Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Wat lief dat de OP aangepast is. Mijn volgende HNOD mag op 10 september gezet worden. Dus deze dagen 'aan de bak'. :$

In principe is de luteale fase bij elke vrouw 14 dagen. Dus 14 dagen na de eisprong kan je testen, idd 15-16 dagen na een positieve ovulatie test.
Hopelijk is het raak!
Wat een spannende tijd weer voor veel van jullie. Ik vond de tijd tussen de eisprong en testen ook echt heel spannend. Ik duim op veel positieve testen!

Morgen heb ik mijn eerste echo+intake bij de verloskundige. Ik ben zenuwachtig merk ik, maar ik heb er ontzettend veel zin in! Ik ben benieuwd hoe alles eruit ziet op de echo en ik wil graag met haar mijn klachten bespreken (ook in de combi met werk). Ik heb al een lijstje vragen, haha.

Ik voel me zo stom om dit te vragen, maar ik doe het toch: Als jullie naar de verloskundige (of een andere arts) gaan, scheren jullie je volledig daarvoor? Het voelt zo extra naakt dan, hahaha. Maar de andere optie voelt onverzorgd. Jeetje wat een non-issue, sorry. :facepalm:
Gewoon doen wat je normaal ook doet Greendale.

Krijg je een inwendige echo, dat je dat vraagt?
Dat denk ik wel melon, maar ik weet het niet 100% zeker.
Als het goed is proberen ze eerst uitwending. Is het niet goed genoeg te zien, dan heb je de optie voor inwendig of binnenkort nog eens uitwendig proberen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Die mensen zien zoveel vrouwen en geslachtsdelen op een dag, die kijken echt niet op van wat haar (of geen haar).
Ik heb nooit een inwendige echo gehad, dus nooit over nagedacht eigenlijk😄
Ik doe dan niks anders dan anders greendale. Die mensen zien genoeg ;-) het belangrijkste is om gewoon te doen waar jij je het prettigst bij voelt. Zij vormen daar echt geen mening over :-)

evin,met jou ook alles goed? Heb je al een tijdje niet voorbij zien komen!
Ik wilde net schrijven weer en reageer later uitgebreider.
Ben vandaag enorm ongesteld geworden. Die zag ik niet aankomen. Twee weken geleden was ik het ook (precies twee weken geleden laatste dag menstruatie). Tja. Wat moet ik hier nou van denken. :|
Oh een vriendinnetje van mij had dat ook! Die is ook onlangs gestopt met de pil. Misschien toch daardoor? 🤷🏻‍♀️
Lijkt me ook inderdaad Regina. Maar irritant is het wel! Alles verschuift nu verwacht ik. En dan maar afwachten wanneer weer etc. Zucht.
Ja, inderdaad. Vervelend gedoe. Bah.
Wat vervelend Evin! Je lichaam is dus nog wat van slag..
Spannend Greendale! Hoe ver ben je nu volgens eigen berekening? 8 weken? Idd wat de anderen zeggen; gewoon doen waar je je goed bij voelt. Niet druk om maken 😘

Ik heb echt enorme hoofdpijn en voel gewoon mijn menstruatie aankomen 😥
Ja, spannend morgen Greendale! Inderdaad lekker doen waar je je goed bij voelt en ik gok dat je gewoon een uitwendige echo krijgt. :)

Dat is niet leuk wervelwindje. Ik hoop dat je het mis hebt en toch een positieve test in handen hebt dit weekend.
Ow wat vervelend evin! Zal inderdaad door de pil komen? Irritant dat alles dan weer veranderd qua cyclus.

Hoe was het greendale? Super leuk om de baby voor het eerst te zien!

He vervelend die klachten wervelwindje... afwachten....

Hier gaat het wel prima. Lekker vrij vandaag. Hebben vandaag ons nieuwe bed gekregen wat ik top vind! Hopelijk slapen we nu als een roosje.
Wat rot Evin!

Ik ben net terug van de verloskundige. We hebben een hele goede echo gehad met kloppend hartje (snik!). Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger. Over drie weken heb ik de termijnecho en daarna ga ik vanwege een medische indicatie over naar de gynaecoloog. Dat wist ik overigens al en is helemaal prima. Zo bijzonder om onze kleine nu voor het eerst te zien. :flirting:
Gefeliciteerd Greendale! Zo bijzonder! Toch een fijne bevestiging als alles dan goed is! Vanwaar heb je een medische indicatie?
Had je nou eigenlijk een inwendige echo of toch uitwendig?
Dank je wel ww! Ik heb een paar jaar geleden een maagoperatie gehad waardoor mijn kans op vitaminetekorten erg groot is.

Uiteindelijk beide gehad! Een uitwendige echo als eerste (inclusief kloppend hartje maar nog moeilijk te meten, ze kwamen op iets kleiner uit dan gedacht) ze dacht wellicht met inwendig nog net iets betere beelden te krijgen maar dat was totaal niet zo. Uiteindelijk toch uitwendig en toen een heel mooi echobeeld gezien.
Vandaar Greendale! Ook prima toch?
Ben vandaag ongesteld geworden, op naar ronde 2! Nieuwe HNOD vermoedelijk 28 september
anoniem_387337 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 08:06
0.78% gewijzigd
Ooh, ik zie dat het voor een aantal mensen spannend is de komende week/weken. Hoop om veel positieve testen voorbij te zien komen :-D

Evin, dat had ik ook hoor, ik was heel onregelmatig na het stoppen met de pil (vandaar ook dat ik pas vrij laat testte omdat ik dacht dat ik gewoon een lange cyclus had). Hoop dat het snel stabiliseert, of dat het gewoon net zoals bij mij niet uitmaakt :)

Greendale, wat leuk, die echo! Voel je je al wat beter, of nog wel veel last?

Wervelwindje, jammer, maar hopelijk volgende keer dan!

Hier nog helemaal nergens last van. Af en toe een klein beetje kramp zoals ik soms heb een dag voor ik ongesteld wordt, maar dat is dan ook snel weer weg. Ik gok dat ik nu op 6 weken zit ongeveer, maar 12 september heb ik mijn eerste echo dus dan zal ik meer weten.
Fijn dat je een goede echo had Greendale! En wat bijzonder om jullie kleintje even te kunnen zien/horen! :biggrin:
Hoi allemaal, hier ben ik weer even. Maar heel eerlijk? Ik heb geen idee waar ik over moet schrijven. Ik baal enorm van mijn menstruatie en heb allerlei alle pijntjes en dingen erbij. Dat is niets voor mij. Het haalt ook het hele enthousiasme en zin om zwanger te raken weg. Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig in mijn hoofd en merk dat ik zelfs ga twijfelen of dit wel is wat ik wil als het op deze manier moet. Misschien trekt dat nog bij, maar voor nu denk ik, het zal allemaal wel! :| :'(
Wat fijn Greendale dat je en goede echo hebt gehad! Hoe voel je je verder?
En Emanina heb jij al een nieuwe test gedaan?
Spannend voor alle andere dames die nu aan het wachten zijn.

Evin ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik zit zelf ook nog steeds te wachten tot mijn cyclus weer op gang komt. Bij ieder idee van een kramp hoop ik ongesteld te worden. Maar tot nu toe zonder resultaat.
van de week van de arts te horen gekregen dat het, mede door mijn medicatie, makkelijk een jaar kan duren voordat de cyclus terug is. En ik weet inderdaad ook niet zo goed of dit dan nu is wat ik wil. Precies wat je zegt het enthousiasme en de zin gaat er af..
Ik las voor mezelf nog een paar baaldagen en daarna zien we wel weer verder ;)
Greendale wat fijn! Een mooie echo! Gefeliciteerd!

Balen wervelwindje! Volgende ronde beter.

Oh Evin, dat heb ik ook gehad. Allerlei klachten die weer terugkwamen na het verwijderen van mijn spiraal en ik had echt spijt. Ik had ook echt zoiets van laat maar, van mij hoeft het niet op deze manier. Maar nu gaat het wel. Ik ben vandaag ongesteld geworden en ik vind het allemaal prima. Ik blijf echt ook bij mijn ‘gebeurt het wel dan is het leuk, gebeurt het niet dan is dat ook prima’ instelling. En dat geeft een hoop rust en de klachten ‘wennen.’ Ik kan me erbij neerleggen.

Balen Suzan dat je nog steeds geen menstruatie niks hebt en dat het nog wel een jaar kan duren. Duurt lang. 🙄

Emanina, hoe is het? Heb je al een donkerdere streep?

Lekker saphesh, geen kwaaltjes nog, haha.
Ik had net een heel bericht getypt met herkenning evin... maar hij is ineens verdwenen. Ik heb al 2x migraine gehad nu mijn spiraal eruit is. Ook nu weer wat krampen alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
Kan het ook zijn dat doordat je nu geen pil meer hebt, je hormonen door de war zijn, je emoties wat heftiger zijn?

Ik doe nu ook meer, als ik zwanger word is het prima. Gebeurt het niet is dat ook oké.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven