Genderreveal burnout
vrijdag 30 augustus 2019 om 17:39
Sinds ik dus zo’n ouder broertje zichzelf krijsend op de grond heb zien storten (hij was al 10 jaar) en de aanstaande moeder ‘even een uurtje voor zichzelf nodig had om dit te verwerken’ en jankend naar boven vertrok, heb ik gezworen om nooit maar dan ook nooit meer naar zo’n party te gaan. Voor het gemak heb ik de showers ook afgezworen want daar werd ik ook misselijk van.Oriander schreef: ↑30-08-2019 16:50![]()
Dat vind ik niet leuk, ik heb nog zoveel goede tips.
Ik weet niet wat het budget is, maar straaljagers geven ook een leuk effect:
De tip van het vliegtuig vind ik ook leuk, hoor, maar kan TO dat niet beter bewaren voor als de baby geboren is?
En dan een banner eraan: "HOERA SAMANTHA IS GEBOREN".
En als dit niet het eerste kindje van TO wordt, dan moet vooral de reactie van de oudere broer(s)/zus(sen) gefilmd worden. Die gaan soms compleet uit hun plaat van woede en teleurstelling, als het gewenste babybroertje een meisje blijkt te zijn (of zo).
vrijdag 30 augustus 2019 om 17:41
mcsteamy schreef: ↑30-08-2019 14:43Wat tegengeluid: wij hebben een gender reveal gedaan tijdens de zwangerschap van onze zoon en het was zo ontzettend leuk. Wij hebben het gedaan met van die shooters waar gekleurd poeder uitkwam. Vrienden en familie erbij, erna met z'n allen taart gegeten, cadeautjes gekregen. Was echt een hele leuke middag.
![]()
Waarom moet je cadeautjes krijgen bij een gender reveal? Dan ook nog een baby shower en een baby borrel zeker?
Wat is dat toch tegenwoordig?
vrijdag 30 augustus 2019 om 17:41
vrijdag 30 augustus 2019 om 17:43
Of teleurstelling dat het uberhaupt een mensenkind wordt ipv een hond of pony!
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:06
Nou dit inderdaad. Bij wie vind je het nu echt super spannend of ze een jongen of meisje krijgen? Tuurlijk ben je bij een goede vriendin benieuwd, of bij je broer of zus. En ouders natuurlijk ook bij hun kind. Benieuwd, maar dat is het dan ook. Ook altijd leuk die reacties: het is een meisje. Ooh wat leuk zeg! Maar als je zegt: 'het is een jongen', ook dan is de reactie: ooh wat leuk zeg! haha. Niet dat ze dan zeggen: oh, dat is wat minder. Het is allebei leuk.laborantje schreef: ↑30-08-2019 13:48Aarde aan toekomstige ouders.... Aarde aan toekomstige ouders....
Niemand interesseert het of je een jongen of een meisje krijgt, hooguit je eigen ouders. Dus doe je omgeving een lol en laat ze niet opdraven voor dit soort onzin.
Dus dat soort feestjes, tja, omdat je het zelf super leuk vind om te laten weten of je een jongen of meisje krijgt, maar de gasten, of die het nu ook echt zo interessant vinden... ik vraag het me af.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:10
Alleen voor je beste vriendin die ook net een nieuwe baby heeft, omdat bij hetzelfde geslacht de kans groter is dat ze vriendjes/dinnetjes van elkaar kunnen worden. Voor de rest van de vriendenkring is het volgens mij totaal oninteressant.tulpje21 schreef: ↑30-08-2019 18:06Nou dit inderdaad. Bij wie vind je het nu echt super spannend of ze een jongen of meisje krijgen? Tuurlijk ben je bij een goede vriendin benieuwd, of bij je broer of zus. En ouders natuurlijk ook bij hun kind. Benieuwd, maar dat is het dan ook. Ook altijd leuk die reacties: het is een meisje. Ooh wat leuk zeg! Maar als je zegt: 'het is een jongen', ook dan is de reactie: ooh wat leuk zeg! haha. Niet dat ze dan zeggen: oh, dat is wat minder. Het is allebei leuk.
Dus dat soort feestjes, tja, omdat je het zelf super leuk vind om te laten weten of je een jongen of meisje krijgt, maar de gasten, of die het nu ook echt zo interessant vinden... ik vraag het me af.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:12
Dat vraag ik me niet af, ik weet wel zeker dat ze het geen biet interesseert.
Waar gaat dit allemaal over? Het wordt een meisje of een jongen, meer smaken zijn er niet. Waarom moet dat onthuld worden op een speciale bijeenkomst?
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:17
Voor social media. Leuk op Instagram natuurlijk. En voor je eigen ego, dat je jezelf zo belangrijk vind blijkbaar.
Aandacht trekken anno 2019.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:17
Hermafodiet
Zou wel interessant zijn bij een gender party.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:23
Idem met ‘We houden de naam nog geheim’. Ik wil die naam helemaal niet weten. Ik heb er ook geen enkel belang bij. Interesseert mij ook niet. Ik vind het gewoon leuk voor een collega/buurvrouw/teamgenote dat ze een kind krijgt. En helemaal leuk als alles lekker soepel verloopt met zwangerschap en bevalling. En ik wil ook even komen loeren op een moment dat het schikt als de kleine is geboren.tulpje21 schreef: ↑30-08-2019 18:06Nou dit inderdaad. Bij wie vind je het nu echt super spannend of ze een jongen of meisje krijgen? Tuurlijk ben je bij een goede vriendin benieuwd, of bij je broer of zus. En ouders natuurlijk ook bij hun kind. Benieuwd, maar dat is het dan ook. Ook altijd leuk die reacties: het is een meisje. Ooh wat leuk zeg! Maar als je zegt: 'het is een jongen', ook dan is de reactie: ooh wat leuk zeg! haha. Niet dat ze dan zeggen: oh, dat is wat minder. Het is allebei leuk.
Ik zei gewoon dat het een jongen zou worden en dat de naam *Lemooszoon* zou worden. Echt niemand die beteuterd ging kijken dat ik de verrassing had verpest
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:29
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mag ik vragen waarom jullie het niet vertellen terwijl jullie het wel weten? Hoor het vaker, maar ik snap nooit zo goed waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:31
Vind dat altijd zo kinderachtig overkomen zo van 'wij hebben lekker een geheimpje en jullie mogen het niet weten; nahnahnahnahnah'.Kippetje34 schreef: ↑30-08-2019 18:29Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mag ik vragen waarom jullie het niet vertellen terwijl jullie het wel weten? Hoor het vaker, maar ik snap nooit zo goed waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:35
Kippetje34 schreef: ↑30-08-2019 18:29Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mag ik vragen waarom jullie het niet vertellen terwijl jullie het wel weten? Hoor het vaker, maar ik snap nooit zo goed waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan.
Ja, omdat wegens hechtingsproblemen en angstproblemen het voor mij goed was om te weten (helpt bij hechting, werd oa aangeraden ), maar ik wil dat vooral op mijn eigen tempo doen en niet al vanalles laten weten aan iedereen. Want dan krijg ik van "buitenaf" juist weer druk en meningen, terwijl ik nu helemaal mijn eigen plan kan trekken in het omgaan met mijn angsten (dat is overigens niet dat ik totaal instabiel ben en ongeschikt ben als moeder, zit een logische verklaring bij en ik krijg zeer goede hulp die ook geen problemen voorziet in mijn stabiliteit in het moederschap)
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:35
redbulletje schreef: ↑30-08-2019 18:31Vind dat altijd zo kinderachtig overkomen zo van 'wij hebben lekker een geheimpje en jullie mogen het niet weten; nahnahnahnahnah'.
Er zijn zoveel redenen mogelijk, dat is niet kinderachtig.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:36
Cadeautjes als je vertelt dat je zwanger bent, cadeautjes bij de gender reveal, cadeautjes als het kind er is.mcsteamy schreef: ↑30-08-2019 14:43Wat tegengeluid: wij hebben een gender reveal gedaan tijdens de zwangerschap van onze zoon en het was zo ontzettend leuk. Wij hebben het gedaan met van die shooters waar gekleurd poeder uitkwam. Vrienden en familie erbij, erna met z'n allen taart gegeten, cadeautjes gekregen. Was echt een hele leuke middag.
![]()
Hou eens op zeg, jij wil een kind en die hele poppenkast er omheen. Cadeautje als het wondertje er is, verder geef ik er geen cent aan uit. Ben niet van het fonds.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 22:41
0.15% gewijzigd
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:36
redbulletje schreef: ↑30-08-2019 18:31Vind dat altijd zo kinderachtig overkomen zo van 'wij hebben lekker een geheimpje en jullie mogen het niet weten; nahnahnahnahnah'.
Als je mijn reactie leest, zie je vanzelf dat daar 0,0 sprake van is. Maar bedankt voor je mening.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:37
Helemaal mee eens!Kippetje34 schreef: ↑30-08-2019 18:29Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mag ik vragen waarom jullie het niet vertellen terwijl jullie het wel weten? Hoor het vaker, maar ik snap nooit zo goed waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:39
Ja joh, mijn psychiater heeft super ongelijk en het is vooral kinderachtig. Dat ik dat zelf niet heb bedacht!
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:41
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:49
In jouw geval is het niet kinderachtig, maar de meeste hebben hebben niet wat jij hebt. Die blikken die tussen de aanstaande ouders worden uitgewisseld als je vraagt wat het wordt, is soms echt tenenkrommend.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:52
Dat vind ik echt geniaal! Doe dit TO
Ik zag dat filmpje van die in de fik vliegende auto ook.
Ik vindt het niet alleen zonde van de auto, maar ook asociaal. Je zorgt voor overlast en bevuilt openbaar terrein.
Verzin wat anders.
Verder geen antwoord op je vraag, sorry.
vrijdag 30 augustus 2019 om 18:52
Kippetje34 schreef: ↑30-08-2019 18:49In jouw geval is het niet kinderachtig, maar de meeste hebben hebben niet wat jij hebt. Die blikken die tussen de aanstaande ouders worden uitgewisseld als je vraagt wat het wordt, is soms echt tenenkrommend.
Daarom zeggen wij ook tegen alles en iedereen dat we het niet weten. We doen niet aan blikken of geheime codes. Er zijn meer stellen zoals wij. Deze keuze is voor sommige stellen gewoon de beste, alleen als je open bent over psychische klachten in een zwangerschap wordt je vaak gebombaardeerd tot "gevalletje voor veilig thuis", dus bijna niemand die daar open over is.