Slaapkamer verfideeën
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:13
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil met dit topic
..
In m’n slaapkamer heb ik 2 wanden (één met onderbreking van een deuropening) 8 jaar geleden oud (licht) roze (poeder) geverfd en 1 wand aan het hoofdeinde van m’n bed een beetje poedergrijs.
Werd destijds geïnspireerd door een afbeelding in VT wonen.
Staat fantastisch, vind ik (en anderen) nog steeds.
Gebruik sinds die tijd alleen nog maar grijze, witte of roze dekbedovertrekken (terwijl ik heel veel heb).
Die dekbedovertrekken heb ik vorige week in de kledingcontainer gemieterd, kleuren waren niet mooi meer cq versleten.
Gelijk nieuwe besteld, 1 met knalkleuren van Hip (beetje boho stijl met bloemen met o.a knalroze) en een satijnen in effen wit.
Vandaag op aanraden van iemand met de flexa visualizer gekeken naar neutrale muren, maar word er niet blij van.
Dacht alles wit te sauzen maar t lijkt niet mooi. M’n slaapkamer is niet regelmatig gevormd (geen idee of dit t probleem veroorzaakt) vanwege de ramen: 2 mini raampjes 50x50 boven t hoofduiteinde, 1 lange op hoofdhoogte van 50 hoog en 2 m lang aan de rechterkant langs het bed en daarnaast (nog steeds aan de rechterkant) een raam van 1 meter breed 1 een verdieping hoog (grond tot plafond) Aan de linkerkant van t bed zit de deuropening en aan het eind een deur van een vaste kast. Geen idee of mn omschrijving duidelijk is...
Kamer ligt op t zuiden.
Toch maar wit proberen zodat ik alle overtrekken kan gebruiken? Iemand nog een idee voor een bepaalde kleur wit? En waarom lijkt t op plaatjes fris en zen en in mijn slaapkamer saai?
Tips zijn welkom!
In m’n slaapkamer heb ik 2 wanden (één met onderbreking van een deuropening) 8 jaar geleden oud (licht) roze (poeder) geverfd en 1 wand aan het hoofdeinde van m’n bed een beetje poedergrijs.
Werd destijds geïnspireerd door een afbeelding in VT wonen.
Staat fantastisch, vind ik (en anderen) nog steeds.
Gebruik sinds die tijd alleen nog maar grijze, witte of roze dekbedovertrekken (terwijl ik heel veel heb).
Die dekbedovertrekken heb ik vorige week in de kledingcontainer gemieterd, kleuren waren niet mooi meer cq versleten.
Gelijk nieuwe besteld, 1 met knalkleuren van Hip (beetje boho stijl met bloemen met o.a knalroze) en een satijnen in effen wit.
Vandaag op aanraden van iemand met de flexa visualizer gekeken naar neutrale muren, maar word er niet blij van.
Dacht alles wit te sauzen maar t lijkt niet mooi. M’n slaapkamer is niet regelmatig gevormd (geen idee of dit t probleem veroorzaakt) vanwege de ramen: 2 mini raampjes 50x50 boven t hoofduiteinde, 1 lange op hoofdhoogte van 50 hoog en 2 m lang aan de rechterkant langs het bed en daarnaast (nog steeds aan de rechterkant) een raam van 1 meter breed 1 een verdieping hoog (grond tot plafond) Aan de linkerkant van t bed zit de deuropening en aan het eind een deur van een vaste kast. Geen idee of mn omschrijving duidelijk is...
Kamer ligt op t zuiden.
Toch maar wit proberen zodat ik alle overtrekken kan gebruiken? Iemand nog een idee voor een bepaalde kleur wit? En waarom lijkt t op plaatjes fris en zen en in mijn slaapkamer saai?
Tips zijn welkom!
danique1 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 19:54
5.16% gewijzigd
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:17
Hoe plak ik plaatjes hier? Dan kan ik ook gelijk mn skaapkamer laten zien!
Dat laatste wordt dan wel morgen, nu te donker.
Fijn om te sparren hier. Heb zin in iets nieuws!
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:18
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:19
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:19
En wat voor vloer heb je??Lievejetje schreef: ↑30-08-2019 21:18Heb even dekbedovertrek Hip gegoogled. Dat zijn vrij drukke prints met veel kleuren.
Tja als je wilt dat alles past zou ik voor neutrale kleuren op de muren gaan. Geen wit maar alles heel zachtgrijs, daar past alles bij en is niet kil. Eventueel kun je je kozijnen dan wel zwart doen ja!
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:29
Donker laminaat
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:19
Salie

https://homedeco.nl/blog/inspiratie-dez ... aliegroen/
https://homedeco.nl/blog/inspiratie-dez ... aliegroen/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:47
Roze past goed bij turqoise, helemaal met boho. Dus misschien 1 muur roze, 1 muur mint en dan combineren met turqoise/fel roze accenten en hout? Kleur kan ook in accessoires of kleedjes terug komen! Zo kun je je lime/turqoise dekbed én roze dingen gebruiken.

Witte muren kunnen altijd bij boho. Key is om ze leuk aan te kleden dat het niet kil is, kale muren maken kil:

Boho hoort juist een beetje eclectisch/niet perfect matchend te zijn. Kijk je of met accessoires de andere dekbed overtrekken een beetje kunt matchen (zijn er gemeenschappelijke tinten? Laat die dan terug komen).
Edit: Oh. Ik las dat je dekbedovertrek boho achtig was, dus ging er meteen van uit dat je de hele kamer zo wilde hebben. Maar je wil juist rust lees ik in een andere post. Dan misschien een beige/zand kleur (negeer de rest, ik bedoel enkel de muurkleur)?

Of een neutrale mint/groenige kleur?

En dan eventueel 1 muur een kleur, de rest wit, of 2 muren wit, 2 muren een kleur? En dan rekening houdend met wat kleuren met een ruimte doen:

Witte muren kunnen altijd bij boho. Key is om ze leuk aan te kleden dat het niet kil is, kale muren maken kil:

Boho hoort juist een beetje eclectisch/niet perfect matchend te zijn. Kijk je of met accessoires de andere dekbed overtrekken een beetje kunt matchen (zijn er gemeenschappelijke tinten? Laat die dan terug komen).
Edit: Oh. Ik las dat je dekbedovertrek boho achtig was, dus ging er meteen van uit dat je de hele kamer zo wilde hebben. Maar je wil juist rust lees ik in een andere post. Dan misschien een beige/zand kleur (negeer de rest, ik bedoel enkel de muurkleur)?

Of een neutrale mint/groenige kleur?

En dan eventueel 1 muur een kleur, de rest wit, of 2 muren wit, 2 muren een kleur? En dan rekening houdend met wat kleuren met een ruimte doen:
zaterdag 31 augustus 2019 om 08:59
Je geeft aan dat je nog steeds blij bent met de kleurstelling op zich. Waarom dan niet een mooie, chique sprei in die kleuren die je over elk willekeurig dekbedovertrek heen kan leggen? Of wat mooie sierkussens in de kleuren van je muurplint eenheid te creëeren? Zo heb ik het een paar jaar geleden opgelost, had ongeveer hetzelfde probleem.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen