12 augustus 2019 om 18:13
maandag 12 augustus 2019 om 18:17
Je miste denk ik het 'en morningafterpillen' later in mijn zin

Ik rotzooide maar wat aan en heb nooit kinderen gewild. En dacht dat met grote letters op mijn rug stond elke keer, bij de Etos. Maar er zijn natuurlijk ook vrouwen die wél kinderen willen en netjes plannen... helemaal niet aan gedacht toen