Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

vrijdag 30 augustus 2019 om 09:27
Lucifer2018 schreef: ↑30-08-2019 09:03Heb ik ook al eens gehad, gewoon aso van de verkoper. Je kan het vragen maar ik gok dat je geen reactie gaat krijgen.
Ze heeft het al teruggekregen, fijne verkoper dus.

vrijdag 30 augustus 2019 om 09:27
Nee, want inpakken kost ook geld en moeite.Madeliefjees schreef: ↑28-08-2019 14:15Ik koop iets op marktplaats en betaal 6,95 euro verzendkosten. Vervolgens komt het als brievenbuspakje, wat niet door de brievenbus past, en de postbode dus moet aanbellen. Gelukkig was ik thuis. Er zat voor 3,52 euro aan postzegels op.
Is het gierig om 3,43 euro terug te vragen?
vrijdag 30 augustus 2019 om 09:45
Het is all you can eat.Blijenvrij schreef: ↑30-08-2019 08:01Tja, ik zou het niet zo doen en gewoon mijn eigen eten bestellen. En tuurlijk mogen ze best eens iets proeven als ze zo nieuwsgierig zijn, maar ik ging niet dubbel bestellen omdat ze van jullie meeëten.
Wordt de rekening gesplitst of willen ze naar wat elk besteld heeft, afrekenen? Ik gok op het laatste.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 30 augustus 2019 om 09:51
vrijdag 30 augustus 2019 om 11:21
Leuk topic! Mijn vriend en ik hadden ook een keer wat meegemaakt. Wij werden allebei uitgenodigd voor de verjaardag van een goede vriend van mijn vriend. We zouden daar in de avond blijven eten. Nou super gezellig! Wij daar naar toe.
Het diner was uiteindelijk één half aangebroken pot satésaus met drie/vier zoete aardappelen uit de oven.
Oja, en toen we daar aankwamen was ook alles echt smerig. Overal vet, stof, rommel over het fornuis, konijnendrollen en smeer over de vloer enzo. Toen zei hij: ja ik ga even snel schoonmaken! En toen pakte hij een stoffer en ging daarmee over de tv. En dat was het. Heel apart.
Het diner was uiteindelijk één half aangebroken pot satésaus met drie/vier zoete aardappelen uit de oven.

Oja, en toen we daar aankwamen was ook alles echt smerig. Overal vet, stof, rommel over het fornuis, konijnendrollen en smeer over de vloer enzo. Toen zei hij: ja ik ga even snel schoonmaken! En toen pakte hij een stoffer en ging daarmee over de tv. En dat was het. Heel apart.
anoniem_324317 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 11:27
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
28.56% gewijzigd

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:04
Ik zie hier ook de humor niet van in hoor, steeds alles voor he neus wegkapen. Vind het vooral onfatsoenlijkMachutookunbietjemeerzijn schreef: ↑28-08-2019 18:28Bij tapas mag je max 4 items bestellen per ronde. Ik bestel er dus meestal 3 of 4, terwijl ik genoeg aan 2 of soms 3 heb als we zo'n 8 rondjes doen pp.
Ik heb dus altijd een derde meer besteld dan als hij er niet bij zou zijn. Hij slaat rondes over omdat hij "vol" zit.
Laatste keer met uit eten: ik heb wel 4x gebakken banaan besteld omdat hij de 1e 3x de banaan al op had, zijn vriendin was er met 1 bezig en hij prikt zo laatste hap weg bij haarondertussen uitroepend: Waar laten jullie het allemaal?
En het zijn echt schatten, ze hebben geen flauw benul en kunnen geen inschatting maken met avondeten wat anderen naast hun eten.
Overigens heb ik een hekel aan mensen die van mijn bord eten, en van mensen die steeds commentaar hebben op het veel of juist weinig eten van anderen, of commentaar hebben op het wel of niet eten van vlees/suiker/alcohol
Zit vaak een oordeel achter

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:29
Zeer netjes!

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:29

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:30
Vreselijk.Blondie456 schreef: ↑30-08-2019 11:51Mijn zoon zit nu in Israel en de obers vonden hem gierig. Hij moest 9 euro betalen voor een pilsje en toen waren ze kwaad omdat ze geen 20% fooi kregen.

vrijdag 30 augustus 2019 om 13:09
Een goede vriend werd 50. en net nadat ik mijn kaakoperatie had gehad en even ‘op elkaar genaaid zat’. Ik kon dus alleen uit rietjes drinken en mocht vooral geen alcohol wegens de medicijnen of prik. Qua eten maakt het me niet zo uit. Ik kan prima zonder een avondje op een feestje, thuis schrans ik ook niet veel in de avond. Maar ik had dat dus netjes gemeld. Dat ze qua hapjes echt geen rekening hoefde te houden maar of ze misschien iets van een sappie had ofzo. Of spa zonder bubbels met een smaakje, of icetea of wat dan ook. Mijn rietjes zou ik zelf wel meenemen. Er was welgeteld 1 pakje (zo’n kinderpakje) appelsap. Daar kon ik het de hele avond mee doen. Want ‘spa zonder bubbels’ kon ook uit de kraan. Natuurlijk. Maar een beetje meer moeite had toch leuk geweest.
Hij was overigens nog een tijdje beledigd dat ik zijn eigen gemaakte sate niet at/afsloeg. Hoe dan??? Mijn kaken zaten vast. En dat was echt best duidelijk te zien/horen.
Hij was overigens nog een tijdje beledigd dat ik zijn eigen gemaakte sate niet at/afsloeg. Hoe dan??? Mijn kaken zaten vast. En dat was echt best duidelijk te zien/horen.

vrijdag 30 augustus 2019 om 15:03
vrijdag 30 augustus 2019 om 16:31
is dit gierig of alleen maar raar?. Of ben ik misschien gierig of raar?
Ik heb mogen een afspraak in onze hoofdstad en een kennis van mij zei dat hij graag weer eens wilde afspreken. Ik heb daar eigenlijk niet zo'n zin in nu omdat ik de laatste tijd erg moe ben, maar omdat ik dus die afspraak in Amsterdam heb, zei ik dat hij dan wel mee kon rijden en dat we na mijn afspraak daar nog even konden blijven, wat drinken of wat wandelen enz.., ik dacht dat ik er zo makkelijk van af kwam, maar toen zei hij... en zullen we daarna dan een hapje bij jou thuis eten?.
Ik zei in de gauwigheid dat dat kon, maar had daar direct spijt van, heb daar helemaal geen zin in, weinig energie, het vooruitzicht dat hij na Amsterdam hier dan nog een paar uur in mijn huis is, daar zie ik erg tegenop en hij heeft, daarbij.... hij heeft hier ook al meerdere keren gegeten, andersom wordt ik nooit uitgenodigd. Ik ga dit straks annuleren, dat etentje dus. Hij mag wel meerijden, gezellig samen doorbrengen overdag, maar daarna is het voor mij klaar.
Ik heb mogen een afspraak in onze hoofdstad en een kennis van mij zei dat hij graag weer eens wilde afspreken. Ik heb daar eigenlijk niet zo'n zin in nu omdat ik de laatste tijd erg moe ben, maar omdat ik dus die afspraak in Amsterdam heb, zei ik dat hij dan wel mee kon rijden en dat we na mijn afspraak daar nog even konden blijven, wat drinken of wat wandelen enz.., ik dacht dat ik er zo makkelijk van af kwam, maar toen zei hij... en zullen we daarna dan een hapje bij jou thuis eten?.
Ik zei in de gauwigheid dat dat kon, maar had daar direct spijt van, heb daar helemaal geen zin in, weinig energie, het vooruitzicht dat hij na Amsterdam hier dan nog een paar uur in mijn huis is, daar zie ik erg tegenop en hij heeft, daarbij.... hij heeft hier ook al meerdere keren gegeten, andersom wordt ik nooit uitgenodigd. Ik ga dit straks annuleren, dat etentje dus. Hij mag wel meerijden, gezellig samen doorbrengen overdag, maar daarna is het voor mij klaar.
vrijdag 30 augustus 2019 om 16:58
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:18
esther766 schreef: ↑30-08-2019 16:58Gissele, ik vind het niet gierig, niks gierigs aan! Maar wel echt apart dat je 'ja' zegt terwijl je het niet wilt! Waarom in vredesnaam? Snel afzeggen hoor, anders is het ook wel een beetje lullig want dan houdt diegene er rekening mee.
Als je iets niet wilt dan zeg je toch geen ja....?
Stom he? Was in een opwelling.
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:22
In Israël is 20% een genereuze fooi, dus dan waren ze gewoon aan het bluffen en heeft hij groot gelijk gehad om niet zo ver te gaan.Blondie456 schreef: ↑30-08-2019 11:51Mijn zoon zit nu in Israel en de obers vonden hem gierig. Hij moest 9 euro betalen voor een pilsje en toen waren ze kwaad omdat ze geen 20% fooi kregen.

vrijdag 30 augustus 2019 om 20:52
In Israel krijg je ook helemaal geen salaris als je in de horeca werkt, alleen de service charge die je dan apart op de bon zet (20% service charge not included). Dat is eigenlijk dus geen fooi, mensen die fooi willen geven geven vaak 20% plus nog iets er bovenop.Blondie456 schreef: ↑30-08-2019 11:51Mijn zoon zit nu in Israel en de obers vonden hem gierig. Hij moest 9 euro betalen voor een pilsje en toen waren ze kwaad omdat ze geen 20% fooi kregen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:53
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:21
Ben ik gierig of sta ik in mijn recht?
Buurvrouw heeft een tijdje geleden zonder overleg de schutting tussen onze tuinen laten vervangen. Geen idee of schutting op de erfgrens staat of aan haar kant van de grens. Maar: geen overleg en ik vond het ook niet nodig want de schutting die er stond was gewoon prima, dus was niet van plan mee te betalen. Hoefde gelukkig ook niet, want haar keus dus haar geld vond ze zelf ook.
Buurvrouw heeft het laten vervangen door een hoveniers bedrijf, die gelijk wat andere klussen in haar tuin deden. Ze wilde niet dat haar huis vies zou worden en heeft zelf geen achterom, dus ze vond dat de tuinmannen wel door onze tuin konden lopen (wij hebben wel een achterom). Dus: schutting eruit, klussen in haar tuin, en daarna nieuwe schutting er weer in. Duurde alles bij elkaar een dag of 3.
Dillema is nu het volgende:
Door het veelvuldig heen en weer lopen met kruiwagens en het voortslepen van zware zandzakken over ons gras, zijn er kale plekken in ons gazon gevallen.
Ook moest er voor de nieuwe schutting een stuk grond afgegraven worden, wat de tuinmannen in onze tuin gedaan hebben want wij hebben daar gras en de buurvrouw tegels. Weg gras dus. Ze hebben het daarna opgevuld met zand, dus daar kan ook geen nieuw gras in groeien. Dat zand lag overigens ook door de rest van onze tuin. Tot slot stuitten de tuinmannen tijdens het graven op wat stenen, die ze gewoon in ons gras gegooid hebben. Vond onze grasmaaier niet zo leuk een week later.
Buurvrouw had al gezegd dat dat echt niet de bedoeling was geweest en dat ze het heel vervelend vind dat de tuinmannen zo met onze tuin omgingen en dat ze hen er op aangesproken heeft. Verder heeft buurvrouw er niks van gezegd, niet aangeboden om de schade te herstellen bijvoorbeeld. Ik moet nu dus dat zand afvoeren, de kale / afgegraven plekken weer opvullen met aarde en nieuw gras inzaaien op de kale plekken. En daarna dus een paar weken lang elke avond sproeien. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd, dus baalde hier enorm van. De zakken aarde en het graszaad kostten me overigens zo'n 45 euro.
Wat zouden jullie doen, dit bij de buurvrouw declareren? Buurvrouw is een nogal temperamentvol type, en toen we hier nog niet zo lang woonde kwam ze continue aan de deur met de ene (onterechte) klacht na de andere. Het gaat nu eindelijk goed, dus ben een beetje bang om de burenrelatie weer te verpesten. Maar ik baal er ook enorm van hoe het nu gelopen is. Ook vind ik ergens dat het nogal gierig is om 45 euro terug te vragen, terwijl ik dankzij haar wel een gratis nieuwe schutting heb.
Tips hoe ik dit aan moet pakken?
Buurvrouw heeft een tijdje geleden zonder overleg de schutting tussen onze tuinen laten vervangen. Geen idee of schutting op de erfgrens staat of aan haar kant van de grens. Maar: geen overleg en ik vond het ook niet nodig want de schutting die er stond was gewoon prima, dus was niet van plan mee te betalen. Hoefde gelukkig ook niet, want haar keus dus haar geld vond ze zelf ook.
Buurvrouw heeft het laten vervangen door een hoveniers bedrijf, die gelijk wat andere klussen in haar tuin deden. Ze wilde niet dat haar huis vies zou worden en heeft zelf geen achterom, dus ze vond dat de tuinmannen wel door onze tuin konden lopen (wij hebben wel een achterom). Dus: schutting eruit, klussen in haar tuin, en daarna nieuwe schutting er weer in. Duurde alles bij elkaar een dag of 3.
Dillema is nu het volgende:
Door het veelvuldig heen en weer lopen met kruiwagens en het voortslepen van zware zandzakken over ons gras, zijn er kale plekken in ons gazon gevallen.
Ook moest er voor de nieuwe schutting een stuk grond afgegraven worden, wat de tuinmannen in onze tuin gedaan hebben want wij hebben daar gras en de buurvrouw tegels. Weg gras dus. Ze hebben het daarna opgevuld met zand, dus daar kan ook geen nieuw gras in groeien. Dat zand lag overigens ook door de rest van onze tuin. Tot slot stuitten de tuinmannen tijdens het graven op wat stenen, die ze gewoon in ons gras gegooid hebben. Vond onze grasmaaier niet zo leuk een week later.
Buurvrouw had al gezegd dat dat echt niet de bedoeling was geweest en dat ze het heel vervelend vind dat de tuinmannen zo met onze tuin omgingen en dat ze hen er op aangesproken heeft. Verder heeft buurvrouw er niks van gezegd, niet aangeboden om de schade te herstellen bijvoorbeeld. Ik moet nu dus dat zand afvoeren, de kale / afgegraven plekken weer opvullen met aarde en nieuw gras inzaaien op de kale plekken. En daarna dus een paar weken lang elke avond sproeien. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd, dus baalde hier enorm van. De zakken aarde en het graszaad kostten me overigens zo'n 45 euro.
Wat zouden jullie doen, dit bij de buurvrouw declareren? Buurvrouw is een nogal temperamentvol type, en toen we hier nog niet zo lang woonde kwam ze continue aan de deur met de ene (onterechte) klacht na de andere. Het gaat nu eindelijk goed, dus ben een beetje bang om de burenrelatie weer te verpesten. Maar ik baal er ook enorm van hoe het nu gelopen is. Ook vind ik ergens dat het nogal gierig is om 45 euro terug te vragen, terwijl ik dankzij haar wel een gratis nieuwe schutting heb.
Tips hoe ik dit aan moet pakken?
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:36
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:39
Dit lijkt mij zeker een goede optie.mamavanvier schreef: ↑30-08-2019 21:33Chamaedorea,
Ik snap je gevoel, maar ik zou zelf niks zeggen om de vrede te bewaren. Ook al heb je niet om een nieuwe schutting gevraagd. Zo zou ik het aanpakken. Of gegevens opvragen van de werklui tuin en hun aansprakelijk stellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 30 augustus 2019 om 21:40
Dit zou ik ook doen denk ik. Dankzij haar heb jij dan wel een nieuwe schutting waar je niet om hebt gevraagd maar ook schade. Ik zou sowieso met zo’n buurvrouw een slag om de arm houden m.b.t. plaats van die schutting. Ik vind het best raar om niet even te overleggen. Ik bedoel, heb ook al eens een deel vervangen wat voor de toenmalige buren niet echt nodig was. Maar dan laat ik ze wel weten wat, hoe en wanneer.mamavanvier schreef: ↑30-08-2019 21:33Chamaedorea,
Ik snap je gevoel, maar ik zou zelf niks zeggen om de vrede te bewaren. Ook al heb je niet om een nieuwe schutting gevraagd. Zo zou ik het aanpakken. Of gegevens opvragen van de werklui tuin en hun aansprakelijk stellen.
Ik denk trouwens dat het hoveniersbedrijf is voorgespiegeld dat jij van alle plannen op de hoogte was.

vrijdag 30 augustus 2019 om 23:51
Handlingskosten.
Maar om dat als marktplaatsverkoper te hanteren vind ik vreemd.