Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 28 augustus 2019 om 09:03
Slecht geslapen vannacht. Duurde eerst al even voor ik sliep en toen ik net sliep (e-reader gaf nog licht) verslikte ik me ofzo in wat slijm dus moest ik hoesten. Vervolgens bleef ik wakker omdat er allemaal gedachtes door mijn hoofd gingen en ik ook weer gewoon kwaad werd bij wat die ex van mijn vriend nu weer flikt. Toen ben ik maar weer gaan lezen.
Sliep pas tegen drieën. Vervolgens stond stiefzoon met veel herrie om half 7 onder de douche.
Sliep pas tegen drieën. Vervolgens stond stiefzoon met veel herrie om half 7 onder de douche.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 28 augustus 2019 om 09:06
Sterkte met het wachten, proberen niet teveel naar jouw onderbuik gevoel te luisteren, angst speelt nu ook een rolletje mee.
In dit soort situaties, zit de telefoon aan mijn hand geplakt,ik durf dan niets meer t doen,ga de deur niet eens uit.

woensdag 28 augustus 2019 om 09:11
Ik kan zelfs met mijn smartwatch bellen, dus het probleem van telefoon niet in de buurt, heb ik niet gelukkig

Verder, mijn gevoel neem ik inderdaad maar niet al te serieus. Je hebt wel gelijk dat angst zeker meespeelt. Daarnaast ben ik er zelf ook nog niet uit, dus dat speelt ook wel mee.
Wordt een lange dag zo.
Vandaag wordt mijn schoonvader opgenomen om morgen geopereerd te worden aan de vernauwingen rondom zijn hart. De eerste van twee of drie operaties. Dat is ook weer spannend.
woensdag 28 augustus 2019 om 09:18
woensdag 28 augustus 2019 om 09:19
Morning! Hier kort nachtje.
Steeds weer wakker worden als ik net wegzakte. Ik slaap met deur en ramen open (woon hoog), maar dit slaapt toch onveiliger. Ik heb altijd vooral last van het meer licht en meer lawaai en dus onveilig gevoel soms. Voor het eerst dat ik dacht, kunnen wel bijwerkingen van afbouw medicatie zijn. Ze helpen bij slaap en tegen piekeren. En beide gingen moeilijk doen.
Met ramen, deuren dicht is echt niet te doen hier. Was gisteren laat nog steeds 29 hier binnen. Oude huizen.
Steeds weer wakker worden als ik net wegzakte. Ik slaap met deur en ramen open (woon hoog), maar dit slaapt toch onveiliger. Ik heb altijd vooral last van het meer licht en meer lawaai en dus onveilig gevoel soms. Voor het eerst dat ik dacht, kunnen wel bijwerkingen van afbouw medicatie zijn. Ze helpen bij slaap en tegen piekeren. En beide gingen moeilijk doen.
Met ramen, deuren dicht is echt niet te doen hier. Was gisteren laat nog steeds 29 hier binnen. Oude huizen.

woensdag 28 augustus 2019 om 09:28
Sterkte met wachten vandaag Lise!
Getsie Doro, ik ga maar niet googlen, want dan durf ik straks ook niet meer!
Ik heb oké geslapen, weinig pijn gehad, maar dat zegt nog niet zoveel denk ik. Ik heb wel vaker een nacht met weinig pijn en ik heb aanmerkelijk korter in bed gelegen dan anders, vanwege een vroege afspraak, dus dat kan er ook mee te maken hebben.
Nu is de schoonmaakhulp er. Ik ben altijd zo blij als zij geweest is. Normaal ga ik dan ondertussen ook wat nuttigs doen, maar daar heb ik nu echt even geen energie voor.
Getsie Doro, ik ga maar niet googlen, want dan durf ik straks ook niet meer!
Ik heb oké geslapen, weinig pijn gehad, maar dat zegt nog niet zoveel denk ik. Ik heb wel vaker een nacht met weinig pijn en ik heb aanmerkelijk korter in bed gelegen dan anders, vanwege een vroege afspraak, dus dat kan er ook mee te maken hebben.
Nu is de schoonmaakhulp er. Ik ben altijd zo blij als zij geweest is. Normaal ga ik dan ondertussen ook wat nuttigs doen, maar daar heb ik nu echt even geen energie voor.
woensdag 28 augustus 2019 om 10:10
Moge! Ik kan u allen melden dat het best wel gaat, op vakantie.
Qua eten gaat het redelijk, ik ben er nog niet door ingestort zeg maar.
We gaan vandaag naar een stad hier vlakbij, rondkijken, winkelen en wat eten.
Mijn rug doet overigens wel best zeer, dus ik twijfel of ik mijn krukken mee zal nemen.
Mijn rug doet overigens wel best zeer, dus ik twijfel of ik mijn krukken mee zal nemen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

woensdag 28 augustus 2019 om 10:12

woensdag 28 augustus 2019 om 10:16
Nee, nee, niet gaan Googlen Drackie. Als het echt gevaarlijk zou zijn, zou het wel verboden zijn.
Hier gaat het gelukkig weer de goede kant op. Antibiotica slaan volgens mij aan. Hoera!
Succes met wachten vandaag, Lise. Ik zal voor je duimen.
Suzy, heel naar wat die ex allemaal doet
Suikerspin, vervelend dat je slecht sliep. Na vandaag wordt het gelukkig weer koeler.
Hier gaat het gelukkig weer de goede kant op. Antibiotica slaan volgens mij aan. Hoera!
Succes met wachten vandaag, Lise. Ik zal voor je duimen.
Suzy, heel naar wat die ex allemaal doet

Suikerspin, vervelend dat je slecht sliep. Na vandaag wordt het gelukkig weer koeler.

woensdag 28 augustus 2019 om 10:33
Het word 2 dagen wat koeler, zaterdag word het weer 29 graden. Het is bij mij binnen al 27 graden.
Heb net de was opgehangen en doe nu niks meer.
Zit wel buiten in de schaduw.
Verder niks te melden.
Ik kom voorlopig ook niet meer terug. Teveel mensen ineens. Word mij teveel, heb genoeg aan mijn hoofd, wil niet onaardig zijn, maar kan even er niets bij gebruiken.
Ik zie jullie denk ik pas in nieuwe deel.
Heb net de was opgehangen en doe nu niks meer.
Zit wel buiten in de schaduw.
Verder niks te melden.
Ik kom voorlopig ook niet meer terug. Teveel mensen ineens. Word mij teveel, heb genoeg aan mijn hoofd, wil niet onaardig zijn, maar kan even er niets bij gebruiken.
Ik zie jullie denk ik pas in nieuwe deel.

woensdag 28 augustus 2019 om 11:07

woensdag 28 augustus 2019 om 11:16
Ik had dit bericht even gemist. Fijn dat het redelijk gaat. Super dapper van je!Kohaku schreef: ↑28-08-2019 10:10Moge! Ik kan u allen melden dat het best wel gaat, op vakantie.
Sterkte met je rug

woensdag 28 augustus 2019 om 12:26

woensdag 28 augustus 2019 om 13:15
Sterkte Nartjie
Nog even spannend dan Lise
Fijn Kohaku
Dat kraken ben ik ook geen fan van. Alhoewel het wel verlicht, maar ik las ooit dat kraken bij HMS'ers absoluut niet goed schijnt te zijn
Daarnaast ook een horrorverhaal gehoord daarover, dus ik ben ervan genezen zegmaar.
Hier eindelijk weer de woensdagmiddag vrij
Straks eindelijk eens naar de kapper. Ik wilde ook nog gaan sporten maar aangezien er geen airco is en het best benauwd is, zit ik nog te twijfelen.
Mocht ik toch niet gaan sporten, wil ik vanavond in ieder geval een eindje gaan wandelen. Kom k toch nog aan mijn beweging min of meer
Nog even spannend dan Lise
Fijn Kohaku
Dat kraken ben ik ook geen fan van. Alhoewel het wel verlicht, maar ik las ooit dat kraken bij HMS'ers absoluut niet goed schijnt te zijn

Hier eindelijk weer de woensdagmiddag vrij

Mocht ik toch niet gaan sporten, wil ik vanavond in ieder geval een eindje gaan wandelen. Kom k toch nog aan mijn beweging min of meer

woensdag 28 augustus 2019 om 15:05
De neurologe heeft gebeld. Ze hebben mijn casus besproken met de neurochirurg en die staan positief tegenover opereren. Wel met de kanttekening dat de kans van slagen minder groot is dan bij een 'standaard hernia'. Mede omdat ik er al zo lang mee loop en ook al zo lang behoorlijke klachten heb en behoorlijk beperkt ben.
Nu wordt er een afspraak ingepland bij de neurochirurg om alles nogmaals door te spreken en als we er mee door willen gaan, wordt de operatie ingepland.
Nu wordt er een afspraak ingepland bij de neurochirurg om alles nogmaals door te spreken en als we er mee door willen gaan, wordt de operatie ingepland.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:13
Geen idee. Er wordt een afspraak ingepland bij de neurochirurg op de poli om alles door te spreken. Als ik dan nog steeds geopereerd wil worden, wordt de operatie ingepland. Geen idee op welke termijn dat kan.
Ze zei tijdens de vorige afspraak wel dat de wachttijden op de poli neurochirurgie niet lang zijn, dus ik verwacht daar over een paar weken wel terecht te kunnen.
Ik vind het heel spannend allemaal, omdat het een hoop dingen aanzwengelt, niet alleen op medisch vlak, maar ook bij het UWV.
En ik vraag me wel af hoe groot de kans van slagen dan is, en of ik met dat risico wel een invasieve rugoperatie moet ondergaan. Maar het is wel de enige kans op verbetering.
Twijfels, twijfels.