Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Ik heb gisteren voor het eerst trouwens lijnzaadgel gemaakt.
Was wel even een gedoetje :rolling: Ik had geen trechter en probeerde dat dus in een klein flesje te krijgen. Alleen dat spul is super slijmerig, ging gelijk alles over het flesje heen :'(
Lady_Day schreef:
12-08-2019 18:13
Nou ja, mijn haar was al droog toen ik de ingeving had glijmiddel te proberen. Tot nu toe geen pluis maar ik vind de geur van dat spul wel heel sterk en niet op een positieve manier.
Oh getsie.
Ik vind juist al die maskers en zo heerlijk ruiken, dat je de hele dag door van die lekkere vlagen kokos en boemetjes-in-lentebries aroma's opvangt.
Robinson schreef:
12-08-2019 18:17
Was wel even een gedoetje :rolling: Ik had geen trechter en probeerde dat dus in een klein flesje te krijgen. Alleen dat spul is super slijmerig, ging gelijk alles over het flesje heen :'(
Welke verhouding had je gebruikt?
Bergje, je kunt pas starten als je de testjes hebt gedaan. In de openingspost van Curls Cult staat de link, volgens mij.

Na de testjes kun je pas goed advies krijgen.
anoniem_368834 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:22
0.60% gewijzigd
In de groep van Curly Forever vind je bij de bestanden handige overzichten + starterssetjes budget en Holland&Barret.
Robinson schreef:
12-08-2019 18:17
Oh wat moedig. Ik las dat je het maar een week of 2 kunt bewaren (in de koelkast). Daar ben ik dan weer te lui voor.
Bergje65 schreef:
12-08-2019 17:53
Ik ga even kijken naar je advies. Dank je!
De facebooksite vind ik rommelig en weinig info geven. Ik vind het op dit forum iets duidelijker.
De fb groep is zo overzichtelijk als wat, maar je moet wel even serieus kijken.
Als je op het woord Albums klikt op de pagina, zie je keurig geordend een stuk of 23 'produktgroepen' die allemaal CG proof zijn. Je kan zó kiezen! En het varieert allemaal van Kruidvat tot duur.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
haha VC. hier hetzelfde een aantal jaar geleden, beetje rotzooien en dan naar de drogist moeten voor een test. ik probeerde altijd heel zogenaamd hoopvol te kijken, in de hoop dat de cassiere dan dacht dat het een gewenste, geplande zwangerschap zou zijn :-D
chocho schreef:
12-08-2019 18:19
Welke verhouding had je gebruikt?
Eerst had ik 300 ml en 3 eetlepels lijnzaad. Maar toen was erg dun. Maar had volgens mij ook te kort gekookt.
Heb daarna opnieuw gemaakt, 250 ml en 3 flinke eetlepels.
chirimoya schreef:
12-08-2019 18:35
haha VC. hier hetzelfde een aantal jaar geleden, beetje rotzooien en dan naar de drogist moeten voor een test. ik probeerde altijd heel zogenaamd hoopvol te kijken, in de hoop dat de cassiere dan dacht dat het een gewenste, geplande zwangerschap zou zijn :-D
Ja dat! :biggrin:
Met roze blosjes, zachtjes neuriënd en een hele shitload aan Zwitsal in je mandje. Alsof je je leven hélemaal op orde hebt :rofl:
Robinson schreef:
12-08-2019 18:37
Eerst had ik 300 ml en 3 eetlepels lijnzaad. Maar toen was erg dun. Maar had volgens mij ook te kort gekookt.
Heb daarna opnieuw gemaakt, 250 ml en 3 flinke eetlepels.
Thanks, en ik denk gebroken lijnzaad he, geen hele zaadjes.
Als ik komend weekend tijd (=zin) heb ga ik het ook proberen.
Juist wel hele lijnzaad! Anders gaat door de zeef heen denk ik ;)
Robinson schreef:
12-08-2019 19:00
Juist wel hele lijnzaad! Anders gaat door de zeef heen denk ik ;)
Oh, haha! Lost dat wel goed op?
Ik heb de test gedaan. De uitslag is:

- lage elasticiteit
- lage/normale porositeit
- Grof
- krultype 2c

Mn haar ziet er, als ik er niks aan doe, ongezond en pluizig uit. Een soort ontploft schaamhaar.

Ik popel om te beginnen!
Very__Cherry schreef:
12-08-2019 18:28
De fb groep is zo overzichtelijk als wat, maar je moet wel even serieus kijken.
Als je op het woord Albums klikt op de pagina, zie je keurig geordend een stuk of 23 'produktgroepen' die allemaal CG proof zijn. Je kan zó kiezen! En het varieert allemaal van Kruidvat tot duur.
Nou ga ik misschien iets heel doms zeggen maar ik zit al 10 minuten naar de Facebookpagina van die groep te kijken en ik zie nergens het woord 'Albums' staan.
Wel 'bestanden' maar dat bedoel je niet volgens mij.
Met een lage elasticiteit en lage/normale porositeit is het voor jou beter om geen producten met proteine te gebruiken. Lichte producten dus.
Hillegonda1 schreef:
12-08-2019 19:31
Nou ga ik misschien iets heel doms zeggen maar ik zit al 10 minuten naar de Facebookpagina van die groep te kijken en ik zie nergens het woord 'Albums' staan.
Wel 'bestanden' maar dat bedoel je niet volgens mij.
Helemaal bovenaan, voor alle posts.
Hillegonda, staat onder files/bestanden idd.
Nou, niet te vinden gewoon.......zo gek
Lady_Day schreef:
12-08-2019 19:33
Met een lage elasticiteit en lage/normale porositeit is het voor jou beter om geen producten met proteine te gebruiken. Lichte producten dus.
Ik shop heel graag bij de DM. Is er een overzicht van hun producten die voor mij goed zijn?
En kan ik in de transitie-periode mijn haren in een staart dragen? Ik heb een representatieve baan en kan er niet voor schandaal bij lopen.
Hillegonda1 schreef:
12-08-2019 19:39
Zo dan?

https://imgur.com/a/5Ly7Vay
Ja, gevonden, bij de foto's....hehe.....thanks!
Hillegonda1 schreef:
12-08-2019 19:39
1. Men neme uw leesbril ... :biggrin:
Nee je 'swipet' die grijze ovalen met " aankondigingen", "videopartys" en "fotos" erop even naar links en dan zie je meer grijze ovalen verschijnen, met evenementen, bestanden, albums etc erop.
Bergje65 schreef:
12-08-2019 19:42
Ik shop heel graag bij de DM. Is er een overzicht van hun producten die voor mij goed zijn?
En kan ik in de transitie-periode mijn haren in een staart dragen? Ik heb een representatieve baan en kan er niet voor schandaal bij lopen.
Ik heb geen idee wat ze bij DM verkopen. Sorry.

Staart kan altijd natuurlijk maar ik moet zeggen dat het bij mij al snel veel beter zat.
Of het nu ontploft schaamhaar is of nog 'in transitie'... ik denk dat het wel meevalt met haar dat echt niet zit.

Ik had het idee dat mijn haar wat vettig was, in de eerste week. Maar dat was meer mijn eigen gevoel, dan dat andere mensen het ook vonden. Ik kreeg namelijk veel complimenten. Nog steeds ;-)
In de eerste week deed ik het ook nog niet goed, dus het verklaarde wel het vettige gevoel, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven