Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
En Suzan, een paar baaldagen inlassen is goed! Goed om dat ook af en toe toe te staan. Erg vervelend dat het zich zo lang blijft afwachten bij jou.
Hoi allemaal, ik heb even bijgelezen en dan eindelijk toe aan uitgebreidere reactie.

Emanina, hoe is het? Heb je nogmaals getest, en.....? Ben heel benieuwd!!

Parker, ook door naar de volgende ronde dus... afwachten maar weer!

Regina, hoe voel jij je?

Melon, jij ook aan de bak, haha, succes en spannend!

Greendale, wat moet dat bijzonder zijn geweest je echo, een kloppend hartje! Echt superleuk! Even nog antwoordend op je vraag over het scheren: zou ik zelf wel doen als ik weet dat ik zo'n afspraak heb. Voelt toch netjes, alhoewel ze heus van alles voorbij zien komen en niet snel ergens van zullen opkijken haha.

Snunnie, lekker, een nieuwe bed! Slaapt ie nog steeds goed?

Wervelwindje, balen, toch ongesteld dus. Naja, doe je lekker mee in de volgende ronde. :)

Saphesh, hoe voel je je nu? Al aan het idee gewend? Wat kan het snel gaan he! Volgende week dus je echo lees ik, spannend!

Suzan, jij nog op je menstruatie aan het wachten? Hopelijk komt het hoe dan ook snel weer op gang mag komen!

Nou, ik heb echt even k-dagen gehad hoor zoals jullie al konden lezen :O Mijn lijf inderdaad vast en zeker van slag door stoppen met de pil. Na de eerste maand was ik keurig op tijd met mijn menstruatie, maar dus na twee weken wederom menstruatie en inmiddels zit ik op de 8e (!!) dag met bloedverlies. Bleh, leuk is anders, maar ben er iets minder somber over. Het moet kennelijk even en ik hoop dat het snel herstelt. Leuk is anders natuurlijk, want er gebeurt dan ook vrijwel niets op het gebied van voortplanting, haha. Ben echt aan het wachten tot het voorbij is om dan maar weer ervoor te gaan. Want ja, natuurlijk wil ik dat nog steeds graag, maar het gooit alles zo in de war ofzo als het even niet gaat zoals je hoopte. Daarbij, en misschien is dit echt flutredenatie, zit ik stiekem ook al steeds met een bepaalde planning in mijn hoofd (als ik dan en dan zwanger raak, dan ben ik dan en dan uitgerekend). Inmiddels komt het steeds dichter bij bevallen in de zomervakantie volgend jaar en dat is niet echt relaxed lijkt me, maar ja, wat ik al zei: onzinreden, want plannen op dit gebied kan toch niet. Mijn vriend: het kan net zo goed nog maanden duren, dus we gaan hier geen rekening mee houden. En hij heeft gelijk.
Nou ja, dus dit is een beetje de stand van zaken. Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
Oef dat is lang Evin! Hopelijk herpakt alles zich hierna en volgt een normale cyclus. Uitgerekende datum bereken ik ook steeds 🙊 mijn dochters zijn beide in de zomer geboren. Enige nadeel dat bij de oudste veel mensen op vakantie zijn op haar verjaardag. Voordeel is bijna de hele zomer vrij van werk door 16 weken verlof 😋 Alles heeft zo z'n voor- en nadelen. December lijkt mij dan weer niet zo'n leuke maand maar zou het niet vermijden ofzo. Vriendin deed dat wel. Uiteindelijk erg lang bezig geweest om zwanger te worden. Elke maand was er wel weer iets om er niet voor te gaan 🤷‍♀️
Later reageer ik uitgebreider op jullie berichtjes, maar alvast een update: ik ben zwanger! De teststreep was de dag na mijn hnod bijna net zo donker als de controlestreep. Het is snel gegaan en ik moet erg aan het idee wennen.
Geen motto
Gefeliciteerd emanina!
Gefeliciteerd Emanina! Bewijst toch maar weer: een streep is een streep! Kan me heel goed voorstellen dat je aan het idee moet wennen. Ineens is het echt...

Evin: balen dat je alweer ongesteld bent. Lijkt me heel vervelend, dat gerommel met je menstruatie, je kan gewoon niet echt goed beginnen zo. Hopelijk snel regelmaat voor jou!

En ook frustrerend voor jou, Suzan, dat het wel een jaar kan duren..dat is even flink slikken denk ik? Ik hoop voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten.

Jammer van je mestruatie wervelwindje, op naar de volgende ronde!

Er zitten/zaten weer wat dames te wachten nu, toch? Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is.
Ik zit nu 5/6 dagen voor mijn HNOD en voel me precies zoals altijd, geen kwaal te bekennen. Probeer er deze keer zo min mogelijk mee bezig te zijn om teleurstelling een beetje te voorkomen.
Gefeliciteerd!!

Ik zit nu inderdaad te wachten, nog een weekje ongeveer. Maar het was erg warm tijdens m'n vermoedelijke eisprong en m'n vriend zat ook 2 dagen in Duitsland, dus ik verwacht er niet heel veel van. :)
Gefeliciteerd Emanina! Wat een mooi nieuws!

Wat spannend dat er weer een aantal dames dichtbij de HNOD zitten. Super spannend en leuk! Ik hoop op het beste voor jullie. :cheer:

Even een update vanaf hier. Vandaag ben ik 9 weken en 1 dag zwanger. De vermoeidheid wordt merkbaar minder, eigenlijk is dat al sinds een goede week zo. Dus dat is heel fijn! Wel heb ik steeds erger last van bandenpijn en zodra ik me concentreer ook heftige hoofdpijn. Ik heb dat met de verloskundige besproken en ze heeft aangegeven dat ik meer rust moet nemen op die momenten, dus dat doe ik nu. Dit resulteert in dat ik helaas maar 2/2,5 dag per week nog werk in plaats van 5. Dat vind ik lastig, want het allerbelangrijkste is natuurlijk die kleine, maar ik voel wel die druk vanuit het werk. Lastig!

Hoe voelen de andere zwangere dames zich? Hebben jullie al binnenkort de echo’s? Zelf heb ik 16 september de tweede echo.
Emanina gefeliciteerd 🎈 🎈
Mila, zie dat vandaag/gister je hnod dag was. Hopelijk niet ongesteld geworden?

Ik merk dat ik het heel lastig vind dat ik niet precies weet wanneer ik ongesteld moet worden. Beetje controlefreak ben ik wel ;) gelukkig genoeg afleiding dus dat scheelt!

DeKenau: snap inderdaad dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn. Lastig is dat soms he?

Greendale: fijn dat je wat minder last van vermoeidheid hebt! Hoe reageerde je werk dan? Goed naar je lichaam luisteren is inderdaad belangrijk! Goed dat je dit ook doet.
Wauw Emanina! Gefeliciteerd :)

Goed aan jezelf en de kleine denken hoor Greendale. Werkt komt vanzelf wel weer!

Mila hoe is het?

En Evin hoe is het bij jou? Inmiddels al niet meer ongesteld?

Dames die nog aan het wachten zijn! Succes

Ik ga er weer vol goede moed tegenaan ;)
Goed gesprek gehad met behandeld arts en hoef gelukkig geen vol jaar te wachten voordat ze verder gaan kijken.
Maar voor nu gaan we er gewoon nog vanuit dat het niet nodig is. En eerst op vakantie over anderhalve week naar Kaapverdië :cheer:
Goedemorgen dames,

Emanina gefeliciteerd :cheer:

greendale spannend 2de echo
Dat is zo een verschil als met de eerste
Heel gaaf
Op de verjaardag van mijn jongste

SnunnieHier is mijn menstruatie weer
Deze cyclus was 26 dus wat eerder dan verwacht
Mijn volgend hnod zal Rond 26/27 sept zijn
Herken dat controle wel
Hier ook
Zeker nu die al soort van wat anders is als in wat eerder.

evin wat balen zeg
Hopelijk ondertussen al minder of nog beter weg
Die hormonen doen echt een hoop met je lijf
Een evt disbalans door pilgebruik is ook niet ineens hersteld.

susan wat fijn dat je een goed en duidelijk gesprek hebt gehad zal vast ook wat rust geven.
Lekker bijna op vakantie
Heerlijk genieten :sun:
Emanina gefeliciteerd! SUPER zeg! Gefeliciteerd!!
Ah balen zeg voor degene die nog niet weten hoe de cyclus verloopt!
Ik zit te wachten op mijn hnod op 8 sept. Ik heb vanochtend stiekem een vroege test gedaan en ik zie een heeeel vaag in de verte streepje. Mijn man ziet hem niet:p. Maar ik heb er spijt van dat ik t al zo vroeg heb gedaan want nu ben ik er continue mee bezig :bonk:
O ik snap je gedachte Evin. Het is zo lastig dat je ook niet echt vakanties kan plannen zonder de gedachte dat het allemaal anders kan lopen.
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Ik moest even wennen aan het idee maar ik ben nu heel blij. Wel wat angstig omdat het zo pril is. Over een week of twee, drie heb ik mijn eerste echo en als alles dan in orde is, kan ik echt gaan genieten denk ik.

Mila: Jammer dat je ongesteld bent geworden.
Greendale: Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Vervelend van je kwaaltjes. Dan heb je je leidinggevende zeker al moeten vertellen dat je zwanger bent?
Evin: Balen, je onregelmatige cyclus. Ik kan me voorstellen dat je er dan even doorheen zit. Hoe gaat het nu met je?

Paardenbloem en DeKenau, voor jullie komt de hnod al dichtbij. Hoe staat het met de zenuwen?
Geen motto
Fijn dat je van de grootste shock bent bijgekomen Emanina! Inderdaad even spannend tot de eerste echo...

Greendale, lastig hè, die kwaaltjes. Je lijf wil eigenlijk rust, maar je moet ook werken...ingewikkeld. Ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap, uiteindelijk zelfs helemaal thuisgebleven.. hopelijk bij jou niet nodig!

Mila: jammer van je menstruatie, op naar de volgende ronde maar weer!

Melon: jouw HNOD komt ook weer dichterbij, toch weer een beetje spannend?

Ha, paardebloem, jij ook 8 sept dus. Kan bij mij ook zomaar 6 of 7 september zijn, ik heb soms een iets kortere cyclus. De laatste wachtdagen dus...
Maar jij ziet gewoon een vaag streepje?? Man, wat spannend! Ik had de vorige keer ook een vroege test gedaan en daar was in de verste verte niets te zien, hoor! Dus wie weet....voel je je anders?
Ik heb nu geen tests in huis omdat ik er de vorige keer toch wel last van had, steeds die spanning en teleurstelling. Kon het toen helemaal niet meer loslaten. Om dat te voorkomen ga ik nu gewoon zondag pas testen, denk ik. Vind het ook nu weer spannend, maar sta er relaxter in dan vorige ronde.
suzan wat heerlijk een vakantie zo kort in het vooruitzicht!

paardenbloem och je maakt het nu wel heeel spannend haha! Hopelijk over een paar dagen een dikke vette streep.

emanina ik kan me voorstellen dat het nog spannend is! Het is ook nog maar zo kort natuurlijk! Nu toe leven naar de eerste echo.

mila balen zeg! Op naar de volgende ronde 😊

Dekanau logisch dat je de vroege testen dan niet doet. Je wil ook sowieso niet blij gemaakt worden met niks natuurlijk! Spannend zeg de komende dagen dus!

Ik zelf gok dat ik deze week of volgende week ongesteld moet worden. Heb alleen nog verre van klachten, terwijl ik die voor mijn spiraal zeker een week van te voren al had. Ik denk daarbij ook niet dat ik zwanger ben, maar ik hoop wel dat het allemaal wat snel op gang komt! Mocht het zondag over een week nog niet zo zijn, waag ik er misschien een restje aan.
Nou ik ben ongesteld geworden en hoe. Op dit moment verlang ik echt naar mijn spiraal terug. Maar goed even doorzetten, weet ook wel weer waarom ik een spiraal genomen had.

Het positieve is dat ik wel gewoon een cyclus heb van 28/29 dagen als ik kijk maar mijn vorige menstruatie. Dat houdt in dat ik dan 3-4oktober mijn hnod is

Hoe is het met iedereen? En een fijn weekend!
Ai, sterkte Snunnie...
Mijn menstruatie is gestopt na 8e dag. Gelukkig. Nu werkelijk geen idee wanneer mijn HNOD is. Even afwachten maar en duimen dat het snel normaal is! :)
Balen snunnie!

Ik voel ook aan alles dat mijn menstruatie er weer aan zit te komen, dus ik weet eigenlijk al zeker dat het deze ronde niet gelukt is.

Hebben er meer dames last van PMS achtige klachten? Ik heb dit wel, de laatste week voor mijn menstruatie, ben benieuwd of die dan ineens verdwenen zijn bij zwangerschap.
evin vervelend he dat alles dan weer overhoop ligt. Wel fijn dat de menstruatie eindelijk over is. 8 dagen is echt lang!

Aah balen DeKenau! Gaan we op naar de volgende ronde :)
Ik heb daar ook behoorlijk last van helaas! Vandaag ook echt niet mijn dag. Gelukkig vrij, dus ik hang al de hele dag op de bank Netflix te kijken!
Balen dames :)
Heel jammer

Ik heb wel goed nieuws. Zwanger! :heart:
Aah wat leuk, Melon! Gefeliciteerd! Je had het niet verwacht toch? Heb je nu voor je hnod al positief getest?
Ja klopt. Maandag of dinsdag is de officiële dag, maar ik wou anders vanavond een wijntje drinken en een zwangerschap uitsluiten, dus gauw even testen en BAM. Had het totaal niet verwacht nee.
Gefeliciteerd, melon! Heel leuk! :cheer2:
Geen motto
Gefeliciteerd Melon! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven