Schrik ik af?
vrijdag 16 augustus 2019 om 22:22
Hey all,
Ik heb momenteel denk ik een beetje last van een quarterlife crisis. Ben een beetje bang dat ik in het leven ga falen ten opzichte van mijn doelstellingen etc en kan mij daar af en toe enorm over panieken. Daardoor ga ik over dingen nadenken, zo ook over het onderstaande:
Reeds had ik een gesprek met mijn moeder wat eindige in een meningsverschil..
Zij vindt namelijk dat ik als forever single mannen afschrik met mijn materiële uitstraling.
Ik houd van mooie dingen en als ik koop, koop ik graag relatief duurdere en kwalitatieve / duurzame dingen die jaren meegaan.
Nu heb ik bijvoorbeeld één sieraad met een echte diamant en verder geen andere sieraden, waarvoor ik heb gespaard. (ik koop liever 1 echte dan allemaal verschillende zirkonia's i.v.m het waardebehoud). Zij zegt met dat soort sieraden, schrik je een man af, "dan ben je een dure vrouw" etc. Een ander voorbeeld is dat ik een lease auto mag rijden van mijn werkgever en zij zegt neem maar geen audi, bmw, mercedes etc. omdat dat mannen ook afschrikt (verwende bitchen uitstraling vanwege mijn relatieve jonge leeftijd).
Verder werd het gesprek niet veel vriendelijker en kwam het erop neer dat:
- de man niet mij kan "betalen" nooit op mij zal vallen
- de man nwel op jou valt, dat zal doen vanwege jouw comfortabele leven en daarmee zijn voordelen.
Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik denk dat ik gewoon achter mijn eigen keuzes en leefstijl moet staan en mijzelf niet anders moet voordoen. Dat heeft namelijk geen zin.
* overigens verwacht ik niet dat iemand mij gaat onderhouden. Ik kan dat prima zelf, leven naar je koopkracht.
Van dit soort gesprekken word ik nog meer onzeker en twijfel of ik het allemaal wel goed doe.
Klopt het wat mijn moeder zegt? Schrikt het bovenstaande af?
MANY THANKS
Ik heb momenteel denk ik een beetje last van een quarterlife crisis. Ben een beetje bang dat ik in het leven ga falen ten opzichte van mijn doelstellingen etc en kan mij daar af en toe enorm over panieken. Daardoor ga ik over dingen nadenken, zo ook over het onderstaande:
Reeds had ik een gesprek met mijn moeder wat eindige in een meningsverschil..
Zij vindt namelijk dat ik als forever single mannen afschrik met mijn materiële uitstraling.
Ik houd van mooie dingen en als ik koop, koop ik graag relatief duurdere en kwalitatieve / duurzame dingen die jaren meegaan.
Nu heb ik bijvoorbeeld één sieraad met een echte diamant en verder geen andere sieraden, waarvoor ik heb gespaard. (ik koop liever 1 echte dan allemaal verschillende zirkonia's i.v.m het waardebehoud). Zij zegt met dat soort sieraden, schrik je een man af, "dan ben je een dure vrouw" etc. Een ander voorbeeld is dat ik een lease auto mag rijden van mijn werkgever en zij zegt neem maar geen audi, bmw, mercedes etc. omdat dat mannen ook afschrikt (verwende bitchen uitstraling vanwege mijn relatieve jonge leeftijd).
Verder werd het gesprek niet veel vriendelijker en kwam het erop neer dat:
- de man niet mij kan "betalen" nooit op mij zal vallen
- de man nwel op jou valt, dat zal doen vanwege jouw comfortabele leven en daarmee zijn voordelen.
Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik denk dat ik gewoon achter mijn eigen keuzes en leefstijl moet staan en mijzelf niet anders moet voordoen. Dat heeft namelijk geen zin.
* overigens verwacht ik niet dat iemand mij gaat onderhouden. Ik kan dat prima zelf, leven naar je koopkracht.
Van dit soort gesprekken word ik nog meer onzeker en twijfel of ik het allemaal wel goed doe.
Klopt het wat mijn moeder zegt? Schrikt het bovenstaande af?
MANY THANKS
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:40
5.02% gewijzigd
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:37
Toch wel slim van je broer.luiwammes schreef: ↑16-08-2019 22:39Het ligt eraan op wat voor mannen je valt. Sommige mannen vinden je misschien een patser, anderen houden juist van vrouwen die luxe weten te waarderen.
Mn broer houdt enorm van luxe maar neemt soms expres de Golf van Mn moeder mee naar een date i.p.v. zn Porsche en laat zijn Rolex bewust thuis. Hij is al lang vrijgezel en klaagt dat hij alleen gold diggers aantrekt. Hij ziet er uit als een patser, terwijl hij die spullen gewoon zelf heel mooi vindt en er oprecht van geniet en er ook hard voor heeft gewerkt.
Het is gewoon een kwestie van met de juiste persoon daten. Iemand met dezelfde interesse, in dit geval in mooie spullen. Die schrik je echt niet af, hoor.
Het nadeel in Nederland is dat veel vrouwen je of als patser zien of als potentiële geldboom. En dan heb je het best een beetje lastig... want doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Ik heb ook meer dan eens een date gelaten voor wat het was omdat de man in kwestie veel teveel bezig was met heel veel geld uitgeven aan bepaalde dingen. En daar ging het dan de hele avond over, alsof dat het enige interessante aan die man was.
Gek genoeg ben ik blijven plakken aan een man die dus net als jouw broer soms zijn rijkdom even op de achtergrond hield en gewoon een leuke en vreselijk grappige man was.
Want als Je enkel het uiterlijk vertoon bent dan ben je in wezen nogal saai. En hoe goed het nu ook gaat, geld kan je altijd kwijtraken. Hoe erg moet het zijn als dan ook je relatie nog eens strand.
Dus lekker in de golf van jullie moeder laten daten
trien30 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 09:26
29.56% gewijzigd
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:43
het frituurvet
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:45
Heb je een eigen huishouden? Dan kun je inderdaad prima voor jezelf en je levensstijl zorgen. Woon je nog thuis en hoef je alleen een bijdrage te leveren dan snap ik je moeder wat meer, omdat je dan nu (deels) in onderhoud wordt voorzien.
Met kwaliteit is niets mis, met een audi en bmw wel haha.
Toch kan ik me niet voorstellen dat een moeder op basis van een dure ketting en een dure autosmaak alleen, het beeld heeft dat je duur in onderhoud bent. Ben je nooit blij met iets simpelers?
Heeft ze ergens misschien gelijk? In hoe je dan bent of in hoe je overkomt?
Ga dáár eens een gesprek over aan. Dat helpt tenminste.
Met kwaliteit is niets mis, met een audi en bmw wel haha.
Toch kan ik me niet voorstellen dat een moeder op basis van een dure ketting en een dure autosmaak alleen, het beeld heeft dat je duur in onderhoud bent. Ben je nooit blij met iets simpelers?
Heeft ze ergens misschien gelijk? In hoe je dan bent of in hoe je overkomt?
Ga dáár eens een gesprek over aan. Dat helpt tenminste.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:52
Het lijkt me in de eerste plaats zeker niks om je voor te schamen dat je graag goede (dure) spullen koopt. Verder begrijp ik de gedachte van je moeder wel dat het afschrikt, al denk ik persoonlijk dat met name jouw gedrag hier invloed opheeft, meer dan de prijs van je kleren. Als jij bij een date op de wandeling na jullie etentje bij elke designerwinkel voor de etalage gaat aanwijzen wat je allemaal hebt of wil hebben, dan schrikt dat zeker af.
Anderzijds kun jij ook gewoon je dure hobby voortzetten op een manier waarbij je het meer voor jezelf houdt. Een burberry jas met de ruiten aan de binnenkant bijvoorbeeld, een goede Volvo ipv een Mercedes, een merkshirt zonder grote letters met GUCCI voorop, maar gewoon een klein logootje etc. En niet op insta ermee showen. Een beetje de style van 'oud geld' zeg maar. Dan zou je mannen echt niet afschrikken lijkt me.
Tot slot, 9 op de tien mannen valt het verschil tussen een diamant of zirkonia echt niet op, als ze überhaupt al opgemerkt hebben dat je dat sieraad draagt;)
Anderzijds kun jij ook gewoon je dure hobby voortzetten op een manier waarbij je het meer voor jezelf houdt. Een burberry jas met de ruiten aan de binnenkant bijvoorbeeld, een goede Volvo ipv een Mercedes, een merkshirt zonder grote letters met GUCCI voorop, maar gewoon een klein logootje etc. En niet op insta ermee showen. Een beetje de style van 'oud geld' zeg maar. Dan zou je mannen echt niet afschrikken lijkt me.
Tot slot, 9 op de tien mannen valt het verschil tussen een diamant of zirkonia echt niet op, als ze überhaupt al opgemerkt hebben dat je dat sieraad draagt;)
zaterdag 17 augustus 2019 om 00:20
Ik zie echt niet het verschil tussen een diamant en een zerkonia als ik gewoon iemand ontmoet en met ze praat. Ik denk niet dat veel mannen zoiets uit zichzelf opvalt tbh. Zolang jij er tijdens dates niet continu je welvaart benoemt, en er ook niet op let of hij h&m of dure merkkleding draagt (laat staan ernaar vragen) dan zou ik niet weten waarom een man zou afknappen op je leasebak en je voorliefde voor kwalitatief goede spullen. Ik heb vrienden en vriendinnen die er net zo instaan als jij een gewoon relaties hebben, ook wel met een partner die er geen moer om geeft of juist dol is op de Primark/Action etc. en zelf het liefst daarheen gaan. Als jij zoals je hier benoemt het echt niet uitmaakt hoe een man hierin staat en het er verder ook niet over hebt tijdens dates vind ik dat je moeder je onnodig op de kast jaagt. Houd haar op een afstand als het over je liefdesleven gaat in dat geval, is voor jullie beide beter lijkt me.
zaterdag 17 augustus 2019 om 00:30
Ik vind het mooi als mensen liever meer uitgeven aan iets van goede kwaliteit en dan wat minder vaak kopen. Dat is niet materialistisch maar duurzaam en getuigen van smaak. Dus jouw voorkeur van liever 1 mooi sieraad met een diamant dan een heleboel meuk kan ik wel waarderen.
Ik zie jou niks beweren over automerken, dat zijn blijkbaar de woorden van je moeder. Maar persoonlijk zal iemand (man of vrouw) met een voorkeur voor bmw, audi of mercedes mij waarschijnlijk minder aanspreken. Dat blijken toch vaak een bepaald soort, wat oppervlakkiger mensen met wie ik niet echt een klik heb. Maar dat is meer persoonlijke smaak gebonden dan wat anders. Het zou mij niet afschrikken, maar het zou voor mij wel een minpuntje zijn als een vrouw trots is op zo'n auto als het gaat om een duur, vrij nieuw exemplaar. Als het gewoon toevallig zo'n merk is ligt dat anders.
Ik zie jou niks beweren over automerken, dat zijn blijkbaar de woorden van je moeder. Maar persoonlijk zal iemand (man of vrouw) met een voorkeur voor bmw, audi of mercedes mij waarschijnlijk minder aanspreken. Dat blijken toch vaak een bepaald soort, wat oppervlakkiger mensen met wie ik niet echt een klik heb. Maar dat is meer persoonlijke smaak gebonden dan wat anders. Het zou mij niet afschrikken, maar het zou voor mij wel een minpuntje zijn als een vrouw trots is op zo'n auto als het gaat om een duur, vrij nieuw exemplaar. Als het gewoon toevallig zo'n merk is ligt dat anders.
zaterdag 17 augustus 2019 om 00:37
Je moeder is gek en jij zou je minder bezig kunnen houden met merken, zirkonia’s en diamanden. En verder; leef gewoon zoals je wilt. Waarom zou je überhaupt je leven afstemmen op ‘de toekomstige man’? Ben zoals je bent.
enn wijzigde dit bericht op 17-08-2019 00:43
50.16% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 17 augustus 2019 om 00:41
Statistisch gezien vallen veel mannen op een vrouw die het ‘minder’ voor elkaar hebben dan zij. Maar als je daar bewust naar gaat leven, ben je jezelf aan het wegmanipuleren. Niet doen dus! Er komt vanzelf een leuke man voorbij die voorbij de oppervlakkigheden kijkt, of juist jouw hang naar degelijke dingen van waarde op prijs stelt. Dat zegt namelijk ook iets moois over je karakter.
En het is wees zoals je bent!!
En het is wees zoals je bent!!
zaterdag 17 augustus 2019 om 08:05
Ik draag nooit dure sieraden omdat ik dan een doelwit wordt. Zelden denkt iemand "wat mooi; daar wordt ze echt mooier van". Vaker denkt men: "wat een uitslover". En de crimineeltjes zien in jou een aantrekkelijke uitstalling en hebben een idee wat voor prooi er bij jou in de slaapkamer ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 17 augustus 2019 om 08:09
Ik denk dat een man jouw gezelschap wil omdat hij jou leuk en interessant vindt en niet om een ketting. Over het algemeen wordt het door hem op prijs gesteld als je een goede smaak van kleding hebt. Het stond in de top vijf van wensen wat betreft partner: iemand die zich kan kleden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 17 augustus 2019 om 08:32
Dit.Trien30 schreef: ↑16-08-2019 22:37Je moeder praat onzin. Net zoals dat jij een comfortabel leven hebt zijn er ook zat mannen die dat hebben. Ik neem aan dat jij ook niet direct valt op een sjonnie in de schuldsanering?
Een leuk en fijn leven hebben zo der al te veel stres dat trekt leuke fijne mannen aan.
Je meer of minder voordoen dan dat je bent levert hoe dan ook op de lange termijn problemen op.
En je bent nog hartstikke jong. De meeste vrouwen komen hun toekomstige man pas tegen tussen de 25 en 30 jaar. Dus je hebt nog even als je binnen de gemiddelde wil vallen. Komt vast goed
Ik vind jouw moeder afgunstig en kortzichtig klinken: jammer. Niet toelaten dat zij haar angsten op jou projecteert.
zaterdag 17 augustus 2019 om 09:00
Van mooie spullen houden heeft weinig met kwaliteit te maken. Je houd van showen. Dat mag. Ook daar zijn mannen voor.
Ik denk dat je moeder het wel goed bedoelde. Je komt wat oppervlakkig over. Misschien kun je daar wat mee. Maar als het jou bevalt lekker zo laten hoor.
De een zal er voor vallen en de ander niet. Gewoon jezelf blijven. Er komt vanzelf iemand op je pad.
Ik denk dat je moeder het wel goed bedoelde. Je komt wat oppervlakkig over. Misschien kun je daar wat mee. Maar als het jou bevalt lekker zo laten hoor.
De een zal er voor vallen en de ander niet. Gewoon jezelf blijven. Er komt vanzelf iemand op je pad.
zaterdag 17 augustus 2019 om 09:05
zaterdag 17 augustus 2019 om 09:07
De meeste mannen weten het verschil niet tussen een action en een guccitasje, en een dure auto vinden ze alleen maar leuk.
Dit is geestelijke mishandeling van je moeder, deed ze dat vroeger ook of mocht je toen wel jezelf zijn?
Ik zou haar duidelijk maken dat je er niet van gediend bent, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zoiets tegen mijn dochter zou zeggen...
Dit is geestelijke mishandeling van je moeder, deed ze dat vroeger ook of mocht je toen wel jezelf zijn?
Ik zou haar duidelijk maken dat je er niet van gediend bent, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zoiets tegen mijn dochter zou zeggen...
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:46
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:51
Stap uit de moeder-kind modus en zie wat je moeder zegt als een mening. Net zoals je dat met een uitspraak van een vriendin zou doen.
Waar je wel wat mee kan is je eigen reactie op de uitspraak. Jij wordt onzeker van de uitspraken van je moeder, waarin ze eigenlijk zegt dat het je eigen schuld is dat je nog single bent. Als je je dure smaak (of je haar, je jurk, je glimlach) maar verandert, dan ben je ineens niet meer single? Of triggert dit bij jou het gevoel van 'niet goed genoeg'. Dan kan je beter aan de slag met je eigenwaarde.
Waar je wel wat mee kan is je eigen reactie op de uitspraak. Jij wordt onzeker van de uitspraken van je moeder, waarin ze eigenlijk zegt dat het je eigen schuld is dat je nog single bent. Als je je dure smaak (of je haar, je jurk, je glimlach) maar verandert, dan ben je ineens niet meer single? Of triggert dit bij jou het gevoel van 'niet goed genoeg'. Dan kan je beter aan de slag met je eigenwaarde.
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:01
Je schrikt wellicht mannen af die toch niet bij je passen.
Ik weet niet in hoeverre je het allemaal benadrukt en erover opschept, dat kan wel een afknapper zijn.
De kans is overigens best aanwezig dat een date zo'n diamant niet eens opmerkt of denkt dat het een namaak is. Mij (vrouw) zou het eerlijk gezegd niet eens opvallen.
Ik weet niet in hoeverre je het allemaal benadrukt en erover opschept, dat kan wel een afknapper zijn.
De kans is overigens best aanwezig dat een date zo'n diamant niet eens opmerkt of denkt dat het een namaak is. Mij (vrouw) zou het eerlijk gezegd niet eens opvallen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:04
Wat een onzin. Je moeder klinkt jaloers...
Je leeft toch niet je leven om een eventuele man die je nog niet eens kent te pleasen?
Mannen vallen op verschillende dingen... als jij jezelf bent zal je een man treffen die valt op wie je echt bent...
Je kan je toch niet nu al aanpassen aan een kerel voor je hem hebt ontmoet? Complete onzin dit. Het leven draait niet om het vinden van een kerel hoor... die kerel mag blij zijn als jij hem vindt.
Je leeft toch niet je leven om een eventuele man die je nog niet eens kent te pleasen?
Mannen vallen op verschillende dingen... als jij jezelf bent zal je een man treffen die valt op wie je echt bent...
Je kan je toch niet nu al aanpassen aan een kerel voor je hem hebt ontmoet? Complete onzin dit. Het leven draait niet om het vinden van een kerel hoor... die kerel mag blij zijn als jij hem vindt.
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:10
Op ieder potje past en deksel. Ik heb ook zo'n terror moeder, verschrikkelijk onzeker werd ik er van om te horen wat ik wel en niet zo moeten doen om liefde te vinden. Nu realiseer ik me dat ze er echt naar zit. Zei geeft tips aan mij om oppervlakkige mannen te vinden, die in haar straatje vallen. Ik zoek gewoon een lieverd. Dus ik zou je er echt helemaal niks van aantrekken. Je klinkt als een leuke zelfstandig volwassenen vrouw. Je komt echt iemand tegen, als je jezelf bent. Incl die diamanten ring!
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:15
Persoonlijk hou ik helemaal niet van spullen. Spullen zijn maar spullen. Ik loop liever in een jas van de Primark dan in een merk jas. Ik rij toyota omdat ik dat een fijn merk vindt. Hoe de auto eruit ziet boeit mij niks. Ik geef mijn geld uit aan vakanties en leuke dingen doen. En ik zit dan graag op mijn derdehands bank.
Hoe ouder ik word hoe meer ik me realiseer dat spullen maar spullen zijn. Een rolex is ook maar een horloge... En Ik draag het liefst helemaal geen horloge. Kan ook kijken hoe laat het is op mijn telefoon.
Als ik een man was zou ik niet bij jou passen. Want ik zou t echt onzin vinden om mijn geld aan ketting met diamant bijvoorbeeld uit te geven. Een zirkonia zou voor mij meer dan genoeg zijn... liever heb ik nog het zelfgemaakte armbandje van mijn dochter die ik al bijna een jaar om heb. Wij begrijpen elkaar daarin niet dus wij zouden niet bij elkaar passen...
Maar volgens mij zijn er best veel mannen die wel om luxe geven en om spullen geven. Die dat wel weer heel leuk vinden.
Als ik je moeder zou zijn zou ik je niet dit advies geven. Maar ik zou je wel voor gek verklaren met je dure spullen... je bent nog hardstikke jong... leg t geld van die spullen weg en spaar voor een eigen huis maak een supermooie reis. Ik vind dat je daar meer aan hebt in je leven. Of ga vrijwilligerswerk doen ofzo... daar zal je leren dat er meer is dan spullen.
Hoe ouder ik word hoe meer ik me realiseer dat spullen maar spullen zijn. Een rolex is ook maar een horloge... En Ik draag het liefst helemaal geen horloge. Kan ook kijken hoe laat het is op mijn telefoon.
Als ik een man was zou ik niet bij jou passen. Want ik zou t echt onzin vinden om mijn geld aan ketting met diamant bijvoorbeeld uit te geven. Een zirkonia zou voor mij meer dan genoeg zijn... liever heb ik nog het zelfgemaakte armbandje van mijn dochter die ik al bijna een jaar om heb. Wij begrijpen elkaar daarin niet dus wij zouden niet bij elkaar passen...
Maar volgens mij zijn er best veel mannen die wel om luxe geven en om spullen geven. Die dat wel weer heel leuk vinden.
Als ik je moeder zou zijn zou ik je niet dit advies geven. Maar ik zou je wel voor gek verklaren met je dure spullen... je bent nog hardstikke jong... leg t geld van die spullen weg en spaar voor een eigen huis maak een supermooie reis. Ik vind dat je daar meer aan hebt in je leven. Of ga vrijwilligerswerk doen ofzo... daar zal je leren dat er meer is dan spullen.
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:26
Ik rij in een auto die over het algemeen heel leuk wordt gevonden, ik krijg er regelmatig complimenten over en ik heb er nog nooit iets negatiefs over gehoord. Mijn vriend rijdt één van de drie merken die in dit topic al een aantal keer zijn genoemd en heeft inderdaad soms te maken met de bekende vooroordelen (hij vindt de auto simpelweg erg mooi, hij neemt de vooroordelen voor lief). Grappige is dat mijn auto duurder is dan die van hem.
Volgens mij heeft het dus niets te maken met hoeveel iets heeft gekost, maar meer met het beeld dat we erbij hebben, hoe onterecht dat ook kan zijn. Een goedgevulde boekenkast kan materialistischer zijn dan een Rolex, maar zo wordt het vaak niet gezien. Als je dan toevallig Rolex mooi vindt (en liever E-books leest), moet je nu eenmaal omgaan met oppervlakkige vooroordelen.
Volgens mij heeft het dus niets te maken met hoeveel iets heeft gekost, maar meer met het beeld dat we erbij hebben, hoe onterecht dat ook kan zijn. Een goedgevulde boekenkast kan materialistischer zijn dan een Rolex, maar zo wordt het vaak niet gezien. Als je dan toevallig Rolex mooi vindt (en liever E-books leest), moet je nu eenmaal omgaan met oppervlakkige vooroordelen.