Verdrietig over bruiloft

woensdag 28 augustus 2019 om 11:18
Dit inderdaad, viel me ook op in de OP, dat er maar vanuit gegaan wordt dat iedereen vanaf moment 1 hup aan het dansen is. Ik ben zelf niet zo'n danser, sta niet graag op de voorgrond, en als ik naar mijn familie en ook schoonfamilie kijk daar zijn daar ook weinig dansers. Dus om er zomaar vanuit te gaan dat iedereen wel vrolijk mee doet, weet niet of dat zo werkt. Vrienden misschien, maar ooms en tantes etc, gaan die ook echt allemaal gelijk de dansvloer op normaal gesproken? Ik ken het zelf niet zo, hier altijd bruiloften waar ze 'stukjes' doen. Dat vind ik dan ook niks hoor. Wij hebben 't beiden niet gedaan, geen stukjes, maar ook geen dj. Gewoon lekker lang tafelen en kletsen met elkaar. En we hadden nog iets anders geregeld ter entertainment, maar ik wil niet te gedetailleerd/herkenbaar worden.Suzan_1991 schreef: ↑28-08-2019 10:02Sorry hoor, maar wat een gezeur om niets. Als je merkt dat er veel mensen buiten staan, dan ga je toch even vragen of er iets is? Zo moeilijk is het niet om de muziek wat zachter te zetten voor de gasten. Daarnaast houden sommige mensen gewoon niet van dansen. Ik ben een paar jaar geleden ook op een bruiloft geweest van vrienden, maar de helft van de gasten stond aan een tafeltje, waaronder mijn man en ik, want wij dansen niet. Dat hoeft echt niet aan de dj te liggen.
woensdag 28 augustus 2019 om 11:21
wat de te harde muziek betreft, kon je dat zelf niet horen? Blijkbaar waren er veel gasten die dus buiten stonden omdat de muziek te hard stond. Wat vond jij daar zelf van? Als het overduidelijk te hard stond kon je dat zelf ook horen en had je het tegen de dj kunnen zeggen. Als je het zelf niet is opgevallen zal het wellicht wel meevallen en ligt het dus niet aan de dj, maar misschien gewoon aan de gasten die het niet gewend zijn. Als ik bijv kijk naar ooms en tantes die wellicht wat ouder zijn, die gaan ook niet meer op stap dus zijn harde muziek helemaal niet gewend, staan vast liever buiten. Kan me bijna niet voorstellen dat het allemaal jongeren waren die buiten stonden ivm te harde muziek, die zijn meestal toch wel wat gewend. En anders had jij, of je man, het toch ook wel gehoord en ingegrepen.
woensdag 28 augustus 2019 om 11:22
De liefde van mijn leven is een schat hoor.. maar ook zeker niet perfect.Naomir schreef: ↑28-08-2019 11:00Sodeju, als dit de problemen zijn die je in het leven hebt. Omarm ze dan.
Jammer dat je zo terug kijkt op je huwelijk. Je kan ook denken, ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven, de rest is niet perfect.
Die DJ, ik was na het eerste nummer al erheen gelopen van, kan je nog een paar goede foute nummers draaien? Je laat het ook zelf gebeuren.
Dat gastenboek, beetje raar dat teleurgesteld zijn dat je ouders er niet instaan. Die spreek je toch wel vaker en dan weet je toch dat ze je het beste gunnen?
Hoop drama.
In een slechte feelgoodfilm, ‘Letters to Juliet’, zegt een van de hoofdpersonen meewarig tegen haar kleinzoon, als hij zegt dat ze de ‘messy bit’ heeft mogen skippen:
‘Life IS the messy bit.’
En dat is het TO. Straks kleedt je man jullie kind in de meest tenenkrommende combinaties en voert je moeder haar zo zorgvuldig macrobiotisch, linksgedraaide geitenwollensokkenkleinkind dat nog nooit van het woord suiker heeft gehoord zomaar een ijsje op een warme dag.
Life IS the messy bit. Dus relativeren is key.
lux- wijzigde dit bericht op 28-08-2019 11:25
0.62% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 28 augustus 2019 om 11:23
Even een korte reactie op jouw OP. Ik snap dat je het verdrietig vindt dat het niet gelopen is zoals jij voor ogen had. Maar... je kan er niets meer aan veranderen. Het is nu eenmaal zo. Je kan dit niet oplossen, want deze bruiloft is geweest. Wat wil je hiermee bereiken (anders dan het van je af schrijven)?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

woensdag 28 augustus 2019 om 11:28
TO je moet leren relativeren anders ga je nog veel teleurgesteld worden in het leven.
Nu ik je bericht lees zijn er bij mij dus ook dingen misgelopen blijkbaar. Ik had er niet eens bij stilgestaan.
Er heeft bijna niemand op de dansvloer gestaan op mijn huwelijk, ik wist niet dat dat moest?
Gastenboek heb ik achteraf doorgelezen maar helemaal niet opgelet wie wel of niet iets had geschreven, ik was ook niet extra benieuwd bij ouders wat zij hadden geschreven.
Wij zijn zelfs 2u te laat op ons eigen feest aangekomen. Na de foto's op weg naar de feest locatie autopech (oldtimer en locatie foto's was redelijk ver weg van locatie feest, man reed zelf, geen chauffeur) Toen had nog bijna niemand een mobieltje. Wij hebben uiteindelijk gelift om er te geraken. Hoorde achteraf wel dat sommige gasten boos waren.
Maar ik was zo gelukkig, niks kon mijn dag stuk maken!
Nu ik je bericht lees zijn er bij mij dus ook dingen misgelopen blijkbaar. Ik had er niet eens bij stilgestaan.
Er heeft bijna niemand op de dansvloer gestaan op mijn huwelijk, ik wist niet dat dat moest?
Gastenboek heb ik achteraf doorgelezen maar helemaal niet opgelet wie wel of niet iets had geschreven, ik was ook niet extra benieuwd bij ouders wat zij hadden geschreven.
Wij zijn zelfs 2u te laat op ons eigen feest aangekomen. Na de foto's op weg naar de feest locatie autopech (oldtimer en locatie foto's was redelijk ver weg van locatie feest, man reed zelf, geen chauffeur) Toen had nog bijna niemand een mobieltje. Wij hebben uiteindelijk gelift om er te geraken. Hoorde achteraf wel dat sommige gasten boos waren.

woensdag 28 augustus 2019 om 11:29
Bruidsjonkertje dat niet meer wil, moet je eigenlijk incalculeren. die kinderen vinden het heel interessant totdat ze ineens al die mensen zien, dan hoeft het niet meer. Maar goed je hebt de anekdote al klaar voor als hij trouwt.
Vliegjes op de jurk: van een afstand zie je die niet eens
Uit de maat dansen, och mensen die het opvalt zullen alleen maar denken och gut ze zijn een beetje zenuwachtig
gastenboek, ik heb me altijd al afgevraagd of er echt mensen zijn die dat nog vaak uit de kast halen, je weet toch wie er geweest zijn, wat doen die handtekeningen er dan nog toe
Vliegjes op de jurk: van een afstand zie je die niet eens
Uit de maat dansen, och mensen die het opvalt zullen alleen maar denken och gut ze zijn een beetje zenuwachtig
gastenboek, ik heb me altijd al afgevraagd of er echt mensen zijn die dat nog vaak uit de kast halen, je weet toch wie er geweest zijn, wat doen die handtekeningen er dan nog toe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 28 augustus 2019 om 11:36
Hehehehe oh dat lijkt me enig, een gestrand bruidspaar meenemen in mijn auto. Hebben jullie hem/haar wel gelijk uitgenodigd om een drankje te doen op het feest?Poker schreef: ↑28-08-2019 11:28TO je moet leren relativeren anders ga je nog veel teleurgesteld worden in het leven.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 28 augustus 2019 om 11:40
Mij is uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat je de hele tijd je jurk ophoudt. Dat, als dat nodig is, hij dus te lang is. Bij mij was het dus ook niet nodig en ik kon gewoon lopen. Met traplopen en zo hield ik hem wel op, ik was toch bang erover te struikelen.
Een trouwjurk is sowieso een onhandig gewaad, zeker als je naar het toilet moet.

woensdag 28 augustus 2019 om 11:46
Ik heb in ieder geval geleerd dat je per se in het gastenboek moet schrijven. Kan me van geen één bruiloft herinneren dat ik dit gedaan heb, ik zal wel over dat ding heen kijken.
Zoals ik het lees had je behoorlijk hoge verwachtingen van de dag, en had je alles naar jouw idee goed uitgedacht en voorbereid. Het enige wat je lijkt te zijn vergeten is incalculeren dat ondanks goede voorbereidingen er nog van alles mis kan gaan. Het krijsende bruidsjonkertje is daar een goed voorbeeld van, en de DJ die jullie wensen anders geïnterpreteerd heeft, je ouders die de waarde van het gastenboek voor jou compleet verkeerd inschatten, ceremoniemeesters die iets vergeten te checken... Dat zijn menselijke dingen, dat je je dag daardoor in je herinnering laat vergallen is echt super zonde!
Ik weet even niet meer welke episode het was en misschien haat je de serie, maar je situatie doet me denken aan de aflevering van Sex and the City waarbij Charlotte met haar Harry trouwt (haar 2e huwelijk) en alles mis gaat. Ze staat op een gegeven moment in de wc te jammeren over een vlek in haar jurk terwijl de leuke dag/avond en blije sfeer allemaal aan haar voorbij gaat. Probeer het los te laten TO: je man heeft enorm genoten van de dag, de belangrijke mensen wáren aanwezig om met jullie de dag te vieren en je hebt een mooi verhaal om te vertellen met een wijntje erbij over wat er allemaal mis ging op de dag zelf, zoals elke bruid dat heeft! Je hoort er nu helemaal bij, gefeliciteerd
(Ik ben nu een jaar getrouwd en onze bruiloft was super simpel, er kon heel weinig misgaan. Toen we foto's gingen maken bij de gekozen locaties stond alles in de steigers om geverfd te worden, zo ook het gemeentehuis. Mijn reactie: ik heb me een ongeluk gelachen, wij staan lachend met de schilders die duimpjes omhoog geven op de foto's. Echt, het leven is wat dat betreft wel maakbaar met een relaxte instelling en de wetenschap dat planning slechts het halve werk is, van de rest moet je zelf wat maken.)
Zoals ik het lees had je behoorlijk hoge verwachtingen van de dag, en had je alles naar jouw idee goed uitgedacht en voorbereid. Het enige wat je lijkt te zijn vergeten is incalculeren dat ondanks goede voorbereidingen er nog van alles mis kan gaan. Het krijsende bruidsjonkertje is daar een goed voorbeeld van, en de DJ die jullie wensen anders geïnterpreteerd heeft, je ouders die de waarde van het gastenboek voor jou compleet verkeerd inschatten, ceremoniemeesters die iets vergeten te checken... Dat zijn menselijke dingen, dat je je dag daardoor in je herinnering laat vergallen is echt super zonde!
Ik weet even niet meer welke episode het was en misschien haat je de serie, maar je situatie doet me denken aan de aflevering van Sex and the City waarbij Charlotte met haar Harry trouwt (haar 2e huwelijk) en alles mis gaat. Ze staat op een gegeven moment in de wc te jammeren over een vlek in haar jurk terwijl de leuke dag/avond en blije sfeer allemaal aan haar voorbij gaat. Probeer het los te laten TO: je man heeft enorm genoten van de dag, de belangrijke mensen wáren aanwezig om met jullie de dag te vieren en je hebt een mooi verhaal om te vertellen met een wijntje erbij over wat er allemaal mis ging op de dag zelf, zoals elke bruid dat heeft! Je hoort er nu helemaal bij, gefeliciteerd

(Ik ben nu een jaar getrouwd en onze bruiloft was super simpel, er kon heel weinig misgaan. Toen we foto's gingen maken bij de gekozen locaties stond alles in de steigers om geverfd te worden, zo ook het gemeentehuis. Mijn reactie: ik heb me een ongeluk gelachen, wij staan lachend met de schilders die duimpjes omhoog geven op de foto's. Echt, het leven is wat dat betreft wel maakbaar met een relaxte instelling en de wetenschap dat planning slechts het halve werk is, van de rest moet je zelf wat maken.)
woensdag 28 augustus 2019 om 11:52
En heeft je echtgenoot je wel over de drempel getild? Anders is je dag niet compleet hoor....
Ik zou het gewoon binnenkort compleet overdoen, dan loopt vast alles helemaal gesmeerd.
(Ik vind het wel écht hilarisch dat jullie kennelijk verbaasd/teleurgesteld waren dat een 4-jarige tegenover zo'n groot publiek bij zoiets groots en officieels ineens wispelturig kan worden...)
Ik zou het gewoon binnenkort compleet overdoen, dan loopt vast alles helemaal gesmeerd.
(Ik vind het wel écht hilarisch dat jullie kennelijk verbaasd/teleurgesteld waren dat een 4-jarige tegenover zo'n groot publiek bij zoiets groots en officieels ineens wispelturig kan worden...)
woensdag 28 augustus 2019 om 11:59
Gewoon het jaar voor je bruiloft geen TLC meer kijken....AnAppleADay schreef: ↑28-08-2019 11:55ik ga volgend jaar trouwen ik hoop heel erg dat ik niet zo ga reageren![]()
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.