Ex vriend terug?
zondag 18 augustus 2019 om 19:49
Ter info, je kan wel negatief testen en toch zwanger zijn, maar je kan niet positief testen en dan niet zwanger zijn, tenzij je intussen een miskraam zou hebben gehad.
Je hoeft echt niet naar de huisarts, je kan beter een verloskundige bellen voor een eerste afspraak.
En ik snap ergens wel het romantische beeld, maar helaas ben ik bang dat het niet zo zal zijn, het kindje laten komen betekend alles alleen moeten doen, ik het slechtste geval zal de vader er niks mee te maken hebben en dat zet het kindje meteen op 1-0 achterstand.
Het zal echt niet gemakkelijk worden, en als je vanwege je geloof geen over tijd behandeling mag doen (want nu is het nog geen abortus), is het ook niet ondenkbaar dat je omgeving je flink veroordeeld of zelfs helemaal laat vallen.
Denk alsjeblieft goed na.
Je hoeft echt niet naar de huisarts, je kan beter een verloskundige bellen voor een eerste afspraak.
En ik snap ergens wel het romantische beeld, maar helaas ben ik bang dat het niet zo zal zijn, het kindje laten komen betekend alles alleen moeten doen, ik het slechtste geval zal de vader er niks mee te maken hebben en dat zet het kindje meteen op 1-0 achterstand.
Het zal echt niet gemakkelijk worden, en als je vanwege je geloof geen over tijd behandeling mag doen (want nu is het nog geen abortus), is het ook niet ondenkbaar dat je omgeving je flink veroordeeld of zelfs helemaal laat vallen.
Denk alsjeblieft goed na.
zondag 18 augustus 2019 om 19:51
Dus voordat je vriend het uitmaakte, wist hij dat je zwanger was?SophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:45Dit alles is gebeurd voordat het uit is.
De positieve zwangerschapstests zijn allemaal daarvoor al gedaan dus nee het is niet van nadat het uit is.
Snap dat het misschien zo overkwam, maar ik ben zwanger (?) geraakt voordat het uit was en niet erna.
zondag 18 augustus 2019 om 19:51
de hele OP gaat over je ex niet over de baby, heb je een baan en een huis? heb je een netwerk? wat als je kindje gehandicapt blijkt te zijn of intensievere zorg nodig heeft?SophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:47Allereerst leuk dat jij mij beter denkt te kennen dan ikzelf?
Ja ik weet dat het super zwaar zou worden. maar dat is wel wat ik voor mijn kindje over heb.
En zoals ik al eerder heb aangegeven is mijn ex niet mijn prioriteit atm.
zondag 18 augustus 2019 om 19:52
met het zwangerschapsverhaal krijg je aandacht van hem, hij zal dat niet negeren want hij wil geen lul zijn. Daarom hadden jullie ook afgesproken en daarom werd hij emotioneel want het is nogal wat om zo jong een kind te krijgen met een vrouw die je niet wilSophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:49Hoe zou ik op deze manier aandacht van mijn ex moeten krijgen? Wat schiet ik ermee op om iets te vragen op een site en waarom zou ik daarmee aandacht willen?
zondag 18 augustus 2019 om 19:53
zondag 18 augustus 2019 om 19:54
maar hoelang ben je dan zwanger?SophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:53Nee. maar ik had wel al een tijdje last van dingen en had het met mijn moeder besproken nadat het uit was gegaan en zij zei dat ik zo snel mogelijk moest gaan testen.
zondag 18 augustus 2019 om 19:56
zondag 18 augustus 2019 om 19:57
Kan erger. Pa is geregistereerd als pa en trekt zich terug in opvoeding en kosten. Woont ergens en manipuleert ma om elke week langs te komen met kind zodat hij kind kan zien.slekire schreef: ↑18-08-2019 19:49En ik snap ergens wel het romantische beeld, maar helaas ben ik bang dat het niet zo zal zijn, het kindje laten komen betekend alles alleen moeten doen, ik het slechtste geval zal de vader er niks mee te maken hebben en dat zet het kindje meteen op 1-0 achterstand.
zondag 18 augustus 2019 om 19:57
Snap dat mijn bericht nogal verwarrend is..
We hebben samen van tevoren een beslissing genomen.
Ik had een tijdje een aantal symptonen en heb dit met mijn moeder besproken die mij zei dat ik een test moest gaan halen om het te bevestigen ofwel uit te sluiten.
Ik snap dat iedereen hier een mening over heeft en dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik het vraag, had alleen niet zo heftig verwacht.. Ja ik heb het moeilijk met de situatie.
Ik weet dat ik niet op deze manier mijn ex terug win en ik zou dat in ieder geval op deze manier ook niet willen. Ja ik ben gek op hem, maar ik weet ook wat hij mij aan heeft gedaan en hoe hij op dit moment is.
Ik vind het fijn dat jullie je mening geven, maar zou het ook erg fijn vinden als jullie het iets minder aanvallend willen doen.
Het is een grote beslissing die uiteindelijk genomen zal moeten worden en waar ik zeker erg goed over na moet denken want het gaat om een mensenleven.
We hebben samen van tevoren een beslissing genomen.
Ik had een tijdje een aantal symptonen en heb dit met mijn moeder besproken die mij zei dat ik een test moest gaan halen om het te bevestigen ofwel uit te sluiten.
Ik snap dat iedereen hier een mening over heeft en dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik het vraag, had alleen niet zo heftig verwacht.. Ja ik heb het moeilijk met de situatie.
Ik weet dat ik niet op deze manier mijn ex terug win en ik zou dat in ieder geval op deze manier ook niet willen. Ja ik ben gek op hem, maar ik weet ook wat hij mij aan heeft gedaan en hoe hij op dit moment is.
Ik vind het fijn dat jullie je mening geven, maar zou het ook erg fijn vinden als jullie het iets minder aanvallend willen doen.
Het is een grote beslissing die uiteindelijk genomen zal moeten worden en waar ik zeker erg goed over na moet denken want het gaat om een mensenleven.
zondag 18 augustus 2019 om 19:59
Ik weet welke rechten en plichten zowel ik als hij hebben, heb hier met een jurist over gesproken. Ja ik wil alles van tevoren goed geregeld hebben en niet voor verassingen staan.madamzonderm schreef: ↑18-08-2019 19:57Kan erger. Pa is geregistereerd als pa en trekt zich terug in opvoeding en kosten. Woont ergens en manipuleert ma om elke week langs te komen met kind zodat hij kind kan zien.
zondag 18 augustus 2019 om 20:01
Hij praat met haar, geen relatie.Sjaantje37 schreef: ↑18-08-2019 19:56Wat een verwarrend verhaal.
TO en haar ex besloten voor een kindje te gaan, toen kregen ze ruzie en ging het uit. Ondertussen praatte de ex van TO met een meisje en nu blijkt TO zwanger en gaat ze nog steeds met haar ex naar bed.
Heeft ex nu wel of niet iets met dat meisje waar hij mee praatte?
zondag 18 augustus 2019 om 20:02
Het is inderdaad wel een erg vervelende situatie. En sorry, maar dat komt ook voorál door je zwangerschap.
Je wilde samen een gezinnetje, maar samen IS er niet meer.
En sex voor het huwelijk kan wel maar overtijd behandeling niet?? Apart.
Ik wens je veel sterkte, het zou makkelijker zijn als je "alleen maar" liefdesverdriet zou hebben...
justagirly wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:12
0.14% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 20:02
met een jurist gesproken? Maar je moest nog naar de huisarts omdat je het niet zeker weetSophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:59Ik weet welke rechten en plichten zowel ik als hij hebben, heb hier met een jurist over gesproken. Ja ik wil alles van tevoren goed geregeld hebben en niet voor verassingen staan.
hoe lang ben je zwanger?
heb je een baan
heb je een huis
ben je emotioneel stabiel?
waarom vind jij dat je kind onder deze omstandigheden ter wereld kan komen?
zondag 18 augustus 2019 om 20:04
Nee ik weet dat er geen ons meer is.justagirly schreef: ↑18-08-2019 20:02![]()
Het is inderdaad wel een erg vervelend situatie. En sorry, maar dat komt ook voorál door je zwangerschap.
Je wilde samen een gezinnetje, maar samen IS er niet meer.
En sex voor het huwelijk kan wel maar overtijd behandeling niet?? Apart.
Ik wens je veel sterkte, het zou makkelijker zijn als je "alleen maar" liefdesverdriet zou hebben...
Dat snap ik dat dat apart is. Maar naast dat het iets van mijn geloof is is het ook iets waar ik zelf niet achter sta.
Dank je wel.
zondag 18 augustus 2019 om 20:04
Hoe oud is die kerel en heeft hij een job?
Voor je begint te dromen over alimentatie ... moet er wel iets te rapen zijn.
Als hij bijvoorbeeld nog studeert of aan een minimumloon als -23-jarige werkt zal er toch echt de eerste jaren geen / nauwelijks ali te vangen zijn.
Je moeder weet / vermoedt dus al dat je zwanger bent.
Hoe reageert zij?
Ik zou me namelijk drukker gaan maken over dat eventueel kind en een eventueel netwerk dan over een relatie die om een flutreden strandt.
Voor je begint te dromen over alimentatie ... moet er wel iets te rapen zijn.
Als hij bijvoorbeeld nog studeert of aan een minimumloon als -23-jarige werkt zal er toch echt de eerste jaren geen / nauwelijks ali te vangen zijn.
Je moeder weet / vermoedt dus al dat je zwanger bent.
Hoe reageert zij?
Ik zou me namelijk drukker gaan maken over dat eventueel kind en een eventueel netwerk dan over een relatie die om een flutreden strandt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 20:05
2.66% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 20:05
Okay. Weet je hoe je je kind wil gaan grootbrengen, huisvesten en dat soort dingen? Hopelijk wordt het prettig voor jullie.SophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:59Ik weet welke rechten en plichten zowel ik als hij hebben, heb hier met een jurist over gesproken. Ja ik wil alles van tevoren goed geregeld hebben en niet voor verassingen staan.
zondag 18 augustus 2019 om 20:06
Dus je hebt met een jurist gesproken voor je wist of je wel zwanger was?SophieMarielle schreef: ↑18-08-2019 19:59Ik weet welke rechten en plichten zowel ik als hij hebben, heb hier met een jurist over gesproken. Ja ik wil alles van tevoren goed geregeld hebben en niet voor verassingen staan.
Het wordt steeds ongeloofwaardiger.
zondag 18 augustus 2019 om 20:07
Klopt, maar ik wil er wel alvast voorbereid op zijn.
Hoe lang weet ik niet precies, dat is dus ook iets waar ik zo snel mogelijk achter wil komen.
Ik heb een vast baan, nog geen eigen huis, maar dat is wel iets waar ik mee bezig ben.
Emotioneel op dit moment wat minder, maar ik denk dat je dat al wel door had. Ik snap dat ik emotioneel hiervoor ook echt stabiel moet zijn en daar ben ik ook mee bezig, met mijzelf.
Je laatste vraag snap ik niet helemaal.
zondag 18 augustus 2019 om 20:10
zondag 18 augustus 2019 om 20:11
je hebt toch drie testen gedaan? dan weet je ook hoever je heen bent. Je weet vast ook nog wel wanneer je laatste menstruatie was.
waarom wil je je goed voorbereiden door met een jurist te praten en heb je nog niet gesproken met een verloskundige.
een huis krijg je niet maar zo, een kind is geen reden voor urgentie dus je zal bij je moeder moeten wonen. Wil zij dat?
waarom wil je je goed voorbereiden door met een jurist te praten en heb je nog niet gesproken met een verloskundige.
een huis krijg je niet maar zo, een kind is geen reden voor urgentie dus je zal bij je moeder moeten wonen. Wil zij dat?
zondag 18 augustus 2019 om 20:11
Nee ik heb afgelopen week contact gelegd met een jurist.
Ten eerste omdat ik graag wilde weten welke mogelijkheden er waren.
Wat als hij het kind wilt erkennen? Wat als hij dit niet wilt enz.
zondag 18 augustus 2019 om 20:12
Hij is ouder dan 18 lijkt me. Dus is het geen jongen meer. Deze post bevestigt nog eens mijn reactie trouwens.