Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Wat leuk! Gefeliciteerd!🎉

Ik zit wel aan mijn cocktail :-D
Vandaag mijn hnod. Sinds gister een raar, gevoelig gevoel in mijn borsten wat me aan mijn eerste zwangerschap doet denken. maar ook steeds het gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Durf niet te testen, heb toch het idee dat ik me, net als vorige maand, weer dingen inbeeld.

Toch maar even een test gedaan net, nou..daar was geen twijfel over mogelijk.Twee dikke strepen, zwanger!

Zo bizar als het ineens 'echt' is, ben blij, maar moet er ook echt even aan wennen! Er gaat zoveel door mijn hoofd!
Jeetje wat een boel zwangeren ineens, wat leuk!

Emanina ben je inmiddels een beetje gewend aan het idee? Hopelijk kan je snel voor de eerst echo en kan je dan gaan genieten van je zwangerschap.

Melon gefeliciteerd! Goed dat je maar even ging testen voor de zekerheid!

En DeKenau ook gefeliciteerd! Had je onderbuikgevoel het toch bij het rechte eind deze keer :cheer2:

Paardenbloem heb je inmiddels al nog een keer getest? Hopelijk heb je een overduidelijke streep gezien nu!

Ik herken me helemaal in wat je had geschreven Evin. Vooral dat 'proberen' vooruit te plannen om er dan achter te komen dat dit allemaal niet te plannen valt en dat je dus gewoon rustig moet afwachten. Is de rust inmiddels weer een beetje teruggekeerd voor je?

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik heb een paar spannende maar leuke dingen lopen op werk, dus daardoor zit ik iets minder de dagen af te tellen tot de volgende HNOD .

Hebben jullie allemaal een fijn weekend gehad?
Emanina, melon en dekenau gefeliciteerd dames!!! Superleuk!!
:cheer: :cheer: :cheer:

Straks gelijk even de tabel aanpassen. Jeetje wat gaat dat snel. Bijna iedereen is zwanger, haha.

Ik niet hoor. Ik weet eigenlijk niet eens zo goed wanneer mijn hnod is. Wel slecht eigenlijk, haha. Maar goed, ik heb het gewoon druk. We hebben een nieuw familielid. Een hele leuke lieve shetlander. :flirting:

Hoe is het verder met iedereen?
Gefeliciteerd, DeKenau! Vruchtbaar topic dit. :cheer2:

Regina, jij gefeliciteerd met jullie hondje! Een puppy?

Met mij gaat het goed, ik heb nog weinig last van kwaaltjes. Inmiddels ben ik gewend aan het idee en ik vind het nu zo leuk. :flirting: Hopen maar dat het allemaal goed blijft gaan.
Geen motto
emanina schreef:
08-09-2019 18:14
Gefeliciteerd, DeKenau! Vruchtbaar topic dit. :cheer2:

Regina, jij gefeliciteerd met jullie hondje! Een puppy?

Met mij gaat het goed, ik heb nog weinig last van kwaaltjes. Inmiddels ben ik gewend aan het idee en ik vind het nu zo leuk. :flirting: Hopen maar dat het allemaal goed blijft gaan.

Ah lekker! Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan. Bij iedereen trouwens!

Het is een pony, geen hondje, haha. ;)
Gefeliciteerd dekanau! Wat een mooie Verassing!
Haha, oeps! Ik moet even heel erg lachen om mezelf. :$ :$ :$ Weinig verstand van pony's (van honden ook trouwens), maar ik herinner me nu dat een shetlander een mini-pony is. :biggrin:
Geen motto
Gefeliciteerd DeKanau! Wat leuk!

Ik ben vandaag precies tien weken zwanger. Wat gaat het snel! Hoe gaat het met de andere zwangere dames?
Greendale schreef:
08-09-2019 19:04
Gefeliciteerd DeKanau! Wat leuk!

Ik ben vandaag precies tien weken zwanger. Wat gaat het snel! Hoe gaat het met de andere zwangere dames?

Wauw dat is zeker snel gegaan haha!
emanina schreef:
08-09-2019 18:44
Haha, oeps! Ik moet even heel erg lachen om mezelf. :$ :$ :$ Weinig verstand van pony's (van honden ook trouwens), maar ik herinner me nu dat een shetlander een mini-pony is. :biggrin:

Ja klopt, haha. Ze is een meter hoog. Dochter is gek van paarden maar heeft van het voorjaar een flinke smak gemaakt waarbij zij haar bovenarm brak. Uiteindelijk durfde ze niet meer te rijden. Nu kan ze nog steeds bezig zijn met haar sport en lekker borstelen, wandelen, vrijheidsdressuur leren. Ze kan er wel op rijden. Vanmiddag heeft ze een stukje gereden terwijl ik de pony vasthield. Ze is heel blij. En ik ook. Ik was ook altijd met paarden bezig.
Gefeliciteerd Melon en Dekenau!! Idd veel zwangeren ineens!! Leuk!
Greendale, 10 weken al! Vertellen jullie het nu ook aan iedereen? Doe je straks ook de Nipt?
Wat super leuk Regina! Wij hadden er vroeger ook eentje. Superlief beestje. Jaren gehad, toen mijn ouders gingen verhuizen kon ze niet mee en is naar een zorgboerderij gegaan. Inmiddels is ze al 27 jaar!
Ik verwacht rond donderdag mijn ovulatie. Hopelijk een rake maand🤞
Wauw Greendale, dat gaat zeker snel! Hopelijk worden je kwaaltjes en klachtjes ook snel minder.

Ahh een Shetlander, wat leuk Regina! Ik heb daar ooit op leren paardrijden en herinner me vooral de ondeugende oogjes onder een flinke voorpluk :D En ze zijn zo lief! Fijn dat je dochter ook enthousiast is, hopelijk raakt ze haar angst hierdoor weer kwijt.
Gefeliciteerd!!! Super leuk!!

Pittig Evin! Hopelijk gaat het snel beter met je!

Leuk om jullie updates te lezen.

Hier gaat het goed! Nu 7.5 weken zwanger. Morgen de eerste echo.
Ik kan mijn mond moeilijk houden en heb er ook een beetje schijt aan. Ik kan het niet goed. Klaar en als het fout gaat jammer dan qua het dan moeten vertellen.
Het past niet bij me en ga alleen maar moeilijk doen.
Vertel het niet aan iedereen hoor maar net hoe het loopt en wie het is.

Vies verhaal:
Vrijdag nog dikke schrik. Ik dacht wat bloed te hebben. Was alleen wat bruinige afscheiding. Ik mijn ma appen en vk. Maar was/is niets. Vk gebeld omdat ik toch moest bellen ivm het verzetten van afspraak 2.

Ik ben namelijk aangenomen voor 3 vaste dagen op de dagbesteding. En de afspraak zou op mijn eerste werkdag zijn 😅.

Ik vind het spannend morgen!
Ik hoop ook erg dat mijn man het hartje kan horen. Hij is doof maar heeft nog wat gehoorresten en hoort bv mijn stem. Ik heb goede hoop. Als hij het hoort ga ik nog harder brullen denk ik 😅🙈🤣🙈

Morgen meer!
Eerst werken gelukkig 😉
De Kenau, gefeliciteerd! Zo zie je dat je op je gevoel kunt vertrouwen!

Parker, ik voel me stukken beter, dank je!

Regina, wat leuk een pony!! Staat ie aan huis? Leuk ook om er grondwerk mee te doen inderdaad, leuk voor je dochter!
De kenau, super! Gefeliciteerd! En wat snel!

Ik heb een aantal dag en lichte streepjes gehad maar gisteren toch ongesteld geworden helaas. Wel extra heftig dus denk wel dat er iets gebeurd is. Maar toch even balen.
Jammer Paardebloem, helemaal na een licht streepje...kan me voorstellen dat je even heel teleurgesteld bent.

Fijn dat je je weer beter voelt, Evin!

Bedankt voor de felicitaties! Het is echt weer snel gegaan inderdaad. Omdat ik nu wat ouder ben dacht ik dat het misschien iets langer kon duren, maar niet dus, haha.
We waren zo blij dat we het ook meteen aan onze dochter hebben verteld, die vond het zó leuk! Heel bijzonder moment was dat. Alleen even niet bij stilgestaan dat het geheim houden natuurlijk een onmogelijke taak is voor een kind van 6...oeps...
Heb zelf, net als Ladenkastje, ook helemaal geen zin om het 3 maanden stil te houden, heb het mijn moeder meteen al verteld, kon het niet laten. Verdere naaste familie zal snel volgen denk ik.

Spannend, je eerste echo morgen, Ladekastje! Veel plezier!

En Greendale, wauw al 10 weken! Wat gaat dat snel, zeg!
Oh jeetje Paardenbloem, wat jammer.
Een licht streepje is ook een streep, dus daar is zeker wat ontwikkelt. Rot dat daf mis gegaan is :(
Gefeliciteerd Melon en dekenau :cheer:
Super snel gegaan zeg.

Wat zijn er al een hoop zwanger als ik het lijstje zo bekijk! leuk zeg :)
Haha dekenau, voor je dochter mission impossible om het voor zich te houden. Trotse grote zus!
Vorige zwangerschap hadden we het pas met 16 weken verteld, maar dat kwam toen door een hoop gedoe er om heen. Deze keer zijn we wel van plan het wat eerder te vertellen. Kan me

Een shetlander! Gaaf Regina. Is die ook zo ondeugend?

Och paardenbloem, dat is dubbel balen. Hoe gaat het nu met je?

Fijn dat je menstruatie over is Evin, hopelijk snel weer in het ritme!

Ik ben het afgelopen weekend, in alle hevigheid, ongesteld geworden. Eerst dat gesprek bij de arts en te horen krijgen dat het makkelijk een jaar kan duren en kort daarna begint het. Nu voorzichtig positief dat het toch nu allemaal weer op gang komt.
Bijna op vakantie. Kan nu met die regen helemaal niet wachten tot we heerlijk in de zon zitten :)
Maandag hebben we de echo gehad en hebben we een kloppend hartje gezien :D
We zijn heel blij en dankbaar.
Ik ben nu 8.1 weken zwanger en nergens last van, wat ik wel apart vind maar vooral heel fijn. Puur vermoeidheid en af en toe wat maagzuur maar dat mag geen naam hebben.

Gesolliciteerd op een baan voor 3 vaste dagen ben aangenomen. Het is tot 31 dec en daarna zien we het wel. Dan wel volop zwanger (24 weken oid) dus dat wordt spannend mbt evt verlening, maar anders gewoon maar weer de flex pool in.

Verder geen nieuws, alleen dat de familie het weet en vrienden dichtbij.
De rest komt na de 12 weken echo

Wat balen dat je toch nog ongesteld bent geworden PaardenBloem, zucht.

Leuk van de shetlander Regina.

Qua zwangeren gaat het nog best vlot ja. Mooi hoor!
Als ik goed tel nu 6 zwangeren.

Voor de tabel ik ben 21-4 uitgerekend.
Wat fijn dat je ongesteldheid op gang is gekomen Suzan! Heel heftig is dan weer minder prettig, maar toch wel positief nieuws zo. Alvast een hele fijne vakantie!

Gefeliciteerd met je mooie echo Ladenkastje! En wat heerlijk dat je weinig klachten hebt :)

Ik ben vandaag twee keer heel nat geregend; heb de hele dag met een natte spijkerbroek op werk gezeten en toen ik net weer een beetje opgedroogd was mocht ik door de regen weer naar huis... Nu heerlijk onder een dekentje op de bank!
Wat fijn Ladenkastje!
Alleen het hartje zien kloppen of hebben jullie het ook gehoord? Benieuwd of je man het heeft kunnen horen.
En leuke ontwikkelingen qua werk :)
Hopelijk komt dat in december ook goed.
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk allemaal een leuk weekend?

Met mij gaat het goed. De bandenpijn is een stuk minder nu ik rust neem (ik werk nog 2 a 3 ochtenden per week momenteel). Ik heb alleen sinds anderhalve week erg last van mijn rug en bil. Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige voor de termijnecho en dinsdag bij de gynaecoloog voor de eerste intake in het ziekenhuis. Toch weer spannend!

Iemand vroeg hier of ik gekozen heb voor de NIPT. Ik heb er weken over getwijfeld en nog steeds sta ik er niet 100% achter, maar toch hebben wij ervoor gekozen de NIPT te laten doen. Hoe staan jullie daarin? Ik merk dat ik nu al echt gehecht ben aan dit kindje en de kans op een afwijking me angstig maakt.
Hier gaat het prima.
Ik vond de Nipt ook spannend destijds. Werd toen nog niet aangeboden dus zelf geregeld via Gendia in België. Daar kan je ook kiezen om het geslacht te weten te komen en toen ook gedaan. Wisten met 11,5 weken dat we een meisje kregen. Zou nu ook weer de Nipt doen. Weet toch liever van te voren als er iets niet goed is.
Fijn dat het wat beter gaat nu je minder werkt @Greendale. Morgen dus weer even gluren naar jullie baby 😍

Woensdag eisprong gehad. Nu weer in de wachtweken. 🤞
We hebben het niet gehoord. Pas bij de 12 weken. Goede hoop dat mijn man wel iets zal horen 🤩🥰.

Wij hebben besloten geen nipt te doen.
Ook omdat het weleens gebeurd dat er nietes am de hand blijkt te zijn. Mezelf kennende kan ik me er ook helemaal in verliezen mocht er wel wat fout zijn.
Weg halen doen we toch niet en als het een afwijking of iets heeft houden we er niet minder van. Zal ff schakelen enz zijn maar dat vind ik beter dan mezelf nu al gek maken en niet meer kunnen genieten omdat ze iets gevonden hebben.
Stukje zelfbescherming.
Ben ik 6-7 jaar ouder dan had ik misschien wel een nipt gedaan. Puur omdat dan de kans groter is. Ik ben 31 dus val niet in de risico groep.
Maar snap wel dat mensen er voor kiezen.

Hier alles rustig! Drukke week voor de boeg.

Fijn dat het wat beter gaan Greendale. Jammer dat je nu al zo moet minderen qua werk. Maarja moet maar 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven