Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
In de recensies van onze hotels werd veel geklaagd over opdringerige straatverkopers. Die waren ook inderdaad heel irritant, maar later hoorde ik dat die mensen niet elke dag te eten hebben. De kinderen waren dolgelukkig als je ze een klein pakje sap of een pak koekjes gaf, want dat was iets wat ze zelf nooit zouden kunnen kopen. Die straatverkopers en bedelaars zijn inherent aan vakantie houden in heel arme landen, ik ben er voor mezelf nog niet uit wat ik daar van vind (en wat de beste manier is om ermee om te gaan).
Alle reacties Link kopieren
Engelsen die in een hotel in Dubrovnik bij de receptie gingen klagen dat er geen "decent cup of tea" te krijgen was.
Ik lag afgelopen jaar in bad in een hotel in Texas. Toen kon ik goed onder de rand kijken van het toilet. Gatver, een hele brede rand met schimmel en vieze zwarte zooi. Dat kon je niet zien als je vlakbij het toilet stond.

Ik heb een foto van het toilet gemaakt en aan de receptioniste laten zien. Ze was niet zo onder de indruk geloof ik. Ik heb het bij de recensie er wel bij gezet.

Een paar maanden geleden in een pas geopend bbq restaurant gegeten. Zulke vriendelijk mensen, zij deden zo hun best, maar het vlees was zwart en uitgedroogd, we zaten in de rook van de bbq’s (geen afzuiging binnen) en wij kregen bier dat over datum was.

Ik kreeg per mail de vraag om een recensie. Die heb ik ook gegeven, heel eerlijk beschreven wat er allemaal fout ging maar ook complimenten voor het personeel gegeven. De eigenaar mailde terug dat ze heel erg blij waren met mijn commentaar en tips. Ik heb geen recensie op hun of andere sites gezet.

Ik verbaas mij ook soms over kritiek over het eten. Dan is er mega veel keus en is het heerlijk en hebben ze toch nog te zeuren. Bv dat er elke dag pasta is. Ja dat klopt, elke dag andere pasta, maar ook diverse soorten rijst, aardappels, frietjes etc etc.
MinkeDeWit schreef:
13-08-2019 12:19
In de recensies van onze hotels werd veel geklaagd over opdringerige straatverkopers. Die waren ook inderdaad heel irritant, maar later hoorde ik dat die mensen niet elke dag te eten hebben. De kinderen waren dolgelukkig als je ze een klein pakje sap of een pak koekjes gaf, want dat was iets wat ze zelf nooit zouden kunnen kopen. Die straatverkopers en bedelaars zijn inherent aan vakantie houden in heel arme landen, ik ben er voor mezelf nog niet uit wat ik daar van vind (en wat de beste manier is om ermee om te gaan).
Maar ook hier geldt: dat kun je het hotel niet aanrekenen en de vakantieganger kiest er voor om naar een minder welvarend land te gaan (en kan er dus rekening mee houden dat er straatverkopers/bedelaars zijn). Ik ben het met je eens dat het soms lastig is hoe je daar mee om moet gaan. Toen wij in februari 2011 in Egypte waren, bleek dat een groot aantal toeristen het voor gezien hielden (vanwege de onrust in Cairo). Voor veel van de straatverkopers stopte op dat moment de primaire bron van inkomsten. Hoewel ik niet van de nep Gucci/Rolex/etc ben (sterker nog, ik haat dat) hebben we soms ook gewoon wat afgenomen en vervolgens in het hotel gelaten om hen een plezier te doen (gewoon geld geven werd nl. als beledigend ervaren en niets doen vonden we ook niet helemaal kunnen)...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:56
iemand die op groepsreis naar Italie ging en klaagde over elke dag pasta
Joh...

geven jullie ooit slechte recensies? ik heb daar echt moeite mee.
Afgelopen vakantie (wij huren huizen van particulieren) was de eigenaar in mijn ogen erg aanwezig. Kwam elke dag onaangekondigd langs.
Dat verwerk ik dan in de recensie wel, maar op een wat verborgen manier (want hij bedoelde het echt wel aardig). De goede lezer snapt me, hoop ik

Ik omschrijf dan vooral duidelijk wat ik niet zo goed vond en waarom en beschrijf ook altijd de goede punten. Er zijn namelijk altijd goede punten. En ik blijf netjes en respectvol in mijn woordkeus, de meeste bedrijven doen namelijk echt hun best, maar laten soms een steekje vallen, zelden een bedrijf getroffen dat er op uit is zo veel mogelijk mensen bewust te bedonderen.
Aan de andere kant snap ik ook niet waarom in een hotel niet aan de obvious dingen gedacht wordt. Zo had ik vorig jaar een op zich prima hotel (in NL), maar er zat niks voor de ramen, waardoor je om half 5 ‘s nachts al klaarwakker naar het plafond lag te staren (het was juni). Ook was er een prachtig groot balkon, maar geen enkele stoel of tafel en de stoelen van binnen mochten niet mee naar buiten, stond er specifiek vermeld.

En afgelopen mei in Portugal zaten we in een prachtig appartement, behoorlijk groot en luxe, maar de veren staken door de matrassen en ik heb dan ook de hele week met rugpijn gelopen. Ook was er een keuken die nog groter was dan mijn keuken thuis (en die is al flink), maar er was alleen 1 kookpan en 1 schaal, wat bestek, miniborden die meer op schoteltjes leken en een paar glazen (1 wijnglas en 3 longdrinkglazen). Ik vind dat echt bizar en al helemaal dat de recensies allemaal alleen maar lovend waren.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:45
2.39% gewijzigd
Het leukste vind ik trouwens reviews die ingaan op voorgaande reviews.

Review 1 een hoop gezeik en getrut over een basic accomodatie waar van alle kanten afstraalt dat ze niets gewend zijn en nog geen vijf cent willen uitgeven voor hun wensen.
Review 2 bestaat uit een zakelijke omschrijving van de accomodatie en toelichting op hun rating. Met als toevoeging “Alhoewel je altijd mensen zult blijven houden die menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten en pissig zijn dat er geen lokale social deal te vinden was voor een broodje en flesje frisdrank”.
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:07
ik denk wel, dat daar vaak het probleem zit.
Mensen boeken via een vrij-anonieme website een vakantie op basis van een foto van de hotelkamer en het zwembad.
Welk land het is, maakt ze al amper uit.

Haaa, dat was in nineties met al die mensen die voor een prikkie naar Isla Margaritha gingen.
Die begonnen na 4 uur vliegen in het vliegtuig te sputteren dat het zo lang duurde en dat vorig jaar Benidorm of Mallorca maar 3 uur vliegen was.

Geen idee dat ze naar Venezuela gingen.
Andersom schreef:
13-08-2019 11:21
In Frankrijk mag een camping zichzelf sterren geven. Is gewoon een optelsom. Voor elke faciliteit die je biedt verdien je sterren. Daar zijn regels voor, maar die zeggen niets over de kwaliteit van het gebodene. Tien douches per honderd gasten geeft meer recht op sterren dan vijf douches per honderd. Het gaat dan niet om hoe schoon door douches zijn of hoe warm.

En dan gaan mensen in recensies schrijven dat de camping het aantal sterren dat ze op de website aanvoeren niet waard is.

Verdiep je dan even in het systeem.
Dit wist ik niet. En tja, ik had me natuurlijk in het systeem kunnen verdiepen, maar ik heb me serieus nooit afgevraagd hoe dit tot stand komt. Weer wat geleerd.
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 12:52
Haaa, dat was in nineties met al die mensen die voor een prikkie naar Isla Margaritha gingen.
Die begonnen na 4 uur vliegen in het vliegtuig te sputteren dat het zo lang duurde en dat vorig jaar Benidorm of Mallorca maar 3 uur vliegen was.

Haha, dat is wel heel erg! Net zoals bij de vakantieman of zo, dat die mensen op een kaart moesten aanwijzen waar ze waren en dan in plaats van Bordeaux Kuala Lumpur aanwezen.
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 12:52

Vond ik vroeger altijd leuk, de Vakantieman. “En kunt u aanwijzen waar we nu zijn op deze globe?” *man wijst de Dominicaanse Republiek aan terwijl hij aan een of andere Spaanse costa ligt te grillen*
Deze kennen jullie vast ook wel, maar moet er toch wel weer om lachen nu ik ze teruglees:
https://www.prijsvrij.nl/weblog/reisnie ... ieklachten
MinkeDeWit schreef:
13-08-2019 12:19

Ik vind het afschuwelijk en mijd die plekken als de pest.
Een beetje decadent op mijn vette reet liggen vreten en drinken in hun mooie baaitjes (vaak in een hotel van een internationale keten, dus nauwelijks geld dat naar de locals vloeit) en dan met een arrogant hoofd de straatverkopers afpoeieren die daar nota bene op straat staan omdat ze niet op het strand (van de hotels) mogen komen.

Ik zag een docu-film waarbij in Kenia zelfs een touw gespannen was op het strand waar de locals achter moeten blijven en die stonden daar dan op wacht tot er een toerist op zou staan en een wandelingetje zou maken naar de branding.

Dan blijf ik liever in Europa.
klavertje-vier2019 schreef:
13-08-2019 12:59
Deze kennen jullie vast ook wel, maar moet er toch wel weer om lachen nu ik ze teruglees:
https://www.prijsvrij.nl/weblog/reisnie ... ieklachten
Oh ja, die bedoelde ik :hihi: :facepalm:
Ik lees en geef vaak recensies op TripAdvisor.
Ik heb afgelopen vakantie 1 wat mindere review geschreven. We zaten in een park waar zoveel mogelijk huisjes op een grasveld waren gezet.
Een gebied met veel muggen. In de ramen van het huisje zaten dan ook horren.
Maar de schoonmaak werkte met de deur open. Toen wij aankwamen hebben we eerst 50 muggen moeten doodslaan.
We kwamen er al snel achter dat we dat na elke schoonmaak weer opnieuw zouden moeten doen. Dus verzocht om niet meer schoon te maken.
De bedden waren prima en het personeel aardig.
Dit schrijf ik dan ook op.
De tip om niet te laten schoonmaken heb ik ook in een recensie gelezen en was daar blij mee.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ja dat vind ik ook altijd zo raar dat men niet weet waar het land waar ze nu zijn ongeveer ligt. Dat je het niet precies kan aanwijzen waar het is okee, maar laatst wees iemand Noorwegen aan i.p.v. Spanje geloof ik bij Max vakantieman.

Ik weet niet of ik de enige ben maar als ik da op de kamer kom denk ik meteen aan die mystery guest van "Zou het hier stoffig zijn?" of " Dit verdiend vast het Groeten van Max keurmerk (of niet) ". Niet dat ik dan alles ga checken en de keren dat ik onder een bed moest kijken omdat er iets onder was gerold lag er geen dikke stoflaag.
Leuk topic. We mogen eigenlijk best dat soort recensies quoten als we ze tegenkomen!

Ooit een beoordeling van een bungalowpark gelezen : laag cijfer, want in de snackbar had men twee kroketten en één kaassoufflé
(bij wijze van spreken) gekregen, terwijl ze twee kaassoufflés en één kroket hadden besteld...

(Sowieso zijn recensies soms hilarisch. Een glazen schaal van IKEA werd negatief beoordeeld, want hij was kapot nadat men hem had laten vallen....)
TsumTsum schreef:
13-08-2019 12:08
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag. En ik bekijk op de site of er foto's zijn van het ontbijt buffet zodat ik aan de hand daarvan kan bepaalden of ik dat het waard vind.
4,50 voor een hotelontbijt, en al helemaal in Parijs, is een koopje. Veel meer had je echt niet kunnen verwachten.
TsumTsum schreef:
13-08-2019 13:07
Ja dat vind ik ook altijd zo raar dat men niet weet waar het land waar ze nu zijn ongeveer ligt. Dat je het niet precies kan aanwijzen waar het is okee, maar laatst wees iemand Noorwegen aan i.p.v. Spanje geloof ik bij Max vakantieman.

En een land midden in Europa, zonder zee, ipv een Grieks eiland. Toen het een eiland bleek te zijn wees diegene IJsland aan.
Sommigen hebben duidelijk nog nooit een landkaart gezien.
Of zou het geregisseerd zijn, zoals zoveel van zulke programma's?
Rosalind schreef:
13-08-2019 13:09
4,50 voor een hotelontbijt, en al helemaal in Parijs, is een koopje. Veel meer had je echt niet kunnen verwachten.
Nou dit dus! Eens...

Wil niet lullig doen, maar 4,50 is vaak de fooi die ik achterlaat als ik ergens heb ontbeten..! En je kon nog eitjes bestellen ook..? Wat had je dan verwacht vraag ik me oprecht af (zeker voor Parijs)?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
amarna schreef:
13-08-2019 13:12
En een land midden in Europa, zonder zee, ipv een Grieks eiland. Toen het een eiland bleek te zijn wees diegene IJsland aan.
Sommigen hebben duidelijk nog nooit een landkaart gezien.
Of zou het geregisseerd zijn, zoals zoveel van zulke programma's?
Ze laten natuurlijk de reacties eruit van mensen die het wel weten en ik denk dat er best veel mensen zijn die echt geen idee hebben. Hebben nooit veel geleerd en ook totaal geen interesse denk ik.
Baggal schreef:
13-08-2019 13:14
Nou dit dus! Eens...

Wil niet lullig doen, maar 4,50 is vaak de fooi die ik achterlaat als ik ergens heb ontbeten..! En je kon nog eitjes bestellen ook..? Wat had je dan verwacht vraag ik me oprecht af (zeker voor Parijs)?
Inderdaad.
Een hele mooie, knusse B&B in Andalusië. Commentaar van nederlanders: er werd geen enkele Arische taal gesproken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
lemoos2 schreef:
13-08-2019 12:44
Het leukste vind ik trouwens reviews die ingaan op voorgaande reviews.

Review 1 een hoop gezeik en getrut over een basic accomodatie waar van alle kanten afstraalt dat ze niets gewend zijn en nog geen vijf cent willen uitgeven voor hun wensen.
Review 2 bestaat uit een zakelijke omschrijving van de accomodatie en toelichting op hun rating. Met als toevoeging “Alhoewel je altijd mensen zult blijven houden die menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten en pissig zijn dat er geen lokale social deal te vinden was voor een broodje en flesje frisdrank”.
Daar heb je volgens mij het meest aan, die tegenreacties die alles weer in perspectief zetten!
TsumTsum schreef:
13-08-2019 12:08
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag. En ik bekijk op de site of er foto's zijn van het ontbijt buffet zodat ik aan de hand daarvan kan bepaalden of ik dat het waard vind.
Welk hotel was dat? 4,50 voor een dergelijk ontbijt in Parijs is namelijk een superkoopje!
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven