Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Wees lief voor jezelf! Lekker doen waar je zin in hebt en op tijd naar bed (als dat kan). :-*
Dankjewel allemaal! :bigkiss:

De bui is alweer helemaal over. Ik heb net met mijn roomie gesproken. Laten we haar ook even een naam geven: Jennie. Toen ik haar vertelde over mijn huilbui begreep ze het helemaal. "You where tired?", vroeg ze. En toen vertelde ze over haar huilbui van afgelopen week. Ook door een frustratie omwille van iets dat hier anders loopt dan thuis en het feit dat er niemand in de buurt is die het even van je overneemt omdat je te moe bent of waar je eens tegen kan uitrazen.

We hebben ook gesproken over kerst. Hoewel ze dat zelf normaal niet viert, wilt ze graag meehelpen met decoreren enzo. Moesten we samen vrij zijn met of rond kerst dan gaan we er ook een echt kerstfeestje van maken. Ik mag helemaal los gaan zei ze. :biggrin: Dat maakt veel goed. Dus als ik de kerstboom ga opzetten dan ga ik dat ook samen met haar doen. Net zoals thuis zorg ik dan voor warme chocolademelk en kerstmuziek. En zo kijk ik plots toch weer heel erg uit naar kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ah, mooi dat het beter gaat en het klinkt als een hele fijne huisgenote! <3

Slaapgebrek kan er echt wel voor zorgen dat lastige situaties ook wat moeilijker worden, denk ik. Zeker in combinatie met niet helemaal fit zijn, drukte, hormonen wellicht... Logisch dat het dan even teveel wordt.

En leuk dat jullie er samen een kerstfeestje van maken. Hopelijk zijn jullie allebei vrij!
Fijn dat je een roomie hebt waar het mee klikt. Zo kunnen jullie elkaar oppeppen als je er even doorheen zit.
Ik denk dat Jennie en jij het goed met elkaar hebben getroffen.
Merel7 schreef:
27-08-2019 07:32
Fijn dat je een roomie hebt waar het mee klikt. Zo kunnen jullie elkaar oppeppen als je er even doorheen zit.
Ik denk dat Jennie en jij het goed met elkaar hebben getroffen.
Dat denk ik ook. Gelukkig gaat ze voorlopig nog niet weg. Net als ik heeft ze geen idee wat ze hierna gaat doen. Ze zei gisteren nog dat dat ook niet veel zin heeft. Wie weet ontmoet ze 1 dezer dagen de man van haar leven, blijkt die in Mauritius te wonen en volgt ze hem daarheen.

Dankzij onze baan is de wereld voor ons heel klein geworden. We kunnen proeven van andere culturen en hebben gezien dat elk werelddeel, elk land prachtig is op zijn eigen manier. En aangezien we ons reeds losgemaakt hebben van ons thuisland ligt de wereld open. Dat maakt het antwoord op de vraag: "What's next?", een stuk lastiger.

Wat ik zelf al snel geleerd heb is dat Belgische/Nederlandse expats zich hetzelfde gedragen als de emigranten die zich in NL of BE vestigen. Zo ben ik nu heel erg in mijn nopjes omdat ik dankzij wat tips uit de fbgroep "Wereldvrouwen" eindelijk nederlandse programma's kan volgen. Chateau Meiland is een grote hit onder de wereldvrouwen en ik ben zo blij dat ik eindelijk ook kan kijken! Ik kruip zo op een crosstrainer in de gym en ondertussen ga ik naar de eerste aflevering kijken. :proud:
Fijn dat jullie goed hebben kunnen kletsen! Kan me voorstellen dat dat goed helpt:) Heel fijn dat je zo'n lieve kamergenoot hebt.

Dat kerstfeest klinkt supergoed! Zou bijna zelf al zin in kerst krijgen zo, haha. Dat wordt kerstshoppen als je in de buurt bent volgende maand! :gift:

Lijkt me ook echt lastig, om na een dergelijke baan weer terug te 'landen' ergens. En waar dan. Heb je zelf al wel een idee waar of wat je zou willen gaan doen?

Jaa, chateau Meiland! Ik kan er niet zo goed de vinger op leggen waarom, maar ik wordt altijd blij als ik dat kan kijken. Heel relaxend op de een of andere manier :hihi:.
Veel plezier in de gym!
rodelimo schreef:
27-08-2019 12:12
Heb je zelf al wel een idee waar of wat je zou willen gaan doen?

Jaa, chateau Meiland! Ik kan er niet zo goed de vinger op leggen waarom, maar ik wordt altijd blij als ik dat kan kijken. Heel relaxend op de een of andere manier :hihi:.
Veel plezier in de gym!
Ik had wel een plan over een B&B in het zuiden van Europa ergens. Maar Canada is eigenlijk ook best mooi... :facepalm: Ik ben er dus nog niet uit.

De eerste aflevering van Chateau Meiland heeft me in ieder geval 30 minuten op de crosstrainer gehouden. :proud: Ik heb erg genoten! Het plaatste alles een beetje in het juiste perspectief. Ik heb hier een heel relaxed leven. Ik moet me nergens zorgen over maken behalve op tijd komen voor een vlucht en mijn kennis/papierwerk up to date houden. Doet me eraan denken dat ik een afspraak moet maken voor vaccinaties...

Ik moet me geen zorgen maken om huur, rekeningen of belastingen. De enige rekening die ik moet betalen is mijn gsmabo. Maar dat doe ik gewoon via de app. En ik kies zelf hoeveel ik nodig heb die maand.

Ik heb voor mijn harde werk vorige maand 2700 euro gekregen (belastingvrij!). De helft daarvan gaat naar mijn spaarrekening. De rest is dus zakgeld. Uit te geven aan waar ik dan ook maar zin in heb. Maar meestal heb ik nog over aan het einde van de maand en dat gaat dan ook naar mijn spaarrekening.

Het is heerlijk om niet naar prijzen te hoeven kijken in de supermarkt of op restaurant. Ik ga niet vaak uit maar als ik ga kan ik doen waar ik zin in heb. In de mall kan ik kopen wat ik mooi vind en ik hoef niet te sparen als ik een nieuwe gsm of een nieuw luchtje wil hebben ofzo.

Dit is nieuw voor mij. In mijn vorig leven moest ik op een gegeven moment door omstandigheden elke euro 3 keer omdraaien en stond ik continue te tellen in de supermarkt. Verjaardagen van vrienden of familie waren lastig. Ik moest heel creatief zijn om leuke betaalbare cadeau's te vinden. Nieuwe kleren kocht ik amper. Enkel in de aanbieding kocht ik 2 keer per jaar het hoogstnodige. En dat voelde dan nog als een escapade.

Als ik mezelf eens wilde verwennen ging ik naar het Kruidvat en kocht ik een nieuw lakje voor een paar euro ofzo. :proud:

Het leven dat ik nu heb staat dus mijlenver af van hoe het ooit was.

Ooooh!! Ik kreeg net een telefoontje van crewconnect. Ze vroegen of ik ipv van mijn late turnaround van morgen een vroeg layover vlucht kon doen.

Ik mocht kiezen tussen Manchester of HongKong!! Ik heb ja gezegd en uiteraard gekozen voor Hongkong!!! Omg! Deze vlucht is heel gegeerd onder crew en ik krijg hem zo in mijn schoot geworpen!! :jump: Ik moet wel over een paar uur weer mijn bed inkruipen. En ik heb net lang geslapen vandaag. Oeps... Dat bezoek aan de gym zal wel helpen met slapen.
Wat fijn dat het je zo goed gaat financieel nu Trolley en dat je dus ook spaart en niet meteen alles opbrast. Je komt tenslotte op zoveel verschillende plaatsen in de wereld dat je altijd wel leuke dingen ziet om te kopen. Al gaat dat er misschien na verloop van tijd af en wordt het gewoon.

Ik ben een van de weinige mensen die niet naar Chateau Meiland kijkt, ik heb de aflevering van Ik vertrek waar ze inzaten wel gekeken maar dit trek ik echt niet. Gisteren toevallig de eerste 5 minuten stonden aan maar ik krijg er de kriebels van.
TrolleyDolly schreef:
27-08-2019 11:05
. Wie weet ontmoet ze 1 dezer dagen de man van haar leven, blijkt die in Mauritius te wonen en volgt ze hem daarheen.
Lekker geëmancipeerd ook, not! :proud:

En die speedmiep van Meiland trek ik echt niet, wat een dramaqueen!
mayou schreef:
27-08-2019 16:17
Lekker geëmancipeerd ook, not! :proud:

En die speedmiep van Meiland trek ik echt niet, wat een dramaqueen!
Ik kijk 't ook niet... gisteren weer 10 minuten geprobeerd maar ben gaan zappen.

Wat heerlijk, Hong Kong!
Gelukkig heb ik vakantie want ik heb dit topic vandaag in 1 keer uitgelezen. Wat ontzettend leuk om je (positieve en helaas soms negatieve) ervaringen te lezen. Ik vind het geweldig knap hoe je het allemaal fixt en zelfs hier op Viva zo actief bent ondanks je drukke schema. Chapeau voor dat!

Ik ga je avonturen hier dan ook zeker volgen maar zou het ook leuk vinden om je op Insta te volgen. Dus als ik zo vrij mag zijn...?

Alvast bedankt en veel succes met alles wat nog op je pad komt!
Tof dat Hong Kong er even tussendoor komt!
Wat leuk, Hong Kong. Ben je daar al eerder geweest? Het is één van mijn favoriete steden in Azië.

Als je tijd hebt ga dan eten op de Temple street night market, supergezellig en heerlijke seafood. Met de mrt naar station Jordan en je bent er.
Loop ook even binnen bij de Sasa of Bonjour. Ze zitten op elke hoek van de straat en je kunt er soms heel goedkoop een luchtje of make-up scoren. Zelf had ik laatst Miracle van Lancôme voor de helft van de prijs die ik hier moet betalen.

Ben benieuwd op je nog iets van de demonstraties gaat merken. Hoop dat het meevalt.

Goede vlucht en veel plezier in HKG
misschien heb je het al verteld hoor, maar waarom is hong kong zo geliefd? Komt dat door de bestemming (snap ik) (maar er zijn nog zoveel meer toffe bestemmingen denk ik) of door wat anders?
Ik heb een vraag Dolly, wat gebeurd er als je ziek word op de bestemming? Zeg maar je vliegt naar Hongkong en daar word je ziek, te ziek om te werken. Blijf je dan daar? Of vlieg je wel mee terug maar werk je niet?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
He dolly,

Ik lees al een poosje mee en zou ook wel eens de plaatjes bij je leuke verhalen willen zien. Mag ik je volgen op insta?
Utakar schreef:
28-08-2019 15:08
misschien heb je het al verteld hoor, maar waarom is hong kong zo geliefd? Komt dat door de bestemming (snap ik) (maar er zijn nog zoveel meer toffe bestemmingen denk ik) of door wat anders?
Deze bestemmingen zijn lastig te krijgen omdat er zoveel languagespeakers aan boord moeten zijn. De passagiers spreken namelijk amper Engels. Dus het is vooral Chinees sprekende crew die deze vluchten doet.
Merel7 schreef:
28-08-2019 06:27
Wat leuk, Hong Kong. Ben je daar al eerder geweest? Het is één van mijn favoriete steden in Azië.
Nee dit is de eerste keer. Helaas kan ik er niet veel van zien. We hebben instructies gekregen om de stad te vermijden. Dat is nu net hetgeen ik graag had willen zien. Mijn csv zei dat ik deze keer best gewoon in het hotel blijf. De rest van de crew doet dat ook. Ik voel me helaas niet geroepen om alleen op pad gegaan. Crew heeft hier al eens vast gegeten in de stad door demonstraties.

Een local vertelde ons aan boord dat er door de week niet veel aan de hand is. Maar ik zit nu ook met een ontzettende tijdsdruk. De timing van deze vlucht is niet ideaal. We kwamen om 16h lokale tijd aan en om 17h vandaag is de wake-up call. Aangezien het een lange vlucht is (8h) wil je wel nog even slapen voor je gaat. Er is geen pauze aan boord. En we zitten in een airport hotel. Dus als je iets wilt zien moet je een bus/taxi/trein nemen. Dat kost allemaal tijd. En in mijn eentje zie ik dat niet zitten. Als er wat mis gaat sta ik er alleen voor. Het was wat anders als ik even het hotel uit kon lopen en zo de stad kon in wandelen. Dan had ik dat sowieso wel gedaan. Pech dus. Hopelijk heb ik de volgende keer een langere layover, wat actievere crew of een vlucht met betere timing.

LunchLover schreef:
28-08-2019 15:20
Ik heb een vraag Dolly, wat gebeurd er als je ziek word op de bestemming? Zeg maar je vliegt naar Hongkong en daar word je ziek, te ziek om te werken. Blijf je dan daar? Of vlieg je wel mee terug maar werk je niet?
Dan moet ik een paar telefoontjes doen. Allereerst mijn purser bellen, vervolgens kantoor inlichten en dan een belletje naar de receptie. Zij zorgen ervoor dat ik een dokter op bezoek krijg. Die gaat bepalen of ik inderdaad ziek ben en of ik mee naar huis kan vliegen (deadheaden) of dat ik in het hotel moet blijven.

Als ik kan deadheaden ga ik als passagier terug mee met de crew naar Dubai.

Als ik hier moet blijven krijg ik wat extra budget voor eten en blijf ik zolang nodig op kosten van het bedrijf. Eens fit to fly, dat moet de dokter weer beslissen, kan ik naar huis vliegen.

Ik moet wel in het hotel blijven. Een dagje shoppen zit er dus niet in.
Ik ben echt verslaafd aan dit topic :mrgreen:
Wat jammer dat jullie de stad niet in kunnen, maar wel begrijpelijk.
Wat je nog wel had kunnen overwegen is om naar de outlet city gate te gaan. Is vlak bij het vliegveld, maar daar is het nu al te laat voor. Zelf ga ik daar altijd even bij de de Coach winkel kijken om een handtas te scoren. Vaak 50 of 60% korting.
Maar is er dan ook een minimale crew waarmee jullie moeten vliegen? Of is als de halve crew bv buikgriep heeft, het echt rennen voor het personeel wat overblijft aanboord?
Wat leuk om te volgen! Echt een inkijkje hoe dat allemaal werkt en gaat.

Mag ik ook je Instagram :)
Hallo Dolly,

Allereerst wat een leuk topic is dit, ik volg het dan ook met plezier.
Je zei dat Hong Kong als geliefde bestemming onder de crew wordt gezien.

Zijn er ook bestemmingen waar jullie op vliegen die als minder leuk worden gezien ?
Karakter is wat je bent in het donker.
Utakar schreef:
29-08-2019 08:27
Maar is er dan ook een minimale crew waarmee jullie moeten vliegen? Of is als de halve crew bv buikgriep heeft, het echt rennen voor het personeel wat overblijft aanboord?
Er is inderdaad een minimum crew nodig voor de veiligheid. Je moet namelijk wel genoeg crew hebben voor een eventuele evacuatie.

Een man minder kan dus perfect maar dan moet de rest van de crew wel een stuk harder werken. Als de helft van de crew een voedselvergiftiging oploopt dan sturen ze crew die standby stonden naar die bestemming om het tekort aan te vullen. Komt niet vaak voor natuurlijk.
MidasWolf schreef:
29-08-2019 09:46
Hallo Dolly,

Allereerst wat een leuk topic is dit, ik volg het dan ook met plezier.
Je zei dat Hong Kong als geliefde bestemming onder de crew wordt gezien.

Zijn er ook bestemmingen waar jullie op vliegen die als minder leuk worden gezien ?
UK, India, Zuid-Afrika, USA, Istanbul. Veelal omwille van de lengte van de vlucht of veeleisende passagiers. Daarnaast zowat alle Turnarounds. :proud:

Niet mijn persoonlijke mening trouwens.
Hallo,

super leuk topic. Ik lees met plezier mee!
Zou ik ook je Insta mogen?
Ik ben sinds afgelopen nacht terug in Dubai. Anderhalve dag heb ik om te recuperen van die lange vlucht naar Hong Kong voor ik een iets langere vlucht naar Johannesburg moet doen.

On the plus side: dankzij mijn HongKong vlucht heb ik wel meteen mijn vlieguren een enorme boost gegeven waardoor ik op ongeveer hetzelfde aantal als vorige maand zit ondanks een week ziekte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven