Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Op mijn werk heb mijn haar ook in een knot, soms ook met haarband.
Dat is helaas niet anders.
Uitgaande dat mn haar in de toekomst gezond, krullend en glanzend is...... is het dan ook zo dat ik op vakantie kan gaan zwemmen en het aan de lucht kan laten drogen zonder dat ik eruit zie als een lid van de Kelly-familie??
Bergje65 schreef:
12-08-2019 19:42
Ik shop heel graag bij de DM. Is er een overzicht van hun producten die voor mij goed zijn?
En kan ik in de transitie-periode mijn haren in een staart dragen? Ik heb een representatieve baan en kan er niet voor schandaal bij lopen.
Die FB pagina heeft ook een zoekfunctie, als je DM intypt komt er vanalles naar voren.
Onder mapje fotos-->albums staan producten gerangschikt op product type en proteine vrij etc.
Bergje65 schreef:
12-08-2019 20:26
Uitgaande dat mn haar in de toekomst gezond, krullend en glanzend is...... is het dan ook zo dat ik op vakantie kan gaan zwemmen en het aan de lucht kan laten drogen zonder dat ik eruit zie als een lid van de Kelly-familie??
Pool party uit myhairshop!
Met dank aan VC :hihi:
Robinson schreef:
12-08-2019 20:29
Die FB pagina heeft ook een zoekfunctie, als je DM intypt komt er vanalles naar voren.
Onder mapje fotos-->albums staan producten gerangschikt op product type en proteine vrij etc.
Waar vind ik die zoekfunctie?
Bergje65 schreef:
12-08-2019 19:42
Ik shop heel graag bij de DM. Is er een overzicht van hun producten die voor mij goed zijn?
En kan ik in de transitie-periode mijn haren in een staart dragen? Ik heb een representatieve baan en kan er niet voor schandaal bij lopen.
Transitieperiode? Zo dramatisch is het allemaal niet.
En je kan je haar dragen zoals je wil.
Bergje65 schreef:
12-08-2019 20:50
Waar vind ik die zoekfunctie?
Op de FB pagina.
Maar je zult ook zelf wel een beetje moeite moeten doen met inlezen, informatie van fb pagina afhalen etc in plaats van dat alles voorgekauwd wordt ;)
Robinson schreef:
12-08-2019 20:59
Op de FB pagina.
Maar je zult ook zelf wel een beetje moeite moeten doen met inlezen, informatie van fb pagina afhalen etc in plaats van dat alles voorgekauwd wordt ;)
Dat is niet makkelijk als nieuwkomer. Je wordt meegezogen en gebombardeerd met zoveel informatie.
Bergje65 schreef:
12-08-2019 21:24
Dat is niet makkelijk als nieuwkomer. Je wordt meegezogen en gebombardeerd met zoveel informatie.
Ik ben al anderhalf jaar bezig en ben er nog steeds niet. Lezen, YouTube filmpjes kijken, trial and error etc. Het is geen quick fix helaas
Zo, ik ga ook beginnen.

Heb net een mega bestelling bij Myhairshop gedaan. Twee soorten deepmask (met en zonder proteïne), een co-wash, een CG shampoo en 2 stylingsspullies (met en zonder proteïne) een goede kam, satijnen haarbonnet, spray-flesje (ipv plantenspuit) en nog een conditioner cap en gewone badmuts.

Ik kon mijn haartype niet echt bepalen (of zit er tussen in) dus ik denk dat ik producten met en zonder proteïne ga afwisselen.

Ik heb geen leave-in conditioner besteld want dat hoefde niet perse met fijn haar en met deze methode ga ik al zo ontzettend meer voeding geven dan ik gewend was, dus ik kijk het eerst even aan.

80 euro, kasjing maar als ik het doe, doe ik het goed en ik geloof wel in deze methode. Ik heb van mezelf wel type 3 a krullen maar het is niet best met ze gesteld momenteel. Ik verf het ook nog en zwem 2 keer per week.
(Het had overigens goedkoper gekund, maar ik wilde alles in een keer vanuit een webshop).

Nu nog de final wash shampoo bij het Kruidvat en wat micro-vezelhanddoeken bij de Action gaan scoren en ik kan los.

Keep you posted
@verycherry, was jij niet degen die zweerde bij een bepaalde haarmousse die uit de handel ging?
Bergje65 schreef:
12-08-2019 21:24
Ik ben ook nieuwkomer.

Gewoon rustig zoeken en lezen. Eerst de juiste producten en kijken hoe dat gaat, dan kan je langzaam uitbreiden en eventueel vervangen. Het hoeft niet meteen goed te gaan.
En meegezogen en gebombardeerd? Je zoekt het toch zelf op?
Ik vond het ook wat overweldigend toen ik begon hoor. Zoveel producten, zoveel meningen. Ik ben maar gewoon begonnen. VC had het over Europrofit shampoo, Blueberry Bliss en Bouncecurl gel en iemand anders had het over Andrelon Kokosboost masker. Ik had al CG shampoo en conditioner.

Ik heb het gewoon gekocht en ben het gaan gebruiken. Ik werd ook helemaal gek van al die testjes. Ik heb hoog poreus haar maar toch wil ik niet teveel proteine gebruiken want mijn haar is ook fijn en dun.

Dit gebruikte ik en werkte goed voor mij:

1. Final wash: Europrofit (Kruidvat)
2. Masker: Andrelon Kokos Boost (elke drogist)
3. Haarzeep _ conditioner van HelemaalShea (online)
4. Leave in van Curls - Blueberry bliss (online)
5. Gel - Bouncecurl creme gel (online)

Nu experimenteren:

Stap 3 heb ik nu vervangen door As I am co-wash (online) en ik heb een Novex black deepco en Ecoslay Orange Marmalade gel.

Producten breng ik aan op kleddernat haar en ik wikkel mijn haar daarna in een t-shirt zodat het overtollige water opgenomen wordt. Geen badstof handdoek gebruiken!

Ik laat het natuurlijk drogen en probeer er van af te blijven tot het (bijna) droog is.
O ja, en als je denkt dat je de combi hebt gevonden dan heeft je haar ineens weer iets anders nodig en kun je weer opnieuw beginnen :) .
Ik denk inderdaad dat het heel veel experimenteren is en je haar verandert natuurlijk ook.
Ik heb net ook even filmpjes zitten kijken, maar boy oh boy wat gaat er een boel leave-in conditioner en vooral gel in dat super natte haar.
Je moet het er echt mee super-soaken.

Zo anders dan wat ik gewend ben.

Gaat ook veel meer tijd kosten......
Hillegonda1 schreef:
12-08-2019 22:43
Ik heb net ook even filmpjes zitten kijken, maar boy oh boy wat gaat er een boel leave-in conditioner en vooral gel in dat super natte haar.

Voor mij werkt dat niet hoor. Dan heb ik zielige slierten langs mijn gezicht hangen. Leave-in lijkt mijn haar sowieso niet fijn te vinden, maar misschien heb ik de juiste nog niet gevonden.
Klinkt interessant deze methode: heb veel krul, met nog meer pluis.. Maar ik verf mijn haar wel (iedere 4 weken bij de kapper), heeft het dan wel zin? Of moet je dan na iedere keer kapper zo'n final wash doen?
every journey starts with a single step
runningmonster schreef:
12-08-2019 21:30
@verycherry, was jij niet degen die zweerde bij een bepaalde haarmousse die uit de handel ging?
Jeetje wat heb jij n scherp geheugen! :)
Ja ik ben toch zeker anderhalf jaar naarstig op zoek geweest naar de Palmer's Olive Oil mousse. Heb ook mijn hele familie en vriendenkring gemobiliseerd en aanwijzingen gegeven voor deze Missie. Maar helaas helaas. Dat spul was echt Da Bomb.
Hij is niet CG hoor, maar bovenstaande was ook allemaal voor mijn brainwash.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
firedraakje, ik verf mijn haar ook (om de 8 weken ongeveer) en daarna doe ik de final wash weer en een deepco.
Hillegonda1 schreef:
12-08-2019 22:43

Jij bent goed bezig al! :D
Dat soaken klopt, maar daarna knijp je met n tshirt het overtollige vocht eruit en knijp je ahw je krul erin.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Lady_Day schreef:
12-08-2019 23:05
firedraakje, ik verf mijn haar ook (om de 8 weken ongeveer) en daarna doe ik de final wash weer en een deepco.
Dank. Dan ga ik me er ook eens in verdiepen.. Eerst maar eens die testjes doen om te kijken of ik nu juist wel of geen proteïne nodig heb enzo.
every journey starts with a single step
Very__Cherry schreef:
12-08-2019 23:03
Jeetje wat heb jij n scherp geheugen! :)
Ja ik ben toch zeker anderhalf jaar naarstig op zoek geweest naar de Palmer's Olive Oil mousse. Heb ook mijn hele familie en vriendenkring gemobiliseerd en aanwijzingen gegeven voor deze Missie. Maar helaas helaas. Dat spul was echt Da Bomb.
Hij is niet CG hoor, maar bovenstaande was ook allemaal voor mijn brainwash.
Ach curlies onder elkaar, dat schept toch een band :-P) . Ik heb toen nog zo'n bus besteld bij bol.com maar dat deed niets voor mijn haar. De grap is dat ik het boek van Lorraine Massey 20 jaar geleden al had hoewel ik daar niet veel uit herken qua huidige cg methode.
Ik kwam deze volume poeder tegen van het Kruidvat, maar zie nergens de ingredieënten dus kan hem niet door de curlsbot halen.

Weet iemand of deze CG approved is?

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-effex- ... /p/2768746

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven