Canada in mei
zondag 18 augustus 2019 om 15:35
In mei 2020 ga ik (weer) naar Canada. Ik ben er vorig jaar ook 4 weken geweest.
Gezien de periode waarin we gaan (ivm werk partner kan andere periode domweg niet) hebben we dit keer gekozen voor camper. Het weer is nl. nogal onvoorspelbaar. Kan zomaar nog sneeuw liggen
Ik ben, omdat ik dat erg leuk vind, net begonnen met route ideetjes uit te pluizen.
In 2018 (een maand) heb ik gedaan:
Amsterdam Calgary
Calgary Banff
Banff Lake louise
Lake Louise Yoho
Yoho Icefield Parkway - Jasper
Jasper W Wells Gray
Wells Gray W Kelowna
Kelowna Hope
Hope Campbell river
Campbell river Ucluelet
Ucluelet Victoria
Victoria vancouver
Vancouver Amsterdam
Deze reis wil ik niet , zo kort na 2018, nog een keer doen. Al heb ik wel mooie uitzichten gemist door de enorme bosbranden destijds.
Wie heeft er ook een reis in mei gemaakt en waar ben je geweest ?
VI lijkt me sowieso nog wel leuk om te doen, daar ik uiteraard nog lang niet alles gezien heb. Whistler heb ik vorig jaar overgeslagen dus die staat voor nu op lijstje.
Ik overweeg ook nog richting Seattle te gaan en dan in de VS nog parken te bezoeken, maar wederom.. het weer..
Gezien de periode waarin we gaan (ivm werk partner kan andere periode domweg niet) hebben we dit keer gekozen voor camper. Het weer is nl. nogal onvoorspelbaar. Kan zomaar nog sneeuw liggen
Ik ben, omdat ik dat erg leuk vind, net begonnen met route ideetjes uit te pluizen.
In 2018 (een maand) heb ik gedaan:
Amsterdam Calgary
Calgary Banff
Banff Lake louise
Lake Louise Yoho
Yoho Icefield Parkway - Jasper
Jasper W Wells Gray
Wells Gray W Kelowna
Kelowna Hope
Hope Campbell river
Campbell river Ucluelet
Ucluelet Victoria
Victoria vancouver
Vancouver Amsterdam
Deze reis wil ik niet , zo kort na 2018, nog een keer doen. Al heb ik wel mooie uitzichten gemist door de enorme bosbranden destijds.
Wie heeft er ook een reis in mei gemaakt en waar ben je geweest ?
VI lijkt me sowieso nog wel leuk om te doen, daar ik uiteraard nog lang niet alles gezien heb. Whistler heb ik vorig jaar overgeslagen dus die staat voor nu op lijstje.
Ik overweeg ook nog richting Seattle te gaan en dan in de VS nog parken te bezoeken, maar wederom.. het weer..
poldervrouw wijzigde dit bericht op 18-08-2019 15:47
3.22% gewijzigd
zondag 18 augustus 2019 om 22:57
3 keer Yoho, Banff en Jasper inderdaad; er zijn genoeg trails en dingen te doen/bezoeken om toch nog nieuwe dingen te doen. Wat meespeelde was ook dat de voorlaatste keer 8 jaar geleden was en we dit jaar ons zoontje van 4 mee hadden; dus we gingen ook om het hem te laten zien. En in Mei ziet het er wel echt anders uit dan september.
Máár een beetje gelijk heb je wel; de Rockies hoeven we nu niet nóg een keer, hoe prachtig het er ook is.
Máár een beetje gelijk heb je wel; de Rockies hoeven we nu niet nóg een keer, hoe prachtig het er ook is.
maandag 19 augustus 2019 om 08:38
Yellowstone is wisselend open gegaan afgelopen jaren (kan je zo opzoeken ) want dat was idd 1 van de dingen die ik graag wilde. Ik maak er wel een route van. Je weet toch pas hoe het is als je er bent. Zo is er sneeuw en zo is het er mooi.redbulletje schreef: ↑18-08-2019 23:00Als West Yellowstone naarold Faithful al open is zou mij dat wel bijzonder lijken in de sneeuw.
maandag 19 augustus 2019 om 08:55
Je hebt pb.redbulletje schreef: ↑18-08-2019 23:00Als West Yellowstone naarold Faithful al open is zou mij dat wel bijzonder lijken in de sneeuw.
maandag 19 augustus 2019 om 13:56
ik ?
maandag 19 augustus 2019 om 13:57
Deels is Yellowstone open vanaf eind april en paar ingangen zijn half mei open zag ik. Ik kree de tip om yellowstone aan eind van de reis te plannen (eind mei, begin juni) dan is het bereikbaar tenzij extreem slechte winter. OF is als je te vroeg bent slechts mist ipv die mooie geyserredbulletje schreef: ↑18-08-2019 23:00Als West Yellowstone naarold Faithful al open is zou mij dat wel bijzonder lijken in de sneeuw.
maandag 19 augustus 2019 om 14:12
Ooh sorry, was voor RB bedoelt. Wil dit topic niet vervuilen met andere vragen.
maandag 19 augustus 2019 om 15:44
Mag wel hoorCoconuts12 schreef: ↑19-08-2019 14:12Ooh sorry, was voor RB bedoelt. Wil dit topic niet vervuilen met andere vragen.
maandag 19 augustus 2019 om 16:08
Gaat over Montana en Vancouver, waar ik vragen over wil stellen. Maar wel aardig van jepoldervrouw schreef: ↑19-08-2019 15:44Mag wel hoor. Misschien heb ik er nog wat aan, zeker als het over Yellowstone gaat
![]()
maandag 19 augustus 2019 om 16:19
Coconuts12 schreef: ↑19-08-2019 16:08Gaat over Montana en Vancouver, waar ik vragen over wil stellen. Maar wel aardig van je![]()
Vancouver ben ik ook geweest. Heerlijke stad en prachtige omgeving !
maandag 19 augustus 2019 om 16:20
Wat is leuk om te zien/doen daar? We willen er mss een paar dagen blijven.poldervrouw schreef: ↑19-08-2019 16:19Vancouver ben ik ook geweest. Heerlijke stad en prachtige omgeving !
maandag 19 augustus 2019 om 20:13
Wij hebben Stanley park bezocht (fietsen is daar erg leuk). We zijn naar aquarium geweest, Capilano suspension bridge, gas Town, Granville Island (erg leuk!) China Town, ze hebben leuke musea, je kan er leuk winkelen, we hebben daar in zo'n mega bioscoop een naar de film geweest. Ik vond de sfeer er erg leuk, leuker dan Calgary iig.
Ik kan je de pagina van http://anninbc.blogspot.com en vooral http://travelwestcanada.blogspot.com aanraden. Je kan haar ook berichtje sturen. Zij woont in Vancouver. Ze is Belg.
Ik kan je de pagina van http://anninbc.blogspot.com en vooral http://travelwestcanada.blogspot.com aanraden. Je kan haar ook berichtje sturen. Zij woont in Vancouver. Ze is Belg.
maandag 19 augustus 2019 om 20:18
Wat een leuke reactie met ideeën. Dank je!poldervrouw schreef: ↑19-08-2019 20:13Wij hebben Stanley park bezocht (fietsen is daar erg leuk). We zijn naar aquarium geweest, Capilano suspension bridge, gas Town, Granville Island (erg leuk!) China Town, ze hebben leuke musea, je kan er leuk winkelen, we hebben daar in zo'n mega bioscoop een naar de film geweest. Ik vond de sfeer er erg leuk, leuker dan Calgary iig.
maandag 19 augustus 2019 om 20:30
Look out vond ik erg gaaf. Als je een kaartje hebt, mag je zo vaak je maar wil die dag naar boven. Erg mooi Vancouver bij nacht. Het draaiende restaurant is ook super goed en erg leuk dat Vancouver voor bijkomt.
Fietsen is zeker een aanrader maar let op dat je de goede richting kiest in Stanley Park. Wij kwamen na een half uur fietsen erachter dat het 1 richtingsverkeer was.... (ook voor fietsers)
Granville en English bay vond ik ook leuk.
Fietsen is zeker een aanrader maar let op dat je de goede richting kiest in Stanley Park. Wij kwamen na een half uur fietsen erachter dat het 1 richtingsverkeer was.... (ook voor fietsers)
Granville en English bay vond ik ook leuk.
maandag 19 augustus 2019 om 20:37
maandag 19 augustus 2019 om 20:41
Lynn suspension bridge, kun je ook prachtig wandelen, english bay, Stanley park, gas town. Het aquarium in Stanley park was ook de moeite waard. We hebben in China town geweldige Dim Sum gegeten. En granville Island was ook leuk, we zijn daar met een watertaxi heengegaan, was een mooi tripje.Coconuts12 schreef: ↑19-08-2019 16:20Wat is leuk om te zien/doen daar? We willen er mss een paar dagen blijven.
maandag 19 augustus 2019 om 20:50
Ik vond Vancouver en omgeving zo leuksiska74 schreef: ↑19-08-2019 20:41Lynn suspension bridge, kun je ook prachtig wandelen, english bay, Stanley park, gas town. Het aquarium in Stanley park was ook de moeite waard. We hebben in China town geweldige Dim Sum gegeten. En granville Island was ook leuk, we zijn daar met een watertaxi heengegaan, was een mooi tripje.
maandag 19 augustus 2019 om 22:27
Grappig we waren er ook vroeg, zaterdagochtend om 8.00 uur, er was helemaal niemand. Verder geen ervaring met Capilano, deze dus maar vermeden door alle recensies. Misschien voor een volgende keer.poldervrouw schreef: ↑19-08-2019 20:37Lynn hebben wij ook gedaan... was nog drukker dan de betaalde. capilano waren we vroeg. dan prima te doen en mooier dan Lynn
maandag 19 augustus 2019 om 22:27
Grappig we waren er ook vroeg, zaterdagochtend om 8.00 uur, er was helemaal niemand. Verder geen ervaring met Capilano, deze dus maar vermeden door alle recensies. Misschien voor een volgende keer.poldervrouw schreef: ↑19-08-2019 20:37Lynn hebben wij ook gedaan... was nog drukker dan de betaalde. capilano waren we vroeg. dan prima te doen en mooier dan Lynn
maandag 19 augustus 2019 om 23:11
Wij waren in Vancouver eind augustus. We stonden voor de deur zodra hij open ging. Het is overigens altijd een moment opname .. ene dag is het rustig en andere dag wordt je eruit gedragen.. Hadden wij sowieso wel. Lake Louise vonden wij enorm meevallen maar wij spraken mensen die om 0800 uur al op de overflow moesten.. Tja.. het is maar net wanneer je er bent. Ik vond het over het algemeen reuze meevallen. Campgrounds waren wel allemaal vol (en hadden we al gereserveerd) . Vancouver Island was relatief rustig.
Drukste moment hadden we bij de hike naar Agnes Teahouse, we liepen naar beneden en het was naar boven behoorlijk druk. Maar wederom.. geen last van gehad.
We waren bij alle bezienswaardigheden/meren etc. zo vroeg als maar kon (uitslapen hebben we dan ook niet gedaan) en dan kon je overal parkeren en had je geen last van touringcarren vol aziaten. Stelregel was, voor 10.00 uur weg zijn