Ervaring Breastbud pomp?

27-08-2019 14:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met de Breastbud siliconen borstpomp? Het is niet echt een alternatief voor een kolf, maar bedoeld voor het opvangen van de melk die stroomt uit de tweede borst terwijl je je baby voedt aan de eerste. Snappie?
PS nee, ik heb geen aandelen! ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt handig. Maar aan de andere kant: die periode dat er melk uit de andere borst stroomt is maar kort toch? Ik weet niet of ik dat de investering waard zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp creert de pomp een vacuum; ik kan me voorstellen dat dat de stroom stimuleert... maarja: ik heb ook nog zo m’n twijfels!
Alle reacties Link kopieren
FroggyP schreef:
27-08-2019 14:40
Als ik het goed begrijp creert de pomp een vacuum; ik kan me voorstellen dat dat de stroom stimuleert... maarja: ik heb ook nog zo m’n twijfels!

Oh, dan blijf je zitten met die toestroom dus? Dat is niet handig, dan moet je altijd dat ding meenemen. Ik zou de toeschietreflex gewoon steeds wegdrukken met de deurbelmethode, dan ben je er met een paar weken vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
27-08-2019 14:45
Oh, dan blijf je zitten met die toestroom dus? Dat is niet handig, dan moet je altijd dat ding meenemen. Ik zou de toeschietreflex gewoon steeds wegdrukken met de deurbelmethode, dan ben je er met een paar weken vanaf.
In mijn geval zou het wel handig kunnen zijn: ik wil (op aanraden van de dokter) m’n dochtertje van 5 wkn bijvoeden. Ik geef haar nu mijn gekolfte melk na iedere voeding.
Ik had zo een als deze: https://www.borstkolven.net/borstkolven ... borstkolf/

Lijkt die op die jij bedoelt?

Gebruikte die melk voornamelijk voor het oefenen met de fles, zodat ik daar niet telkens voor hoefde te kolven.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het kunnen proberen, misschien is het wat. Bij mijn eerste hield ik een flesje onder de ene borst, terwijl ik de borst gaf (liggend, dus geen handen nodig). Dat vroor ik in. Maar de dubbele toeschietreflex duurde na vijf weken niet heel lang meer. Je zou ook tussentijds kunnen kolven. Dat heeft dubbel effect: je kunt haar daarmee dubbel voeden en je krikt in een paar dagen je productie op. Maar in jouw geval zou een vacuumpomp ook best handig kunnen zijn. Is hij duur?
Oh wat interessant. Ik heb nog nooit een dubbele toeschietreflex gehad (had ook sowieso moeizame borstvoeding), dat lijkt me enorm onhandig, dan zit je toch meteen met een doorweekt t-shirt?
JonathanStrange schreef:
27-08-2019 15:03
Oh wat interessant. Ik heb nog nooit een dubbele toeschietreflex gehad (had ook sowieso moeizame borstvoeding), dat lijkt me enorm onhandig, dan zit je toch meteen met een doorweekt t-shirt?
Yep ;-)

Nee, bij mij niet doorweekt, maar wel natte plek.
anoniem_370075 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 15:04
8.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
27-08-2019 15:03
Oh wat interessant. Ik heb nog nooit een dubbele toeschietreflex gehad (had ook sowieso moeizame borstvoeding), dat lijkt me enorm onhandig, dan zit je toch meteen met een doorweekt t-shirt?

Ja. En een doorweekt kind.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
27-08-2019 14:54
Ik had zo een als deze: https://www.borstkolven.net/borstkolven ... borstkolf/

Lijkt die op die jij bedoelt?

Gebruikte die melk voornamelijk voor het oefenen met de fles, zodat ik daar niet telkens voor hoefde te kolven.
Zoiets inderdaad!
Lukte het jou met deze kolf/pomp om bijv. 40 ml te verzamelen?

De Borstbud (werkelijk: wat een naam!) kost overigens 20-30 euro, geloof ik.
froggyp wijzigde dit bericht op 27-08-2019 15:08
Reden: Toevoeging: prijs
8.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na 4 mnd nog steeds een dubbele tsr. Ik gebruik de deurbelmethode om het te stoppen.
Volgens mij bestaat er ook zoiets als lekschalen om de melk op te vangen?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
27-08-2019 15:10
Ik heb na 4 mnd nog steeds een dubbele tsr. Ik gebruik de deurbelmethode om het te stoppen.
Volgens mij bestaat er ook zoiets als lekschalen om de melk op te vangen?

Ja, maar die lekken aan de onderkant (alles komt weer boven...)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijne dagelijks. Ik kolf dan 1 kant en hang dit ding aan de andere kant. Soms amper iets, soms vol. Baby is wel bijna half jaar. Ik heb er zoeen als Morgenstond trouwens.
FroggyP schreef:
27-08-2019 15:06
Zoiets inderdaad!
Lukte het jou met deze kolf/pomp om bijv. 40 ml te verzamelen?

De Borstbud (werkelijk: wat een naam!) kost overigens 20-30 euro, geloof ik.
Ik weet het niet meer... Waarschijnlijk de ene keer wel en de andere keer niet, net zoals due hierboven zegt.

Maar als het inderdaad gaat om bijvoeden, dan zou het opkrikken van je productie door middel van kolven misschien wel een idee zijn, zoals Pandax aangaf?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n ding van aliexpres voor €2,- ofzo en echt, ik wou dat ik had geweten dat dit bestond toen mijn oudste net was geboren. Met kolven krijg ik er met pijn en moeite wat uit en ik háát kolven. Maar dit ding hang ik eraan als ik begin met voeden, het trekt vacuüm dus blijft ook gewoon hangen, verder voel ik er niks van, maar binnen 3 minuten heb ik zo'n 80 cc en haal ik hem eraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je dan niet alleen wat 'voormelk' opvangt elke keer? Dus of die melk dan niet erg laag in vetgehalte is? Dat is voor bijvoeden niet per se handig, lijkt me dat je daarvoor liever een volledige borst wil afkolven dan.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
27-08-2019 19:42
Ik vraag me af of je dan niet alleen wat 'voormelk' opvangt elke keer? Dus of die melk dan niet erg laag in vetgehalte is? Dat is voor bijvoeden niet per se handig, lijkt me dat je daarvoor liever een volledige borst wil afkolven dan.

Voormelk bestond toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
27-08-2019 19:45
Voormelk bestond toch niet?
Ja daarom ook tussen aanhalingstekens.
Volgens mijn lactatiedeskundige is er wel verschil in het melkvetgehalte en is die in het begin van de voeding lager en wordt ie gaandeweg vetter, maar verder is de samenstelling hetzelfde (vitaminen, mineralen, antistoffen) dus in dat opzicht idd geen verschil tussen 'voor' en 'achter' melk
Voor mij is t ook meer een vraag hoor, misschien maakt t geen moer uit.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
27-08-2019 19:35
Ik heb zo'n ding van aliexpres voor €2,- ofzo en echt, ik wou dat ik had geweten dat dit bestond toen mijn oudste net was geboren. Met kolven krijg ik er met pijn en moeite wat uit en ik háát kolven. Maar dit ding hang ik eraan als ik begin met voeden, het trekt vacuüm dus blijft ook gewoon hangen, verder voel ik er niks van, maar binnen 3 minuten heb ik zo'n 80 cc en haal ik hem eraf.
voor zo'n prijs is het het proberen altijd waard lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik voor nog geen tientje zo’n ding besteld (een ‘nepmerk’). Ik ga het gewoon uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar je ervaringen Froggy
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
27-08-2019 19:55
voor zo'n prijs is het het proberen altijd waard lijkt mij
Ja vond ik ook. En het werkt dus als een tiet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook zo een, vang er meestal 10-30cc mee op als ik de andere borst geef. Meestal kolf ik daarna de borst nog leeg, zodat het vetgehalte weer gemiddeld wordt. Andere keren gooi ik deze ‘voormelk’ bij ‘achtermelk’ die ik heb gekolfd na een voeding.

Ik heb er een bij bol.com besteld. Ik heb die bij ali ook gezien, alleen zijn die niet BPA-vrij dus daarom heb ik dat niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mede door dit topic een siliconen borstkolf besteld. Heb even naar een officiële Haakaa gekeken, maar ik wilde hem graag snel hebben en ik las op verschillende plekken dat het merk eigenlijk geen verschil maakt , dus toch bij Bol maar een 'nep-merk' gekocht... En ik ben er echt zó blij mee!

Alleen al aan 'lek melk' heb ik gewoon 1 á 2 voedingen per dag extra voor in de koelkast/vriezer. Geen gedoe meer met bakjes er onder klemmen tijdens de voeding omdat alles anders nat is en ik heb een hekel aan kolven dus dit is ideaal om wat voorraad te creëren. Is de €12 nu al meer dan waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven