Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
streepjesdekbed schreef:
28-08-2019 13:24
Ik heb beroepsmatig meer dan 300 bruiloften van begin tot eind meegemaakt. En ik kan je vertellen dat:

- je waarschijnlijk je hoepel te laag had hangen als je steeds op de jurk stapt van voren, niet dat je jurk te lang was;
- álle bruiden vliegjes in hun jurk krijgen als hij aan de buitenkant meerdere lagen tule heeft, die dingen houden daar gewoon van;
- een gastenboek áltijd overdag ergens ligt waar niemand het ziet en daardoor vergeet de helft van de gasten erin te schrijven, meestal inderdaad de daggasten want dat ding wordt dan bij het avondfeest opeens pas bij de deur gelegd;
- een feest vrijwel altijd laat op gang komt; mensen willen eerst kletsen, en met warm weer staat eerst iedereen buiten tot het frisser en donker wordt.

Kortom: ik lees niks geks. Behalve dan dat de meeste bruiden er hun schouders over ophalen en blij zijn met wat er allemaal wel was: al je liefste mensen om je heen, je hebt ja gezegd, het eten was lekker, er is niemand verongelukt en de boel is niet in de hens gegaan.
Wat voor beroep heb je dan? ik heb niet 1 iemand die geen familie was, die de hele dag heeft meegemaakt.
Ik geloof ook dat je als mens door emoties kunt worden overvallen (hoewel) maar ik geloof ook dat een beetje zelfhumor en relativeringsvermogen dan belangrijk zijn. Dat lees ik in dit topic, en geen belachelijk maken. En dan de op weghalen ***hoofdschudden***
Wat eten we vanavond?
pipootje schreef:
28-08-2019 15:34
Wat voor beroep heb je dan? ik heb niet 1 iemand die geen familie was, die de hele dag heeft meegemaakt.
Ik gok: trouwfotograaf?
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat TO haar dag niet wil herinneren zoals zij hier heeft opgeschreven....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-08-2019 15:37
Ik denk dat TO haar dag niet wil herinneren zoals zij hier heeft opgeschreven....
Alcohol helpt
viva-amber schreef:
28-08-2019 15:37
Ik geef haar groot gelijk daarin en ik gun haar een beter gevoel over zichzelf en over die dag.

Gewoon zand erover.
makreel schreef:
28-08-2019 15:36
Ik gok: trouwfotograaf?
Nou, bij ons was die er niet meer op het feest, en ook niet bij de kapper etc
Murrmurr schreef:
28-08-2019 15:38
Alcohol helpt
Altijd...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Murrmurr schreef:
28-08-2019 15:38
Alcohol helpt
Een beetje alcohol kan daarbij soms ook helpen inderdaad :cheers:
lilalinda schreef:
28-08-2019 15:26
Ik vond onze locatie heel erg leuk, maar soms lopen man & ik door onze stad en verzuchten dan: we zijn niet in onze stad getrouwd
Of we zitten in een hele leuke pub waar je trouwen kan: Was ook leuk geweest
We zeggen wel eens: jammer dat we al getrouwd zijn
(en om voor een tweede bruiloft nou te scheiden)
Oh ja, ik kan ook nog wel wat plekken verzinnen voor een romantisch tafereeltje, een gezellig feest, je komt weleens van die plaatjes tegen.
Zo’n pleintje bv in het buitenland waar ik dan lange tafels fantaseer en een paar oude mijnheren vrolijk op hun instrument pingelen, waar het savonds zo gezellig verlicht is.
Ook leuk, ja zoveel leuk.
Ook kijk ik op pinterest nog steeds naar mooie trouwjurken in vintagestijl, die wil ik dan allemaal ook dragen.
Zucht...
Ja jammer dat je dan al getrouwd bent idd.
redbulletje schreef:
28-08-2019 15:18
Informeel op je eigen erf klinkt ook 'n stuk relaxter dan de poppenkast waar TO het over heeft/had.
Klopt maar dat is een keuze
Ik ben zelf niet zo prinsessig en mijn man niet zo prinsig

Maar de reden waarom wij trouwden en waarom TO is getrouwd is toch echt hetzelfde hoor
Voor de liefde

Dat is (meestal) waarom mensen trouwen en er een feestje aan hangen
En dat jouw punt van kritiek
Waarom trouwen?
Kost veel geld
Je hebt nergens tijd voor enz enz

Wilde je ook even de andere kant laten zien :)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
louisanne schreef:
28-08-2019 13:17
Ik haat dat altijd.. dat ik móét dansen. Omdat het zogenaamd pas gezellig is als er gedanst wordt. Terwijl ik het veel leuker vind om te kletsen met mensen die ik al heel lang niet gezien heb.
Ja laatst bij huwelijk vrienden van man werden wij gesommeerd om van het lekkere warme zwoele strand af te komen, hop, die warme strandtent in "want die DJ is er ook voor jullie, he?!". Nevermind dat wij even samen met een paar oude vrienden wilden bijpraten. Ik ben snel erna naar huis gegaan. Ze hadden beter danseressen kunnen inhuren.
pipootje schreef:
28-08-2019 15:34
Fotograaf. Ik ben er meestal voordat de bruid in haar jurk gaat en zwaai vaak het bruidspaar 's avonds laat mee uit. :-)
pipootje schreef:
28-08-2019 15:39
Nou, bij ons was die er niet meer op het feest, en ook niet bij de kapper etc
Bij de meeste stellen ben ik er dus wel zo lang; ik wil voor het bruidspaar graag het verhaal van de dag vertellen en dat begint met de nerveuze blikken thuis met zus en moeder en eindigt ergens op het feest. Ik ben er ook wel eens korter bij, dat is ana het bruidspaar natuurlijk, maar vrijwel alle keren maak ik toch wel dagen van 12-15 uur.
tantejans schreef:
28-08-2019 15:27
Ik vind het toch best hatelijk dat er reacties zijn waarin de to uitgelachen wordt om haar emoties.
Onnodig ook, want ze vraagt uit zichzelf om advies en is ook bereid tot zelfreflectie.

Ik geloof dat je als mens soms door een emotie kunt worden overvallen en het is jammer dat zoiets menselijks dan belachelijk wordt gemaakt.

Ik vind het niet enkel een eerste wereld probleem omdat het ook gaat over gevoelens van onzekerheid onder spanning.
Een bruiloft kan uiteraard veel emoties losmaken.
Het is fijn als je daarop kunt reflecteren zonder direct al te hard veroordeeld te worden.

Iedereen heeft weleens moeilijke momenten.

Je zwakke plekken durven toegeven vind ik heel erg moedig, ik respecteer dat.
Streng toespreken mag, maar uitlachen of belachelijk maken vind ik beneden peil.

Daarom snap ik dat de op wordt gewist.
Dankjewel, dit was inderdaad de reden :)
streepjesdekbed schreef:
28-08-2019 16:26
Bij de meeste stellen ben ik er dus wel zo lang; ik wil voor het bruidspaar graag het verhaal van de dag vertellen en dat begint met de nerveuze blikken thuis met zus en moeder en eindigt ergens op het feest. Ik ben er ook wel eens korter bij, dat is ana het bruidspaar natuurlijk, maar vrijwel alle keren maak ik toch wel dagen van 12-15 uur.
Volgens mij was dat 25 jaar terug toch anders. Paar uur fotograaf was al heel duur.
pipootje schreef:
28-08-2019 18:28
Volgens mij was dat 25 jaar terug toch anders. Paar uur fotograaf was al heel duur.
Ik ben ook niet goedkoop. :whistle:
KersversMrs schreef:
28-08-2019 13:19
Dankjewel! Hier kan ik wat mee!
Ik ben normaal helemaal niet zo emotioneel, dus zo'n reactie past ook totaal niet bij me. Normaal ben ik de harde zakenvrouw, dus daarom vroeg ik om een reality check. De onvriendelijke of ronduit gemene reacties kan ik vrij weinig mee, maar dat is natuurlijk het risico als je je hart uitstort. Dankjewel in ieder geval!
Zo ontzettend dankbaar dat je de OP maar snel wist?
En zo'n harde zakenvrouw dat je zelf een beetje kritiek niet kunt handelen?
vaucluse wijzigde dit bericht op 29-08-2019 21:09
7.29% gewijzigd
pipootje schreef:
28-08-2019 18:28
Wij hadden hier ook de fotograaf dr hele dag. Dus van jurk aan, tot jurk uit zeg maar.

Sterker nog, onze fotograaf bleef slapen omdat we se volgende dag ook nog wat foto's wilde maken die niet op de dag zelf gemaakt konden worden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een wijs vrouw (Oprah natuurlijk :hyper: ) leerde mij:

‘It’s about the marriage, not about the wedding.’
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven