Het is me alweer te heet hoor

25-08-2019 12:44 154 berichten
Achterlijke tempraturen ineens na het herfstachtige weer van de afgelopen weken.
Sjonge jonge. 😒
Als we maar niet weer een hittegolf krijgen straks vreselijk die bipolaire weersveranderingen elke keer.
Some bullshit!

Wat jullie?
Ach, van de andere kant zijn de winterhaters net zolang de klos. Ik vind het wel eerlijk verdeelt zo want ik haat de winter. Ik ben blij met onze seizoenen waardoor we iedere keer iets hebben om naar uit te kijken. Ondanks dat ik een zomer mens ben zou ik nooit in een tropisch land willen wonen waar het altijd zomer is. Juist de winter maakt de zomer zo speciaal voor mij. Zouden de zomer haters in landen willen wonen waar het eeuwig winter is?
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
25-08-2019 18:13
Ach, van de andere kant zijn de winterhaters net zolang de klos. Ik vind het wel eerlijk verdeelt zo want ik haat de winter. Ik ben blij met onze seizoenen waardoor we iedere keer iets hebben om naar uit te kijken. Ondanks dat ik een zomer mens ben zou ik nooit in een tropisch land willen wonen waar het altijd zomer is. Juist de winter maakt de zomer zo speciaal voor mij. Zouden de zomer haters in landen willen wonen waar het eeuwig winter is?
Ik kan gewoon niet goed tegen de hitte hier in Nederland, ik weet niet wat het is. Ik heb in Zuid-Afrika gewoond en had daar vrijwel nergens last van. Maar hier....vreselijk. Zo drukkend ofzo.
Ik vind dit weer verrukkelijk!
Het is eindelijk lekker weer! Niet te heet en niet te koud. Lekker zonnetje erbij en de nachten koelen sterk af dus nooit een sauna binnenshuis.

Je merkt dat de zon al aan kracht verliest. Toen het in juni 30 graden was was mijn zwembad in no time 25-26 graden, nu blijft het steken op 22. Maar dat is al weer 'n stuk aangenamer dan de 18 graden waar het de afgelopen veel te koude weken op stond.
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-08-2019 12:46
Is het een keer lekker weer, beginnen mensen weer te zeuren.
Geniet ervan, de warmte komt niet echt in huis, 's nachts koelt het wel weer af.
Waarom mogen we niet zeuren? Wat als je ziek wordt van de warmte? En de warmte komt echt wel het huis in.
nospe schreef:
25-08-2019 18:13
Ik ben een winterhater, maar ik kan ook niet goed tegen de tropen waar het nonstop heet en vochtig is.
Ik zou het best gedijen als ik begin november naar Nieuw Zeeland zou kunnen afreizen om daar voorjaar, zomer en nazomer mee te maken en dan in maart/april weer naar Nederland voor het voorjaar hier.
viavia2013 schreef:
25-08-2019 18:19
Waarom mogen we niet zeuren? Wat als je ziek wordt van de warmte? En de warmte komt echt wel het huis in.
Het is hier binnenshuis 23 graden, prima temperatuur dus!
redbulletje schreef:
25-08-2019 18:17
Het is eindelijk lekker weer! Niet te heet en niet te koud. Lekker zonnetje erbij en de nachten koelen sterk af dus nooit een sauna binnenshuis.
In jouw huis misschien maar hier was het gisternacht om 12 uur nog steeds 28 graden. Ondanks het feit dat alles vanaf 10 uur op en had gestaan.
redbulletje schreef:

Je merkt dat de zon al aan kracht verliest. Toen het in juni 30 graden was was mijn zwembad in no time 25-26 graden, nu blijft het steken op 22. Maar dat is al weer 'n stuk aangenamer dan de 18 graden waar het de afgelopen veel te koude weken op stond.
Ja, maar jij hoeft niet te werken! Ik heb diep respect voor de mensen die zwaar werk moeten leveren!!
Ik hou best van warm weer en zon, maar ik heb dit weekend teveel zon gehad.
En met 'teveel zon' bedoel ik echt niet dat ik verbrand ben, maar gewoon teveel buiten + actief geweest, terwijl ik echt rustig aan heb gedaan en mij niet heb uitgesloofd.

Zo jammer, ik vind warm weer zalig, ik kan namelijk goed tegen de warmte en slaap zelfs het beste als het minimaal 30 graden in de slaapkamer is. (Ja, sorry ik ben raar. Bij ons is het in huis veel koeler dus ik slaap gewoon onder een dekbed enzo... :$ :facepalm: )

Ik kan alleen slecht tegen de zon. :'(
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
25-08-2019 18:20
Het is hier binnenshuis 23 graden, prima temperatuur dus!
Dat vindt jij! Voor mij veel te warm! Ik kom tot leven bij het vriespunt en daaronder.
Ik ben al lang blij dat we niet zo'n !@#$zomer als vorig jaar hebben gehad, hoewel ik dit jaar ook niet heb staan juichen. Ik vond het vorige week eigenlijk wel lekker. Ik houd ook wel van regen.

Mijn vriend wil over een aantal jaren emigreren naar een heel warm land. O_O
redbulletje schreef:
Het is eindelijk lekker weer!
Het is geen lekker weer!
JIJ vindt het lekker weer.
Daar zit nogal verschil in
Lady_Day schreef:
25-08-2019 18:28
Ik ben al lang blij dat we niet zo'n !@#$zomer als vorig jaar hebben gehad, hoewel ik dit jaar ook niet heb staan juichen. Ik vond het vorige week eigenlijk wel lekker. Ik houd ook wel van regen.

Mijn vriend wil over een aantal jaren emigreren naar een heel warm land. O_O
Meen je? Wat heb je gezegd?
Was leuk je gekend te hebben en ik kom je wel uitzwaaien, tf outa here. :rofl:
Lady_Day schreef:
25-08-2019 18:28

Mijn vriend wil over een aantal jaren emigreren naar een heel warm land.
O_O
Ruilen? De mijne wil op termijn waarschijnlijk emigreren naar een kouder land. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
25-08-2019 18:37
Ruilen? De mijne wil op termijn waarschijnlijk emigreren naar een kouder land. :biggrin:

*....kaapt vriend dianaf weg* 😉
Ik heb het voordeel dat ik niet hoef te werken dus kan me helemaal aanpassen aan het weer en de kinderen. De zomers dat ik nog in het verpleeghuis werkte waren afzien hoor..

Ik vind het nu wel lekker dat warme weer, in de ochtend lekker met de kinderen wandelen/ fietsen of naar speeltuin en smiddags in de schaduw lekker in het badje. Ik wil morgen naar een openlucht zwembad hier in de stad, ben alleen nog niet zo bekend en heb m nog niet kunnen vinden :sherlock:
cookie84 schreef:
25-08-2019 19:08
Ik heb het voordeel dat ik niet hoef te werken dus kan me helemaal aanpassen aan het weer en de kinderen. De zomers dat ik nog in het verpleeghuis werkte waren afzien hoor..

Ik vind het nu wel lekker dat warme weer, in de ochtend lekker met de kinderen wandelen/ fietsen of naar speeltuin en smiddags in de schaduw lekker in het badje. Ik wil morgen naar een openlucht zwembad hier in de stad, ben alleen nog niet zo bekend en heb m nog niet kunnen vinden :sherlock:
Google maps
dianaf schreef:
25-08-2019 18:37
Hahaha, misschien wel een idee.

Vriend weet dat ik niet mee wil. Hier is niet eens discussie over mogelijk. Ik vind dat bepaalde land echt totaal niet aantrekkelijk op zo veel gebieden. We zullen het wel zien...
Timetraveler schreef:
25-08-2019 18:15
Ik kan gewoon niet goed tegen de hitte hier in Nederland, ik weet niet wat het is. Ik heb in Zuid-Afrika gewoond en had daar vrijwel nergens last van. Maar hier....vreselijk. Zo drukkend ofzo.
Hier precies hetzelfde. Het heeft ook met luchtvochtigheid te maken.
Ik ben in Thailand, Sri Lanka, Dominicaanse republiek en Florida geweest, geen last van warmte.
Timetraveler, jou verhaal is mijn verhaal.
redbulletje schreef:
25-08-2019 19:11
Google maps

Zelfs daarmee fiets ik verkeerd :facepalm:
Lady_Day schreef:
25-08-2019 19:37
Hahaha, misschien wel een idee.

Vriend weet dat ik niet mee wil. Hier is niet eens discussie over mogelijk. Ik vind dat bepaalde land echt totaal niet aantrekkelijk op zo veel gebieden. We zullen het wel zien...
Nu ben ik nieuwsgierig naar welk land!

Ik zou overigens ook niet in een heet land willen wonen. Ik zou willen kunnen wisselen tussen het klimaat hier en het klimaat in Nieuw Zeeland. Dus gewoon lente, zomer, herfst en dan switchen van continent om die vervelende grijze kale wintermaanden over te kunnen slaan.
redbulletje schreef:
25-08-2019 20:58
Nu ben ik nieuwsgierig naar welk land!

Ik zou overigens ook niet in een heet land willen wonen. Ik zou willen kunnen wisselen tussen het klimaat hier en het klimaat in Nieuw Zeeland. Dus gewoon lente, zomer, herfst en dan switchen van continent om die vervelende grijze kale wintermaanden over te kunnen slaan.
India.

Toen ik in Melbourne woonde vond ik de winter zo heerlijk daar. Tussen de 10 en 15 graden. Wel veel regen maar ook wel zon. Ik vind de zon wel lekker maar niet als het 20+ is.
Hier is ook warm in huis. Maar goed, alvast even wennen, we vertrekken woensdag naar Portugal voor 2 weken. Ik vind de warmte hier inderdaad veel drukkender. In bijvoorbeeld Griekenland storm ik gerust met 34 graden een berg op, terwijl ik hier vanmiddag bij een stuk fietsen volkomen benauwd werd.
Lady_Day schreef:
25-08-2019 21:01
India.

Toen ik in Melbourne woonde vond ik de winter zo heerlijk daar. Tussen de 10 en 15 graden. Wel veel regen maar ook wel zon. Ik vind de zon wel lekker maar niet als het 20+ is.
Oh gatver, India! Daar zou ik echt never nooit willen wonen. Mooi land om foto's te maken, maar die allesoverheersende smog en drukte en beklemmende hitte. Heeft hij daar familie of wat trekt hem daar aan aan?

Als ik dan in Australie zou wonen zou ik toch iets noordelijkers uitkiezen dan Melbourne, daar lijkt het me ook nog vaak slecht weer en de winters toch nog iets aan de koude/natte kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven