Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wat :O Raar betaalsysteem! Bij de Vomar hier hebben ze dat alleen voor het muntgeld, briefjes moeten ze nog wel aanpakken en controleren.
Met machines krijg je dus dit gedoe, als een apparaat het niet accepteert heb je gewoon pech.
¡Apagando las luces!
Paar dagen terug stond ik achter een nerveuzig vrouwtje in de rij bij de PLUS. Ik had maar 2 dingen, dus ze zei ga maar voor. Ik ga voor. Maar, voor mij was iemand met erg veel boodschappen en het begon opeens achter me behoorlijk druk te worden.
Opeens piept dat vrouwtje langs me en grijpt in mn mandje en propt ze op het kleine stukje band dat vrij was even doodleuk mijn boodschappen.
"Zo."
Ik wist niks te zeggen dus ik bleef maar gewoon staan terwijl ze weer achter me ging staan. Gaat ze tegen de rest van de rij zuchten : "Laat ik haar voor gaan, gaat ze zitten treuzelen. Ik heb fibromyalgie en de pijn is echt niet te harden... En ik maar staan met mijn mand boodschappen, zucht".
Laat me dan niet voor mens 😅

Nou was ze volgens mij niet helemaal goed, want ze begon de rij achter me dus ook lastig te vallen met praatjes over wanneer ze weer naar de dokter moest en dat haar broer zo onaardig kan zijn.

Maar ik stond daar wel echt voor lul.
ñuca schreef:
20-08-2019 09:15
Het is zeker niet mijn grootste probleem, was dat maar zo. Maar je snapt volgens mij mijn ergernis niet. Het gaat er niet om of ik ergens moeite voor moest doen. Maar ik had een tas vol spullen bij me waarvan zij niet kunnen weten of die uit hun winkel komt. Zij horen te controleren en zeggen ook dat ze dat doen. Maar ze doen het niet en dus vragen ze om winkeldiefstal. Want als het zo makkelijk is om met een tas vol (mogelijk) onbetaalde spullen de winkel uit te lopen, dan maken bepaalde mensen daar ook gebruik van.

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik dat zelf ga doen natuurlijk.
nee ik snap echt oprecht je ergernis niet. ik denk eerder dat die sticker er hangt zodat ze zichzelf indekken mocht er wel een verdenking zijn.
En ze “vragen om winkeldiefstal” ??? bijzonder.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik stond vandaag met een overvolle kar in de pinkassa-rij bij de lidl. Voor me een buitenlandse man met een briefje van 50 in zn hand. Dus cashier wijst -voor hij begint met aanslaan- naar bordje dat je bij die kassa alleen met pin kunt betalen, maar man gebaart boos dat hij door moest gaan. Cashier klaar, man wil geld geven. Dat kan dus daar niet. Man laat boodschappen op de band staan en loopt zo weg... dus wachten op manager en op collega die alle boodschappen mee terug de winkel innam.

Hij begint met mijn boodschappen en uiteindelijk slaat hij mijn bedrag per ongeluk contant af. Kon ik niet meer pinnen. Weer wachten op de manager, cashier kreeg hele uitleg over wat manager deed. En ik maar wachten...

Ik heb sowieso een hekel aan de weekboodschappen doen. Eerst sta je als een gek alles op die band te zetten en dan moet je rennen naar de andere kant omdat de boel daar stagneert. En dan waren vandaag ook de kinderen er nog bij. Oudste probeert me te helpen, wat heel lief is. Maar door de groeispurt weet ze niet zo goed wat ze met haar armen en benen doet. En jongste becommentarieerde hardop alle boodschappen van de klant voor me: 'mama, die meneer heeft allen maar snoepjes en koekjes gekocht. En die blikjes drinken, daar krijg je toch slechte tanden van?' :-$ :facepalm: ( gelukkig verstond hij dus slecht/geen nederlands :biggrin: )
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Waarschijnlijk staat er nu een herl epistel over mijn kind op het poolse viva forum. Hoe onbeschoft de Nederlandse kinderen wel niet zijn... :lol:
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Zijdehoentje schreef:
18-08-2019 08:53
Wat ik overigens niet alleen bij de ingang van supermarkt / winkel / winkelcentrum zie, maar ook bij theaters en ziekenhuizen: zo dicht mogelijk bij de ingang roken (soms steken ze een sigaret binnen al op :-o)

Het komt niet alleen wanhopig over, maar vind het ook gewoon asociaal. Kan je als roker zijnde dan niet even een paar meter verderop staan? Een beetje rook vind ik echt niet erg, maar soms sta ik letterlijk naar adem te happen omdat er een enorme rookwolk in m'n gezicht slaat.
Ik moet zeggen, ik rook en was laatst verbaast bij de supermarkt vanwege het feit dat er een afdak was maar de supermarkt had de asbak binnen gezet. Ik heb gevraagd waarom, want dat vind ik gewoon onlogisch. Maar dat was vanwege dat ze m niet vergaten en t maakte toch niet uit dat ik m'n sigaret binnen kon uitmaken.

Heel onlogisch en dat ding staat daar dus altijd binnen.
daenerys79 schreef:
19-08-2019 13:03
ja dat mensen tijdens het winkelen besluiten een artikel dat al in kar of mandje ligt niet te willen, prima, maar leg het dan terug in het schap. zeker met bederfelijke spullen zoals uit koeling of vriezer, zo zonde vind ik dat!!! de winkel gooit het weg, echt erg dat mensen daar niet over nadenken
Dit is bij onze Appie vooral heel erg..een pak met kipfilet tussen de frisdrank ofzo..en de winkel gooit het misschien wel weg, maar wat als een andere klant denkt “das zonde, ik leg ze wel even terug”, dan krijg jij dus rauw vlees wat ik weet niet hoelang buiten de koeling gelegen heeft :sick:

In het verlengde hiervan: overal die smerige lege koffiebekertjes in de rekken. Je pakt aan het begin van de winkel koffie, als je bij de hagelslag bent is je koffie op, dus daar pleur je het lege bekertje in het rek. Waarom??

En dan nog regelmatig aangevreten pakken met koeken in het rek..pak van 10 stroopwafels waar er bijv nog 9 inzitten. Daar verdenk ik diezelfde mensen van... koffie zonder koekje is ook zo saai ;)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
22-08-2019 03:34
Dit is bij onze Appie vooral heel erg..een pak met kipfilet tussen de frisdrank ofzo..en de winkel gooit het misschien wel weg, maar wat als een andere klant denkt “das zonde, ik leg ze wel even terug”, dan krijg jij dus rauw vlees wat ik weet niet hoelang buiten de koeling gelegen heeft :sick:

In het verlengde hiervan: overal die smerige lege koffiebekertjes in de rekken. Je pakt aan het begin van de winkel koffie, als je bij de hagelslag bent is je koffie op, dus daar pleur je het lege bekertje in het rek. Waarom??

En dan nog regelmatig aangevreten pakken met koeken in het rek..pak van 10 stroopwafels waar er bijv nog 9 inzitten. Daar verdenk ik diezelfde mensen van... koffie zonder koekje is ook zo saai ;)
Oef! nooit bij nagedacht dat je idd bijv met kip moet uitkijken, voor je het weet heeft die verpakking buiten de koeling gelegen o_o .
Ik had laatst bij de jumbo bedorven taai gehakt en luchtig toetje (klonten en vieze schimmel-smaak) :pukey: . Beide koop ik daar niet meer, jakkes. Ben er mooi mee terug gegaan, en kreeg mijn aankoopbedrag terug.
Voor iedereen een groene tuin
Wat kom ik gister tegen in de Lidl? Een meisje van een jaar of 2 zittend in een kar die aan een stokbrood aan het knabbelen was.
Ik geloof niet dat die was betaald vanwege het feit dat ze nog hun ronde aan het doen waren
schorpioentje28 schreef:
22-08-2019 03:34

Als je een karretje kun je vaak je bekertje daar in kwijt en bij het wegzetten van de kar kom je wel langs een vuilnisbak. Misschien vooral mensen met een mandje?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jumbo net...stond een vrouw bij de zelfscan die aandacht nodig had van de cassiere. Wilde gesprekje aanknopen etc. Rij liep echter vol en bij Jumbo is 4e wachtende gratis boodschappen. Andere vrouw had alles in de gaten gehouden en sjeesde de rij in. Ze riep keihard...ik ben 4e in de rij. Cassiere netjes uitleggen dat ze 3e wachtende was, zoals op bord staat vermeld. Vrouw blijft schreeuwen... uitgelegd nogmaals en geen gratis boodschappen.

Sta ik later op de parkeerplaats....zegt vrouw tegen kind. Niet gelukt rest maar even halen bij de Aldi. Hoe sneu is dat 🤐.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 11:23
1.40% gewijzigd
Michella_1991 schreef:
22-08-2019 09:54
Wat kom ik gister tegen in de Lidl? Een meisje van een jaar of 2 zittend in een kar die aan een stokbrood aan het knabbelen was.
Ik geloof niet dat die was betaald vanwege het feit dat ze nog hun ronde aan het doen waren

En je denkt dat ze het hele stokbrood op heeft bij de kassa en dat het niet betaald wordt?
PoesinBoots schreef:
22-08-2019 11:16
En je denkt dat ze het hele stokbrood op heeft bij de kassa en dat het niet betaald wordt?
Iets eten wat nog niet betaalt is doe je niet.
Zijn al meerdere reacties over geweest hier
Michella_1991 schreef:
22-08-2019 11:23

Ja. Vreselijk.
Michella_1991 schreef:
Tja. Zeg dat meer tegen mensen met diabetes of die een maagverkleining hebben gehad. Die moeten soms iets eten, anders gaan ze van hun stokje.
Ik doe het zelf niet, maar je weet niet waarom andere mensen het doen. En in dir geval zou ik het niet erg vinden, en liever een stuk stokbrood dan een of ander zoet koekje of snoepje.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
22-08-2019 11:28
Tja. Zeg dat meer tegen mensen met diabetes of die een maagverkleining hebben gehad. Die moeten soms iets eten, anders gaan ze van hun stokje.
Ik doe het zelf niet, maar je weet niet waarom andere mensen het doen. En in dir geval zou ik het niet erg vinden, en liever een stuk stokbrood dan een of ander zoet koekje of snoepje.
Ik neem dan aan dat je voorbereid op stap gaat?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
SombraOnline schreef:
werkelijk nog nooit van gehoord
pearle schreef:
22-08-2019 11:53
werkelijk nog nooit van gehoord
Dan heb je het gelukkig ook nog nooit gezien.
¡Apagando las luces!
Ik heb een maagverkleining gehad en wel eens iets gepakt in de supermarkt om meteen te eten. Ik voel mijn honger niet goed meer en vergeet dus te eten. Hierdoor vergeet ik ook wel eens iets mee nemen, normaal heb ik wel iets van sultana's of liga's in mijn tas of jaszak, maar soms dus ook niet. Dan moet ik wel even iets eten, anders kan ik flauwvallen en dan ben ik verder van huis :)

Gelukkig hebben de meeste medewerkers in supermarkten er wel begrip voor. Heb één keertje meegemaakt dat een medewerker van het brood mij niet geloofde. Ik had een croissantje gepakt en deze doormidden gescheurd, de ene helft terug in het zakje gedaan en de andere helft zat ik op het bankje te eten. Die vrouw kwam schreeuwend op me af, dat dit niet mag, dat het een bekende truc is van jongeren die eten jatten (ik was 24, maar oké!). Ik probeerde rustig uit te leggen dat ik wist dat het eigenlijk niet mag en ik het normaal ook niet doe (want meestal gewoon iets mee), maar dat ik een maagverkleining heb gehad en nu echt even iets moest eten en dat ik anders flauw zou vallen. Product wilde ik uiteraard gewoon afrekenen, had wat meer dingetjes nodig dus wilde sowieso de winkel daarna nog in.
Die vrouw geloofde me maar niet. Bleef maar schreeuwen dat ik loog en het een slap excuus was :( Die bleef schreeuwen en uiteindelijk is de manager erbij gehaald die mij gelijk gaf, ook omdat er geen mens zo stom is om iets op te gaan eten waar meerdere medewerkers mij konden zien. Bovendien zat de andere helft nog in het zakje. Wel ben ik niet vaak meer naar die supermarkt geweest, elke keer als ik er kwam en die vrouw was er, keek ze heel boos naar mij. Ook de keer dat ik iets wilde vragen over brood (ik zocht een bepaalde soort) negeerde ze mij compleet en ging andere klanten helpen.
Ze werkt er nu nog steeds en ik voel me daar niet meer fijn, terwijl de rest van het team daar helemaal top is.

Uiteraard probeer ik na deze aanvaring altijd iets bij me te hebben, maar soms ontglipt me dat gewoon. Geen mens is perfect en denkt altijd overal aan.
Wat heftig... Ik wist niet dat het zo erg was met een maagverkleining. Dat je dus ineens (uit het niks?) binnen een paar minuten iets MOET eten omdat je anders flauwvalt?

Dat lijkt me een naar idee. Ik zou in dat geval inderdaad proberen altijd iets bij me te hebben.
Pivot! PIVOT!!!
SombraOnline schreef:
Dan zijn er wel heel veel mensen die ineens 'spontaan' diabetes hebben of een maagverkleining hebben gehad :)
(Frambozenkwarktaart, hier bedoel ik jou niet mee hoor, je hoeft je echt niet schuldig te voelen!)

Tuurlijk, er zit een verschil tussen mensen die a la minute iets moeten eten wegens ziekte of maagverkleining en nee, je kan niet altijd aan de buitenkant zien of iemand ziek is. Alleen die vlieger gaat (lang) niet altijd op. Sorry, bedoel het echt niet gemeen, alleen ik heb dikwijls het idee dat het meer uit gemakzuchtigheid / laksigheid is, dan dat er sprake is van een noodzaak / ziekte.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 22-08-2019 15:13
Reden: toevoeging
5.15% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Het was een kindje dat aan het stokbrood knabbelde. Nou dat kind was tenminste stil en rende niet als een malle door de supermarkt zoals ik net weer meemaakte. Twee jongetjes op een step die tegen mijn enkel knalde. En moeders nog kwaad kijken ook omdat ik die step vastpakte en zei dat de supermarkt geen speeltuin is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
22-08-2019 15:18
Het was een kindje dat aan het stokbrood knabbelde. Nou dat kind was tenminste stil en rende niet als een malle door de supermarkt zoals ik net weer meemaakte. Twee jongetjes op een step die tegen mijn enkel knalde. En moeders nog kwaad kijken ook omdat ik die step vastpakte en zei dat de supermarkt geen speeltuin is.

Wat zei ze toen jij die step om haar nek heen vouwde? ;-D
Michella_1991 schreef:
Ah, het is weer tijd voor die discussie? In de voorgaande edities waren de meningen altijd verdeeld. Dus om nou het voorbarig verorberen van voedsel af te keuren op basis van de reacties hier lijkt me wat vooringenomen.
Oudblond schreef:
22-08-2019 15:18
Ik kwam laatst bij de super twee krijsende kinderen tegen. Ze waren echt overal. En hun moeder zei niets van het gekrijs. Bij de diepvriesafdeling was ik het zat en ving aan de kinderen vuil aan te kijken, en dat hielp. Het gekrijs verstomde, en de kinderen kropen dicht tegen hun moeder aan. Eén van de kinderen legde zijn moeder ook nog even uit waarom hij was gestopt met krijsen: 'die mevrouw keek zo raar naar me'. Waarop moeder antwoordde dat hij zelf ook best raar had gedaan. ZEG DAT DAN METEEN TEGEN JE KUTKIND EN LAAT HET MIJ NIET OPLOSSEN LUI THUISBLIJFWIJF!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven