Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
maandag 19 augustus 2019 om 23:15
Leuk, Sydney! Ik woon hier en ben net weer 2 dagen thuis na een maandje Nederland. Vloog deze keer via Abu Dhabi maar heb ook al regelmatig via Dubai gevlogen.
Tips: pak warm, best koud hier op het moment. Weet niet of je al in Manly bent geweest (woon ik) maar de moeite waard om de ferry te nemen vanaf CQ naar Manly dan naar Shelley Beach wandelen en daar te lunchen bij de Boat House.
Tips: pak warm, best koud hier op het moment. Weet niet of je al in Manly bent geweest (woon ik) maar de moeite waard om de ferry te nemen vanaf CQ naar Manly dan naar Shelley Beach wandelen en daar te lunchen bij de Boat House.
dinsdag 20 augustus 2019 om 23:45
Het is inderdaad een stuk kouder dan tijdens mijn vorige bezoek. Het feit dat ik nu buiten ben om 07h in de ochtend kan er ook iets mee te maken hebben. Ik heb maar 4h geslapen dus dat helpt ook niet.usagirl schreef: ↑19-08-2019 23:15Leuk, Sydney! Ik woon hier en ben net weer 2 dagen thuis na een maandje Nederland. Vloog deze keer via Abu Dhabi maar heb ook al regelmatig via Dubai gevlogen.
Voor mijn vlucht heb ik niet meer kunnen slapen. Ik heb wel 5h lang in bed gelegen, maar niks. Tijdens mijn break aan boord ook geen oog dicht gedaan omdat net op dat moment sprake was van vrij hevige turbulentie.
Op het moment dat ik in bed kroop was ik dus al 48h wakker.
Toen de passagiers van boord gingen zeiden er een aantal "you still look so fresh!". Ik: "It's all a lie."
Van al deze ellende heb ik nog een video gemaakt. Een stuk korter dit keer. Maar niemand zit dan ook te wachten op een lange video van mij met kleine ogen.
woensdag 21 augustus 2019 om 15:37
Aaah ik herken het zo goed! Ben een keer staand in slaap gevallen tijdens het uitstappen, geloof niet dat iemand het door heeft gehadTrolleyDolly schreef: ↑20-08-2019 23:45Het is inderdaad een stuk kouder dan tijdens mijn vorige bezoek. Het feit dat ik nu buiten ben om 07h in de ochtend kan er ook iets mee te maken hebben. Ik heb maar 4h geslapen dus dat helpt ook niet.
Voor mijn vlucht heb ik niet meer kunnen slapen. Ik heb wel 5h lang in bed gelegen, maar niks. Tijdens mijn break aan boord ook geen oog dicht gedaan omdat net op dat moment sprake was van vrij hevige turbulentie.
Toen de passagiers van boord gingen zeiden er een aantal "you still look so fresh!". Ik: "It's all a lie."
Van al deze ellende heb ik nog een video gemaakt. Een stuk korter dit keer. Maar niemand zit dan ook te wachten op een lange video van mij met kleine ogen.
woensdag 21 augustus 2019 om 17:04
Iemand van businessclass die voor de daling op de jumpseat naast mij zat, had belgische pralines voor mij en een Nederlandse collega achtergelaten. Ik stond dus te snoepen in de galley tot de passagiers in mijn regio eruit konden. Dat hield me aardig wakker.
Tijdens de daling zelf ging alles verassend goed tot we nog 5 minuten moesten blijven cirkelen boven de luchthaven omwille van een medisch noodgeval in een toestel op de runway. Toen had ik het wel lastig om wakker te blijven. Gelukkig de collega naast mij ook. Zijn truc was om voortdurend met zijn been te schudden waardoor hij mij ook wakker hield.
Ik ben intussen voor de derde keer wakker. Ik heb de helft van mijn 30h layover weggeslapen en ik voel me eindelijk weer een beetje mens.
Ik heb wel al de hele dag een hongergevoel terwijl ik gewoon heb gegeten tussendoor. Het is dus geen echte honger. Heel gek. En ik moet echt voortdurend plassen.
Over 2h is de wake-up call (dan is het 03h AM) dus ik spring de douche in om echt helemaal wakker te worden. Dan nog even Netflix en ik ben weer good to go.
Hierna heb ik 3 dagen zonder rooster. 2 dagen zullen veranderen naar vrije dagen omdat ze mij op deze ULR hebben gezet. De 3de dag is nog afwachten. Een beetje vreemd dat ze dat niet meteen hebben gedaan toen ze mij deze vlucht gaven.
woensdag 21 augustus 2019 om 19:17
Ok. Nu ben ik echt wakker dankzij mijn roommate! Ze appte mij vanuit Dubai dat ze een kitten in huis gehaald heeft. Ik kan nu echt niet wachten om naar huis te gaan!! Zo blij!!
Een ander meisje zal haar even in huis nemen als mijn roommate op vakantie gaat en ik zal de zorgen met veel liefde op mij nemen als zij een layover heeft. Eindelijk weer een beestje in huis om te verwennen! Hij gaat niks te kort komen.
In mijn story op insta zeg ik dat hij maar tijdelijk blijft maar ik heb de indruk dat het een toch een blijvertje is. Ik zal wel horen hoe het zit als ik weer thuis ben.
Er staat een foto van het kereltje in mijn story.
Een ander meisje zal haar even in huis nemen als mijn roommate op vakantie gaat en ik zal de zorgen met veel liefde op mij nemen als zij een layover heeft. Eindelijk weer een beestje in huis om te verwennen! Hij gaat niks te kort komen.
In mijn story op insta zeg ik dat hij maar tijdelijk blijft maar ik heb de indruk dat het een toch een blijvertje is. Ik zal wel horen hoe het zit als ik weer thuis ben.
Er staat een foto van het kereltje in mijn story.
woensdag 21 augustus 2019 om 22:42
Nee joh, ze zijn nooit te lang. Het is echt heel leuk om jou te volgen op Instagram!TrolleyDolly schreef: ↑20-08-2019 23:45Het is inderdaad een stuk kouder dan tijdens mijn vorige bezoek. Het feit dat ik nu buiten ben om 07h in de ochtend kan er ook iets mee te maken hebben. Ik heb maar 4h geslapen dus dat helpt ook niet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 21 augustus 2019 om 22:43
TrolleyDolly schreef: ↑21-08-2019 17:04Hierna heb ik 3 dagen zonder rooster. 2 dagen zullen veranderen naar vrije dagen omdat ze mij op deze ULR hebben gezet. De 3de dag is nog afwachten. Een beetje vreemd dat ze dat niet meteen hebben gedaan toen ze mij deze vlucht gaven.
Wat bedoel je met 'ze gaan het veranderen in vrije dagen'? Kost je dat vakantie dagen? Nee toch?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 22 augustus 2019 om 12:53
Ehm. Prednison en prednisolon zijn in Nederland alleen op recept verkrijgbaar en dat is niet zomaar. Het zijn nogal paardenmiddelen. Ik zou er zeker niet zelf mee gaan rommelen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:33
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
46.26% gewijzigd
donderdag 22 augustus 2019 om 14:25
Wow! Wat een eer!Groendekentje schreef: ↑21-08-2019 20:37Na 15 jaar meelezen op dit forum zonder account speciaal voor jouw topic een account aangemaakt. Mag ik je ook volgen op Insta?