Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
Alle reacties Link kopieren
Voor de gek houden - ik gebruikte een bepaalde stijlfiguur (die naar mijn inschatting ook nog redelijk makkelijk te interpreteren was. Was oprecht verbaasd dat slechts 1 persoon het door had).
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
14-08-2019 19:18
Voor de gek houden - ik gebruikte een bepaalde stijlfiguur (die naar mijn inschatting ook nog redelijk makkelijk te interpreteren was. Was oprecht verbaasd dat slechts 1 persoon het door had).
De ironie, de scherts.. Het wordt op digitale media niet begrepen, ook hier op het Viva Forum. Iedere letter wordt 100% letterlijk genomen door de . Het lijken wel bevindelijk gereformeerden die de Bijbel lezen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je bent blijkbaar nogal dol op het gebruiken van uitspraken 'die we allemaal kennen', al of niet zelfverzonnen, zoals die over 'every beautiful girl' en 'a man who is tired of f*cking her', en nu een filmpje van een Australisch parlementslid over mansplaining.
Dat ken ik ook niet, en je uitspraken dat we dat allemaal zouden kennen doet vermoeden dat je aanneemt dat iedereen jouw denkwereld deelt.
Verrassing: dat is niet zo!

Wat fijn dat je je nu intellectueel superieur kan wanen, na het gebruiken van een bepaald stijlfiguur, niet?
Zo zie je maar, ook aan jouw behoeftes wordt voldaan op het Vivaforum. Geen dank.
nounou
Orpheus13 schreef:
14-08-2019 19:18
Voor de gek houden - ik gebruikte een bepaalde stijlfiguur (die naar mijn inschatting ook nog redelijk makkelijk te interpreteren was. Was oprecht verbaasd dat slechts 1 persoon het door had).
:yawnee:
oudebaas schreef:
14-08-2019 19:38
wordt op digitale media niet begrepen, ook hier op het Viva Forum.
Volgens mij komt dat in het geval van TO ook doordat dit topic nogal lijkt op zijn eerdere topics waarin hij zich dingen af zegt te vragen over sex, relaties, sex, vrouwen, sex, trio's, sex, tantra, sex, condoomgebruik, sex, enz. en zich daar ook in eerste instantie serieus lijkt op te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
13-08-2019 16:34
Hehe, eindelijk..... inderdaad raar dat niemand dit eerder heeft opgemerkt. Men neme inderdaad een standaard-OP van een gefrustreerde Tinder-vrouw en doet een minimale aanpassing (verander 'louter seks' in 'louter relaties') en zie hoe anders de reacties zijn. Een interessant experiment. De vijandigheid die je zag in dit topic toont in mijn ogen een duidelijke dubbele standaard (in ieder geval bij vrouwen). De relationele insteek van vrouwen is goed, maar de casual insteek van mannen maakt je meteen een "vies mannetje dat hem overal insteekt" (ook al zeg je dat nergens!). Uiteraard zijn vrouwen die casual sex zoeken weer geen "vieze vrouwtjes", want dan zijn het juist geemancipeerde vrouwen die zich niet schamen voor hun seksualiteit.

Ik wil overigens wel even for the record opmerken dat het feit dat de OP een parodie was, dit topic allerminst een "troll-topic" maakt. Ik hou helemaal niet van "onzin zeggen om het onzin zeggen" of "zomaar de boel opschudden". Mijn bedoeling was vanaf het begin om een serieuze discussie te beginnen over mannelijke en vrouwelijke datingwaarden en hoe arrogant (veel) vrouwen zijn met betrekking tot de superioriteit van hun eigen waarden en wensen.
oh ik vond het overduidelijk, maar zo treurig dat ik het de moeite niet vond er wat over te zeggen
oncreatief geneuzel namelijk
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
14-08-2019 20:14
Volgens mij komt dat in het geval van TO ook doordat dit topic nogal lijkt op zijn eerdere topics waarin hij zich dingen af zegt te vragen over sex, relaties, sex, vrouwen, sex, trio's, sex, tantra, sex, condoomgebruik, sex, enz. en zich daar ook in eerste instantie serieus lijkt op te stellen.

Misschien is dat ook allemaal één grote grap en is hij eigenlijk op zoek naar een knusse vrouw en huisjeboompjebeestje?
nounou
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
14-08-2019 20:14
Volgens mij komt dat in het geval van TO ook doordat dit topic nogal lijkt op zijn eerdere topics waarin hij zich dingen af zegt te vragen over sex, relaties, sex, vrouwen, sex, trio's, sex, tantra, sex, condoomgebruik, sex, enz. en zich daar ook in eerste instantie serieus lijkt op te stellen.
Mijn andere topics moeten letterlijk worden genomen (wat ik al zei).
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
14-08-2019 19:18
Voor de gek houden - ik gebruikte een bepaalde stijlfiguur (die naar mijn inschatting ook nog redelijk makkelijk te interpreteren was. Was oprecht verbaasd dat slechts 1 persoon het door had).
:there:
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
13-08-2019 16:34
Hehe, eindelijk..... inderdaad raar dat niemand dit eerder heeft opgemerkt. Men neme inderdaad een standaard-OP van een gefrustreerde Tinder-vrouw en doet een minimale aanpassing (verander 'louter seks' in 'louter relaties') en zie hoe anders de reacties zijn. Een interessant experiment. De vijandigheid die je zag in dit topic toont in mijn ogen een duidelijke dubbele standaard (in ieder geval bij vrouwen). De relationele insteek van vrouwen is goed, maar de casual insteek van mannen maakt je meteen een "vies mannetje dat hem overal insteekt" (ook al zeg je dat nergens!). Uiteraard zijn vrouwen die casual sex zoeken weer geen "vieze vrouwtjes", want dan zijn het juist geemancipeerde vrouwen die zich niet schamen voor hun seksualiteit.

Ik wil overigens wel even for the record opmerken dat het feit dat de OP een parodie was, dit topic allerminst een "troll-topic" maakt. Ik hou helemaal niet van "onzin zeggen om het onzin zeggen" of "zomaar de boel opschudden". Mijn bedoeling was vanaf het begin om een serieuze discussie te beginnen over mannelijke en vrouwelijke datingwaarden en hoe arrogant (veel) vrouwen zijn met betrekking tot de superioriteit van hun eigen waarden en wensen.

Sowieso is mijn indruk hier dat je als man met tien-nul achterstaat wanneer je het forum betreedt. Je wordt gedoogd, maar je moet je wel eerst gedurende een vrij lange periode 'bewijzen'. Tot het zo ver is wordt alles wat potentieel controversieel is bewust verkeerd uitgelegd en ben je schuldig (een vies mannetje, een loser, een lelijke frustie, een hengelaar) totdat het tegendeel is bewezen.
Interessant? Saai zul je bedoelen!

Eens in de zoveel tijd strijkt er weer eens een man neer op het vivaforum die (waarom, geen flauw idee) voor zichzelf de taak ziet om te laten zien hoe hypocriet 'de vrouwtjes' zijn of zo. Want dat hebben ze nodig hoor, een man die de vrouwtjes een spiegel voorhoudt!

Terwijl, als je op een forum zoals dit uit bent op bepaalde reacties om een bepaald punt te maken zodat je daarna triomfantelijk 'zie je wel' kan zeggen, dan is dat helemaal niet moeilijk. Dat is zo gepiept. En je bent daarin ook nog eens selectief in je verontwaardiging, want genoeg forummers die het allemaal geen klap kunnen schelen als je op zoek bent naar casual seks en je daar zelfs tips bij hebben gegeven.

Echt, het idee dat je onuitgenodigd een bepaalde ruimte binnenkomt om anderen te vertellen wat ze fout doen, terwijl je mensen ook lekker hun gang kan laten gaan en zelf iets gaat doen voor je eigen (Netflixen, tuinieren, een topic openen over hoe je het beste pulled pork kan maken)...ik snap niet dat je je geroepen voelt naar en vrouwenforum te komen met je parodietopic? Want laten we wel wezen, als je geintersseerd was in een discussie, dan had je ook vragen kunnen stellen en kunnen luisteren. Jij wil hier de les lezen met je 'zie je we!l'.

Maar goed, bedankt dat ik mijn tijd heb verspild met tips die ik meende. Weet ik ook weer aan welke forummer ik nooit meer een letter vuil hoef te maken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
16-08-2019 09:07
Interessant? Saai zul je bedoelen!

Eens in de zoveel tijd strijkt er weer eens een man neer op het vivaforum die (waarom, geen flauw idee) voor zichzelf de taak ziet om te laten zien hoe hypocriet 'de vrouwtjes' zijn of zo. Want dat hebben ze nodig hoor, een man die de vrouwtjes een spiegel voorhoudt!

Terwijl, als je op een forum zoals dit uit bent op bepaalde reacties om een bepaald punt te maken zodat je daarna triomfantelijk 'zie je wel' kan zeggen, dan is dat helemaal niet moeilijk. Dat is zo gepiept. En je bent daarin ook nog eens selectief in je verontwaardiging, want genoeg forummers die het allemaal geen klap kunnen schelen als je op zoek bent naar casual seks en je daar zelfs tips bij hebben gegeven.

Echt, het idee dat je onuitgenodigd een bepaalde ruimte binnenkomt om anderen te vertellen wat ze fout doen, terwijl je mensen ook lekker hun gang kan laten gaan en zelf iets gaat doen voor je eigen (Netflixen, tuinieren, een topic openen over hoe je het beste pulled pork kan maken)...ik snap niet dat je je geroepen voelt naar en vrouwenforum te komen met je parodietopic? Want laten we wel wezen, als je geintersseerd was in een discussie, dan had je ook vragen kunnen stellen en kunnen luisteren. Jij wil hier de les lezen met je 'zie je we!l'.

Maar goed, bedankt dat ik mijn tijd heb verspild met tips die ik meende. Weet ik ook weer aan welke forummer ik nooit meer een letter vuil hoef te maken.

:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Ah, een fake topic, wat geweldig actueel zeg.
Maar ik kom er net achter dat je wel een punt hebt, lees ik net over een dame die tips wil over de inrichting van haar wap zolder, wat denk je.....?
Swingerpartner ontmoet via Tinder! Jahaaa,dus toch, Tinder wordt gewoon overgenomen door burgertrutten, het bewijs is geleverd. Vind t heel erg voor je, maar zeer bedankt voor de waarschuwing.
Zou je wat mee moeten doen die opmerkzaamheid. Wel eens aan gedacht om trendwatcher te worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt en dan ook nog eens vrouwen de les willen lezen.

Betweters zijn over het algemeen heel erg onaantrekkelijk. Kan je namelijk geen leuk gesprek mee voeren...
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen jullie er bij dat ik vrouwen "de les wil lezen". Ik stel een bepaalde maatschappelijke trend vast en sta open voor discussies daarover.

Het feit dat (sommige) vrouwen er misschien niet zo goed uitkomen wil nog niet zeggen dat ik hier kom om vrouwen de les te lezen (nog los van het feit dat je over mannen ook dingen kunt zeggen).
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
16-08-2019 13:07
Ah, een fake topic, wat geweldig actueel zeg.
Nogmaals: geen fake topic. Ik gebruik een bepaalde stijlfiguur om een belangrijke en reële discussie te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier te dom voor, denk ik. Ik begrijp de stijlfiguur niet en haal er ook de maatschappelijke trend niet uit. Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
17-08-2019 22:35
Hoe komen jullie er bij dat ik vrouwen "de les wil lezen". Ik stel een bepaalde maatschappelijke trend vast en sta open voor discussies daarover.

Het feit dat (sommige) vrouwen er misschien niet zo goed uitkomen wil nog niet zeggen dat ik hier kom om vrouwen de les te lezen (nog los van het feit dat je over mannen ook dingen kunt zeggen).
Waarom zeg je niet gewoon waar het opstaat ipv dit gewauwel in stijlen?

boebezoebe schreef:
16-08-2019 09:07
Interessant? Saai zul je bedoelen!

Eens in de zoveel tijd strijkt er weer eens een man neer op het vivaforum die (waarom, geen flauw idee) voor zichzelf de taak ziet om te laten zien hoe hypocriet 'de vrouwtjes' zijn of zo. Want dat hebben ze nodig hoor, een man die de vrouwtjes een spiegel voorhoudt!

Terwijl, als je op een forum zoals dit uit bent op bepaalde reacties om een bepaald punt te maken zodat je daarna triomfantelijk 'zie je wel' kan zeggen, dan is dat helemaal niet moeilijk. Dat is zo gepiept. En je bent daarin ook nog eens selectief in je verontwaardiging, want genoeg forummers die het allemaal geen klap kunnen schelen als je op zoek bent naar casual seks en je daar zelfs tips bij hebben gegeven.

Echt, het idee dat je onuitgenodigd een bepaalde ruimte binnenkomt om anderen te vertellen wat ze fout doen, terwijl je mensen ook lekker hun gang kan laten gaan en zelf iets gaat doen voor je eigen (Netflixen, tuinieren, een topic openen over hoe je het beste pulled pork kan maken)...ik snap niet dat je je geroepen voelt naar en vrouwenforum te komen met je parodietopic? Want laten we wel wezen, als je geintersseerd was in een discussie, dan had je ook vragen kunnen stellen en kunnen luisteren. Jij wil hier de les lezen met je 'zie je we!l'.

Maar goed, bedankt dat ik mijn tijd heb verspild met tips die ik meende. Weet ik ook weer aan welke forummer ik nooit meer een letter vuil hoef te maken.
:worship:
trien30 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 09:02
66.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
17-08-2019 22:35
Hoe komen jullie er bij dat ik vrouwen "de les wil lezen". Ik stel een bepaalde maatschappelijke trend vast en sta open voor discussies daarover.

Het feit dat (sommige) vrouwen er misschien niet zo goed uitkomen wil nog niet zeggen dat ik hier kom om vrouwen de les te lezen (nog los van het feit dat je over mannen ook dingen kunt zeggen).
Heb je enig idee hoe de vrouwen jou hier zien en hoe je overkomt? Er is geen weldenkende vrouw op dit forum die dit geblaat serieus neemt. Je zet jezelf (ook in je andere topics) best voor schut.
...
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
17-08-2019 22:36
Nogmaals: geen fake topic. Ik gebruik een bepaalde stijlfiguur om een belangrijke en reële discussie te voeren.
Over de wens een relatie te hebben in verhouding tot de wens om casual seks te hebben? Tjeee belangrijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Anárion schreef:
18-08-2019 12:09
Heb je enig idee hoe de vrouwen jou hier zien en hoe je overkomt? Er is geen weldenkende vrouw op dit forum die dit geblaat serieus neemt. Je zet jezelf (ook in je andere topics) best voor schut.
Deze TO heeft na mijn idee een grote plaat voor zijn hoofd en een behoorlijke air. Denk niet dat hij dat door heeft.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 14:45
6.41% gewijzigd
boebezoebe schreef:
16-08-2019 09:07
Interessant? Saai zul je bedoelen!

Eens in de zoveel tijd strijkt er weer eens een man neer op het vivaforum die (waarom, geen flauw idee) voor zichzelf de taak ziet om te laten zien hoe hypocriet 'de vrouwtjes' zijn of zo. Want dat hebben ze nodig hoor, een man die de vrouwtjes een spiegel voorhoudt!

Terwijl, als je op een forum zoals dit uit bent op bepaalde reacties om een bepaald punt te maken zodat je daarna triomfantelijk 'zie je wel' kan zeggen, dan is dat helemaal niet moeilijk. Dat is zo gepiept. En je bent daarin ook nog eens selectief in je verontwaardiging, want genoeg forummers die het allemaal geen klap kunnen schelen als je op zoek bent naar casual seks en je daar zelfs tips bij hebben gegeven.

Echt, het idee dat je onuitgenodigd een bepaalde ruimte binnenkomt om anderen te vertellen wat ze fout doen, terwijl je mensen ook lekker hun gang kan laten gaan en zelf iets gaat doen voor je eigen (Netflixen, tuinieren, een topic openen over hoe je het beste pulled pork kan maken)...ik snap niet dat je je geroepen voelt naar en vrouwenforum te komen met je parodietopic? Want laten we wel wezen, als je geintersseerd was in een discussie, dan had je ook vragen kunnen stellen en kunnen luisteren. Jij wil hier de les lezen met je 'zie je we!l'.

Maar goed, bedankt dat ik mijn tijd heb verspild met tips die ik meende. Weet ik ook weer aan welke forummer ik nooit meer een letter vuil hoef te maken.
Heerlijk verwoord!! :HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat anderen mijn bijdragen wel waarderen.

Beetje arrogant om te denken dat jullie voor iedereen spreken.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:14
Ik denk dat anderen mijn bijdragen wel waarderen.

Beetje arrogant om te denken dat jullie voor iedereen spreken.

Beetje arrogant om die ene man die het met je eens is "anderen" te noemen.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:14
Ik denk dat anderen mijn bijdragen wel waarderen.

Beetje arrogant om te denken dat jullie voor iedereen spreken.
:rofl:
Dat mag jij denken, natuurlijk.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:14
Ik denk dat anderen mijn bijdragen wel waarderen.

Beetje arrogant om te denken dat jullie voor iedereen spreken.

Schets eens een beeld van die 'anderen' dan.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd :popcorn:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven