Verdrietig over bruiloft
woensdag 28 augustus 2019 om 10:17
Inderdaad. En dan jezelf en je man een kersvers echtpaar noemen. Brrr.
Ben blij dat ik nooit ben getrouwd. Dit zijn precies de dingen waar ik een hekel aan heb.
...
woensdag 28 augustus 2019 om 10:18
Je hebt lang naar je bruiloft toegeleefd en daarna is dat leuke vooruitzicht voorbij. Het komt vaak voor dat met name vrouwen daardoor een leeg verdrietig gevoel ervaren.
Jammer dat er dingen mis of anders gingen dan gepland maar probeer er samen met je man om te lachen. Bij ons gingen er ook dingen mis waar ik kort na de bruiloft een verdrietig gevoel bij had maar nu kan ik erom lachen. Het belangrijkste namelijk het ja woord tegen elkaar zeggen ging goed. Ik heb amper fotos teruggezien van tijdens het aan komen lopen naar 'altaar'. De fotos passen niet bij het beeld en de mooie herinnering die ik ervan heb. Ik was ineens zo emotioneel dat ik alleen maar kon huilen dan niet lief zacht snikken maar tranen met tuiten dus die fotos zullen niet uitblinken in schoonheid. Dat moment kan ik me ook zonder fotos wel herinneren.Met de tijd worden je herinneringen ook iets anders. Het gevoel blijft. Je bent getrouwd met de man waar je mee samen wil zijn.
Jammer dat er dingen mis of anders gingen dan gepland maar probeer er samen met je man om te lachen. Bij ons gingen er ook dingen mis waar ik kort na de bruiloft een verdrietig gevoel bij had maar nu kan ik erom lachen. Het belangrijkste namelijk het ja woord tegen elkaar zeggen ging goed. Ik heb amper fotos teruggezien van tijdens het aan komen lopen naar 'altaar'. De fotos passen niet bij het beeld en de mooie herinnering die ik ervan heb. Ik was ineens zo emotioneel dat ik alleen maar kon huilen dan niet lief zacht snikken maar tranen met tuiten dus die fotos zullen niet uitblinken in schoonheid. Dat moment kan ik me ook zonder fotos wel herinneren.Met de tijd worden je herinneringen ook iets anders. Het gevoel blijft. Je bent getrouwd met de man waar je mee samen wil zijn.

woensdag 28 augustus 2019 om 10:19
Het is klote als je bruiloft niet is verlopen zoals je die graag had gezien. Je hebt er immers veel tijd en voorbereiding aan gehad. Maar let wel: een deel van je verwachtingen zijn niet reëel en een deel van je verdriet gaat wel erg over kleine details. Daar maak je uiteindelijk contacten, zoals die met je ceremoniemeester, mee kapot. Als je er daarin blijft hangen. Uiteindelijk telt: een gelukkig huwelijk. En of dat zo is, dat weet je over een jaar of 40. En dan kan je hopelijk ook samen lachen om een dag die niet ging zoals jij vooraf had gehoopt, maar die wel jullie trouwdag was.

woensdag 28 augustus 2019 om 10:21
Nee heb ik toen ook niet gedaan. Het weer is iets wat je al helemaal niet in de hand hebt. De chauffeur van de trouwauto liep de hele tijd met een dekentje achter mij aan haha, wel heel lief, maar ik dacht "ga toch weg, heb het helemaal niet koud!"Suzan_1991 schreef: ↑28-08-2019 10:16Wij trouwden in augustus. Lekker droog en redelijke temperatuur dacht ik. De temperatuur was goed, rond de 20 graden, maar het regende de hele dag (op elke andere dag rondom onze trouwdag was het uiteraard kurkdroog). We wilden vooraf mooie foto's maken buiten, maar dat werd dus binnen. En de entree bij het gemeentehuis was in de stromende regen onder een paraplu. Tsja, ik maak me er niet druk om.
Daarna volgde die snikhete zomer van vorig jaar. Heb toen heel vaak gedacht "wat ben ik blij dat het op onze dag 15 graden en geen 35 graden was!"

woensdag 28 augustus 2019 om 10:24

woensdag 28 augustus 2019 om 10:25
Jeetje, als dit al zo'n groot drama is... dan hoop ik dat je een uitstekende ziektekostenverzekering hebt afgesloten met goede dekking van de geestelijke gezondheidszorg.
Er staat je nog een hoop te verwachten. Misschien raak je straks wel niet zwanger op het moment dat je had gepland. Misschien moet je wel afwijken van je bevallingsplan. Of je baby huilt buiten het afgesproken schema. Of nog erger: dan ga je op een peperdure zorgvuldig uitgestippelde vakantie en dan is er een staking ergens, of het regent!
Er staat je nog een hoop te verwachten. Misschien raak je straks wel niet zwanger op het moment dat je had gepland. Misschien moet je wel afwijken van je bevallingsplan. Of je baby huilt buiten het afgesproken schema. Of nog erger: dan ga je op een peperdure zorgvuldig uitgestippelde vakantie en dan is er een staking ergens, of het regent!
woensdag 28 augustus 2019 om 10:29
Je verwachtingen zijn inderdaad te hoog geweest. Als je wil dat alles perfect gaat, wordt iedere imperfectie een enorm drama en in jouw ogen een soort afgang, omdat je de verwachting hebt dat iedereen enorm gefocust is op je jurk, de openingsdans, et cetera. Waarschijnlijk hebben zij gewoon een leuke dag gehad en hebben ze die paar minpuntjes amper opgemerkt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:32
Wel goed voor jarenlang topics op het forum!-jolijn- schreef: ↑28-08-2019 10:25Jeetje, als dit al zo'n groot drama is... dan hoop ik dat je een uitstekende ziektekostenverzekering hebt afgesloten met goede dekking van de geestelijke gezondheidszorg.

woensdag 28 augustus 2019 om 10:34
Wie ooit heeft bedacht dat je trouwdag de mooiste dag van je leven zou zijn zouden ze voor straf de rest van zijn/haar leven elke dag moeten laten trouwen
Zo'n feest geeft stress en hoe meer je alles plant, hoe hoger je verwachtingen worden als je niet uitkijkt.
Als je je vanbinnen stiekem een beetje onzeker voelt zal dat op zo'n moment zeker naar boven komen.
Ik denk dat je voornamelijk veel te gespannen was en dat nu al die spanning los komt.
Probeer minder hoge verwachtingen te hebben.
Geluk is niet iets wat je af kunt dwingen, het is meer een gevoel wat je overkomt op het moment dat je je kunt ontspannen.
Dus huil al deze spanningen er even lekker uit en ga dan lekker douchen en daarna wat eten en genieten van de zon of zoiets.

Zo'n feest geeft stress en hoe meer je alles plant, hoe hoger je verwachtingen worden als je niet uitkijkt.
Als je je vanbinnen stiekem een beetje onzeker voelt zal dat op zo'n moment zeker naar boven komen.
Ik denk dat je voornamelijk veel te gespannen was en dat nu al die spanning los komt.
Probeer minder hoge verwachtingen te hebben.
Geluk is niet iets wat je af kunt dwingen, het is meer een gevoel wat je overkomt op het moment dat je je kunt ontspannen.
Dus huil al deze spanningen er even lekker uit en ga dan lekker douchen en daarna wat eten en genieten van de zon of zoiets.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:34
My god, is dit serieus?
Ik heb moeite om te geloven dat geen grap is.
Als dat oprecht je gevoelens zijn zoek je best professionele hulp, want het leven zal nog veel onaangename verassingen voor u in petto hebben.
Het leven kan soms echt hard zijn, en vol tegenslagen zitten. Maar dit is er geen van.
Mensen krijgen kanker, kunnen geen kinderen krijgen, verliezen geliefden of kinderen... en dan heb je er die depressief zijn omdat hun trouwfeest niet perfect is
Jullie zijn getrouwd, zijn beiden gezond en zijn klaar om als getrouwden door het leven te gaan, geniet ervan en stop met janken.
Dit is echt héél verwaand gedrag.
Ik heb moeite om te geloven dat geen grap is.
Als dat oprecht je gevoelens zijn zoek je best professionele hulp, want het leven zal nog veel onaangename verassingen voor u in petto hebben.
Het leven kan soms echt hard zijn, en vol tegenslagen zitten. Maar dit is er geen van.
Mensen krijgen kanker, kunnen geen kinderen krijgen, verliezen geliefden of kinderen... en dan heb je er die depressief zijn omdat hun trouwfeest niet perfect is

Jullie zijn getrouwd, zijn beiden gezond en zijn klaar om als getrouwden door het leven te gaan, geniet ervan en stop met janken.
Dit is echt héél verwaand gedrag.

woensdag 28 augustus 2019 om 10:37
Madeliefjees schreef: ↑28-08-2019 10:04Janken omdat niet iedereen in t gastenboek staat? Ik lees niks raars over je bruiloft, bij de mijne kwam de bruidegom niet opdagen. DAT is pas drama!
FF serieus?

woensdag 28 augustus 2019 om 10:37
boekenlegger0 schreef: ↑28-08-2019 10:18Je hebt lang naar je bruiloft toegeleefd en daarna is dat leuke vooruitzicht voorbij. Het komt vaak voor dat met name vrouwen daardoor een leeg verdrietig gevoel ervaren.
Komt vaak voor ja? Kan me er niets bij voorstellen. Je moet dan een wel heel leeg leven hebben.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:38
woensdag 28 augustus 2019 om 10:38

woensdag 28 augustus 2019 om 10:39
Mooiste dag van je leven, wil niet zeggen dat álle praktische dingen op zo’n dag precies gaan zoals je wil natuurlijk. Dat is gewoon niet realistisch.
Kijk eens naar koninklijke huwelijken. Daar gaat ook altijd wel iets ‘mis’. Ik noem de gekreukelde jurk van Diana, de losse haren van Meghan, het vergeten boeket bij ik weet niet meer wie. En die hebben de beste organisatoren die er zijn, inclusief een mega-budget.
Als je dus verwacht dat op jouw trouwdag dag alles helemaal precies gaat zoals je in gedachten had, verwacht je dus echt te veel.
Bovendien gaat het niet om de trouwerij. Maar om jullie relatie in de toekomst.
Ik hoop echt dat het je lukt eea om te denken. Wie weet is het ook de spanning die er uit komt nu. Zo te horen hadden jullie namelijk een mooie dag, met slechts kleine ‘problemen’ die werkelijk niemand opgevallen zullen zijn.
Kijk eens naar koninklijke huwelijken. Daar gaat ook altijd wel iets ‘mis’. Ik noem de gekreukelde jurk van Diana, de losse haren van Meghan, het vergeten boeket bij ik weet niet meer wie. En die hebben de beste organisatoren die er zijn, inclusief een mega-budget.
Als je dus verwacht dat op jouw trouwdag dag alles helemaal precies gaat zoals je in gedachten had, verwacht je dus echt te veel.
Bovendien gaat het niet om de trouwerij. Maar om jullie relatie in de toekomst.
Ik hoop echt dat het je lukt eea om te denken. Wie weet is het ook de spanning die er uit komt nu. Zo te horen hadden jullie namelijk een mooie dag, met slechts kleine ‘problemen’ die werkelijk niemand opgevallen zullen zijn.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:39
Tjemig, ik voel en huil met je mee!
Je bent een jaar bezig met de planning van je grote dag, die wss best wat gekost heeft. Je stapt op je jurk, je danst uit de maat, kinderen janken, gasten schrijven niet in je vriendenboekje en je hebt een vriezer vol bevroren broodjes....
Ja, je hebt echt een k*tleven en het universum is tegen je.
Dat er aan de andere kant mensen dood gaan van de honger en dorst, mensen moet door een slopende ziekte afscheid nemen van hun geliefde, huizen afbranden en er dagelijks achter gesloten deuren vrouwen, kinderen en mannen mishandeld worden vergeten we gewoon even en laten we ons vooral druk maken over luxe-problemen!
Echt, ik vind het knullig voor je dat het niet helemaal ging zoals verwacht maar je bent getrouwd met de liefde van je leven. Dáár zou het om moeten gaan. Niet om die oppervlakkige shit er omheen!
Sterkte met de verwerking én gefeliciteerd!
Je bent een jaar bezig met de planning van je grote dag, die wss best wat gekost heeft. Je stapt op je jurk, je danst uit de maat, kinderen janken, gasten schrijven niet in je vriendenboekje en je hebt een vriezer vol bevroren broodjes....
Ja, je hebt echt een k*tleven en het universum is tegen je.
Dat er aan de andere kant mensen dood gaan van de honger en dorst, mensen moet door een slopende ziekte afscheid nemen van hun geliefde, huizen afbranden en er dagelijks achter gesloten deuren vrouwen, kinderen en mannen mishandeld worden vergeten we gewoon even en laten we ons vooral druk maken over luxe-problemen!
Echt, ik vind het knullig voor je dat het niet helemaal ging zoals verwacht maar je bent getrouwd met de liefde van je leven. Dáár zou het om moeten gaan. Niet om die oppervlakkige shit er omheen!
Sterkte met de verwerking én gefeliciteerd!
woensdag 28 augustus 2019 om 10:41
Hopelijk zie je het nu als een goed iets? Je had ook met zo'n lamlul getrouwd kunnen zijn tenslotteMadeliefjees schreef: ↑28-08-2019 10:04Janken omdat niet iedereen in t gastenboek staat? Ik lees niks raars over je bruiloft, bij de mijne kwam de bruidegom niet opdagen. DAT is pas drama!

(ff serieus: wat een klote streek!! (tenzij het een ongeluk was o.i.d.)